Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 23:58

pmarena schreef:
Oh jammer, zit het niet in Reve haar naam verwerkt ofzo, in combinatie met jouw naam... haha ik zie al zo'n *gulp* voor me dat de jury zich even verslikt :))

Nee, ik heb haar naam nooit verwerkt... Pretty en ik hadden geen liefde voor elkaar. Na verloop van tijd een vorm van wederzijds respect maar geen liefde. :o :o

Om een ide te geven van Pretty op wedstrijd:

Eerste proef die we reden werden we na de groet uitgesloten wegens langer dan 30 seconden protest. Ik kwam van een vrij fjine pony en was een 16 jarig gupje dus ik zat te huilen van frustratie. Dat zag de jury natuurlijk en hij kende me van de jaren met Ex. Bovendien liepen we ruim een kwartier voor en met mijn niet gereden proef werd dat dus 20 minuten. Jury roept me dus ik kijk op (want Pretty ging dus echt niet dichter) en zegt "Ik moet je uitsluiten wegens protest maar durf je haar door rijden?" dus ik zeg van wel. Zegt hij "is ze het je ook waard?" waarop ik mijn schouders op haal en zeg "ze is de enige optie die ik heb."

Houd bij al deze verhalen rekening met het feit dat onze wedstrijden kleinschaliger zijn. We kennen alle officials, we kennen vrijwel alle juryleden en als je een paar jaar regelmatig mee rijdt, dan kennen alle juryleden ook jou op zijn minst van naam. We hebben dus een veel "persoonlijkere" omgang met elkaar dan ik bij jullie altijd het ide heb.

Jury zegt dus "rijd haar maar door, de volgende ruiter start pas over 20 minuten. Ik ben er niet, doe wat je moet doen want als je nu buiten gaat hoef je nooit meer te proberen binnen te komen."
Na twintig minuten had ze me bijna door het raam gegooid, was mijn trainster komen roepen dat ik "in godsnaam van dat paard af moest komen" en hadden de mensen die aan de tafeltjes tegen het raam zaten létterlijk de tafeltjes naar de achterkant van de kantine verschoven in het geval van. :+ :+ maar ze had ook één rondje braaf gelopen dus, beloont en buiten gegaan. Beetje later kwam ik dus bij dezelfde jury terug binnen. :+ Ik groet, deze keer kwamen we wél rond, vraag me niet hoe, maar het lukte. :+ Toen ik af groette, groette de jury niet terug maar gaf hij een klein applaus <3

Pretty was een paard dat nogal schrikkerig was, niet perse sensibel want eens ze ging had je echt niks meer in te brengen, maar ze kon echt om de meest debiele dingen rennen. Op de dezelfde locatie als hierboven was een grote poort. (binnenbak) en de jury zat voor een grote spiegel achter een tafel. Ze pastten net tussen die hekjes en de achterwand met spiegel met hun tafel. Pretty schrikt van het geluid achter de poort (ze heeft zich nooit 100% over die poort heen kunnen zetten.), draait 180° en rent recht op de spiegel af (wat voor haar natuurlijk uit zag als "bak") én op de jury.... Jury + schrijver springen dus achter die tafel uit en willen naar de deur die naar de kantine leid. (inmiddels had Pret haar naam al.) Op het allerlaatste moment bedenkt Pret zich dat die tafel in de weg staat en ze kon wel springen maar was er geen fan van. :+ Dus vlak voor de tafel gooit ze zich om. Door dat te doen leek het alsof ze op de jury mikte ipv op de spiegel dus die twee sprongen door die kantine deur heen. _O- Ik had haar kort daarop onder controle. Let wel: Pret was echt razend snel, op een paar galopsprongen was die de bak door. Dus dit alles had maar een 10tal seconden geduurd. :+ Jury komt dus terug de bak binnen (met mijn hoofdschuddende trainster achter zich aan.) kijkt naar mij, naar mijn trainster, terug naar mij en zegt "ja... Ik weet eigenlijk niet goed wat doen. Technisch gezien had je haar tijdig terug onder controle... Er bestaat niks in het reglement dat aansluit op deze situatie. :+". Dus mijn trainster doet een facepalm en ik mompel iets van "sorry". Jury wandelt rustig naar de tafel, zet zich neer, belt en zegt "-2 voor een omloopfout, bij F terug hervatten...." _O- _O-

één wedstrijd zat de jury wederom vrij dicht tegen de hekjes aan, opnieuw een binnenbaan (we deden het trouwens nergens goed, binnen of buiten maakte weinig uit. _O- ) maar ze hadden daar zeg maar de ring en "achter" de jury" kon de volgende combinatie stappen. We moetsen bij C aanspringen in galop, ze tikt het hekje aan, reageert geërgerd maar ik geef been en rijd verder. Dat was dan een volte en daarna bij C hoefslag volgen. Zodra ze bij C kwam gaf ze een bok naar het hekje dat gedurfd had haar aan te raken.... alleen bokte ze dus over de jurytafel heen... :o ) Daarna moesten we bij A in draf en dan F-E korte diagonaal. Terwijl ik de korte diagonaal op rijd zie ik de jury en zijn schrijver zo'n kleine meter van de tafel af zitten ipv er achter... :o :o

