[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Omenstabij

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 16:45

"Het was geen groot succes."

Zie een na laatste foto met jou met een big smile erop zitten. :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 17:29

:D

Ik word zo heel vrolijk van dit topic :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 18:32

Mooie foto's! En inderdaad zo te zien wel geslaagd :D

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 21:30

Zolang je plezier hebt, dan is het een succes!
Dressuur is leuk, over de rug dragend lopen is leuk, maar als je er geen plezier in hebt, dan is het geen succes!

Ik rij mijn Duke nu voornamelijk op buitenritjes, een kwartier tot twintig minuten in de bak en dan naar buiten en ontspannen inspannen. Hij loopt steeds beter in de bak, maar dat is dankzij het plezier dat we samen hebben op buitenrit!

Ik vind je foto’s echt geweldig! Plezier spat er vanaf!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-19 10:40

Ja dat het niet helemaal goed gaat wil niet zeggen dat het slecht ging hoor!
Het was evengoed gewoon leuk, ik ken zijn streken en ik kan er ondertussen gewoon mee lachen :D

Soms denk ik; zo jammer dat hij totaaaal niet voorwaarts is, het is altijd alsof hij bij voorbaat alles van bakwerk al KAK vindt, terwijl we niet eens een hoefslag op normaal tempo kunnen stappen. En dan vind ik het jammer dat we de rest niet eens kunnen proberen en hij dus eigenlijk helemaal niet kan weten of hij het leuk vindt of niet.

Maarja dan kruipt dat kleine nichtje en over en onder en tussendoor en dan denk ik wat maakt mij het ook uit of dat paard mooie rondjes kan lopen :+

Ik heb er plezier in dat hij nog steeds de moeite neemt om tegen te werken, ik weet dat ik niks moeilijks vraag (letterlijk gewoon rechtdoor stappen :+ ) en het dus echt een beetje zijn eigenwijsheid is. Zolang hij dat nog heeft, gaan we mooi richting de 35 jaar dus komt goed!

26 juli is er een oefenwedstrijd hier bijna aan de deur, wilde met Dexter eens meegaan voor de ervaring maar mogelijks vraag ik even een trekpaard van mijn vriend :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 00:37

Liefste dagboek,

Het is een half uur na middernacht en ik ben voor de vijfde keer deze week uit bed gebeld omdat Duke uitgebroken was. Vandaag was het de politie de me kwam helpen vangen, dat is zo eens wat anders hé. Fijn voor de afwisseling.

Deze keer echter kan ik niet de oorzaak vinden waarom de stroom aan de wei het niet doet dus het wordt een spannende nacht. Ik ga maar eens wat gokjes aannemen, hoe laat gaat de eerste me morgenvroeg wakker bellen? Ik wil het denk ik nog niet weten.

Zodra ik hem terug in de wei had gezet legde hij zich languit neer en ging hij pitten, hypocriete eikel. Zou ik er 1€/kg voor krijgen? Vast wel toch? Nee, misschien moet ik bijbetalen voor iemand hem wil. Alvast voor de gemaakte schade aan hun omheining, want dat die er zal komen is een feit dat zeker is.

Ik kon hem ook niet terug in de paddock zetten aangezien ik ze net om gezet had omdat ze de draden van de paddock volledig afgebroken hebben. Had weinig zin die vannacht nog te gaan maken dus ik dacht lekker op de wei, die draad maak ik morgen wel. Joke’s on me.

Oké nu ga ik slapen, dan kan ik morgen voor het werk nog fris en fruitig mijn paard gaan vangen en de omheining maken. Dat moet dan wel weer een dagje doorkomen. Hoop ik.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:17

Ohhh dat meen je niet. Wat kunnen die paarden je soms het leven ook moeilijk maken....
Zet niet iemand het stroom eraf s nachts??

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:19

Nick is s nachts ook door de draad gegaan vorig jaar. Draden helemaal los en Nick zwaar overstuur. 3 dagen lang. De wolf was datzelfde weekend gesignaleerd bij ons in de buurt.
Kan het dat misschien zijn? Of iets anders engs?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 10:42

Aan de frequentie dat het gebeurd, en het feit dat hij elke keer opnieuw op zijn gemak de berm staat kaal te vreten, ben ik er vrij zeker van dat het niet is van schrik oid.
De eerste keer dacht ik dat ook nog, maar ik denk serieus dat hij weet dat er gras in de berm staat en dat hij dat gewoon liever heeft dan hooi. En dan is hij slim/sterk/lenig genoeg om gewoon te zorgen dat hij zijn zin krijgt ofzo?

