Equus veulenopfok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:19

Ik ben vandaag bij onze knapperds op bezoek geweest! Ik heb foto's gemaakt van de merries en de jonge hengsten (en natuurlijk Cas en Mighty). De merries staan nu weer in de wei aan de paddock. Mijn moeder heeft wel 3x gezegd hoe mooi ze Nijn vond, haha.

Het zieke paardje heeft het niet gered helaas. :(:)

Troy vandaag voor het eerst onderdanig gezien in plaats van haantje de voorste haha.

Groepen stonden er verder rustig bij. Behalve toen we weg gingen kreeg Casimir het opeens in zijn bol en ging lekker stoeien met een ander. Hij had ook nog een knuffelmoment met mijn vriend. Zo schattig!

Cheytjuh jouw vosje heeft hele rare klitten in zijn vacht op dit moment. Ik heb geprobeerd het eraf te trekken, maar daar zit het te vast voor. Zal er vast binnenkort afgaan, maar ziet er wel maf uit!

Helaas heb ik bij Casimir luizen ontdekt. Heb een monster meegenomen naar mijn dierenarts en iets gekregen om over zijn rug te smeren. Dat ga ik dit weekend doen. Zij raadde wel aan het hele koppel te behandelen, maar goed, dat is niet aan mij. Zal komend weekend kijken of ik bij de anderen ook wat kan ontdekken. Verder op aanraden van André ook een vitamine spuit gehaald, omdat hij toch wat lastig uit zijn vacht komt. En kan geen kwaad. :)

Werkt de bokt foto upload bij jullie ook altijd zo rot bij meerdere foto's? Ik ga even kijken of ik de foto's anders met jullie kan delen!

Half uur later... Als het goed is kunnen jullie in onderstaand album de foto's zien. :)
https://photos.app.goo.gl/9Hz1DiVsc7kGCTW48

Silly1972

Re: Equus veulenopfok

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:34

Had al niet verwacht dat hij het zou redden, hij heeft nu tenminste geen pijn mewr.

Wat een mooie foto's!!!

Wat een mooie kop heeft Cas toch <3

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 22:39

'fijn' dat het zieke diertje is gaan hemelen, dat was naar mijn idee de enige juiste optie nog, arm ding.....

Balen van de luizen brrrrrr snel behandelen inderdaad.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 22:50

Sneu van het zieke paard, maar soms is dat beter dan blijven lijden... Het beestje zag er echt beroerd uit zaterdag, zat geen leven meer in...

OH, das balen van die luizen...

Enne, je moeder heeft smaak Monica :D...

Vitaminespuit geef ik ook met enige regelmaat, deed eigenlijk wel meestal maar een halve. Nu ze wat groter wordt zou een hele ook kunnen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 23:00

Je hebt ze mooi vastgelegd op de foto zeg!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 23:10

Wat een leuke foto's weer! Gaaf die stoeiende van Casimir en super lief die met je vriend samen <3

Grappig, mijn ouders vragen wel of ze ons dan herkennen... waarop mijn Penny hart hoopt van wel maar mijn verstand zeg..nee joh...
Maar krijg toch wel de indruk dat ze anders zijn als je er voor hen bent en ze dat ook merken.

Die klitten bij het vosje van Cheytjuh waren mij ook opgevallen. Had toen ook geprobeerd of ze eraf kwamen maar ze zitten echt vast. Geen losse plukken ofzo.

Heel sneu van de patiënt, wel beter dat het voorbij is voor hem.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 06:54

Bedankt voor de mooie foto!!!!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 08:44

Leuke foto’s Monica! Casimir en zijn vriend gedragen zich al als echte hengsten 8-)

Wat sneu voor het zieke paardje, gelukkig nu geen pijn meer. Iemand enig idee wat hij onder de leden had?

Luizen zijn vervelend! Hopelijk slaat de behandeling aan gezien je moeilijk de hele kudde kan behandelen.

Toch denk ik echt dat Auryn me herkent. In de winter kwam ze echt op me afrennen als ik haar riep soms inclusief hinnikje. Nu ze op het gras staan komt ze ook wel, alleen iets minder enthousiast, want het gras is eigenlijk belangrijker :Y) Nu heb ik haar ook zelf gefokt en ga ik elke maand langs, dat kan ook schelen. Maar misschien heb je gelijk hoor, en is het inderdaad het Pennymeisje in mij :')

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:03

Mooie foto's!

Luizen is erg vervelend... Hopelijk slaat het straks niet de hele stal door.

Evita, hou die gedachte vooral vast, de penny in mij denkt namelijk het zelfde over mijn Noortje, dat die mij ook herkent ook al kom ik maar eens per week echt het land in nu...