één keer is ze me ontsnapt tijdens het opzadelen op een weide van een hectare. Ze maakte een soort bronco sprong vanuit het niks en plots had ik het hoofdstel vast en liep mijn knol al 20m verder. :+ Mijn trainster kwa maan. Zag een bruin paard vrolijk los lopen en een ruiter ietwat gelaten soort van achter haar aan wandelen en dacht "Dat moet Pretty zijn." en ging met haar camion in de uitgang staan zodat ze iig al niet meer het open veld op kon. Maar begin maar met vangen op een hectare. Ik denk dat zo ongeveer alles wat handen vrij had bij ons stond op een gegeven moment. _O- (teamwork may make the dream work maar die knol kregen we er niet mee te pakken. _O- Het hielp niet dat 95% eigenlijk liever niet in haar buurt wilde komen. :)) )

Toendertijd hadden we een official die nu internationaal gegaan is en hij stond bekend op zijn nauwkeurigheid en stiptheid. Echt tot in het extreme. Dus hij komt aan en roept over het hele terrein: "MEVROUW *ACHTERNAAM* U MOET BINNEN!!!" waarop ik me dus naar hem toe draai en zeg "Ik kom zodra ik mijn paard te pakken gekregen heb...."
Ik wist tot op die dag niet dat iemand zo paars kon worden zonder flauw te vallen.... :o :o Gelukkig was Pretty best een sl*t en ging ze uiteindelijk ruinen versieren aan de paddock. Een van de ruiters met een paard dat er wel tegen kon (en mijn toenmalige crush) heeft haar bezig gehouden tot ik haar te pakken had. We waren nog nét op tijd om te starten en ze heeft nooit meer een betere proef of hogere score gelopen als daar. _O- Terwijl we terug gingen naar de trailer kreeg mijn moeder telefoon van mijn trainster die heel enthousiast (echt ik hoorde het tot bij mij en mijn moeder liep een meter van haar af want niemand liep graag dicht bij Pret) "ZEG TEGEN KATH DAT ZE NIET BOOS MAG ZIJN OP HAAR WANT ZE STAAT EERSTE!!!!" _:+

Gedurende een prijsuitreiking heeft ze meer dan eens gebruik gemaakt van alle ringen die er lagen. (hekjes waren grote galopsprongen, dat telde ze niet als sprong).

Ze heeft me meer dan eens echt letterlijk achter gelaten in het zand. Ze vloog zo snel onder je uit dat je gewoon zat op de plek waar ze vertrokken was. :+ Na verloop van tijd ben ik gewoon soort van reflexmatig gaan mee bewegen met mijn paard. _O- Na genoeg trauma grijpt je brein vanzelf in. _O-

En dan was er die ene keer dat er gedurende de wedstrijd een kleine misrekening gebeurde waardoor tijdens onze proef de bak langs ons gesleept werd met een grote tractor.... :+ letterlijk élk paard op het terrein sprong alle kanten op... En voor het eerst, en laatst, in haar gehele leven, liep Pretty doodgemoedereerd haar proef door. _O- Pretty.... Het paard dat ooit over de bakrand de beton op sprong omdat de lavendelplanten waar ze al een uur langs door liep ineens eng waren....... Maar tractors met rammelende sleepdingen? No problem.... :roll:

Echt dat paard.... Na 3 jaar wedstrijd rijden met haar had elke jury wel iets met haar/ons mee gemaakt. _O-

Dus nee, haar dochter heeft geen enkele verwijzing naar haar mee gekregen. Dat leek me het veiligst. :))

Inmiddels heb ik heel veel verhalen waar ik hartelijk om kan lachen maar ik kan niet zeggen dat ik mijn tijd met Pretty als leuk ervaren heb... heb het al meerdere keren gezegd: Pretty is het enige paard waar ik bang voor geweest ben en het enige paard waar ik nooit iets mee gehad heb. Ik vind altijd wel "iets" in een paard dat me aan trekt waardoor ik connectie kan maken. Maar bij Pretty was er gewoon niks... Ze was lief als ze wilde (ze wilde alleen niet vaak.) maar ik kan nog steeds niet veel positief over haar zeggen eigenlijk. :o :o Behalve dat ze me heel veel geleerd heeft (door schaai en schande) en dat ik door haar echt niet meer snel onder de indruk ben van paarden... :o := Wat mijn zin voor zelfbehoud dan weer niet ten goede gekomen is maar goed.

