Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nellekeee

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:00

NIETES jij bent al bezet :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:01

Nellekeee schreef:
ambre schreef:
Nellekee,dat bedoel ik idd.Dat je iemand hebt die het paard een x of 2 per week zou kunnen rijden wanneer het jou ff niet lukt.
Maar daar moet je dan wel het geld voor hebben.

Rijtechnisch sleutelen vind ik heel anders dan je plezier verliezen in het rijden omdat je bang wordt vanwege een stout jong paard.

Ik ben bang geworden door een stout 7 jarig paard :+
Maar sta op een pensionstal waar ik wel mensen heb die ik kan vragen om hem dan even door te rijden als ik het niet zie zitten! Hulptroepen genoeg gelukkig!

Die mensen doen dat denk ik ook niet gratis (als ze niet levensmoe zijn :P ), ik kruip ook niet gratis op een jong stout dier ;)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:03

listiglistje schreef:
Nellekeee schreef:

Ik ben bang geworden door een stout 7 jarig paard :+
Maar sta op een pensionstal waar ik wel mensen heb die ik kan vragen om hem dan even door te rijden als ik het niet zie zitten! Hulptroepen genoeg gelukkig!

Die mensen doen dat denk ik ook niet gratis (als ze niet levensmoe zijn :P ), ik kruip ook niet gratis op een jong stout dier ;)

Bij de vorige deden ze dat wel :o maar ben natuurlijk mocht het misgaan altijd bereid hier een vergoeding voor te geven!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:04

Nellekeee schreef:
NIETES jij bent al bezet :P

Haha ow

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:11

Nellekeee schreef:
Nee op het filmpje niet! Hij keek toen ik erop zat een keer naar de deur, maarja alleen kijken, zoek daar dus ook niks achter alleen misschien dat er voor jullie een link zou zijn met dat kijkerige en daarbij rug/nek vastzetten waar ik nog niks achter zocht? Ik denk dat ik nu wel veel spoken op de weg zie..

En wat je zegt dat er dus een bult werk inzit houdt me dan weer tegen, dan steek ik die moeite (en plezier natuurlijk!) liever in een jonger paard en dan gelijk goed.

Neemt niet weg dat ik er zondag echt met een fijn gevoel vanaf ben gekomen maar dus erg twijfel.

vindt het een leuk paard om te zien maar niet echt fijn/los bewegen. Voor jouw budget zou ik een iets beter bewegend
paard kopen wat losser door zijn lijf loopt.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:20

Als er iets vervelend is tijdens wedstrijden, is het een kijkerig paard.......vind ik persoonlijk. Zou nu ook niet meer een paard/pony kopen die kijkerig is.

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:21

listiglistje schreef:
Yelly schreef:
Als er ooit een ander paard wordt gekocht, wordt er dus röntgen gekeurd en ook de rug wordt dan meegenomen!

Maar wat sluit je dan uit?

Dat het paard op het moment van koop ernstige gebreken heeft. Mijn merrie heeft op meerdere plekken ernstige kissing spines (met botoplossing), terwijl ze pas ruim een jaartje onder het zadel is en nooit heel hard heeft hoeven werken.

Problemen kun je natuurlijk altijd krijgen, ik koop ze alleen liever niet al bij voorbaat. Over een kleine bemerking kan ik heus wel heen stappen, maar een goede rug vind ik wel belangrijk ;)

Jij keurt dus niet meer (röntgen)?

Inderdaad, zeker enorm balen van mijn lieve, mooie merrie ;( Een dubbele peesblessure, twee 'slechte' spronggewrichten (bemerkingen) en ernstige kissing spines. Wat dat betreft is ze echt enorm braaf geweest. Ze kon gerust wel eens draken hoor, maar ze is bijvoorbeeld nooit lastig geweest met opstappen en dergelijk en ze heeft me er ook nooit af gegooid :n Ik heb er twee osteopaten bij gehad die tevens dierenarts waren en ook die hebben niets opgemerkt :n

Zie het andere topic, Romanoff :)

Ik weet nog niet of er weer een ander paard komt. Aan de ene kant wil ik wel graag een nieuw paard, het is toch fijn om je hobby te kunnen voortzetten, aan de andere kant twijfel ik nog enorm. Mijn budget is nu ook niet zo groot, vanwege de dierenartskosten en het feit dat ik vrij recent een nieuw zadel voor mijn merrie had gekocht. Ik zou dan als snel uitkomen bij een jong (groener) paard of bij een ouder dier. Te oud wil ik niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:22

listiglistje schreef:
Yelly schreef:
Als er ooit een ander paard wordt gekocht, wordt er dus röntgen gekeurd en ook de rug wordt dan meegenomen!

Maar wat sluit je dan uit? het blijft een momentopname, je kan een 100% gezonde hebben, maar 1 x vastliggen in de stal en hij kan ook een wervelbeschadeging oplopen...

De mijne is in het land over de kop gegaan, gevolg ataxie/wobbler gradatie 4 (was 100% op de x-ray) dus tja garantie tot aan de deur van de kliniek....

