Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:26

He bah wat ontzettend naar zeg!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:30

Wat naar zeg...

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:04

Echt heel zuur :(

Wat ik me wel altijd afvraag.... wat gebeurt er met de paarden die dus niet goed door de keuring komen?
Worden die uit de verkoop gehaald, of met de info uit de keuring voor een lager bedrag verkocht?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:34

Dilan93 schreef:

Wat ik me wel altijd afvraag.... wat gebeurt er met de paarden die dus niet goed door de keuring komen?
Worden die uit de verkoop gehaald, of met de info uit de keuring voor een lager bedrag verkocht?

Soms wel... Of een enkeltje naar de slager in de slechte gevallen. Soms ook niet verkeerd. :)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:41

Dilan93 schreef:

Uit ervaring (als koper) kan ik helaas zeggen: die worden gewoon voor hetzelfde geld verkocht aan iemand die minder nauwkeurig keurt of genoegen neemt met oude foto’s.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:18

FCSA schreef:
Dilan93 schreef:

Uit ervaring (als koper) kan ik helaas zeggen: die worden gewoon voor hetzelfde geld verkocht aan iemand die minder nauwkeurig keurt of genoegen neemt met oude foto’s.

Dat is echt niet oke :n

Enkeltje slager is idd beter als het paard dusdanig stuk is dat ie niet meer pijnvrij kan leven.

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:31

Bah, wat triest.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:33

Maar wie zegt er dat hij niet pijn vrij kan leven?
Ik begrijp 200% dat je als koper er niet aan begint voor de hoofdprijs hoor... Maar er zijn legio paarden die met zulke foto's misschien wel gewoon gp lopen.

Er zijn ook paarden die kerngezond zijn en om iedere scheet kreupel lopen. Dus om nou te zeggen dat deze naar de slager zou moeten.... Ik vind het klinische beeld dan toch ook wel belangrijk (ook al komt hij de buigproef niet door, als hij voor de rest wel goed loopt is het toch prima) echter bij verkoop natuurlijk wel voor een aangepaste prijs met het eerlijke verhaal er bij zodat koper weet waar hij aan begint..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 21:55

Als hij niet door de buigproef komt en er komt zo'n foto bij dan lijkt mij dat het een tikkende tijdbom is..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:01

upendo schreef:
Als hij niet door de buigproef komt en er komt zo'n foto bij dan lijkt mij dat het een tikkende tijdbom is..

Als daar niet goed mee om gaat wel, maar er zijn mensen die daar wel mee om kunnen gaan.

Ik denk dan weer aan het verhaal van de smid waarbij een paard met HKO iets scheef gezet werd waardoor de pees over een goed stukje bot liep. Toen kwam er een eigenwijze smid die alles beter wist, paard recht op de voeten zette en daarmee was het over en uit voor het paard.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:21

Als je de keus hebt als koper om te gaan voor een zekere keus waar je meer geld voor neerlegt of een onzekere keus waar veel meer kosten uit kunnen voortvloeien qua dierenarts en revalidatie.. Dan zou ik het wel weten. :)

Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:30

xSCWx schreef:
Helaas afgekeurd. Buigproef links voor was niet goed, daarop röntgen laten maken. Kogel bot was echt niet goed, soort heuvel landschap. Score 4 (1= goed en 4= slecht). Voor licht werk wellicht wel geschikt maar hij gaat er geheid last van krijgen. Dus helaas, zonder paard nu naar huis.

Vervelend, sterkte!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:42

Maar niemand zegt toch ook dat een specifiek paard naar de slager moet.

Mijn vraag ging in elk geval over 'afgekeurde' paarden in het algemeen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:58

Mijn palomino had vlak voor dat ik hem kocht een afkeuringsrapport gekregen en is zonder pardon ingeruild bij een Handelaar. Ik ben er echt ingeluist. Mensen doen dat vaak. Ze ruilen een paard in en zijn niet eerlijk. Ik kon het paard best goed verkopen alsnog bij een aantal Handelaren. Dit heb ik niet gedaan omdat ik zijn welzijn belangrijker vond. Om die reden heb ik hem voor een paar duizend minder verkocht dan dat ik eraan heb uitgegeven met het hele verhaal erbij en de vermoedelijke diagnoses. Pech voor mij, maar ik heb wel mijn best gedaan iemand te vinden die bewust voor zo'n paard kiest wat het paard meer de kans geeft op een fijn leven.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 23:26

Dilan93 schreef:
Maar niemand zegt toch ook dat een specifiek paard naar de slager moet.

Mijn vraag ging in elk geval over 'afgekeurde' paarden in het algemeen.

Van wat ik zelf gezien heb: vaak worden ze voor een veel lager bedrag met bemerking verkocht of voor een net iets lager bedrag opnieuw aangeboden als zijnde zonder bemerking. En dan bijvoorbeeld met positieve keuring van twijfelachtige kwaliteit erbij. Want hoe lager de prijs hoe hoger de kans dat de kopers niet zo grondig gaan (her)keuren.