Maflinger_S schreef:
Joy heeft nu iets meer body dan zijn moeder destijds maar er is zeker wel gelijkenis.

Jij en je man zijn zo te lezen echt gezellig samen. Ik hou d'r van als je samen lekker onzin kunt uitkramen en de ander je gewoon helemaal begrijpt om vervolgens samen in een deuk te liggen.

Rêve gaat het zelf wel regelen. Jij kunt hoogstens wat bijsturen. Ik zeg doen!

Ik denk dat dat het hengst zijn ook is. Hij heeft een wat zwaardere halsaanzet naar de kaak toe en in het algemeen wat "meer bot". Dat lijkt me zijn mannelijkheid die zich voorzichtig toont. :+:

Mijn man en ik zijn eigenlijk de hele dag door aan het discussiëren maar nooit "serieus". Altijd over flauwekul zoals hierboven. :)) De keren dat we serieuze discussies hebben (dus grenzend aan ruzie) zijn nog steeds makkelijk op 1 hand te tellen. Maar vooral mijn moeder wordt soms wel eens gek van ons omdat we allebei best wel sch**t hebben aan de wereld en men nogal eens gaat "meevolgen" als wij tegen elkaar bezig zijn. _O- Zeker als we met de paarden bezig zijn kunnen we er wat van... :o :o Heel vaak lukt het ons niet lang om serieus te blijven overigens maar meestal net lang genoeg dat mensen niet goed weten wat ze moeten denken. _O- _O-

één van onze standaard zinnen is "we kunnen niet scheiden want we kunnen allebei de notaris niet betalen!" :+

Vandaag de laatste keer bij vervang fysio geweest. Heb last van mijn linkerschouder (meer last dan normaal). Ik was een beetje in gedachten verzonken dus hij zegt "ge zijt zo stil" waarop ik op kijk en me bedenk dat ik eigenlijk vergeten was dat hij het was.... :o Het duurde net te lang voor ik antwoordde dus ik besloot voor eerlijkheid te gaan en zeg "uh ja sorry, ik was eigenlijk vergeten om te doen alsof ik vrolijk ben..."
Na een korte stilte en een paar keer knipperen zegt hij "uhm... Dat.... Is goed.... Denk ik?" _O- arme gast... dus ik wilde het goed maken en zeg "ja sorry, bij K doe ik me de moeite meestal niet om enigszins benaderbaar te zijn ma bij u normaal wel..." en hij "uhm, ik weet niet of ik dat nu als een compliment moet opvatten of juist niet...."
Ja eerlijk, ik ook niet. _O-

Ik had last van mijn schouder (meer dan anders) en hij wil die losmaken, voelt, aarzelt, voelt opnieuw aan mijn ribben, aarzelt opnieuw en zegt "uw ribben..." en toen schoot ik dus al in de lach. :+ zegtie "gij weet precies wat ik ga zeggen?" dus ik "uhm, ik denk het. Dat mijn ribben niet in verband staan." en hij "ja wat er mee scheelt weet ik niet ma ze staan alleszins niet gelijk de rechter..." dus ik "Dat krijg je als ze de afgelopen 8 jaar meerdere keer per jaar gebroken worden en alles bij elkaar mijn gehele leven gemiddeld genomen minstens 1 keer per jaar gebroken zijn geweest...."
Hij heel droog: "Leuke sport, dat paardrijden....."

Het rijden zelf is het probleem niet.... Geplet worden, gebeukt worden en vallen helpt niet... := :=

Hij zelf had nog niemand gehad met necrose in de knie maar vond mijn knieën nu iig nog wel soepel (ik zit altijd in kleermakerszit, in dit geval kan dat in mijn voordeel zijn.). Mijn dokter ook eindelijk kunnen bereiken. Ze vertelde me wat ik al wist en zei "maar dat wist jij al voor de MRI he. De schade zit exact waar jij zei dat de pijn zat. " dus ik zeg "jep. Necrose is een hele specifieke pijn en ik herken het inmiddels." morgen ligt een brief klaar voor de andere knie (ook met oog op de controle arts) en een doorverwijsbrief naar de endocrinoloog om te kijken of die iets voor me kan betekenen om mijn botten te ondersteunen en de necrose zo stabiel mogelijk te houden. Ik neem nl pillen tegen osteoporose (die indirect dus ook helpen met de necrose, botafbraak is botafbraak immers dus een booster voor de aanmaak helpt sowieso) maar na vijf jaar en "verslechtering" (al denk ik niet dat het verslechtering is maar meer dat het nu pas in beeld gebracht wordt maar dat terzijde) gaan ze blijkbaar kijken of er medicatie is die meer kan betekenen.