:j

Ik heb het ook gedaan vooral omdat ze stukje bot heeft wat op der kont omhoog steek, ik wilde gewoon weten of ik een gokje kon nemen.
Bovendien weet je of je "waar" heb voor je geld en iig een schone start maakt

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:25

Pizzazz en Seven, gefeliciteerd! Jullie weten dat ik het een erg leuk paard vind (helaas kwam het voor mij te vroeg ;) )

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:26

Gefeliciteerd voor diegene die geslaagd zijn! Leuk hoor! Lees ook dat Nellekee voor een tweede keer gaat kijken (die van dat filmpje) Heel leuk!

Ik ben nog steeds bezig met de zoektoch naar een leuk lief paard. Ik had een heel leuk paard op het oog van iemand die haar niet te koop heeft staan. Helaas vond de verkoopster mijn vriend te zwaar dus zijn we niet gaan kijken. Ik zal er de komende jaren toch alleen op rijden, maar mocht vriendlief een keer willen stappen, moet dat wel kunnen natuurlijk. Zal ook niet liegen tegen de verkoopster.

Komend weekend hoop ik 2 paarden te kunnen bezichtigen. 1 paard kwamen we toevallig tegen, die staat in België (net over de grens bij Breda). Zijn hier speciale regels aan verbonden om 'in te voeren'?

En wat ik zelf een heel leuk paard vind is een nichtje van ons paard wat is overleden deze maand. Vader van onze Jasmijn is opa van het paard waar we naar gaan kijken. Hier ben ik heel benieuwd naar!!

Over het opgeven van niet juiste info in de advertenties ben ik ook al achter ja. Anderen zeggen weer dat de stokmaat bijna nooit klopt.. ga je kijken, is het paard te klein :\

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:34

Nellekeee schreef:
Dit paard http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... ek/scandic ben ik dus wezen kijken en ga ik zondag weer kijken. (Nu niet snel voor mn neus wegkopen hoor!! :+ wou m eigenlijk niet plaatsen) Maar m'n vriendin zei dat ze op het filmpje dacht dat de stap niet helemaal goed is.. Wie van jullie wil/ durft zn mening erover te geven?

Die is dus ook iets ouder en al meer bevestigd..

Na het lezen van de tekst in de advertentie had ik wel wat anders verwacht dan het paard op het filmpje, ze leten hem beter voorkomen dan hij is.
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 28-03-12 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:35

OK, dus ook een meetlat meebrengen, onthouden!
En inderdaad, zijn er mensee die ervaring hebben met kopen in België of Duitsland? Formalitieten en liggen de prijzen nog anders dan in NL? Zag gisteren een site met relatief veel paarden in België, ook best leuke bij.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:43

Martie schreef:
En inderdaad, zijn er mensee die ervaring hebben met kopen in België of Duitsland? Formalitieten en liggen de prijzen nog anders dan in NL? Zag gisteren een site met relatief veel paarden in België, ook best leuke bij.

Duitsland idd ook een goeie. Wij zitten vlak bij de duitse grens, maar spreek geen woord Duits.. de reden dat ik nog niet heb gekeken op duitse sites _O-

zou wel zomaar iets leuks tussen kunnen zitten ja

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:48

In duitsland zijn zeker leuke paarden te vinden enkel zijn die in vergelijking met de nl markt wel meer aan de prijs.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:54

Martie schreef:

Ach, als jij je goed voelt op een paard en het plaatje past maakt het toch niet zoveel uit of hij wat groter of kleiner is dan je van te voren dacht? (althans, mij niet).

Welke site is dat?

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:08

Succes met je zoektocht Calypso... enneh, rondje stappen is in mijn ogen toch wat anders dan springen ;-)

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:10

KarinvdM schreef:
Nellekeee schreef:
Dit paard http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... ek/scandic ben ik dus wezen kijken en ga ik zondag weer kijken. (Nu niet snel voor mn neus wegkopen hoor!! :+ wou m eigenlijk niet plaatsen) Maar m'n vriendin zei dat ze op het filmpje dacht dat de stap niet helemaal goed is.. Wie van jullie wil/ durft zn mening erover te geven?

Die is dus ook iets ouder en al meer bevestigd..

Na het lezen van de tekst in de advertentie had ik wel wat anders verwacht dan het paard op het filmpje, ze leten hem beter voorkomen dan hij is.

Maar denk je dan dat hij geschikt is voor het doel dat ik voor ogen heb? Lekker rijden en hopelijk het Z2 halen, is is hij daar te veel voorover gebouwd voor en te strak? En voor degene die de prijs erg hoog vonden, wat is reeler?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:11

@calypso, te zwaar? Is jouw vriend zo zwaar op was het een erg iel paard? Wel leuk dat je gaat kijken! Ben benieuwd!!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:21

Embe schreef:
Succes met je zoektocht Calypso... enneh, rondje stappen is in mijn ogen toch wat anders dan springen ;-)

ja, in het begin zou het alleen maar stappen zijn hoor ;) hij heeft nog erg veel last van zijn nek. Maar springen zit er wel aan te komen als hij zich beter zal gaan voelen ja. Maar we moeten dan gewoon eerlijk zijn, dat jouw paard helaas niet geschikt zal zijn voor ons. Maar ik vond / vind m zo mooi! hihi *D

Nellekeee schreef:
@calypso, te zwaar? Is jouw vriend zo zwaar op was het een erg iel paard? Wel leuk dat je gaat kijken! Ben benieuwd!!

