Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nellekeee schreef:ambre schreef:Nellekee,dat bedoel ik idd.Dat je iemand hebt die het paard een x of 2 per week zou kunnen rijden wanneer het jou ff niet lukt.
Maar daar moet je dan wel het geld voor hebben.
Rijtechnisch sleutelen vind ik heel anders dan je plezier verliezen in het rijden omdat je bang wordt vanwege een stout jong paard.
Ik ben bang geworden door een stout 7 jarig paard![]()
Maar sta op een pensionstal waar ik wel mensen heb die ik kan vragen om hem dan even door te rijden als ik het niet zie zitten! Hulptroepen genoeg gelukkig!
listiglistje schreef:Nellekeee schreef:
Ik ben bang geworden door een stout 7 jarig paard![]()
Maar sta op een pensionstal waar ik wel mensen heb die ik kan vragen om hem dan even door te rijden als ik het niet zie zitten! Hulptroepen genoeg gelukkig!
Die mensen doen dat denk ik ook niet gratis (als ze niet levensmoe zijn), ik kruip ook niet gratis op een jong stout dier
Nellekeee schreef:Nee op het filmpje niet! Hij keek toen ik erop zat een keer naar de deur, maarja alleen kijken, zoek daar dus ook niks achter alleen misschien dat er voor jullie een link zou zijn met dat kijkerige en daarbij rug/nek vastzetten waar ik nog niks achter zocht? Ik denk dat ik nu wel veel spoken op de weg zie..
En wat je zegt dat er dus een bult werk inzit houdt me dan weer tegen, dan steek ik die moeite (en plezier natuurlijk!) liever in een jonger paard en dan gelijk goed.
Neemt niet weg dat ik er zondag echt met een fijn gevoel vanaf ben gekomen maar dus erg twijfel.
listiglistje schreef:Yelly schreef:Als er ooit een ander paard wordt gekocht, wordt er dus röntgen gekeurd en ook de rug wordt dan meegenomen!
Maar wat sluit je dan uit?
listiglistje schreef:Yelly schreef:Als er ooit een ander paard wordt gekocht, wordt er dus röntgen gekeurd en ook de rug wordt dan meegenomen!
Maar wat sluit je dan uit? het blijft een momentopname, je kan een 100% gezonde hebben, maar 1 x vastliggen in de stal en hij kan ook een wervelbeschadeging oplopen...
De mijne is in het land over de kop gegaan, gevolg ataxie/wobbler gradatie 4 (was 100% op de x-ray) dus tja garantie tot aan de deur van de kliniek....
Nellekeee schreef:Dit paard http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... ek/scandic ben ik dus wezen kijken en ga ik zondag weer kijken. (Nu niet snel voor mn neus wegkopen hoor!!wou m eigenlijk niet plaatsen) Maar m'n vriendin zei dat ze op het filmpje dacht dat de stap niet helemaal goed is.. Wie van jullie wil/ durft zn mening erover te geven?
Die is dus ook iets ouder en al meer bevestigd..
Martie schreef:OK, dus ook een meetlat meebrengen, onthouden!
En inderdaad, zijn er mensee die ervaring hebben met kopen in België of Duitsland? Formalitieten en liggen de prijzen nog anders dan in NL? Zag gisteren een site met relatief veel paarden in België, ook best leuke bij.
Martie schreef:OK, dus ook een meetlat meebrengen, onthouden!
En inderdaad, zijn er mensee die ervaring hebben met kopen in België of Duitsland? Formalitieten en liggen de prijzen nog anders dan in NL? Zag gisteren een site met relatief veel paarden in België, ook best leuke bij.
KarinvdM schreef:Nellekeee schreef:Dit paard http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... ek/scandic ben ik dus wezen kijken en ga ik zondag weer kijken. (Nu niet snel voor mn neus wegkopen hoor!!wou m eigenlijk niet plaatsen) Maar m'n vriendin zei dat ze op het filmpje dacht dat de stap niet helemaal goed is.. Wie van jullie wil/ durft zn mening erover te geven?
Die is dus ook iets ouder en al meer bevestigd..
Na het lezen van de tekst in de advertentie had ik wel wat anders verwacht dan het paard op het filmpje, ze leten hem beter voorkomen dan hij is.
Embe schreef:Succes met je zoektocht Calypso... enneh, rondje stappen is in mijn ogen toch wat anders dan springen
Nellekeee schreef:@calypso, te zwaar? Is jouw vriend zo zwaar op was het een erg iel paard? Wel leuk dat je gaat kijken! Ben benieuwd!!
Yelly schreef:listiglistje schreef:Maar wat sluit je dan uit?
Dat het paard op het moment van koop ernstige gebreken heeft. Mijn merrie heeft op meerdere plekken ernstige kissing spines (met botoplossing), terwijl ze pas ruim een jaartje onder het zadel is en nooit heel hard heeft hoeven werken.
Problemen kun je natuurlijk altijd krijgen, ik koop ze alleen liever niet al bij voorbaat. Over een kleine bemerking kan ik heus wel heen stappen, maar een goede rug vind ik wel belangrijk![]()
Jij keurt dus niet meer (röntgen)?
listiglistje schreef:Maar wat sluit je dan uit? het blijft een momentopname, je kan een 100% gezonde hebben, maar 1 x vastliggen in de stal en hij kan ook een wervelbeschadeging oplopen...
De mijne is in het land over de kop gegaan, gevolg ataxie/wobbler gradatie 4 (was 100% op de x-ray) dus tja garantie tot aan de deur van de kliniek....
polderke schreef:Yelly, ik leef met je mee, zit in dezelfde situatie en morgen wordt mijn lieve merrie ingeslapen. Ze is pas 10 en nu 6 jaar bij mij. Heb ook al een aantal paarden bezichtigd en 1 afgekeurd. Moet absoluut rontgengekeurd zijn of worden en ook rugfotos. Zodat ik zeker weet dat t goed zit, anders ga ik weer te voorzichtig rijden. Maar goed, garanties heb je dus nooit, kan altijd alsnog fout gaan. Alleen als je daar teveel stil bij gaat staan, kun je maar beter niks nieuws meer kopen en dat is dan ook weer niet de bedoeling.
PS. Ben dan ook al een tijdje stille meelezer in dit topic.....