Hannanas

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 00:32

Wauw twee druppels water! Wat zag Réve er slecht uit zeg toen %)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 01:26

Hannanas schreef:
Wauw twee druppels water! Wat zag Réve er slecht uit zeg toen %)

Geloof het of niet: eens ze volledig door haar wintervacht was. (Twee weken later) zag ze tiptop uit. := onder haar buik verhaarde ze (nog steeds trouwens.) als laatste. :roll:
Zal morgen of overmorgen (morgen wordt druk.) eens op mijn schijven kijken voor foto’s van twee weken later. Heb een andere gsm dus ze gaan in de map van die gsm staan en die staat op een externe harde schijf.. Weet wel dat we toen bloed hebben getrokken enz. Omdat ze zo’n wormenpens leek te hebben mest laten controleren... ze is zelfs op cushing getest om alles uit te sluiten (en in oktober dus het najaar opnieuw om zeker te zijn gezien we toen kwa tijdstip niet ideaal zaten.) DA kwam toen toch maandelijks omwille van de Rooie dus of hij er nu 1 of 2 na keek maakte weinig uit, :+ er was niks mis te vinden met haar. Eenmaal verhaard was het een heel ander paard. Maar ze had ook echt een soort ezel-wintervacht... inclusief die ‘wenkbrauwen’ boven de ogen. (Daarom ook de cushing test. Omwille van die rare vacht.) En alleen de eerste wintervacht, daarna is het verharen en de vacht altijd normaal geweest (en ook haar ‘toestand.’)

Ze is wel tot haar vijf een heel slank paard geweest. Niet mager. Wel rank voor een barok type. Daarom is ze ook pas echt beleert toen ze vijf was. Op vier is ze zadelmak gemaakt en heb ik er op gestapt aan de hand en daarna is ze terug weg gezet tot het jaar erna. Rond juli (ze is van 16 april.) hebben we haar toen echt doorgereden en geleidelijk op gepakt omdat ze april dat jaar ineens de breedte in ging. Dus toen ze rond juni klaar oogde haar eerst met mijn voormalige trainster proberen zadelmak te maken. Maar omdat Rêve uit onzekerheid stil ging staan en dan ‘draaide’ omdat ze haar balans moest zoeken omdat ze vanuit draf naar stilstand ging en dan niet wist waar ze haar benen kwijt moest, vond die trainster haar ‘te gevaarlijk.’ (Eveneens een lang verhaal.) hebben we haar eerst moeten verhuizen met veel stress en dan eind jullie uiteindelijk rustig weer met haar begonnen, ze pakte het zo snel op dat ik na drie keer eigenlijk los in de bak rond reed. <3 omdat ze zo snel was en is in alles ben ik niet gehaast (oké wie maak ik wat wijs. Ik ben nooit gehaast. Ze gaan hier niet stuk van het werken. _O-) en kreeg ze dus regelmatig pauze.

Veel hing ook van mijn lijf af omdat Rêve nogal een tank kon zijn. (Daarom nu de boogjes in de teugel, ik wil haar op losse teugel kunnen rijden. In de proef kan ik dan op licht contact rijden maar ik wil haar geen kans geven om die nek tegen me te gebruiken.)

Dan is ze een jaar later gedekt. Na zes maanden werd het nat en koud en stond de bak twee maanden echt blank. Ik was overbezorgd dus wilde haar ook niet op verplaatsing nemen (laden liep toen nog niet zo soepel en die stress wilde ik niet.) en toen we eindelijk terug een rijdbare bak hadden was ze acht maanden drachtig. Toen vond ik het ook zinloos om haar nog op te pakken. :o en dus uiteindelijk is ze sinds Uhm... november? Vorig jaar pas echt weer onder het zadel. In theorie was ze op vijf ingereden maar in praktijk is ze door allerlei omstandigheden (mijn lijf. De dracht. Het weer..) nog niet lang ‘echt getraind.’ :=

Eenmaal ze uit gezwaard was is ze altijd mooi in het vel geweest terwijl mijn voer beleid niet echt veranderd is, wel ander merk maar niet de manier van voeren.

Dus waarom ze dat eerste jaar even die terugval gehad heeft heb ik oprecht geen idee van. Heb toen echt meteen alles laten onderzoeken wat kon want ze was mijn eerste veulen en ik was nog veel minder nuchter dan ik nu ben (en als het om hun gezondheid gaat ben ik niet zo nuchter. :o ) maar we hebben het gewoon nooit gevonden en ze kwam er zelf weer bovenop voor we alle resultaten binnen hadden. :+

Ze kregen toen onbeperkt gras, onbeperkt hooi (want geen rijk gras.)
1x per dag slobber en zij twee keer veulenbrok. (1 keer door de slobber en 1 keer alleen brok.) ze krijgen hier standaard lijnzaadolie en geregeld wortelen of appels, als ze hier achter op weide staan stuur ik ze op zoektocht (lees: verspreid ik de wortels door de weide.) op de grote weide verspreid ik ze niet over de hele weide want dat vinden ze nooit. _O-

