Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:49

Leuk en spannend topic dit!
Ik begon een paar maanden geleden met meelezen, maar had mijn paard eigenlijk in no time gevonden!
In augustus is mijn zoektocht gestart. Ik vond het ontzettend moeilijk om van een plaatje op internet te bepalen of het iets is, heb er niet echt kijk op. Ik zocht een niet te groot paard, tegen de 1.65m, jong, voorkeur voor een merrie, fijn karakter en leuk kunnen bewegen. De staleigenaar belde mij op een zondag avond dat hij twee leuke merries op internet had gezien waar ik eens naar moest gaan kijken. Eén van de twee sprak me enorm aan op de foto's. Na 2x gereden te hebben, de vrij recente röntgenfoto's nog eens door een andere arts bekeken te laten hebben en een klinische keuring was ze van mij!! Ik heb Cissi nu een maand of vier en elke dag is het weer leuk! Foto's staan in m'n profiel.
Veel succes allemaal! Ik blijf het topic nog even volgen :)

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:51

Somebody_ schreef:
Overigens hoop ik natuurlijk dat Arabiertje een leuk paard koopt, maar er zijn zoveel 'vage verhalen' en 'twijfelpunten'(hij loopt gewoon absoluut niet fijn/goed) over dit paard, dat ik me afvraag of hij geschikt is voor het doel waarvoor ze hem koopt.

Ik vraag me dat niet af, ik zie gewoon dat dit dier absoluut niet geschikt is voor het doel wat arabiertje voor ogen had...

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:51

Amina, leuk om zo'n positief verhaal te lezen. :)

Misschien leuk om over een half jaar eens te kijken hoe het gaat met alle nieuwe aanwinsten.

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:54

*Meelezer breekt in*
Sjemig, wat gaat het topic weer hard, leuk om met iedereen mee te lezen.
Wil ik reageren op Duijfje: als je toch zo'n budget hebt, zou ik nog even verder kijken...er staat zoveel te koop! Enne...Loopt op Z2 niveau en de wissels zijn niet bevestigd...lees:
Is Z1 niveau en de wissels pakt ie nog niet fijn op.
Dwz dat ook jij daar nog even werk mee hebt en dat het helemaal niet wil zeggen of het echt gaat lukken.
Dan is het imo dus een mooie 10 jarige ruin zonder speciale afstamming op Z1 niveau met bijzonder gepimpte foto's (dat heeft Esmee mooi gedaan) en vind ik zelfs de genoemde 12.500 nog teveel.
Maar...als het helemaal is wat jij zoekt...!! Succes!

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:54

Ik wilde eigenlijk iets zeggen maar ik denk dat ik dat beter even niet kan doen. De posts hierboven zeggen al genoeg en mijn eerdere opmerkingen zeggen ook genoeg.... hoop dat het paard door een goed aangeschreven DA gekeurd wordt.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:55

Vind wel dat jullie hoog van de toren blazen aangezien jullie [***] of mij persoonlijk niet kennen. Vind dus ook alles behalve dat je het '' recht '' zou hebben om te zeggen welk paard wel of niet voor mijn doel zou passen, zoiets beslis ik zelf.

Als je het gedacht heb dat ik over de klinische keuring zou gaan liegen, moet je dat vooral denken. Daar trek ik mij absoluut niets van aan... Maar zoiets is rond uit kinderachtig. Ik hoop uit de grond van m'n hart dat ze er door komt, maar als m'n DA nee zegt, dan weet ik dat het nee is. Mijn DA heeft mij elke keer uit de problemen geholpen hem ben ik dankbaar voor zeer veel zaken. Dus hem stel ik zeker en vast niet teleur in zoiets! Nu houd het op voor mij. Aangezien ik niet vind, dat ik mezelf of [***] moet verdedigen, ik wacht het resultaat af en ga niet verder op meningen van een ander die denken mijn doel te weten. Heel erg bedankt voor het medelijden, en de tips. Maar tenslotte kan m'n DA enkel de uitslag bevestigen.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:56

maudenmarc schreef:
Somebody_ schreef:
Overigens hoop ik natuurlijk dat Arabiertje een leuk paard koopt, maar er zijn zoveel 'vage verhalen' en 'twijfelpunten'(hij loopt gewoon absoluut niet fijn/goed) over dit paard, dat ik me afvraag of hij geschikt is voor het doel waarvoor ze hem koopt.