Ik ben vanmorgen in het licht nog gaan kijken, hij stond zowaar nog in de wei!!
Heb een haardroger meegenomen en alle stopcontacten getest.
De cyclus is ongeveer zo: stroomklok in stopcontact->stopcontact naar verlengkabel aan het huis->verlengkabel in nog een verlengkabel->nog een verlengkabel->stroomkastje

Alle verlengkabels getest en alles werkt, zelfs tot de laatste toe, het probleem zit dus in de rechte lijn van het stopcontact naar de wei. Maar die stroomkabel is volledig ingegraven en dat is dik 200m. Moeilijk uit te leggen, maar als ik de haardroger insteek in het stopcontact waar de stroomklok normaal steekt, werkt hij niet. Volg ik de kabel van dat stopcontact naar de verlengkabel aan het huis, daar werkt hij wel.

Ik ga mijn vriend straks vragen om er eens naar te kijken en anders hoop ik dat zij even een losse accu over en opgeladen hebben die ik een paar dagen kan lenen, dan kan ik dinsdag of woensdag in het ergste geval gaan kijken voor een oplaadaccu.
We kwamen er achter doordat een jonge gast op een scooter over de rooie naar ons terras kwam zeggen dat hij zich de ***** schrok van een paard midden op de weg.
Ehm... ja sorry, dies van mij O:)

Komt natuurlijk net de politie langs, die rijden hier 's nachts vaker rond omdat het zo afgelegen is. Dus die de combi aan de kant, met zaklampen langs de dijk af, het leek net een zoekactie _O- Mama had me uit bed gebeld dus ondertussen kwam ik in mijn pyjama naar buiten, ik zag zaklampen in de verte en een politie combi dus ik roep heel boos DUKE GDVRDMME KOM HIER
En uiteraard, die sukkel komt op zijn dooie gemak deze kant op :')

De politie vroeg hoe het kwam dat ik zo rustig was, normaal als er dieren ontsnapt op uitgebroken waren, was er zware paniek.
Dus ik heb hem maar gezegd dat het went :+

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 11:04

Misschien kortsluiting in de ingegraven kabel?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-19 11:11

Daar vrees ik dus ook een beetje voor... Ik ga straks eens de stekker los schroeven en kijken of daar wat mis zit, maar anders ga ik toch kijken voor iets te lenen of te huren ofzo.. Gewoon rechtstreeks aan de wei aansluiten dan

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 15:15

My god die voeten :D
Speciale vorm, ben benieuwd of die ook gaat veranderen of dat het een beetje eigen is aan zware shire paarden zo...

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:31

Granoek schreef:
De politie vroeg hoe het kwam dat ik zo rustig was, normaal als er dieren ontsnapt op uitgebroken waren, was er zware paniek.
Dus ik heb hem maar gezegd dat het went :+

:') :') :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 20:50

Ooooh jongens ik ben verliefd <3

Ik zag laatst een affiche van een oefenwedstrijd hier super dichtbij dus ik dacht heeee waarom eigenlijk niet?
Dus dezelfde dag nog Dexter opgezadeld, de dag van de foto’s hier eerder geplaatst. Toen ik zei dag het dus niet helemaal prachtig ging :')

Oké niet Dexter dus, maar er zijn nog paarden. Vandaag Fuxine opgezadeld, dat is zo’n schat van een paard en die kan letterlijk alles.
Behalve buigen blijkbaar.. zij staat voor de wagen en onder zadel draait ze dus ook alsof ze in de wagen staat, zo stijf als een plank haha.
Dus mijn vriend zegt; volgens mij loopt aurelie (haar dochter) zo’n proef met haar ogen dicht.

Maar aurelie is een jaar of 2 geleden beleerd en vorig jaar 3 augustus voor het laatst bereden geweest :+ Dus ik zeg nooo way!
Maar zander bleef volhouden en ik krijg graag gelijk dus fuxine terug gezet en aurelie opgezadeld :')
Ik had wel gelijk! Het was allemaal terug heel nieuw en onwennig, durfde niet goed van zander weg enzo.

