[VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:49

_Lorette_ schreef:
Schatje, he? Het kan best een druktemaker zijn, maar hij is zo voorzichtig met me!

Dat heeft hij dan toch maar mooi van zijn moeder <3 .
Ziet er ook echt wel heel fijn uit :j :* :*

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 13:53

Wat is Frummel knap!

En een tip: heb je al eens aan cranio-sacraal therapie gedacht? Wellicht dat je hem daar heel goed mee kunt ondersteunen. Er zijn paarden met ataxie die er zo goed als van afgeholpen zijn.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-16 15:30

Avaluna, dat heeft hij absoluut van zijn moeder! <3

Die tip is mij nu al een paar keer gegeven. Het lijkt alsof er zeker wat goede ervaringen mee zijn.

Om heel eerlijk te zijn, sprak het mij zo van de beschrijving niet aan. Ik kan het heroverwegen... Zal me er nog eens in verdiepen.

smurvaas

Re: [VOLG] Gouden hengstveulen Frummel komt naar huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:31

Wow dat laatste fimpje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 15:45

_Lorette_ schreef:
Avaluna, dat heeft hij absoluut van zijn moeder! <3

Die tip is mij nu al een paar keer gegeven. Het lijkt alsof er zeker wat goede ervaringen mee zijn.

Om heel eerlijk te zijn, sprak het mij zo van de beschrijving niet aan. Ik kan het heroverwegen... Zal me er nog eens in verdiepen.

Excuus! Ik heb niet alle reacties gelezen. Je mag me altijd PB'en als je meer info wil over cranio-sacraal :)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:13

Over de Cranio-Sacraal therapie, zou ik denk ik dan weer niet zo maar durven proberen als het eigenlijk zo goed met hem gaat....

Top filmpje heerlijk om jullie samen te zien.

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 20:20

Heerlijk filmpje! Echt genieten!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:35

Wauwie.... Dat doen denk ik vrij weinig mensen je na zeg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 09:59

kimmie1 schreef:
Over de Cranio-Sacraal therapie, zou ik denk ik dan weer niet zo maar durven proberen als het eigenlijk zo goed met hem gaat....

Top filmpje heerlijk om jullie samen te zien.

Cranio-sacraal is een hele zachte techniek, je spreekt het zelfherstellende vermogen van het lichaam aan. Het kan ook preventief ingezet worden of enkel ter ontspanning.
Je kunt niet iets "stuk" maken.

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 20:25

Wauw wat zit jij ongelooflijk netjes!! :wow: Je updates zijn altijd zo leuk om te zien <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 23:22

Vorige proef ons L2-debuut, nu ons M1-debuut. Dankzij dikke mazzel met het weer heb ik toch een galopje geprobeerd. Met de nodige steiger-acties, wegspringen en extra voltes rijden hebben we de sabeltandtijgers in de ring redelijk kunnen verjagen. Daardoor een diepterecord rijker, maar ook een oranje lintje. Ik heb een M-paard. :)

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:28

Hee dat ziet er goed uit! Wat een prestatie, proficiat!

Ben nu toch benieuwd naar fotomateriaal van het gespook. :))

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 23:34

Heb ik helaas niet! Had ik ook leuk gevonden om te delen. Juist om te laten zien wat de spanning met hem doet. Er zijn maar twee foto's van het losrijden. Er is jammer genoeg geen film van. Ik was er meteen na de proef afgesprongen voor het jurycommentaar, maar zelfs dan staat hij naast me te steigeren, te schrapen, draaien, etc. Ik was bang dat hij de auto zou beschadigen, dus ik moest al snel weer met 'm weglopen. En vervolgens moesten zes toeschouwers rennen voor hun leven, omdat er een kale plek tussen het gras zat. Directe aanleiding voor een Frum-explosie....
Het enige voordeel is dat iedereen ziet dat het een apart paard is en dat het echt niet (alleen) aan mij ligt dat hij zoveel spanning heeft.

