pmarena schreef:Oh jammer, zit het niet in Reve haar naam verwerkt ofzo, in combinatie met jouw naam... haha ik zie al zo'n *gulp* voor me dat de jury zich even verslikt
Nee, ik heb haar naam nooit verwerkt... Pretty en ik hadden geen liefde voor elkaar. Na verloop van tijd een vorm van wederzijds respect maar geen liefde.

Om een ide te geven van Pretty op wedstrijd:
Eerste proef die we reden werden we na de groet uitgesloten wegens langer dan 30 seconden protest. Ik kwam van een vrij fjine pony en was een 16 jarig gupje dus ik zat te huilen van frustratie. Dat zag de jury natuurlijk en hij kende me van de jaren met Ex. Bovendien liepen we ruim een kwartier voor en met mijn niet gereden proef werd dat dus 20 minuten. Jury roept me dus ik kijk op (want Pretty ging dus echt niet dichter) en zegt "Ik moet je uitsluiten wegens protest maar durf je haar door rijden?" dus ik zeg van wel. Zegt hij "is ze het je ook waard?" waarop ik mijn schouders op haal en zeg "ze is de enige optie die ik heb."
Houd bij al deze verhalen rekening met het feit dat onze wedstrijden kleinschaliger zijn. We kennen alle officials, we kennen vrijwel alle juryleden en als je een paar jaar regelmatig mee rijdt, dan kennen alle juryleden ook jou op zijn minst van naam. We hebben dus een veel "persoonlijkere" omgang met elkaar dan ik bij jullie altijd het ide heb.
Jury zegt dus "rijd haar maar door, de volgende ruiter start pas over 20 minuten. Ik ben er niet, doe wat je moet doen want als je nu buiten gaat hoef je nooit meer te proberen binnen te komen."
Na twintig minuten had ze me bijna door het raam gegooid, was mijn trainster komen roepen dat ik "in godsnaam van dat paard af moest komen" en hadden de mensen die aan de tafeltjes tegen het raam zaten létterlijk de tafeltjes naar de achterkant van de kantine verschoven in het geval van.

Pretty was een paard dat nogal schrikkerig was, niet perse sensibel want eens ze ging had je echt niks meer in te brengen, maar ze kon echt om de meest debiele dingen rennen. Op de dezelfde locatie als hierboven was een grote poort. (binnenbak) en de jury zat voor een grote spiegel achter een tafel. Ze pastten net tussen die hekjes en de achterwand met spiegel met hun tafel. Pretty schrikt van het geluid achter de poort (ze heeft zich nooit 100% over die poort heen kunnen zetten.), draait 180° en rent recht op de spiegel af (wat voor haar natuurlijk uit zag als "bak") én op de jury.... Jury + schrijver springen dus achter die tafel uit en willen naar de deur die naar de kantine leid. (inmiddels had Pret haar naam al.) Op het allerlaatste moment bedenkt Pret zich dat die tafel in de weg staat en ze kon wel springen maar was er geen fan van.

één wedstrijd zat de jury wederom vrij dicht tegen de hekjes aan, opnieuw een binnenbaan (we deden het trouwens nergens goed, binnen of buiten maakte weinig uit.

één keer is ze me ontsnapt tijdens het opzadelen op een weide van een hectare. Ze maakte een soort bronco sprong vanuit het niks en plots had ik het hoofdstel vast en liep mijn knol al 20m verder.

Toendertijd hadden we een official die nu internationaal gegaan is en hij stond bekend op zijn nauwkeurigheid en stiptheid. Echt tot in het extreme. Dus hij komt aan en roept over het hele terrein: "MEVROUW *ACHTERNAAM* U MOET BINNEN!!!" waarop ik me dus naar hem toe draai en zeg "Ik kom zodra ik mijn paard te pakken gekregen heb...."
Ik wist tot op die dag niet dat iemand zo paars kon worden zonder flauw te vallen....

Gedurende een prijsuitreiking heeft ze meer dan eens gebruik gemaakt van alle ringen die er lagen. (hekjes waren grote galopsprongen, dat telde ze niet als sprong).
Ze heeft me meer dan eens echt letterlijk achter gelaten in het zand. Ze vloog zo snel onder je uit dat je gewoon zat op de plek waar ze vertrokken was.