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:10

Het scheelt misschien ook per paard?
Mighty kwam altijd wel als ik m riep.
Noble kan het allemaal niet zo veel schelen, dus die beweegt een oor, en gaat weer door met wat ie aan het doen was.... :Y) :z
En Mikmakje vindt iedereen leuk, dus ik denk dat die bij iedereen wel aangelopen kwam *D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:11

Oh ik weet 100% zeker dat ze je herkennen.
Dat zie je echt aan hun gedrag naar jou toe tov anderen.

Cas vindt iedereen leuk en lief, maar je ziet echt dat de grote focus bij mij ligt.

Als ik hem riep in de kudde, kwam hij ook op mij aflopen, niet de andere bv. (uiteindelijk wel natuurlijk)

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:54

Ik was dinsdag ook even geweest.

De tweejarige hengsten hadden hun ochtendslaapje
Afbeelding
Afbeelding

Daarna werd ik achtervolgd door Nelson
Afbeelding

De dames waren ook lekker nieuwsgierig
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De jaarling hengsten hadden speelkwartier, en niet zo veel oog voor mij, dus daar durfde ik niet te dicht bij te komen, en zijn helaas deze keer geen fotos van.
(Wel een filmpje van de zwarte met 4 witte sokken, en nog een andere donkere\zwarte. als die van iemand van hier is, kan ik het filmpje appen)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:56

Leuke foto's weer <3

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:57

Wat heerlijk die gemeenschappelijke slaap foto!

En Mia is écht positief veranderd in 2 weken!
Edit: iig vergeleken met het harige moddermeisje toen ik er was _O-

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:34

Ohhh lieve foto’s Kelan! Die “andere donkere” zou wel eens van mij kunnen zijn! Er staan er meerdere haha.. Wil het filmpje wel zien. :)

Ik heb ook wel het idee dat wij herkend worden als baasje. En zo niet: de gedachte is iig mooi haha. :')

Ik weet niet wat het overleden diertje had. Ze gaven aan dat het een terugkerend probleem was en hij er telkens weer bovenop krabbelde. Nu dus niet meer. :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:20

Mia is ook herkenbaar omdat zij geen wit heeft aan de benen :D erg makkelijk om er dan tussenuit te vissen. André belde mij een paar dagen terug wel over de wond boven haar knie en bood aan haar preventief toch 3 dagen antibiotica te geven. Dat is wel top.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-20 20:27

Netjes!

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 20:54

Fijn dat er zo meegedacht wordt! Was er wat veranderd aan de wond sinds jouw komst?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:25

André gaf aan dat Mia niet helemaal lekker liep, ik kon dat moeilijk testen want dan moet ik de halve groep op gaan jagen, maar bij het verzetten van de dames weer terug naar bij het huis zag hij zat ze niet goed liep. Dus vandaar preventief aan de antibiotica. Wel fijn dat hij het zag.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:33

Zeker fijn zeg!
Lastig om dat soort dingen er anders uit te pikken. Zelf zien we ze vooral slapen of eten :=

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:38

Fijn dat hij het ziet idd!! Is natuurlijk ook wel de bedoeling als je een opfok hebt. Ibbeltje heeft in het begin ook een echte terugslag gehad...heeft Andre mij toen ook verschillende keren over gebeld en da laten komen. Is toch grote meerwaarde als eigenaar zo betrokken is en ook echt wil dat de paarden het goed doen. Mijn evt volgende veulen gaat ook direct weer naar Equus.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:40

Silly1972 schreef:
Oh ik weet 100% zeker dat ze je herkennen.
Dat zie je echt aan hun gedrag naar jou toe tov anderen.

Cas vindt iedereen leuk en lief, maar je ziet echt dat de grote focus bij mij ligt.

Als ik hem riep in de kudde, kwam hij ook op mij aflopen, niet de andere bv. (uiteindelijk wel natuurlijk)

Ibbeltje komt ook altijd gelijk bij me en blijft ook de gehele tijd bij me en loopt mee tot aan het hek als ik weer vertrek...ik heb inmiddels wel begrepen dat ze dat bij meerdere doet :j :j ze "herkent"iedereen steeds weer...ahhaha

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:49

Ibbeltje is echt heel lief ja staat vaak vlakbij / naast Mia ook dus die knuffelt regelmatig ook mee, die jaagt haar ook niet weg dus dat is fijn kroelen. <3

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 14:51

Ibbel is inderdaad ietswat in to your face.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:07

Haha ja Ibbeltje is er altijd als de kippen bij als het im aandacht gaat.