Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:01

idd mooi hoofdstel!.

Ik weet nog niet of ik die van mij verzeker...zit een beetje in dubio (maar vorige pony is in de 6 jaar dat ik hem had 0x geziek geweest of iets gemankeerd............)

op die van mij zit een aardig stuur op, maar het moet duidelijk nog wel verbeteren, door een s van handveranderen zal bv iets te veel van het goede zijn (althans zonder dan ik er aan moet trekken). Ik probeer juist lekker losjes te rijden

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:03

Niet op die manier vol gas :P Maar gewoon lekker actief naar voren rijden haha! Nee ben ik ook niet zo van hoor! Vaak worden ze als ze braaf zijn gewoon los gereden, alleen over de hoefslag en op de diagonaal van hand veranderen dan, en niet te lang natuurijk. :) Verder niets, been geven aanleren dan wel, sturen ook en gewoon lekker actief naar voren, geven ze vanzelf wel na.

Je hoeft toch ook niet voor ziekte oid te verzekeren? Het is opzich wel "fijn" dat je toch een bedrag uitgekeerd krijg als je paard overlijd.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:05

JulieDR: Ik zie dat je al vrij snel je debuut hebt? In het B of L1? Weet niet meer welk paard nou ookalweer bij jou hoort, haha! Maar het rijden gaat dus makkelijk? (ook voor het paard?)

@studiemiep: Die van mij kan voltes, pasje opzij (alleen hij snapt het zelf niet whaha) en van hand veranderen, de overgangen gaan ook al mooi gedragen! (maar dat is denk ik meer natuurlijke aanleg ofzo haha) Maar bij een door S van hand veranderen valtie denk ik om!! :'

Lioony: Die van mij is ergg voorwaarts van zichzelf, bloederig gefokt he! :P
En mijn moeder had het pas ook over een verzekering, maar mijn trainster raade het af, als je dat bedrag dat je per maand betaalt nou appart zet, heb je een potje om ziektekosten van te betalen! :P En volgensmij krijg je helemaal niet zoveel terug alstie dood is??
(wat een onderwerp! :') )

Lioony

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:08

Je hoeft ook niet voor de ziektekosten te verzekeren :P Dat doen de meeste niet!
Jawel hoor, Equipe keert 100% v/d verzekerde waarde uit bij dood en 85% bij onbruikbaarheid (dit is wel een duurdere variant volgens mij)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:10

Oww echt joh! Dat wist ik dus niet!
Maar de verzekerde waarde? Dan moet je je paard eerst laten taxeren ofzo?(heb er echt geen verstand van!)
Ik kan nu al zeggen dat (in gezondheid) mijn paard over een jaar veel meer waard is dan nu.. moet je hem dan 'her' verzekeren ofzo?

Ik heb ergens wel een foldertje liggen.. zal eens kijken haha! :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:12

haha je kan ook gewoon even op internet kijken! Ik denk dat het Equipe was waar wij gaan, want die vergoed dus standaard ook al die geslaagde koliekoperatie en behandeling van acute (bot)facturen, zonder dat je een zieketekosten verzekering er nog bij hebt!
Nee, je kan gewoon zelf bepalen waar je voor wilt verzekeren! (volgens mij, ik ga nu twijfelen, dat heb ik nog nooit ergens zien staan verder en heb er wel echt heel veel tijd aan besteed om er een beetje wegwijs in de worden!) Her verzekeren zou ik niet weten! Maar dan wordt je premie ook weer hoger, dus het is maar net wat je wilt dan!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:18

hmm.. misschien toch de moeite waard me er even in te verdiepen!
Maar ik ben mijn VERSCHRIKKELIJKE trailer wassen, ben ik denk ik nog wel 3 dagen zoet mee! :P
begin maar aan de binnenkant..... :P

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:22

hahha waar blijft die foto eigenlijk ? :))

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 16:24

@ Kaitlin: Ik ga in de B starten, dat moet omdat ik nog nooit bij die vereniging heb gereden. De vosse ruin hoort bij mij, haha ;)
Rijden gaat goed hoor! Nog niet superwauw maar wel gewoon netjes, in elk geval net genoeg voor een B proef!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:27