Ik vraag me dat niet af, ik zie gewoon dat dit dier absoluut niet geschikt is voor het doel wat arabiertje voor ogen had...

Om de lieve vrede hier te bewaren, lijkt het me verstandig om dat in het midden te laten. ;)

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:58

Arabiertje* schreef:
Vind wel dat jullie hoog van de toren blazen aangezien jullie Warona of mij persoonlijk niet kennen. Vind dus ook alles behalve dat je het '' recht '' zou hebben om te zeggen welk paard wel of niet voor mijn doel zou passen, zoiets beslis ik zelf.

Als je het gedacht heb dat ik over de klinische keuring zou gaan liegen, moet je dat vooral denken. Daar trek ik mij absoluut niets van aan... Maar zoiets is rond uit kinderachtig. Ik hoop uit de grond van m'n hart dat ze er door komt, maar als m'n DA nee zegt, dan weet ik dat het nee is. Mijn DA heeft mij elke keer uit de problemen geholpen hem ben ik dankbaar voor zeer veel zaken. Dus hem stel ik zeker en vast niet teleur in zoiets! Nu houd het op voor mij. Aangezien ik niet vind, dat ik mezelf of Warona moet verdedigen, ik wacht het resultaat af en ga niet verder op meningen van een ander die denken mijn doel te weten. Heel erg bedankt voor het medelijden, en de tips. Maar tenslotte kan m'n DA enkel de uitslag bevestigen.

Wie heeft het hier over liegen over een keuring?
Het enige wat ik gezegd heb, is dat je elke kreupele ezel nog wel op de een of andere manier/op een bepaalde dag door een klinische keuring kan krijgen, dus dat, als je slim was, je ook gewoon een röntgenologische keuring zou laten doen, zeker omdat er 'doktershandschrift/gekrabbel' bij staat, dan is er namelijk meestal wel een bemerking ;)

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:01

Arabiertje* schreef:
Vind wel dat jullie hoog van de toren blazen aangezien jullie Warona of mij persoonlijk niet kennen. Vind dus ook alles behalve dat je het '' recht '' zou hebben om te zeggen welk paard wel of niet voor mijn doel zou passen, zoiets beslis ik zelf.

Als jij je hele (paarden)leven op Bokt plaatst, tsja.. dan is dat het risico. En het zijn allemaal goedbedoelde adviezen, iedereen ziet dat dat paard niet graag werkt (lijkt niet zo lekker in zijn lijf te zitten), uit het verhaal blijkt dat het geen leerpaard is en dan komt hij ook nog eens bij een twijfelachtige stal vandaan.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:01

@ Arabiertje: Je hebt je doel hier zelf in het topic geplaatst. Als je dat doel nog steeds voor ogen hebt, zou ik zeggen dat het niet past..Maar ik heb in mijn post niet voor niets HAD gezet. Wie weet is je doel weer veranderd..Ik blaas niet hoog van de toren af maar ik zeg enkel hoe ik erover denk.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:06

schipper1 schreef:
*Meelezer breekt in*
Sjemig, wat gaat het topic weer hard, leuk om met iedereen mee te lezen.
Wil ik reageren op Duijfje: als je toch zo'n budget hebt, zou ik nog even verder kijken...er staat zoveel te koop! Enne...Loopt op Z2 niveau en de wissels zijn niet bevestigd...lees:
Is Z1 niveau en de wissels pakt ie nog niet fijn op.
Dwz dat ook jij daar nog even werk mee hebt en dat het helemaal niet wil zeggen of het echt gaat lukken.
Dan is het imo dus een mooie 10 jarige ruin zonder speciale afstamming op Z1 niveau met bijzonder gepimpte foto's (dat heeft Esmee mooi gedaan) en vind ik zelfs de genoemde 12.500 nog teveel.
Maar...als het helemaal is wat jij zoekt...!! Succes!

