Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DaniOx

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:21

No way voor geen goud en dus ook zeker geen 1 miljoen!!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:25

geen probleem, mag je er ook nog wel meer voor uitzoeken,kom haar graag brengen, kan ik gelijk vakantie houden, heeft niks te make met houden van, want benknettergek met mijn ukkie, maar eerlijk voor 980.000 euro minder gaat ze ook weg.prioriteiten.. wat als ze volgende week dood in destal ligt, kreupel raakt of iemand met meer geld beter voor haar kan zorgen?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:55

Voor heel wat minder ook. Voor een miljoen (eur) mogen ze ze alle 13 meenemen :')

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:35

Ja, verkopen en gelijk weer terug kopen :)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:43

Lotje199 schreef:

Eigenlijk denk ik niet dat als je je paard voor 1 miljoen verkoopt, je hem de volgende dag voor minder terug krijgt! :+

Lotje199

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:47

Imke1998 schreef:
Lotje199 schreef:

Eigenlijk denk ik niet dat als je je paard voor 1 miljoen verkoopt, je hem de volgende dag voor minder terug krijgt! :+

Dat is waar...

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 22:28

Nou, ik zou het niet kunnen. Geld alleen maakt niet gelukkig. Het maakt veel dingen wel makkelijker.
Maar ik heb Tommie al zo lang, kan me niet voorstellen dat hij weg zou gaan.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:12

wel grappig eigenlijk dat je een groep hebt die zeggen hun paard niet weg te doen. Die zeggen ook dat er een klik is. En je hebt mensen die hun paard wel weg zouden doen, en die zeggen dat een paard eigenlijk geen klik kan hebben met mensen. toch best opvallend hoe verschillend daar over gedacht wordt!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:16

strikje erom? :D

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:25

Dana01 schreef:
strikje erom? :D

meteen!

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:29

Nou ik denk niet dat Britt mij mist, de nieuwe eigenaar stopt er dan vast ook wel goed eten in (misschien vindt ze diegene wel leuker.. meer voedsel..) maar ik zal haar ontzettend missen.
Ik heb geen behoefte aan een ander paard, wie zegt me dat ik met dat paard ook alles kan wat ik wil.

de volgende dag dood aan koliek, onwijs vervelend vooral omdat ik mijn paard dan kwijt ben niet omdat ik een miljoen misloop.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 23:35

ookal is het niet mn eigen paard , nooit ...

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 11:51

No way! geld maakt echt niet gelukkig, dus nee mijn pony verkopen never nooit niet, ook al kan ik daar echt een spring/dressuur pony van kopen, nee bedankt, ik hou het lekker bij mijn eigen pony!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:07

tantethee schreef:
geen probleem, mag je er ook nog wel meer voor uitzoeken,kom haar graag brengen, kan ik gelijk vakantie houden, heeft niks te make met houden van, want benknettergek met mijn ukkie, maar eerlijk voor 980.000 euro minder gaat ze ook weg.prioriteiten.. wat als ze volgende week dood in destal ligt, kreupel raakt of iemand met meer geld beter voor haar kan zorgen?

hier heb je idd wel een punt mee.
maar buiten dat om zal ik de mijne nooit weg doen.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:28

Tigra_ schreef:
Chivanah schreef:
Het is echt triest dat mensen wel hun pony weg doen voor 1 miljoen :( .
Dan mag ik wel een penny meisje klinken maar beter dat dan iemand die gewoon kil zijn
pony weg doet alleen voor geld, geld kan je niet knuffelen en een band mee hebben :o
Tenzij je natuurlijk die 1miljoen neemt en hem daarna terug koopt voor minder }>

Ik vindt ook niet dat het om mij als persoon gaat, als ik mijn paard voor dat geld kan verkopen en ze krijgt een fijne thuis. Iedereen blij toch. Ik blij dat ik toch een wat makkelijker leven krijg, mooi huis kopen eventueel wat grond erbij en paard blij. Naar mijn idee heeft een paard niet echt een mens nodig om gelukkig te zijn. Dat is wat we graag zouden willen maar een paard kan heel goed gelukkig worden met een andere eigenaar zolang er maar aan de basis behoefte voldaan wordt, ruime weide, weidemaatje, op tijd z'n eten en altijd drinken.
Daarnaast vraag ik me af hoe je denkt over mensen die hun paard voor minder weg doen? Het is goed dat mensen hun paard af en toe verkopen anders blijft het ook niet draaiende natuurlijk.

