Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 05:57

ruitje schreef:
Ik vind die regel hypocriet. In principe gaat het ook 4 pagina's over Marjan haar paard wat te koop komt. Ik kreeg laatst ook een pb met een bericht wat verwijderd was, van een haf van een klant van mij die te koop kwam. Had een prima paard geweest voor iemand hier.

Eens :j Maar in dat andere topic wat we ooit hadden mochten er wel paarden aangeboden worden als je dacht dat het zou passen oid.
En hier mag je wel zeggen dat een paard te koop komt maar je niet weet wat te vragen, of advies ergens over. Maar niet gewoon zeggen dat je er 1 te koop hebt. En soms wordt het zelfs verwijderd als je zegt dat je weet dat er 1 te koop komt die iets kan zijn voor iemand hier. Maar het blijft wel weer staan als iemand zegt dat ze een advertentie zagen van dit en dat type paard als iemand dat zoekt?

Dat het geen verkapte markt moet worden snap ik helemaal. Maar nu is het soms wel erg apart wat verwijderd wordt en wat niet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:09

Ja, mee eens. Plus dat de markt ook echt veranderend is. Bijvoorbeeld met die haf van een pensionklant van mij, dat was echt een super leuk dier. Dan denk ik: als ik daar een Bokker hier mee had kunnen helpen die al een half jaar op zoek is. Hoe leuk is dat dan?

Sowieso worden er echt pagina's lang advertenties ook besproken hoor, laatst hier nog over die ene die wel of niet goed genoeg zou bewegen.

Wil ik een Bokker aan een haf helpen, heb ik binnen 3 uur een PB. Word er een paard besproken: gaat het 5 pagina's door.

Schiet mij maar lek :+

Edit: modjes, kunnen jullie dit eens her overwegen? Het is juist de kracht van Bokt om elkaar te helpen

Getup

Re: Wie gaat er op zoek naar een nieuw paard -deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:38

Er waren toendertijd de hele tijd verkapte advertenties van " handelaren" hier , dat was wel irritant .

Maar er als er zo af en toe een paard hier wordt gepost zoals de PRE of die van Marjan,of een pensionklant dan lijkt mij dat juist nuttig en een mooie gelegenheid hier een combinatie te vinden.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:40

Eens. Heel Bokt staat vol met verkapte advertenties. Hele topics met veulenfoto's en hoe leuk/goed het veulen lijkt en dan vervolgens onderaan de opmerking dat het dier beschikbaar komt voor een nieuw huisje. Of van die topics van oh oh wat is mijn paard moeilijk verkoopbaar, kijk allemaal toch eens mee naar wat er mis is met mijn advertentie (om daar vervolgens vaak niets mee te doen) is allemaal exposure vragen voor je dier dat te koop komt/staat. Dat wordt allemaal toegestaan, maar als hier, waar je echt bokkers op zoek gericht kunt helpen als je een leuk dier weet, moet je maar je mond houden. Slaat nergens op.

Vind overigens zeker niet dat er geen veulentopics mogen komen hoor, die vind ik veel te leuk. Maar als je daar mag hinten naar dat een dier te koop komt mag je dat hier ook vind ik.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 07:17

Mwah, ik vind het een ander verhaal als iemand al een hele tijd mee praat en dan wat aanbied of dat iemand alleen zo'n berichtje plaatst. Staan genoeg zoekertjes in het topic om die mensen direct een prive bericht te sturen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:31

Ik heb een keer genoemd dat ik mn ponys zou gaan verkopen nou ik had meteen een pb.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 09:53

Zonnetje81 schreef:
Ik heb een keer genoemd dat ik mn ponys zou gaan verkopen nou ik had meteen een pb.

Nou indd. Hier ook eens gemeld dat er binnenkort weer jonge aanwas zadelmak gemaakt zou worden en te koop en had binnen no time bericht en zelfs een keer een week geblokkeerd geweest toen ik zei dat ik een leuk paard voor iemand wist. Niet eens een eigen dier, maar gewoon een advertentie die ik voorbij zag komen en dacht dat het iemand wel paste :') Tot zover het helpen van anderen 8)7

Zo staat er een ´te koop´ bericht van een Bokker een week open, of wordt een advertentie dagenlang besproken, maar als je roept dat je een paard weet voor iemand, dan ben je het haasje..... Heel consistent zijn ze niet :P

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:00

Hmmm :') ik heb nog geen pb..