Maar er is dus niks veranderd tot zes maanden geleden het merk (van havens naar equifyt)

Een ‘sober’ paard is ze wel niet hoewel je dat wel zou verwachten... er gaat best wat voer in. Ze krijgt nu een mix van zupa en green power naast meuslie (balance, muscle boost en competition om haar iets heter te hebben.). Ze hebben hier altijd hooi. Overdag staan ze zomer en winter op gras met beschikking over hooi. ‘S nachts krijgen ze dan ook nog een luzerne-timotheegras mix. Echt een emmer vol (Rêve dan.). En ze is gewoon mooi op gewicht. :=

Nu met de equifyt merk ik wel dat ik in totaal minder moet geven. (Ik combineer soorten maar de totale hoeveelheid is minder dan wat ze met havens nodig had.) je zou denken dat een berber afstammeling met minder rond zou kunnen komen. :+

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:24

Ah wat leuk die vergelijk foto :D
Je ziet toch echt de gelijkenis :D
Is Joy al ver door zijn wintervacht heen :P ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 09:48

Neon schreef:
Ah wat leuk die vergelijk foto :D
Je ziet toch echt de gelijkenis :D
Is Joy al ver door zijn wintervacht heen :P ?

Nee. Zowel Vigo als Joy lijken zich ook goed vast te houden aan hun wintervacht, := die eerste ‘echte’ vacht wissel is misschien moeilijker ofzo.,, :+ )

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 21:22

Ayasha schreef:
Nee. Zowel Vigo als Joy lijken zich ook goed vast te houden aan hun wintervacht, := die eerste ‘echte’ vacht wissel is misschien moeilijker ofzo.,, :+ )

Ja duhhhh jij loopt met de huidige temperaturen toch ook nog niet in je bikini? :roll: Is veel te koud, dus die kleuters houden natuurlijk gewoon nog ff lekker hun wintervachtje vast. (En ik geef ze groot gelijk :brr: )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 22:24

Hel no. Ik loop nog met de jas. :o (mijn lichaam is niet meer zo heel goed met het warm houden sinds mijn infarct. :+ Ik lijk niet meer echt een "interne warmte" te hebben. :=)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 00:10

Óef... ik heb dus een elleboog beschermer van back on track voor mijn knie (ik ben te klein en te smal, de knie beschermers zijn te groot, _O- ik dacht ‘knie en elleboog plooien hetzelfde dus...)
Ik heb ook de enkel beschermers (al moet ik na een droogkast incident wel nieuwe kopen... ze mogen daar niet in.... :x en met mijn eeuwige stomme kop heb ik ze er per ongeluk in gestoken.) en die hadden wel altijd veel voor me gedaan. Dus dacht... nu in de acute fase voor mijn knie... kan ik ‘s nachts slapen...

Mijn lijf reageert dus echt ontzettend goed op dat spul, ik was in het begin heel argwanend want wat kan een stofje doen... Sam heeft dan eens de Maasdeken gekregen voor mijn verjaardag (ja, mijn paarden krijgen cadeau’s als ik verjaar. _O-) omdat ik het gewoon een mooie fijne transportdeken vond. Niet te licht maar ook niet te warm... En dat paard is zo gek van die deken..., (inmiddels is zijn back on track verzameling uitgebreid omdat hij er zo fijn op reageert en ze hem zo mooi passen.. :+)

Mijn moeder kocht dus voor mijn enkels de beschermers om te kijken of het zou helpen en ja hoor... voor het eerst geen ijskoude voeten en ‘s morgens geen pijn.

Dus nu dacht ik ‘knie!’ Want knie doet écht pijn... ik weet dat het na verloop van tijd beter moet worden maar dan spreken we over maanden/een jaar, niet over weken... Vandaag is ie aangekomen dus doe hem net om (altijd alleen ‘s nachts of als ik ‘s avonds op de zetel zit omdat ik mijn spieren overdag wel wil blijven activeren, nu betwijfel ik of ze echt ondersteuning geven want ze spannen niet maar better safe than sorry.)
En ik voel dus echt gewoon de warmte ín mijn gewricht kruipen en de pijn verminderen....