Helemaal mee eens :j maar dat had ik al gemeld...mensen lezen helaas niet tussen de regels door en zien alleen maar gelikte foto's :o

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:08

Niemand verplicht je om mijn hele (paarden)leven te lezen he Floortje.

@Maudenmarc: Het enige wat ik wil, is dat ik kan genieten van mijn paard, er samen mee kan werken en er samen iets mee bereik. En daarmee bedoel ik niet dat ik eind dit jaar meteen prijzen moet rijden, van mij hoeft zoiets zelf niet. Zolang ik er maar uit leer, en aangezien ik echt geloof dat er in [***] veel meer zit als sommige zeggen '' manegeknol ''. Denk ik persoonlijk dat ik veel van haar kan leren, maar ook omgekeerd. En begrijp mij niet verkeerd, de eerste paar maanden ga ik bloed,zweet en tranen moeten laten. Elke keer rijden met begeleiding, maar dat heb ik er gerust voor over. [***] geeft mij het gevoel, dat ik een tijd geleden had met mijn allereerste paard. Mijn Arabische volbloed dus, schat van een beest, knuffelpaard eerste klas. Maar een rotzak onder het rijden... Toch, kon hij niets verkeerd doen. Hij bleef mijn engel, en heb hem met heel veel verdriet weg gedaan, aangezien hij een eigenaar nodig had die hem zowel in omgang als bij het rijden de baas zou kunnen.

Ik ben normaal gezien echt een schikkepiet, nooit geen durver. Gisteren bij het wandelen als een ander paard dat bij mij zou gedaan hebben was ik niet meer verder geweest. [***] schrok, sprong het veld op en rende een paar passen weg. Maar had haar wel meteen terug onder controle, no problemo en ben gewoon verder gegaan en heb verder genoten van m'n wandeling. Ik weet echt dat het belangrijk is dat een paard goed door de keuring komt, ik heb zelf 3 jaar lang geweten gehad wat het allemaal kost die dierenarts kosten elke keer opnieuw, en opnieuw. Dat ik zoiets niet opnieuw wil mee maken, medisch gezien dan toch niet. Maar stel, dat ze door haar buigproef heen komt of gewoon klinisch goed gekeurd wordt laat ik haar niet staan omdat ze een klein beetje karakter heeft.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:11

Ik wens arabiertje veel plezier met haar nieuwe paard, want het is praten tegen een hele dikke betonnen muur...haar besluit staat toch vast!

Persoonlijk vind ik het paard niets voor haar, zowel fysiek als rijtechnisch niet, het voldoet niet als leerpaard.
Maar goed als zij al verliefd is op het mooie koppie en zwarte velletje en er hoop in ziet...
maar voor dat geld wat ie kost (veels te veel) heb je echt een veel leuker paard, gezond, fijner in de omgang en waar je ook nog wat van leert :7

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:16

Pff nee, maar als je iets plaatst krijg je reactie (niemand verplicht jou om te plaatsen), dat weet je van tevoren, en helemaal als je dan eigenlijk zogenaamde ''niet gefundeerde'' besluiten neemt. Zoals een ''leerpaard'' wat eigenlijk geen leerpaard is. Dat is toch vragen om bemoeienis? Je moet doen waar jij je goed bij voelt, dat staat voorop, maar je kunt niet verwachten dat jij hier je verhaal keer op keer kunt vertellen en dat iedereen vindt dat je de juiste beslissingen maakt.
Ik hoop voor je dat ze door de keuring komt en dat je er het paard aan hebt wat je van tevoren in gedachten had, al heb ik daar mijn twijfels over.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:16

Nee het is niet waar arabiertje naar zoekt maar..
hoeveel van ons zijn begonnen met een wensenlijstje en thuisgekomen met iets heel anders?