Maar goed ik heb nog steeds twijfels qua wel of niet verkopen. Vind t lastig, weet nu wat ik heb.. en gezien hoe de markt nu is, wat koop je terug? Vanmiddag moet ik met de pony naar de dierenarts om te enten en neem Hera dan even mee (dan blijft de trailer ook in de routine) en wil dan gelijk even met hem kijken naar mogelijkheden. Hij doet veel qua fokkerij (embryo’s enz) en fokt zelf springpaarden. Wil zelf niet fokken, althans lijkt me geweldig maar heb er gewoon te weinig tijd voor.

Gisteren weer even gereden en ze was weer wakker en kijkerig. Maar wel fijn erdoorheen kunnen rijden en ze liep fijn op het eind. Twijfel soms of het is omdat ze nu lekker in de vel begint te komen dat ze meer begint te zien. Want ze was eerder in zichzelf gekeerd en beetje zoals een manegepaard.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:37

Om terug te keren naar hetgeen het topic over gaat.

Ik ben gisteren bij een echt hele leuke wezen kijken! Had aan het begin even storing (niet gemeen en eerst met waarschuwing, maar zat duidelijk iets dwars), maar na het zadel goed gelegd te hebben was er niks meer aan de hand en bleek achteraf een wondje te hebben bij de singel. Verkoper en degene die haar voor reed benadrukte dat die dit echt niet eerder had gedaan. Heel fijn en mega werkwillig paard. Heb er nog ff een keertje extra aan gezeten, maar was verder ook absoluut niet kwalijk nemend. Gaf een heel safe gevoel. Echt exact wat ik zoek eigenlijk.

Verkoper staat als betrouwbaar bekend, dus heb het paard de voordeel van de twijfel gegeven. Ga zaterdag nog een keertje kijken en er dan gelijk zelf op. Ben benieuwd!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:51

Spannend mavantos! Succes eb ik duim!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:53

Klinkt niet verkeerd mavantos. Ben benieuwd. Duimen draaien hier voor je.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 10:58

Klinkt goed! Neem aan dat verkoper nu ff een bontje oid gebruikt en je zaterdag zo op kan stappen?

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:06

MarjanB schreef:
Klinkt goed! Neem aan dat verkoper nu ff een bontje oid gebruikt en je zaterdag zo op kan stappen?

Ik denk niet dat ze er vandaag nog op gaan zitten _O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:38

Spannend Mavantos! Succes zaterdag!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:39

mavantos schreef:
MarjanB schreef:

Ik denk niet dat ze er vandaag nog op gaan zitten _O-

Oh ja het is al vrijdag vandaag :') echt hoor…. Iets met mega druk zijn

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 11:52

Ik heb vanmiddag een proefrit bij een tweede paard. Een reus (vind ik) dus ben benieuwd!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:02

Ben benieuwd century

Fijn dat hij naar het beter leggen van het zadel fijner deed mavantos
Ben benieuwd of je gevoel morgen nog net zo is.

Ik ga vanavond voor de tweede keer ook naar een ruin kijken. Ook echt een reus
De eerste keer enkel gekeken nu ga ik hem gelijk zelf rijden.
Zondag dan nog een andere gepland die me ook heel leuk lijkt :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:13

Leuk dames! Ik ben nu ook wel benieuwd wat jullie een reus vinden :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:31

Pallatin schreef:

Minimaal 1m80 en veel body :P

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:33

c_alsemgeest schreef:
Pallatin schreef:

Minimaal 1m80 en veel body :P

Echt hoor _O-

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:42

MarjanB schreef:
Hmmm :') ik heb nog geen pb..