Heb ook enkelbeschermers van catago fir tech maar ben terug gevallen op mijn (in de droger gezeten) bot’s omdat die gewoon meer effect hebben en aangenamer zitten.... Het ziet niet uit maar ik ben zo opgelucht nu..
Afbeelding
Misschien kan in beter de legging kopen, _O-

Vraag me nu wel af of het heel erg op valt dat mijn knieën dik zijn... heb hele leuke jurkjes gekregen en mijn oppervlakkige kant denkt nu ‘ziet dat nog wel uit...’ :=

Wat wel mooi is. Ik loop echt beroerd momenteel. Maar ik zet de paarden trouw op de grote weide en ga ze ook halen. En die beesten schuifelen dus langs me op als twee goedzakken... :+: Wanneer ze hier staan (als ik ga trainen blijven ze hier tot ik klaar ben met rijden) dan loopt er altijd wel eentje langs me op. Gisteren zakte ik er even door en pakte me uit reflex vast aan Rêve die langs me liep en die stond per direct stil en keek even achterom (had haar schoft vast) en duwde even zachtjes met haar neus tegen me aan. <3 Van Sam weet ik dat hij zo reageert als hij merkt dat ik door één van mijn gewrichten zak of struikel omdat dat linkerbeen niet altijd doet wat ik wil maar Rêve was voor het eerst. :+: Ik heb zo’n loyale, leuke paarden... :+:

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 06:19

Jezelf als een mummie inpakken met dat spul lijkt mij ook nog een goeie optie :P

Wat heerlijk van de paarden dat je daar letterlijk op terug kan vallen <3

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 07:57

Kan het verkeerd zien maar je rechterknie lijkt wel een paar bultjes te hebben.

Reve wordt volwassen. :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:53

Super dat die Bot-dingen zo goed doen.

En wat een heerlijke paarden heb je idd. <3

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 10:12

petraaken schreef:

:j Links ook, dat is de misvorming van de knieschijf. :x Wellicht valt het met nylon kousen niet zo op.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 10:18

Wauw wat goed dat zoiets eenvoudigs goed helpt, heel fijn om te horen +:)+

En die Rêve... :+:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 14:58

Ayasha schreef:
petraaken schreef:

:j Links ook, dat is de misvorming van de knieschijf. :x Wellicht valt het met nylon kousen niet zo op.

De kousen zouden het inderdaad wat kunnen verdoezelen maar je draagt die dingen natuurlijk niet als het 25 graden is of meer. najaar/winter makkelijk weg te stoppen onder nylonkousen. Al zal het ook wel wat van de dikte van de kousen afhangen denk ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-22 23:50

Vaak draag ik toch wel iets van nylons omdat ik ook altijd vol blauwe plekken sta en als ik voor een jurk ga dan zijn het eigenlijk altijd avond-feesten. Ik ga dan veelal voor getinte nylons want ik ben zeg maar halve latina aan de bovenkant in de zomer maar omdat ik altijd met lange broeken loop bruinen mijn benen nooit mee. _O-

Zo, Sam staat na 3 jaar terug in geschreven voor een wedstrijd. :oo
Vandaag tijdens de training een paar stukken "door genomen" (niet de proef maar ik haal oefeningen uit de proef en rijd die.) met hem. Hij was best heet en afgeleid (er gebeurde veel rond hem, kinderen van de buren waren buiten, verschillende tractoren rondom ons op het land bezig.) en zodra hij de stukjes proef herkende ging het knopje om... :+: Ik heb Sam eigenlijk nooit zo lang "uit wedstrijd" gehad dus het verschil is me nooit opgevallen... Maar nu was het echt zo ontzettend voelbaar. Ineens was hij één en al focus. De buurjongen kwam thuis en die ziet me vaak genoeg bezig. Heb de afgelopen maanden ook een beetje gewerkt met Sam wat meer "van de grond af" te laten draven vooral om zijn balans in die middendraf te verbeteren. Buurjongen heeft zich in de koffer van zijn auto gezet en is blijven kijken. <3

Waar hij de afgelopen weken wat klooide met bij elke verzameling in contra wissels aanbieden wachtte hij nu gewoon op mijn hulp... Dus volgens mij is ie er wel klaar voor en sterker nog... Heeft ie er wel zin in. :+ De rest van de week trainen we rustig verder zoals we bezig waren. Hij is stiller in de aanleuning geworden met wat ik nu aan het doen was. 8 mei kom ik er vanzelf achter of we achteruit gegaan zijn en zo ja, hoeveel. :+ Ook nog "even" mijn spullen terug bij elkaar zoeken. Mijn broek weet ik liggen, jasje is nieuw en hangt ook klaar. Ik heb een nieuwe gekregen vorig jaar van mijn man omdat ik nog steeds aan het twijfelen was of ik wel terug wedstrijd zou gaan rijden. Hij weet dat ik het graag doe maar ik kan het niet meer alleen en moet hem dus steeds "lastig vallen" nu... Waardoor ik eigenlijk overwoog om er gewoon geheel mee te kappen.