Ik vind dat hier TE kritisch wordt gedaan 'paard is niet 100% goed dus niet nemen'
lekker als we allemaal zo denken.. dan krijgt de slager het nog drukker

Kom op zeg!
je hebt een klik, paard heeft wellicht wat mankementen dan is het simpelweg de afweging maken of je daarmee door wil gaan of niet.
Ze wacht de keuring af en daarna ziet ze wel weer, prima toch?

dat negatieve gedrag hier...je mag niet eens meer enthousiast zijn over een paard wat niet perfect is
kom nou...

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:23

Hier nog iemand die al een tijd meeleest.

Duijfje met zo'n budget zou ik wat meer paarden in die categorie gaan bekijken en rijden.
vindt het een aansprekend paard zo op de foto maar qua beweging kan je voor zo'n bedrag
echt beter krijgen.

En over het paard van Arabiertje ga ik volledig mee met de meeste mensen maar ik geloof dat het weinig
zin heeft om hier wat over te zeggen. :+

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:24

Rider01 schreef:
Nee het is niet waar arabiertje naar zoekt maar..
hoeveel van ons zijn begonnen met een wensenlijstje en thuisgekomen met iets heel anders?

Ik vind dat hier TE kritisch wordt gedaan 'paard is niet 100% goed dus niet nemen'
lekker als we allemaal zo denken.. dan krijgt de slager het nog drukker

Kom op zeg!
je hebt een klik, paard heeft wellicht wat mankementen dan is het simpelweg de afweging maken of je daarmee door wil gaan of niet.
Ze wacht de keuring af en daarna ziet ze wel weer, prima toch?

dat negatieve gedrag hier...je mag niet eens meer enthousiast zijn over een paard wat niet perfect is
kom nou...

er is een verschil tussen een wensenlijst een beetje aanpassen of een paard wat duidelijk niet gaat voldoen

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:26

simongek schreef:
er is een verschil tussen een wensenlijst een beetje aanpassen of een paard wat duidelijk niet gaat voldoen

ik zeg nergens 'een beetje aanpassen'

Citaat:
en thuisgekomen met iets heel anders

:+

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:29

Rider01 schreef:
simongek schreef:

ik zeg nergens 'een beetje aanpassen'

Citaat:
en thuisgekomen met iets heel anders

:+

Een niet geheel zuiver/fijn/los paard, die al lichtelijk wat staak momentjes vertoond ;), die moeilijk te rijden is, 2x niet door een keuring gekomen is, met wat gekrabbel op een keuringsrapport en ook nog eens met wat vreemde verhalen achter zich heeft van oude eigenaren, kopen als leerpaard, die leuk en braaf moet zijn en gezond...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:30

Maar goed voor dat geld en voor de eerder gestelde wensen/doelen zou je zeker geen concessies moeten doen ;)

Beetje ik ga voor een leuke niet te oude BMW en kom met een oude gammele fiat Panda thuis :+

nathe

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:46

wow ik kan hier niet meer volgen :D

wat een gedoe rond Arabiertje... leven en laten leven. Meer kan ik er niet meer over zeggen!

Zeg allemaal nog eens wat jullie zoeken en of jullie al 1tje opt oog hebben?

Snuupke

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:47

Ik zoek ( heb tijd genoeg)

Lieve brave bomproof a-pony...waar een meisje van 3 jaar probleemloos mee om kan gaan

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 13:48

Nathe ik twijfel nog.. Foto staat een paar pagina's terug. :)

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:03

@grauwman..

Oke, het paard hoeft voor mij niet verder de sport in de komen het komende jaar... Ik zou hem kopen als Leerpaard :)

*nu bijlezen maar zit op mobiel, dus als ik iets raars typ.. Komt het daardoor*
Laatst bijgewerkt door Duijfje op 18-01-12 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

karinsd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:04

Ik zoek:

een ruin/merrie
tussen de 5 en de 15 jaar oud.
Braaf en goed gereden.
kleur maakt niet uit.
ras maakt ook niet uit.
wel een beetje groot of fors ben zelf 1.84 lang.

Ik heb op het oog:
een ex manege paard, ze was te goed als manegepaard. 9 jaar oud en heel goed bereden, heb in haar manege periode heel veel met haar gereden. weet ook dat ze gezond is.
Maar ze komt net wat te vroeg, wil eerst school afmaken. Lastige keuze.