Ja inderdaad, ben wel benieuwd naar die trailerfoto! :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:33

Bij die van mij heb ik 90% van het verzekerde bedrag terug gekregen omdat ik hem in had laten slapen, bij slacht was dat 100% geweest (bij blijvend ongeschiktheid zou het ook 90% zijn geweest.

daar door heb ik nu wel weer genoeg aanschafgeld voor een nieuw paard.
en grootste gedeelte van de ziekte kosten werden vergoed, ben er we blij mee geweets dus

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 16:36

Waar had jij hem verzekerd? :)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:23

Hippozorg, ze hebben het goed afgehandeld, hij zou eerst wel naar de slacht gaan, maar hij wilde de trailer niet in, had ik kunnen weten, maar wilde het toch proberen.
en hun hebben het toen netjes afgehandeld, waren ook zeer respectvol.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:46

Moderatoropmerking:
Ik wil iedereen graag verzoeken om on-topic te blijven en het te hebben over wat er komt kijken bij aanschaf paard, en niet over zaken als bjvoorbeeldde studie. Mochten jullie ook graag daarover willen praten, dan verwijs ik jullie graag door naar HK. Zo blijft het hier toegankelijk voor mensen met vragen :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 18:51

Hoe izt dat eigenlijk met die verzkering als je je paard verzekerd voor ongeschiktheid?
Moet je je paard dan afgeven aan hun voordat je je "verzkerderde bedrag" terug krijgt of?

Die man waari k zou kijken is steeds niet thuis haha, had zonet zn dochter volgens mij aan de tel, hem mn nr maar even achter gelaten kijken of ie vanaaf nog belt, anders morgenochtend zelf weer even bellen ;)!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:03

Heel de trailer is schoon, van binnen en van buiten! Ik heb wel foto's gemaakt, maar dan moet ik ze weer uploaden enzo, is weer zo'n gedoe! :P

JulieDR: ow zo! naja ik denk maar zo, hoe jong dan ook, ze moeten gewoon lekker veel ervaring op doen! Dus lekker mee op wedstrijd nemen! :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:12

wauw wat een super mooi hoofdstel! <2

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:28

Romanoff schreef:
Hoe izt dat eigenlijk met die verzkering als je je paard verzekerd voor ongeschiktheid?
Moet je je paard dan afgeven aan hun voordat je je "verzkerderde bedrag" terug krijgt of?

Die man waari k zou kijken is steeds niet thuis haha, had zonet zn dochter volgens mij aan de tel, hem mn nr maar even achter gelaten kijken of ie vanaaf nog belt, anders morgenochtend zelf weer even bellen ;)!

Nee hoor, je koopt hem terug van de verzekering voor 10% van het verzekerde bedrag (dacht tenminste dat het dat bedrag was, dan krijg je dus 90% uitgekeerd) en dan mag hij bij je blijven, alleen mag hij dan niet meer verkocht worden of aan wedstrijden deelnemen.
Maar dat wil nog wel eens verschillen per verzekering

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:58

Dankjewel Jasmijn! :D
Wat is het rustig in het topic!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:04

Bij equipe wordt er volgens de website 85% vergoed bij onbruikbaarheid, maar ik ga nog even kijken hoe dit nou precies gaat dan. Straks of morgen maar even de website nog een keer goed doornemen.

Ik ben er alweer haha! Bijna weer keuring.. :=

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:06

Oeh ja, ik duim echt voor je Lioony!
Maar komt vast wel goed :D

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:08

Ik hoop ook dat het deze keer helemaal goed is!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:13

Dankjullie! :) Hoop dat het morgen niet zo belachelijk warm is, is ook niet fijn tijdens zo'n keuring!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:14

Als het goed is is het morgen een stuk koeler, gelukkig! :)

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 21:16

@kaitlin is dat die premiera alleen dan andere frontriem??

ik hoop dat ik er donderdag op kan,
2de dag zonder brace en heb nu al best wel veel last van mijn voet,
zou gaan sporten weer voor het eerst maar toen kreeg ik ook nog is een bloedneus..
maar denk dat ik er toch gewoon op stap zo eigenwijs ben ik wel en vanaf zaterdag moet ik toch 16 dagen fulltime rijden..