Hij heeft me overhaalt om voor een andere kleur dan zwart te gaan. :oo Ik wilde het model graag omdat het zo'n jasje is gelijk een soort vliegendeken zeg maar. :+ Fijn luchtig in de zomer. Oorspronkelijk wilde ik een zwarte bestellen want mijn maat hing er natuurlijk niet in het zwart. Maar wel in het bordeaux/paars. Het hangt een beetje van het licht af of ie meer bordeauxrood of meer bordeaux-paars is. :+ Die had ik puur aan gedaan voor de maat te testen (want ze hebben m van de paspop moeten halen.) om te kijken of de XXS daadwerkelijk mooier zat dan de XS. Ik was er stiekem best verliefd op maar was zo ver uit mijn comfortzone dat mijn man me even een zetje moest geven. Dat deed ie met "Je hebt al een zwarte, jij komt met alles weg en die kleur staat mooi bij Rêve en Sam". De winkel medewerkster die bij ons stond werd spontaan een beetje verliefd op mijn man denk ik. _O- Hij kan zo schattig zijn als hij wil. :)) Ben benieuwd of ze ook verliefd op hem zou worden als ie gezegd had dat alle dieren hier mijn karakter en humeur hebben. :+ (eigenwijs, wispelturig en humeurig. :+)

Maar mijn shirt en handschoenen heb ik nog niet kunnen lokaliseren... := In het slechtste geval rijd ik met zwarte handschoenen, die heb ik hier nog nieuw liggen. Komende week Sam zijn hoofdstel nog eens grondig poetsen zodat ik zaterdag enkel moet opfrissen. Zadel poetsen. Laarzen eens goed poetsen en kijken of mijn sporen er nog steeds om hangen. := :=

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 00:34

Oehhh spannend!!! Foto van je jasje alvast? Klinkt als een heel mooie kleur!

Ik blijf hier stug soms proefjes oefenen/meerijden. Ik herken me in veel dingen dus leef met je mee. Hier gaan proeven soms goed en soms heel ruk, net hoe de wind staat kwa brein helaas. Zo wordt ik eerste en zo rijd ik geen winstpunt. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat kan verbeteren, als dat al kan. Tijdstip proef maakt iig ook uit. Liefst rijdt ik ze savonds of desnoods ochtend. Middag slaap ik altijd dus middagen liever niet.

Lief dat Sam zo de proeven-knop in zich heeft :) ik heb geen eigen paard dus ik fluister altijd tegen ze “sleep me mee!”

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 00:54

https://www.emmers.eu/nl/albanese-motio ... hfhwcccofl

Afbeelding
Afbeelding
Hier zie je dat ie buiten echt een meer ‘paarse’ tint krijgt.

Sam lijkt te snappen wanneer het ‘echt’ is. Meer dan eens rijden we een proef in en fluister ik ‘Sammeke, ik heb een beetje hulp nodig vriend...’ en dan spitsen die oortjes, voel ik hem dat rijzen in dat front en dan weet ik dat we er samen door gaan komen. :j

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 06:50

Stille volger meld zich even.
Wat een mooie kleur!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 07:58

Best een mooi jasje. :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:23

Oehhh zo’n jasje vind ik heel erg mooi!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:52

Chique wel! Ik duim voor je, spannend hoor! Hopelijk laat Sam je door de ring zweven :j

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 08:55

Is het alweer 3 jaar geleden dat je wedstrijden gereden hebt? Griebels wat vliegt de tijd.

Tof jasje trouwens

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:07

Stille meelezer met oneindig respect voor je doorzettingsvermogen en interesse in je rij-gerelateerde oplossingen: dat jasje is echt heerlijk, ik heb 'm in het groen. Niet alleen lekker luchtig, maar ook met veel rek! Je wordt er dus niet door gehinderd <3 Tof dat je weer op wedstrijd gaat!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:41

Spannend dat je weer wedstrijden gaat rijden. De eerste is een mooi ijkpunt/nulmeting om te zien waar je verder aan kunt werken maar het klinkt eigenlijk alsof je de afgelopen tijd - met Sam - vooruit bent gegaan in plaats van stil te hebben gestaan of zelfs achteruit te zijn gegaan. Volgens mij zijn jullie nog beter op elkaar ingespeeld geraakt. Een betere band maakt het rijden technisch gezien makkelijker, dat is tenminste mijn (beperkte) ervaring.

Mooi jasje! Dat staat je vast geweldig.

Mijn echtgenoot zou ook zoiets zeggen als jouw man in de winkel zei. Inclusief het hormonale/humeurige eigenwijze paard dat op mij lijkt. Hell, dit is ons derde paard en raad eens? :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 11:30

Maik79 schreef:
Stille meelezer met oneindig respect voor je doorzettingsvermogen en interesse in je rij-gerelateerde oplossingen: dat jasje is echt heerlijk, ik heb 'm in het groen. Niet alleen lekker luchtig, maar ook met veel rek! Je wordt er dus niet door gehinderd <3 Tof dat je weer op wedstrijd gaat!

Ja hij voelde iig heel licht toen ik m paste! :+:

nafkedemi schreef:
Stille volger meld zich even.
Wat een mooie kleur!

