Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:30

Wat zegt je eigen DA erover? laat hem de foto's beoordelen. Wij kunnen als leek niet bepalen of iets een probleem/ bemerking is.

@Adin misschien is er al heel veel van de prijs af.........(stel hij was 13.000 euro of zelfs meer omdat het beest zoveel kwaliteiten heeft> dan is hij heus niet meteen 2000 euro waard als het een echt goed paard is dan kun je echt voor een dier nog wel 5000 vragen&krijgen..maar wij kennen het paard niet dus dan is het lastig oordelen)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:31

@ Parouscha ; dan zou ik eerst even goed vragen waar het zit enbel verschillende paardenartsen wat die er van vinden. Fragment bedoel je daar een chippie mee of een scheur :P? (Tja iedereen noemt het weer anders)

@ Adin; Hoe gaat het met jou zoektocht nu?

Ik heb gister voor het eerst weer op Floyd gereden op zn nieuwe stal. Hij was echt super braaf! Geen bok of stap verkeerd gezet. Topper! :D

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:33

voordat ik uberhaupt weer een eigen paard wil heb ik de volgende vraag hebben jullie je paard verzekerd zo ja welke verzekering is goed?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:40

Ik heb mijn paard verzekerd. Basisverzekering + ziektekosten. Of de verzekering goed is, nog geen ervaring mee. :D Sowieso is het altijd handig om de kleine lettertjes ook te lezen, dan weet je waar je aan toe bent.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:44

Romanoff schreef:
@ Parouscha ; dan zou ik eerst even goed vragen waar het zit enbel verschillende paardenartsen wat die er van vinden. Fragment bedoel je daar een chippie mee of een scheur :P? (Tja iedereen noemt het weer anders)

@ Adin; Hoe gaat het met jou zoektocht nu?

Ik heb gister voor het eerst weer op Floyd gereden op zn nieuwe stal. Hij was echt super braaf! Geen bok of stap verkeerd gezet. Topper! :D

Het is echt een chip ja. Hij zit in het achterbeen (weet niet waar) en de prijs is 4900,- en ze blijft daarbij. Dus helaas zie ik er dan vanaf, dat vind ik te veel voor een paard met een chip.Sprong is ook nog erg lastig te opereren mocht het daar zitten en dan de revalidatie nog(stel dat het gaat zweven)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 12:48

Ik vind het best meevallen, weet je niet waarvoor hij eerst wegging?
Wij zijn ook eens wezen kijken bij 1 met chip, daar vroegen ze meer dan 4900 voor, maar dat paard ging in eerste instantie voor het dubbele weg van wat ze toen vroegen. Springpaard met veel kwaliteiten en dressuurmatig ook niet slecht.

ittakesmore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:07

Citaat:
Het veroorzaakt lang niet altijd kreupelheid, maar het wordt wel gezien als een aanmerkelijk handelsgebrek omdat er geen zekerheid te verschaffen is of het paard in de toekomst misschien wel kreupel wordt.
De schade door losse fragmenten en de daardoor ontstane beschadigingen van onder andere het gewrichtskapsel en andere gewrichtsstructuren nemen in de regel toe naarmate er meer tijd zit tussen het ontstaan van OC(D) en de behandeling.

Vind het altijd lastig, denk dat ik zelf de gok niet aan zou durven, kosten van een operatie lopen al gauw op tot rond de 1000 euro..
En je kan nooit met zekerheid zeggen of de chip gaat zweven ofniet natuurlijk

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:11

sprong is prima te opereren maar ik zou persoonlijk ook liever even verder zoeken.

ik heb misschien weer een paard op het oog maar wacht nog op ee3n email. als het te lang duurt bel ik even.
wederom een 5 jarige ruin.

ik heb mijn paarden altijd verzekerd. Heb net afscheid moeten nemen van mijn paard, iskeurig afgehandeld door hippo zorg en ik heb dus weer geld om een ander paard aan te schaffen. ook wel handig.

Marcella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:20

essiedepessie schreef:
@ marcella.. dat valt niet mee zeg, na een maand al! ik trok dat niet... ik ben nu 9 maanden verder en nog vond ik het zo lastig om naar andere paarden te kijken.

Heb je daar geen last van? of heb je nog geen diertjes in het echt bekeken?

Ik heb nog niks echt bekeken, ben nu rustig al m'n wensen rustig aan een rijtje aan het zetten en wil rustig rond kijken. Het heeft allemaal geen haast, en wil goed weten wat ik in huis haal.
Moeilijk is het zeker, maar het is voor mij het makkelijkst om iets af te sluiten door aan iets nieuws te beginnen. (wel goed overwogen natuurlijk)! Paard hoeft er niet over 2 weken al te staan. Over een half jaar is ook goed :).

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 13:48

Ik ga nu naar de Paddox :):)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:09

@ Adin : waar had je hem voor verzekerd?