Enkeltje slager levert nauwelijks geld op vergeleken met verkoop als rijpaard, denk ik niet dat paarden met zulke mankementen dan zomaar de worst in gaan?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 06:12

Hier tot nu toe nog niet gelukt met de verkoop. Gister een derde bezichtiging gehad. Klonk vooraf als een goede match. Maar met rijden ging het niet goed, hij was echt niet vooruit te krijgen. Heel vervelend, zo is hij normaal helemaal niet. Hij vindt andere ruiters blijkbaar maar raar :')
Maar ja dat maakt het heel lastig want zo kun je hem helemaal niet goed beoordelen en het nodigt totaal niet uit om een tweede keer terug te komen om te zien of het dan beter wordt. Zeker niet als je van ver komt.
Deze liet hem dus staan onder het mom van hier zit teveel werk aan. En dat snap ik, maar hij staat prima aan de hulpen echter het komt er met proefrijden niet uit blijkbaar.
Vandaag komt er nog iemand kijken, hopelijk gaat dat beter.
Zo niet dan moet hij toch echt via een handelaar of verkoopstal weg. Als hij daar een maand gereden wordt gaat het vast beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 07:40

opisop_shop schreef:
Hier tot nu toe nog niet gelukt met de verkoop. Gister een derde bezichtiging gehad. Klonk vooraf als een goede match. Maar met rijden ging het niet goed, hij was echt niet vooruit te krijgen. Heel vervelend, zo is hij normaal helemaal niet. Hij vindt andere ruiters blijkbaar maar raar :')
Maar ja dat maakt het heel lastig want zo kun je hem helemaal niet goed beoordelen en het nodigt totaal niet uit om een tweede keer terug te komen om te zien of het dan beter wordt. Zeker niet als je van ver komt.
Deze liet hem dus staan onder het mom van hier zit teveel werk aan. En dat snap ik, maar hij staat prima aan de hulpen echter het komt er met proefrijden niet uit blijkbaar.
Vandaag komt er nog iemand kijken, hopelijk gaat dat beter.
Zo niet dan moet hij toch echt via een handelaar of verkoopstal weg. Als hij daar een maand gereden wordt gaat het vast beter.

Oe jeetje, dat is wel heel balen. Er is niemand in de buurt die hem even voor je wil trainen? Misschien is er nog winst te behalen met je advertentie? Als het mij lukt een totaal afgekeurd paard binnen 1 week te verkopen dan moet het voor jou al helemaal geen probleem zijn. Soms heb je even geluk en de juiste match nodig. Misschien wilde je paard gewoon niet aan die persoon verkocht worden. ;)

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:35

Dat ligt dan mss meer aan de prijs Evamarie ;-)

Het is soms ook even geduld hebben tot je iemand treft die daar doorheen kan en wil kijken en/of nog eens terug wil komen. Bij de verkoop van mijn merrie duurde dat ook eventjes. Ik ben overigens ook wel wat gezakt in prijs omdat ik een goede match en fijne plek belangrijker vond.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:27

Vergeet niet dat het nu ook vakantie is en veel mensen toch weer op vakantie gaan wat ook mee speelt in nu een paard aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:47

Charmaine schreef:
Dat ligt dan mss meer aan de prijs Evamarie ;-)

Het is soms ook even geduld hebben tot je iemand treft die daar doorheen kan en wil kijken en/of nog eens terug wil komen. Bij de verkoop van mijn merrie duurde dat ook eventjes. Ik ben overigens ook wel wat gezakt in prijs omdat ik een goede match en fijne plek belangrijker vond.

Ja, daar heb ik natuurlijk geen kijk op inderdaad.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 11:45

Ik lees hier al een hele tijd mee, maar nu mogen we zelf op zoek.

We zoeken naar een menpaard, die ook onder het zadel kan. Liefst ervaring in enkel en tweespan. Rond de 1.65. Kleur of geslacht maakt niet uit. Voorkeur gaat wel naar een donkerbruine ruin.
Liefst geen tuigpaard, maar als hij niet heel typisch is, is dat ook een optie.
Tot maximaal 10 jaar.

Budget tot 10.

Tot nu toe nog niet veel tegen gekomen. Dus we zoeken rustig door :D

estell__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 14:16

Inney schreef:
Ik lees hier al een hele tijd mee, maar nu mogen we zelf op zoek.

We zoeken naar een menpaard, die ook onder het zadel kan. Liefst ervaring in enkel en tweespan. Rond de 1.65. Kleur of geslacht maakt niet uit. Voorkeur gaat wel naar een donkerbruine ruin.
Liefst geen tuigpaard, maar als hij niet heel typisch is, is dat ook een optie.
Tot maximaal 10 jaar.

Budget tot 10.

Tot nu toe nog niet veel tegen gekomen. Dus we zoeken rustig door :D

Oei… dat is een moeilijke combinatie zeker tot die prijs.

Als ik jou was zou ik toch ook wat kijken richting tuigpaarden. Er staat wel een charmeur te koop op sporthorses..

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 15:18

estell__ schreef:
Oei… dat is een moeilijke combinatie zeker tot die prijs.

Als ik jou was zou ik toch ook wat kijken richting tuigpaarden. Er staat wel een charmeur te koop op sporthorses..

Die staat er al een hele tijd, toch?

Phonix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 18:03

Zat net paarden te bekijken op sporthorses, komt er een heel leuke voorbij, maar dan deze beschrijving:

“ Ook in de omgang valt haar juiste werkwillige instelling op! We noemen haar ook wel kleine pitbull.”

Mijn kapper heb net bijna haar hand verloren door een Pitbull, dus vindt het moeilijk om te voorstellen wat dat moet betekenen in een paard :+

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 23:14

Phonix schreef:
Zat net paarden te bekijken op sporthorses, komt er een heel leuke voorbij, maar dan deze beschrijving:

“ Ook in de omgang valt haar juiste werkwillige instelling op! We noemen haar ook wel kleine pitbull.”

Mijn kapper heb net bijna haar hand verloren door een Pitbull, dus vindt het moeilijk om te voorstellen wat dat moet betekenen in een paard :+

Met zo’n omschrijving denk ik gelijk aan ‘een hele felle donder’