Blijkbaar is het een wijnkleur. :+: Ik vind hem het mooist als hij wat meer naar het paarse neigt.

petraaken schreef:
Best een mooi jasje. :j

Hannanas schreef:
Oehhh zo’n jasje vind ik heel erg mooi!

pmarena schreef:
Chique wel! Ik duim voor je, spannend hoor! Hopelijk laat Sam je door de ring zweven :j

:+: thx.
Hij doet altijd wel zijn best, de enige factor zal zijn of hij de omgeving en bijhorende afleiding los kan laten. Dat is het enige dat hem op wedstrijd soms wat parten speelt. Als hij dat kan en ik durf er dan ook nog eens aan te rijden. Dan komt het goed. :j

Rocamor schreef:
Is het alweer 3 jaar geleden dat je wedstrijden gereden hebt? Griebels wat vliegt de tijd.

Tof jasje trouwens

Ja, 2020 is corona uit gebroken toch? Het jaar daarvoor was de laatste keer dat ik wedstrijd gereden heb.

Maflinger_S schreef:
Spannend dat je weer wedstrijden gaat rijden. De eerste is een mooi ijkpunt/nulmeting om te zien waar je verder aan kunt werken maar het klinkt eigenlijk alsof je de afgelopen tijd - met Sam - vooruit bent gegaan in plaats van stil te hebben gestaan of zelfs achteruit te zijn gegaan. Volgens mij zijn jullie nog beter op elkaar ingespeeld geraakt. Een betere band maakt het rijden technisch gezien makkelijker, dat is tenminste mijn (beperkte) ervaring.

Mooi jasje! Dat staat je vast geweldig.

Mijn echtgenoot zou ook zoiets zeggen als jouw man in de winkel zei. Inclusief het hormonale/humeurige eigenwijze paard dat op mij lijkt. Hell, dit is ons derde paard en raad eens? :D

Ik heb dat gevoel ook niet echt maar ik heb ook al een flinke tijd geen les meer gehad (ga ik na de wedstrijd voor bellen.) enerzijds ben ik een beetje boos op mezelf dat ik dat zo lang uit gesteld heb (ik moet bellen en kan eigenlijk maar 3 dagen per week en de afgelopen weken waren die drie dagen dan ook nog eens vaak "vol gepland" door omstandigheden. En ik vind het altijd zo rot om elke keer te zeggen "nee dat lukt niet, nee dat ook niet.. :=) anderzijds is het nog wel voor gekomen en Chris was eigenlijk altijd tevreden over hoe hij liep als ik dan kwam dus... In theorie zou ik in staat moeten zijn om hem te verbeteren in dit niveau zonder hulp. Vooral de wissel heb ik hulp mee nodig en die zit nog niet in deze proef.

Heerlijk he zo'n mannen. :D Wat de mijne dan ook doet is tegen andere heel trots zijn over alles wat ik doe met de paarden. En tegen mij zal hij zelden zeggen dat het er goed uit zag, wel op wedstrijd enzo omdat hij weet hoe streng ik voor mezelf ben maar thuis? :+ Eerder zeggen wat beter moet dan wat goed was. :+ en dan kom ik bij anderen en dan beginnen die te vertellen over wat hij dan gezegd heeft. Heel simpel voorbeeld:
Persoon: "Jullie doen het toch super op wedstrijd
ik: "Goh, we doen het niet slecht, rijden regelmatig vooraan mee en dat hij met zijn bouw daar in slaagt zegt gewoon heel veel over zijn karaker"
Persoon: "oh... Maar S zei dat jullie bijna elke wedstrijd wonnen.."

Ja, dat is één manier om in de prijzen te rijden te omschrijven. _O- Wij hebben 1 op 4 prijs dus als we met 20 zijn, heeft de 5e ook prijs. :+ En meestal liep Sam toen inderdaad eigenlijk altijd wel in de prijzen maar dat kon dus ook een 5e plek zijn. :+

Op het kampioenschap waar we altijd voor proberen te selecteren zei hij de 1e keer wel heel lief dat we het toch maar deden samen. Ik had toen een omloop fout en stress en was erg teleurgesteld in mezelf. :o en toen zei hij "Schat kijk eens rond, denk je dat één van die paarden minder gekost heeft dan 20k?"
En eerlijk? nee, op dat IPK liep er dat jaar maar 1tje rond die minder kostte en dat was Sam. Dus toen ik met mijn hoofd schudde zei ie "en toch heb je er 10 achter je gelaten. Dat is 200.000 euro op zijn minst die ge voor gebleven zijt met een fout in uw proef en uw ezel van 500 euro. Kin omhoog en op naar de volgende proef!" (ja Sam is altijd mijn ezel of een sarcastisch "sammeke". _O- )
en de proef die volgde waren we er weer klaar voor. :j