Thuis in de wei deed hij er tien minuten over om z'n kop aan de grond te krijgen, zo heftig waren de tics. Ik vrees dat me een paar moeilijke opzadeldagen te wachten staan, want hij vertrouwt me voor geen cent meer na zo'n dag. :=

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:47

Never a dull moment met Frum.
Gefeliciteerd met je winstpunt en prijs.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:50

Gefeliciteerd !
Frum een M-paard, dat leek compleet ondenkbaar. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 23:51

Het achterwaarts was een 1 :D maar ach

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 23:53

Da's altijd nog 1 punt meer dan "niet getoond=0"

Proficiat met je M paard.

Heb je het idee dat hij nog veel verder kan?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-16 23:57

Thuis zal hij wel op Z-niveau moeten kunnen lopen. Maar met spanning tijdens een wedstrijd heb ik al moeite met Bixie... Bovendien kan de Z alleen uitgeschreven worden op gras ivm de ruimte. Ik denk niet dat Frum dat ooit gaat redden zonder ijzers. Ik kon nu al nauwelijks galopperen. Dus dan blijft hij steken in de M2.

Thuis op Z-niveau zal zijn top wel zijn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 02:23

Dikke proficiat, Lorette!
En moeders is natuurlijk ook vreselijk trots op haar zoon! Hij is zo bijzonder; dat Z gaat net als de andere klassen; eenieder staat telkens weer versteld. Anders komen we gewoon een ring zand storten, laagje door het gras scheelt al stukken!
Hoop dat Frummel snel niet meer zo achterdochtig is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:56

Jeetje Lorette, wat een verslag weer! Gefeliciteerd met je punt hoor, dat is toch wel weer heel gaaf. maar toch weer jammer dat het zoveel spanning bij hem oproept. Voor het mooie zou je dit misschien iedere maand moeten doen, die drukte van zo'n wedstrijd en alles eromheen opzoeken, niet zozeer om te rijden, maar om hem er aan te laten wennen en te laten zien dat het allemaal niet zo eng is. Maar ik snap heel goed dat dat met Frum ook geen optie is. Echt jammer, want als hij loopt, loopt hij geweldig!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-16 08:46

Om te laten zien dat er heel heftige dingen zijn gebeurd, ligt alle mest van vannacht in het gangpad ipv in de stal. Hij heeft herhaaldelijk over de staldeur heen gepoept. :') Wel makkelijk uitmesten. De deur is niet eens vies.

Ervaring opdoen zou inderdaad goed helpen! Hoeft niet zozeer concours te zijn. Vreemd terrein is al wel voldoende. Maar ik vind het zo sneu om hem daar vaak aan bloot te stellen. En ik ben beperkt in locaties waar ik zou kunnen rijden en waar ik kom zonder trailer.

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:51

Wat een knappe frum!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:59

_Lorette_ schreef:
En ik ben beperkt in locaties waar ik zou kunnen rijden en waar ik kom zonder trailer.

Heb je dat nog wel ns geprobeerd? Misschien kan ie zuks omdat z'n lichaam nu sterker is wel beter aan dan eerst ;)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 21:32

Jeetje, die Frum. wel knap om dat zo te doen zonder zijn deur te bevuilen ;) .
Ik snap je goed hoor, dat je hem niet ta vaak aan al die enge dingen bloot wil stellen, het is een lastig dilemma. De trailer is weer een heel ander iets, daarvan kan ik echt niet inschatten hoe dat stap voor stap zou gaan met hem.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-16 12:10

Nee, niet meer geprobeerd. Ik heb stiekem nog hoop in een tweepaardstrailer of vrachtwagentje met een reisgenoot. Hij heeft dan meer steun dan in onze 1 3/4 paards trailer en een reisgenoot haalt de spanning er misschien wat af. Ik heb alleen geen zin in drama op locatie, dus dan vind ik een reisgenoot weer spannend. Frum is niet helemaal voor rede vatbaar in dergelijke situaties en naar de trailer rennen als reisgenoot hinnikt vind ik nog niet een heel aanlokkelijk idee. Bovendien heb ik er moeite mee om het de reisgenoot aan te doen.