Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dilan93 schreef:Echt heel zuur
Wat ik me wel altijd afvraag.... wat gebeurt er met de paarden die dus niet goed door de keuring komen?
Worden die uit de verkoop gehaald, of met de info uit de keuring voor een lager bedrag verkocht?
Dilan93 schreef:Echt heel zuur
Wat ik me wel altijd afvraag.... wat gebeurt er met de paarden die dus niet goed door de keuring komen?
Worden die uit de verkoop gehaald, of met de info uit de keuring voor een lager bedrag verkocht?
FCSA schreef:Dilan93 schreef:Echt heel zuur
Uit ervaring (als koper) kan ik helaas zeggen: die worden gewoon voor hetzelfde geld verkocht aan iemand die minder nauwkeurig keurt of genoegen neemt met oude foto’s.
upendo schreef:Als hij niet door de buigproef komt en er komt zo'n foto bij dan lijkt mij dat het een tikkende tijdbom is..
xSCWx schreef:Helaas afgekeurd. Buigproef links voor was niet goed, daarop röntgen laten maken. Kogel bot was echt niet goed, soort heuvel landschap. Score 4 (1= goed en 4= slecht). Voor licht werk wellicht wel geschikt maar hij gaat er geheid last van krijgen. Dus helaas, zonder paard nu naar huis.
Dilan93 schreef:Maar niemand zegt toch ook dat een specifiek paard naar de slager moet.
Mijn vraag ging in elk geval over 'afgekeurde' paarden in het algemeen.
opisop_shop schreef:Hier tot nu toe nog niet gelukt met de verkoop. Gister een derde bezichtiging gehad. Klonk vooraf als een goede match. Maar met rijden ging het niet goed, hij was echt niet vooruit te krijgen. Heel vervelend, zo is hij normaal helemaal niet. Hij vindt andere ruiters blijkbaar maar raar![]()
Maar ja dat maakt het heel lastig want zo kun je hem helemaal niet goed beoordelen en het nodigt totaal niet uit om een tweede keer terug te komen om te zien of het dan beter wordt. Zeker niet als je van ver komt.
Deze liet hem dus staan onder het mom van hier zit teveel werk aan. En dat snap ik, maar hij staat prima aan de hulpen echter het komt er met proefrijden niet uit blijkbaar.
Vandaag komt er nog iemand kijken, hopelijk gaat dat beter.
Zo niet dan moet hij toch echt via een handelaar of verkoopstal weg. Als hij daar een maand gereden wordt gaat het vast beter.
Charmaine schreef:Dat ligt dan mss meer aan de prijs Evamarie
Het is soms ook even geduld hebben tot je iemand treft die daar doorheen kan en wil kijken en/of nog eens terug wil komen. Bij de verkoop van mijn merrie duurde dat ook eventjes. Ik ben overigens ook wel wat gezakt in prijs omdat ik een goede match en fijne plek belangrijker vond.
Inney schreef:Ik lees hier al een hele tijd mee, maar nu mogen we zelf op zoek.
We zoeken naar een menpaard, die ook onder het zadel kan. Liefst ervaring in enkel en tweespan. Rond de 1.65. Kleur of geslacht maakt niet uit. Voorkeur gaat wel naar een donkerbruine ruin.
Liefst geen tuigpaard, maar als hij niet heel typisch is, is dat ook een optie.
Tot maximaal 10 jaar.
Budget tot 10.
Tot nu toe nog niet veel tegen gekomen. Dus we zoeken rustig door
Phonix schreef:Zat net paarden te bekijken op sporthorses, komt er een heel leuke voorbij, maar dan deze beschrijving:
“ Ook in de omgang valt haar juiste werkwillige instelling op! We noemen haar ook wel kleine pitbull.”
Mijn kapper heb net bijna haar hand verloren door een Pitbull, dus vindt het moeilijk om te voorstellen wat dat moet betekenen in een paard