Ik zit echt enorm te twijvelne over een verzekering.. mocht hij ongeschikt raken, maar zou hij wel recreatief nog geschikt zijn.. mag je hem dan wel of niet meer verkopen? Om hem dan naar de slacht te brengen terwijl hij nog "goed" is, zou ik nooit over mn hart verkrijgen.
Die ziekte kosten vind ik echt klopperij.. hoor van meerdere mensen in de omgeving dat ze echt ewl IETS vinden waardoor ze het niet hoeven uit te keren.. nou daar gaat je premie dan van bijna 50 euro per maand..
Gelukkig heb ik een mooi potje voor onvoorziene dingen.. mocht het echt de spuigaten uit lopen heb ik een hele lieve papa en mama :j

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:19

Als een paard afgekeurd wordt voor de sport kun je hem vaak wel terugkopen van de verzekering voor de verkoopwaarde die het dan vertegenwoordigd (slachtwaarde + eventueel nog wat gebruikswaarde). Maar ik meen dat er dan wel wat voorwaarden aanzitten voor het daarna verkopen van het dier. Zou je dus bij de betreffende verzekering na moeten vragen.
Persoonlijk heb ik mijn paarden niet verzekerd, ik heb voldoende reserve en kennelijk doe ik het niet slecht met ze, want ik heb weinig medische kosten gehad in de bijna 19 jaar dat ik mijn oude merrie heb. ;)

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 15:25

je mag je paard niet verkopen als hij ongeschikt is verklaard en jij daar geld voor uitgekeerd hebt gekregen.
Ik heb een afgekeurde thuis staan met pensioen en die mag ik dus niet verkopen.
Ziektenkosten is zeker geen aanfluiting. Heb daar veelvuldig gebruik van gemaakt. Mijn ene paard is oa geopereerd aan OCD en de andere heeft een dure MRI scan gehad. Daarnaast diverse kreupelheidsonderzoeken etc, allemaal probleemloos vergoed door hippo zorg. Aan mij hebben ze geen geld verdiend, met beide paarden niet.
de MRI kostte ruim 1300 euro, dat had ik zonder verzekering nooit kunnen doen net als de operatie. Ik ga dus ieder paard verzekeren!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:20

Hangt er ook vanaf voor welk bedrag je dus verzekerd :).
Als je voor 1500 verzekerd.. krijg je daarna natuurlijk niks meer vergoed.
Ziekte kosten + basisdekking bijv ben ik snel 45 euro per maand kwijt aan premie.. (dan heb ik hem voor zn aankoop waarde verzekerd ) ik vind dat toch veel geld voor mss iets wat je nooit gebruikt.. dat is toch even 540 per jaar..
Ik vind het lastig :D!

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 16:25

klopt. ik betaalde 65 per maand en dat s natuurlijk veel. ik heb alleen steeds pech met de paarden en dan is zon verzekering ideaal

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:47

Ik kom net bij de Paddox weg! Helemaal weg van hem, prachtig paard. Kan goed bewegen :j

Nu 1.75, groeit nog wel wat omdat hij net geruint is. Dat is weer een min puntje, maar dat is niet anders.

Nu een rontgenkeuring plannen :):)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:55

Allemachtig wat een hoogte! Hoe oud is ie?

Waar ga je hem keuren, weer bij Inus?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:57

Hij is 3 jaar! :D

Mijn vorige meer zat rond de 1,64 en dat vond ik gewoon te klein. Ik mis stond er niet op, maar vond wat groter toch prettiger :j

Zocht zelf rond de 1.70. Maar deze is wel 5 cm groter :j
Maar goed dat is niet zo'n probleem.

Is mijn bedoeling wel. Ze willen zelf liever bij Swierstra in Bolsward, is voor hun wat dichterbij.

Maar even kijken wat die rekent voor een rontgenkeuring.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:00

Is dat niet alleen gezelschapsdieren? in ieder geval op hun site staan geen paarden vermeld?

*Edit; Zijn 2 swierstra's in Bolsward dat is ook zo :)!
Laatst bijgewerkt door Romanoff op 20-08-11 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

liedjuh2

hihi ik ga jullie verlaten. Mijn knapperd staat lekker op stal van zijn hooi te knabbelen... Ik ga zo na het eten nog ff terug om hem te knuffelen en nog even lekker zijn beentjes te laten strekken in de paddock! Ben echt helemaal blij met hem.....

parouscha

Romanoff schreef:
Is dat niet alleen gezelschapsdieren? in ieder geval op hun site staan geen paarden vermeld?

Nee hun website is : http://www.degreidhoeke.nl/home

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:03

@ Liedjuh; Gefeliciteerd! FIjn gevoel is dat he, dat ie op stal staat :D!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:03

liedjuh2 schreef:
hihi ik ga jullie verlaten. Mijn knapperd staat lekker op stal van zijn hooi te knabbelen... Ik ga zo na het eten nog ff terug om hem te knuffelen en nog even lekker zijn beentjes te laten strekken in de paddock! Ben echt helemaal blij met hem.....

haha leuk zeg!

Geniet er van <3

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:04

@ parouscha: leuk! nu duimen dat het goed is!

Ik heb er vandaag 2 gezien en ben het hele land doorgereden, een 5 jarige ruin, super braaf en L met winst. Had een chip maar deze hebben ze vorig jaar weggehaald.
En een 4 jarige, nog erg groen en ik heb het paard voor laten rijden, toen er zelf op, maar het muntje was duidelijk op, hij werd normaal maar 20 minuten gereden dat zat er al op toen ik er op moest. Ook een leuk paard en netjes bewegen.

Het wordt nog moeilijk!

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 18:18

Succes iedereen met verder zoeken en ik kom jullie vast en zeker wel tegen in het vervolg topic!!!

XXX