Maar die mensen die hem voor minder weg doen, waarschijnlijk staat het paard zo al te koop ofzo,
Ik zou het gewoon niet normaal vinden als je naar iemand toe loopt en zegt dat je je paard voor miljoen wil kopen en dat die dan "ja" zegt zonder enkele reden(tenzij je het geld echt nodig hebt of om andere redenen), je zou je vriend ook niet verkopen (althans ik niet), en een paard kan wel degelijk een band hebben met zijn mens.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:07

Nee nooit! Mijn paarden zijn echt me kindjes hoor, en die doe je ook niet weg!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:12

JessicaChico schreef:
Nee nooit! Mijn paarden zijn echt me kindjes hoor, en die doe je ook niet weg!

Maar kinderen krijg je niet zomaar. een paard kan je even 2 weken later in je stalletje hebben.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:20

In nog geen miljoen jaar.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:20

Ja hoor. Eerst geld overmaken en dan mogen ze hem of haar zo komen halen.

Denk alleen niet dat er ooit een malloot zal zijn die een miljoen biedt voor mijn beestjes. :Y) Dus ik kan het veilig roepen. Maar een miljoen kan ik niet afslaan. Mijn paarden betekenen superveel voor mij, maar met zoveel geld kan ik zoveel doen voor mijn vriend, familie en ev. kinderen... Dat zou ik van mijzelf niet mogen weigeren. Betekent trouwens niet dat ik er niet ziek van zou zijn...

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:40

Als ze een miljoen voor m'n paard willen geven weet ik zeker dat ze er ook heeel goed voor zijn. Ja, voor een miljoen doe ik het :D

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 16:45

Chivanah schreef:
Tigra_ schreef:
Ik vindt ook niet dat het om mij als persoon gaat, als ik mijn paard voor dat geld kan verkopen en ze krijgt een fijne thuis. Iedereen blij toch. Ik blij dat ik toch een wat makkelijker leven krijg, mooi huis kopen eventueel wat grond erbij en paard blij. Naar mijn idee heeft een paard niet echt een mens nodig om gelukkig te zijn. Dat is wat we graag zouden willen maar een paard kan heel goed gelukkig worden met een andere eigenaar zolang er maar aan de basis behoefte voldaan wordt, ruime weide, weidemaatje, op tijd z'n eten en altijd drinken.
Daarnaast vraag ik me af hoe je denkt over mensen die hun paard voor minder weg doen? Het is goed dat mensen hun paard af en toe verkopen anders blijft het ook niet draaiende natuurlijk.

Maar die mensen die hem voor minder weg doen, waarschijnlijk staat het paard zo al te koop ofzo,
Ik zou het gewoon niet normaal vinden als je naar iemand toe loopt en zegt dat je je paard voor miljoen wil kopen en dat die dan "ja" zegt zonder enkele reden(tenzij je het geld echt nodig hebt of om andere redenen), je zou je vriend ook niet verkopen (althans ik niet), en een paard kan wel degelijk een band hebben met zijn mens.

Een paard is ook geen mens dus die vergelijking vind ik niet passend. Waarom is er een verschil tussen mensen die hun paard al te koop hebben staan en niet? Maakt het toch niet anders? Tuurlijk kan je een band hebben met je paard maar dat wil niet zeggen dat hij/zij bij een ander ongelukkig wordt. En dat jij daar ongelukkig van wordt want eens komt er afscheid en daar kom je ook weer wel over heen.
Waarom zou ik me paard wel te koop kunnen zetten voor 5000 euro en niet mogen verkopen als iemand 1 miljoen bied ondanks dat ze momenteel niet te koop zou staan? Voor een goed bod is er veel te koop.
Ik zie daar geen verschil in hoor. Je krijgt bij beide geld en je bent je paard kwijt.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:01

mijn vriend mochten ze voor een miljoen ook hebben hoor :D
het is dat mensenhandel niet mag :D

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:23

Dana01 schreef:

:=

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:25

Dana01 schreef:

>;) :wow: Ik hoop dat hij dat niet leest..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 18:26

LauraFlexx schreef:
dus mensen hebben liever rijkdom dan een vriend je begrijpt, een vriend voor het leven?
Ik zou mijn verzorg shetlander nooit verlaten!!!

Voor 1 miljoen gaat mijn vriend niet weg, mag ook niet volgens de wet. Mijn pony begrijpt mij niet op hoog niveau, dat blijft slechts hangen bij de basis van rangorde. Het denken dat een paard alles volledig begrijpt is zo heerlijk het paard vermenselijken; paarden hebben geen complex cognitief vermogen zoals dat van een mens. Mijn paard wil alleen gras en een paardenvriendje, dat er toevallig af en toe een mens in het land loopt? Prima. Maar wie het is, zou hem een zorg zijn :')
Hij zal mij niet missen en alleen om zijn paarden vriendje roepen. En zo hoort het ook.