En dan was er die ene keer dat er gedurende de wedstrijd een kleine misrekening gebeurde waardoor tijdens onze proef de bak langs ons gesleept werd met een grote tractor....

Echt dat paard.... Na 3 jaar wedstrijd rijden met haar had elke jury wel iets met haar/ons mee gemaakt.

Dus nee, haar dochter heeft geen enkele verwijzing naar haar mee gekregen. Dat leek me het veiligst.

Inmiddels heb ik heel veel verhalen waar ik hartelijk om kan lachen maar ik kan niet zeggen dat ik mijn tijd met Pretty als leuk ervaren heb... heb het al meerdere keren gezegd: Pretty is het enige paard waar ik bang voor geweest ben en het enige paard waar ik nooit iets mee gehad heb. Ik vind altijd wel "iets" in een paard dat me aan trekt waardoor ik connectie kan maken. Maar bij Pretty was er gewoon niks... Ze was lief als ze wilde (ze wilde alleen niet vaak.) maar ik kan nog steeds niet veel positief over haar zeggen eigenlijk.

Maflinger_S schreef:Joy heeft nu iets meer body dan zijn moeder destijds maar er is zeker wel gelijkenis.
Jij en je man zijn zo te lezen echt gezellig samen. Ik hou d'r van als je samen lekker onzin kunt uitkramen en de ander je gewoon helemaal begrijpt om vervolgens samen in een deuk te liggen.
Rêve gaat het zelf wel regelen. Jij kunt hoogstens wat bijsturen. Ik zeg doen!
Ik denk dat dat het hengst zijn ook is. Hij heeft een wat zwaardere halsaanzet naar de kaak toe en in het algemeen wat "meer bot". Dat lijkt me zijn mannelijkheid die zich voorzichtig toont.

Mijn man en ik zijn eigenlijk de hele dag door aan het discussiëren maar nooit "serieus". Altijd over flauwekul zoals hierboven.

één van onze standaard zinnen is "we kunnen niet scheiden want we kunnen allebei de notaris niet betalen!"

Vandaag de laatste keer bij vervang fysio geweest. Heb last van mijn linkerschouder (meer last dan normaal). Ik was een beetje in gedachten verzonken dus hij zegt "ge zijt zo stil" waarop ik op kijk en me bedenk dat ik eigenlijk vergeten was dat hij het was....

Na een korte stilte en een paar keer knipperen zegt hij "uhm... Dat.... Is goed.... Denk ik?"

Ja eerlijk, ik ook niet.

Ik had last van mijn schouder (meer dan anders) en hij wil die losmaken, voelt, aarzelt, voelt opnieuw aan mijn ribben, aarzelt opnieuw en zegt "uw ribben..." en toen schoot ik dus al in de lach.

Hij heel droog: "Leuke sport, dat paardrijden....."
Het rijden zelf is het probleem niet.... Geplet worden, gebeukt worden en vallen helpt niet...

Hij zelf had nog niemand gehad met necrose in de knie maar vond mijn knieën nu iig nog wel soepel (ik zit altijd in kleermakerszit, in dit geval kan dat in mijn voordeel zijn.). Mijn dokter ook eindelijk kunnen bereiken. Ze vertelde me wat ik al wist en zei "maar dat wist jij al voor de MRI he. De schade zit exact waar jij zei dat de pijn zat. " dus ik zeg "jep. Necrose is een hele specifieke pijn en ik herken het inmiddels." morgen ligt een brief klaar voor de andere knie (ook met oog op de controle arts) en een doorverwijsbrief naar de endocrinoloog om te kijken of die iets voor me kan betekenen om mijn botten te ondersteunen en de necrose zo stabiel mogelijk te houden. Ik neem nl pillen tegen osteoporose (die indirect dus ook helpen met de necrose, botafbraak is botafbraak immers dus een booster voor de aanmaak helpt sowieso) maar na vijf jaar en "verslechtering" (al denk ik niet dat het verslechtering is maar meer dat het nu pas in beeld gebracht wordt maar dat terzijde) gaan ze blijkbaar kijken of er medicatie is die meer kan betekenen.