Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:51

MISTRAL94 schreef:
Dank je die is dan weer niet duur.

Komt uit 99 dus is wel 21 jaar.

Mmmm ik heb nog gereageerd op twee leuke dieren, ditmaal dan wel voor de verkoop. Heb een bod uitgebracht, even wachten of dat geaccepteerd word.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:54

ikke schreef:
PSvanLot schreef:
Niet hoe ze er uit ziet, wel wat ze ermee bedoelen.

Het maakt de typefout niet minder knullig, als is het bod al net zo vreemd.
Men kijkt blijkbaar niet op een typefout meer of minder }>

Ik weet niet of het een typefout is.
Betekend toch gewoon dat de merrie 1.40 gelopen heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:04

Ik denk dat Ikke bedoelt dat er 140 meter staat ipv 140 centimeter of 1,40 meter. :)

Gisteren is het paard dat ik op het oog had goedgekeurd! *\o/* En wat was hij onwijs braaf tijdens de keuring. Hij blijft nog even daar in training staan en dan gaan we hem over een week of 1,5 a 2 ophalen, afhankelijk van de tijd die hij nog nodig heeft. Heerlijk!

Ketly

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:06

Gefeliciteerd Pernilla! :D Alle aankopers moeten hier wel even foto's delen, ben heel benieuwd!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:10

Gefeliciteerd Pernilla!! *\o/* heb je een foto?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:13

ebi_tempura schreef:
Maken jullie een keuze meer gebaseert op 'klik' (dit zie ik nog het meest) of op 'dit paard voldoet het meest aan mijn eisen'? Zijn er mensen in de laatste categorie?

Ik heb beide gedaan. Mijn eerste paard (draver merrie) op klik, kostte wat moeite in het begin maar verder een schot in de roos. Dat was echt mijn soulmate.
Nummer twee (als gezelschap voor de merrie toen ze aan huis kwam te staan) gekocht omdat hij voldeed aan de eisen. Absoluut een leuk dier, maar een échte klik heb ik er nooit mee gekregen. Hij is altijd welkom om terug te komen als m'n beste vriendin niet meer voor hem kan zorgen, maar ik zal nooit meer op die manier een paard kopen.

Pernilla gefeliciteerd!

Ik zit in spanning af te wachten hoe het vanmiddag zal gaan :D

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:26

Anoniem schreef:
Ik denk dat Ikke bedoelt dat er 140 meter staat ipv 140 centimeter of 1,40 meter. :)

Gisteren is het paard dat ik op het oog had goedgekeurd! *\o/* En wat was hij onwijs braaf tijdens de keuring. Hij blijft nog even daar in training staan en dan gaan we hem over een week of 1,5 a 2 ophalen, afhankelijk van de tijd die hij nog nodig heeft. Heerlijk!

Proficiat!!!!!!

En Ikke moet niet zo flauw zeuren.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:32

Ik meld mij even omdat ik een stille meelezer ben, wel zo netjes :D

Ik ben nu een jaar of 6 ‘uit’ de paarden. (Alleenstaand) moeder geworden dus even andere prioriteiten gehad.
Zodra het huis van mijn ouders verkocht is, is het plan te gaan verhuizen naar een woning waar dubbele bewoning mogelijk is en de mogelijkheid is ook paarden te houden! Een droom!
Ik hoop dat dit in 2020 nog gaat gebeuren, in de tussentijd lees en leef ik met jullie mee! Ik hoop dit jaar zelf op zoek te kunnen gaan naar een paard voor mijzelf en een A/B pony voor mijn dochter!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:40

Anoniem schreef:

Gefeliciteerd! Heb je foto's van je nieuwe aanwinst?
Welkom Sjoos, leuke plannen zo in het vooruitschiet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 10:38

Delaja schreef:
ebi_tempura schreef:
Maken jullie een keuze meer gebaseert op 'klik' (dit zie ik nog het meest) of op 'dit paard voldoet het meest aan mijn eisen'? Zijn er mensen in de laatste categorie?

Ik heb beide gedaan. Mijn eerste paard (draver merrie) op klik, kostte wat moeite in het begin maar verder een schot in de roos. Dat was echt mijn soulmate.
Nummer twee (als gezelschap voor de merrie toen ze aan huis kwam te staan) gekocht omdat hij voldeed aan de eisen. Absoluut een leuk dier, maar een échte klik heb ik er nooit mee gekregen. Hij is altijd welkom om terug te komen als m'n beste vriendin niet meer voor hem kan zorgen, maar ik zal nooit meer op die manier een paard kopen.

Pernilla gefeliciteerd!

Ik zit in spanning af te wachten hoe het vanmiddag zal gaan :D

Ik ga alleen kijken bij paarden die aan mijn basisvoorwaarden voldoen.Of een klik mogelijk is zie ik dan bij de bezichtiging.Ik heb 1 keer een paard gekocht wat niet aan mijn basisvoorwaarden voldeed (was jong terwijl ik oud wil) die op het eerste gezicht en in het begin wel leuk was maar wat toch mis ging qua karakter.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:19

Spaansepony schreef:
MISTRAL94 schreef:
Dank je die is dan weer niet duur.

Komt uit 99 dus is wel 21 jaar.

Mmmm ik heb nog gereageerd op twee leuke dieren, ditmaal dan wel voor de verkoop. Heb een bod uitgebracht, even wachten of dat geaccepteerd word.

Oeps dat had ik niet gezien. Daarom zo goedkoop dus.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:24

Pernilla gefeliciteerd! Maak je snel foto's?

Sjoos welkom!

Lillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:25

Ik ben ook benieuwd naar de nieuwe aanwinsten!

Verder ben ik nog niet heel actief op zoek, wacht liever een half jaartje. Maar ga tegen die tijd alleen kijken bij paarden die aan de eisen voldoen. Vond dat zo vervelend toen ik mijn pony verkocht, van die mensen die zeggen 'ja, hij is toch wat groen...' of 'Hmm we zoeken toch wat groters' alsof die info niet letterlijk in de advertentie stond. En dan had ik ook nog iedereen telefonisch gesproken voor de bezichtiging. Was een heel gevoelige pony, dus wilde er niet teveel verschillende mensen op.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:27

Bij mij loopt het ook traag. Krijg morgen wel een paard op stal om te rijden voor de verkoop, maar mijn eigen aankoop loopt niet echt.
Deze week maar weer eens contact opnemen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:36

Lillz schreef:

Verder ben ik nog niet heel actief op zoek, wacht liever een half jaartje. Maar ga tegen die tijd alleen kijken bij paarden die aan de eisen voldoen. Vond dat zo vervelend toen ik mijn pony verkocht, van die mensen die zeggen 'ja, hij is toch wat groen...' of 'Hmm we zoeken toch wat groters' alsof die info niet letterlijk in de advertentie stond. En dan had ik ook nog iedereen telefonisch gesproken voor de bezichtiging. Was een heel gevoelige pony, dus wilde er niet teveel verschillende mensen op.

Dat heb ik andersom mee gemaakt. In de advertentie stond 1.66 kom je daar is het dier hooguit 1.60 misschien niet zo erg als het verder een leuk dier is. Maar dat was ze ook niet, verre van zelfs :+

PSvanLot laat de eigenaar niet van zich horen?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:38

MISTRAL94 schreef:
Dat heb ik andersom mee gemaakt. In de advertentie stond 1.66 kom je daar is het dier hooguit 1.60 misschien niet zo erg als het verder een leuk dier is. Maar dat was ze ook niet, verre van zelfs :+

Jawel, we zijn gewoon in gesprek. Maar heb in principe geen haast en het paard is niet zomaar verkocht. Maar je snapt dat ik wat ongeduldig ben haha. Vrijdag weer eens langs gaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:00

PSvanLot schreef:
MISTRAL94 schreef:

Jawel, we zijn gewoon in gesprek. Maar heb in principe geen haast en het paard is niet zomaar verkocht. Maar je snapt dat ik wat ongeduldig ben haha. Vrijdag weer eens langs gaan.

Het is wel een beetje dubbel :') Het is ook zo, dat als je een leuk dier op het oog hebt eindeloos afwachten ook niet handig is. Er hoeft maar 1 ander te komen tenslotte en je vist achter het net.. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker van een dier zijn :j Ik zou zelf niet kopen om het kopen. Dus als het een passend dier is wel de knoop doorhakken.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:13

MISTRAL94 schreef:
Lillz schreef:

Opgegeven stokmaat klopt zelden! Meestal is het paard kleiner dan vermeld.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:15

Ik wou posten: Opgegeven stokmaat klopt zelden.Meestal is hij kleiner dan vermeld. Maar er ging iets mis technisch met mijn post.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:19

anjali schreef:
Ik wou posten: Opgegeven stokmaat klopt zelden.Meestal is hij kleiner dan vermeld. Maar er ging iets mis technisch met mijn post.

Ik dacht een paard van 165 gekocht te hebben. Blijkt hij 173 te zijn. :')

Nu ben ik zelf wel van de grote paarden ( met mijn 158 ) maar iedereen was blij dat ik een klein paardje had gevonden. Totdat we hem eens naast een ander paard zagen staan en er toch maar de meetlat naast hebben gezet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:54

@StonedRomy: Dat was misschien een jong dier die nog flink bijgegroeid was?De meesten hebben juist graag een grote.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:01

anjali schreef:
@StonedRomy: Dat was misschien een jong dier die nog flink bijgegroeid was?De meesten hebben juist graag een grote.

16 jarig koets paard. 2 jaar daarvoor erbij gekocht om in het span te lopen. Andere paard wat meneer te koop had staan zal dus ook groter geweest zijn.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:40

Nou ja,een 16jarige is al lang uitgegroeid uiteraard. Bij paarden die in een span moeten of vroeger (ik weet niet hoe dat nu zit) ponies voor de ponyclub doet de stokmaat er wel toe.Ik wilde als volwassene vroeger bij de Landelijke Rijvereniging maar de pony die ik toen geleased had was een grensgeval qua stokmaat.Volwassenen mochten toen niet op ponies en van 1.48 tot 1.58 waren zog. tussenmaatjes en die waren haast niets waard want te groot voor pony en te klein voor paard.Er werd toen flink gesjoemeld met hoefijzers,heel kort bekappen etc. om een grensgeval in de gewenste categorie te krijgen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 14:42

MISTRAL94 schreef:
PSvanLot schreef:

Het is wel een beetje dubbel :') Het is ook zo, dat als je een leuk dier op het oog hebt eindeloos afwachten ook niet handig is. Er hoeft maar 1 ander te komen tenslotte en je vist achter het net.. Maar dan moet je natuurlijk wel zeker van een dier zijn :j Ik zou zelf niet kopen om het kopen. Dus als het een passend dier is wel de knoop doorhakken.

Ze zal niet voor me verkocht worden. Daar ben ik niet bang voor.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 17:45

Hier viel het helaas tegen. Zeker een braaf dier, maar totaal geen connectie, dus op naar een volgende!