Het is een erg iel paard, hij is zelf zo'n 80 kilo. Niet heel zwaar hoor. Maar misschien voor dat specifieke paard te groot/zwaar. Vind het wel heel jammer, want zo'n paard zoek ik wel. Ik hou niet van al te stevige paarden (behalve de tinker, maar ook daar zoek ik een grote slanke ;) )
Laatst bijgewerkt door Calypso84 op 28-03-12 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:24

Yelly, ik leef met je mee, zit in dezelfde situatie en morgen wordt mijn lieve merrie ingeslapen. Ze is pas 10 en nu 6 jaar bij mij. Heb ook al een aantal paarden bezichtigd en 1 afgekeurd. Moet absoluut rontgengekeurd zijn of worden en ook rugfotos. Zodat ik zeker weet dat t goed zit, anders ga ik weer te voorzichtig rijden. Maar goed, garanties heb je dus nooit, kan altijd alsnog fout gaan. Alleen als je daar teveel stil bij gaat staan, kun je maar beter niks nieuws meer kopen en dat is dan ook weer niet de bedoeling.
PS. Ben dan ook al een tijdje stille meelezer in dit topic.....

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:25

Yelly schreef:
listiglistje schreef:
Maar wat sluit je dan uit?

Dat het paard op het moment van koop ernstige gebreken heeft. Mijn merrie heeft op meerdere plekken ernstige kissing spines (met botoplossing), terwijl ze pas ruim een jaartje onder het zadel is en nooit heel hard heeft hoeven werken.

Problemen kun je natuurlijk altijd krijgen, ik koop ze alleen liever niet al bij voorbaat. Over een kleine bemerking kan ik heus wel heen stappen, maar een goede rug vind ik wel belangrijk ;)

Jij keurt dus niet meer (röntgen)?

listiglistje schreef:
Maar wat sluit je dan uit? het blijft een momentopname, je kan een 100% gezonde hebben, maar 1 x vastliggen in de stal en hij kan ook een wervelbeschadeging oplopen...

De mijne is in het land over de kop gegaan, gevolg ataxie/wobbler gradatie 4 (was 100% op de x-ray) dus tja garantie tot aan de deur van de kliniek....

Wel mijn hele post quoten hè...daaruit kan je lezen dat ik zeg dat je garantie tot aan de deur van de kliniek hebt,
er kan nl vanalles gebeuren waardoor je paard niet meer geschikt is voor te berijden of zelfs overlijdt!

Natuurlijk keur ik ze rontg. om de ernstige gebreken uit te sluiten (artrose, Hoefkatrol etc) maar het is en blijft een momentopname en je sluit dan niks uit ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 28-03-12 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:26

polderke schreef:
Yelly, ik leef met je mee, zit in dezelfde situatie en morgen wordt mijn lieve merrie ingeslapen. Ze is pas 10 en nu 6 jaar bij mij. Heb ook al een aantal paarden bezichtigd en 1 afgekeurd. Moet absoluut rontgengekeurd zijn of worden en ook rugfotos. Zodat ik zeker weet dat t goed zit, anders ga ik weer te voorzichtig rijden. Maar goed, garanties heb je dus nooit, kan altijd alsnog fout gaan. Alleen als je daar teveel stil bij gaat staan, kun je maar beter niks nieuws meer kopen en dat is dan ook weer niet de bedoeling.
PS. Ben dan ook al een tijdje stille meelezer in dit topic.....

jeetje vervelend om te horen. Pas 10 jaar en nu al in moeten laten slapen? ;( mag ik vragen wat hij/zij heeft?
leef met je mee, wij hebben zelf 3 weken geleden de stap naar de dierenarts moeten maken. Is niet leuk, maar als het maar het beste voor je paardje is! Y;(

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:28

Ook kissing spines en daarbij al een half jaar kreupel vanuit de schouder wat niet verbeterd na half jaar rust en juist weer slechter wordt bij beetje beweging. Daarbij is ze ook niet happy en niet zichzelf. Dus dan blijven er niet heel veel opties over.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:34

polderke schreef:
Ook kissing spines en daarbij al een half jaar kreupel vanuit de schouder wat niet verbeterd na half jaar rust en juist weer slechter wordt bij beetje beweging. Daarbij is ze ook niet happy en niet zichzelf. Dus dan blijven er niet heel veel opties over.

sterkte morgen!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:34

ik weet niet de exacte prijzen maar zit er voor sommige zoekenden niets tussen bij dwh?

daar vindt ik een paar hele leuke dieren tussen zitten met ruime gangen en bewegingen.