Maar goed ik heb nog steeds twijfels qua wel of niet verkopen. Vind t lastig, weet nu wat ik heb.. en gezien hoe de markt nu is, wat koop je terug? Vanmiddag moet ik met de pony naar de dierenarts om te enten en neem Hera dan even mee (dan blijft de trailer ook in de routine) en wil dan gelijk even met hem kijken naar mogelijkheden. Hij doet veel qua fokkerij (embryo’s enz) en fokt zelf springpaarden. Wil zelf niet fokken, althans lijkt me geweldig maar heb er gewoon te weinig tijd voor.

Gisteren weer even gereden en ze was weer wakker en kijkerig. Maar wel fijn erdoorheen kunnen rijden en ze liep fijn op het eind. Twijfel soms of het is omdat ze nu lekker in de vel begint te komen dat ze meer begint te zien. Want ze was eerder in zichzelf gekeerd en beetje zoals een manegepaard.

Heb je al eens primeval stressless geprobeerd bv voor een buitenrit?
Ik gebruik t soms wel in situaties waarbij ik weet dat mn paard die erg spannend vindt of nog aan gewend is. En vind t goed werken.
Het is een feromonen gel dat je aanbrengt aan het begin van de neus (op/in de neusvleugel).
Een merrie geeft tot enkele dagen na de geboorte van het veulen feromonen af, om een veilige en rustgevende omgeving om haar heen te creëren. Dit bevordert tevens de band met haar veulen.
Volwassen paarden herkennen het feromoon en reageren hier instinctief rustig van.
Paard van een vriendinnetje van mijn dochter - een heel ril dier - was al een week over de zeik en niet te rijden van de hooiactiviteiten op stal waar zij stond. En daar hielp het ook heel goed mee.
Dus mss ook wel een idee voor Hera om te gebruiken bv om het vertrouwen op te bouwen met naar buiten gaan.
Het is overigens dopingvrij. Paard wordt er ook niet suf van, alleen rustig.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:44

Succes Century vanmiddag en ook Mavantos zaterdag!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 12:48

Ik heb een tijdje bij een warmbloed van 1.90 (gemeten!) op stal gestaan. Stond ook in een extra grote stal. Echt een kasteel van een paard, voor de eigenaar superlief maar andere wilde hij nog weleens meeslepen, die gingen er dan skiënd achteraan :+ . Heb wel het idee dat die hele grote ook eerder wat problemen met hun lijf krijgen. Net zoals grotere hondenrassen vaak minder lang leven. Ik zou de grens toch wel echt trekken rond de 1.76.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:25

Eef_Bam schreef:
Ik heb een tijdje bij een warmbloed van 1.90 (gemeten!) op stal gestaan. Stond ook in een extra grote stal. Echt een kasteel van een paard, voor de eigenaar superlief maar andere wilde hij nog weleens meeslepen, die gingen er dan skiënd achteraan :+ . Heb wel het idee dat die hele grote ook eerder wat problemen met hun lijf krijgen. Net zoals grotere hondenrassen vaak minder lang leven. Ik zou de grens toch wel echt trekken rond de 1.76.

Mbt het tweede deel is het zeker waar, alle dieren die bovengemiddeld groot zijn tov wat normaal is voor hun soort leven korter en zijn minder gezond..

Is een trend wat waargenomen wordt bij alle zoogdieren (inclusief mensen, extreem lange mensen hebben stuk kortere levensverwachting dan normale maat tegenpartijen) dus zal bij paarden zeker niet anders zijn.

En anekdotisch bewijs ;) maar alle paarden van 175+ die ik kende hadden een hoop problemen en slechts een enkeling is enigszins gezond oud geworden.

Edit. Heb geen aandelen in kleine paarden lobby btw := ben gewoon zelf groot dus vind het een boeiend onderwerp :P
Laatst bijgewerkt door Fly_high op 12-07-24 13:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 13:26

Mijn oom had paarden van 185, ik vond ze maar eng groot hahaha. Nu vind ik 170 al een reus naar mijn D ponys.

Hier even rustig met paarden kijken voor een vriendin. We waren er naar eentje wezen kijken maar hij werd geirriteerd (van haar?). Ze vond er veel werk aan maar ik vond het wel een leuk dier, zeker omdat hij niet de staak in ging en heel eerlijk oogde. Zo zie je maar, smaken verschillen.