Maar na 10 min was ze helemaal chill en jongens... wat een paard <3
Zo mega voorwaarts maar toch gemakkelijk om mee te liften, niet dat ze onder me uit loopt zeg maar. Gewoon eens een deftige gas er op nondejuuuu :D

Heb alleen deze foto’s maar ga straks nog proberen een filmpje te uploaden, ze laat het net lijken alsof ik kan paardrijden _O-
Afbeelding
Afbeelding

Heb haar 2 jaar geleden samen met mijn vriend beleerd

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:55

Mooie merrie ook <3

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 00:33

Wat leuk dat jij zo verliefd bent! En natuurlijk kan jij wel rijden!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:38

Wat fijn dat het zo goed ging!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-19 19:51

Nee er is een verschil tussen technisch goed kunnen rijden en je plan kunnen trekken zonder naar beneden te toeteren :+
Ik kan mijn plan trekken en weet denk ik ook wel door logisch nadenken wat ik moet doen om bepaalde reacties (niet) te krijgen, maar ben helemaal niet technisch mbt houding en zit enzo, is gewoon echt te lang geleden weer haha

Maar zij ging zo lekker smooooth

Hier is het filmpje nog;
https://youtu.be/3ys9RdVzKzA

Commentaar mag best maar ik zie zelf ook wat er mis gaat en ben daarom blij dat mijn vriend wilde filmen! In vergelijking met 2 jaar geleden, als ik filmpjes met Dexter zie waar ik zowat non stop aan het aansporen was ben ik blij dat ik hier mijn benen redelijk stil lijk te houden, helaas valt over mijn handen niet hetzelfde te zeggen haha

Haar veulen stond op stal en richting de uitgang ging ze dus ook steeds sneller draven en wilde ze de bocht niet in omdat ze naar het veulen wilde maar ik probeer door mijn handen te openen alsnog niet te veel druk op de teugels te zetten, hoop dat dat uiteindelijk gaat lukken.
Ze worden daar altijd met stang ingereden en nu reed ik met Dexter zijn dubbelgebroken trens en dat ging gewoon helemaal super. Ik kon cirkels en slangenvoltes rijden letterlijk met de teugels op haar hals, puur op mijn benen! Dat doet Dexter nog niet eens.

Vriend zag dat het goed ging en wilde toen ook nog een rondje :+ met opstappen liep ze 2 keer weg hahahaha

Eenmaal er op ging hij weer sturen met de teugels en toen was ik even heel streng en heb ik zijn been vastgepakt en gezegd en nou fatsoenlijk! _O-

“Seg sjatje ik wilde gewoon een rondje proberen, niet gelijk een rijles”
Tut tut, tegoei of anders niet :P
Ze deed het zo flink en ik vond het gewoon zonde dus ja... :+

En nu wil ik ze dus houden en nooit meer terug geven :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 23:06

Korte samenvatting van de avond:

45 min dit

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
NOPE NOPE NOPE NOPE NOPE

En 10min toch ook dit!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had ik al verteld dat duke een pesthekel heeft aan water? :')
Hij zal niet eens door waterplassen lopen als die in de wei liggen hahaha

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:58

Nou, uiteindelijk toch aardig gelukt!

Haha, zo ver heb ik mijn Duke nog niet in het water gehad!
Maar oef, jij hebt echte paardenmeisjesbenen zeg, ik zou zo met je mee kunnen doen wat betreft witte stelten!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 21:09

Whahahahaha ja ik geef soms licht in het donker _O-

Mijn vriend was echt boos op hem gisteren hahaha, maar Duke heeft gewoon echt bang voor water en mijn vriend is niet zo van het aanstellerige bemoederen :+
Dus ik zeg jouw paarden doe ik op jouw manier dus mijn paarden gaan op mijn manier :P

Op die foto met mijn hand wilde ik trouwens proberen of ik hem in het water kreeg dmv de hand target die hij dus wel al kent haha. Geen succes.

On a different note!
Vorige week was het wat frisser en heb ik Duke nog eens zijn tuig op gegooid, kijken of het nog past en anders verkopen. Maar het past nog!

Dus ik heb gekeken wat ie deed aan de lange teugel en dat ging best goed! Meer uitleg staat bij deze post:
https://www.facebook.com/17716158298285 ... 94?sfns=mo

En wat foto’s er van heb ik wel

Tuig past nog! Moet nog wat versteld hier en daar maar komt goed

Afbeelding

Lange teugel eerste keer!

Afbeelding
Afbeelding

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 06:25

Water gewoon heel vaak herhalen, uiteindelijk zal het kwartje vallen.
James was met geen stok in het water te krijgen en werd uiteindelijk een onderzeeër. Nick vond water ook dood eng en wordt er ook steeds makkelijker in.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:08

Heb je nog de bitclips bij je Micklem? Dat werkt voor die jonkies net wat fijner met het sturen in het begin met het werken met dubbele lijnen. Je “hangt” ze dan net wat minder in de mond, de overdruk gaat dan naar de neus.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 10:12

Ja nee die heb ik dus niet meer, heb gedacht er karabijnhaakjes tussen te zetten maar die zijn allemaal net niet de goede maat. :(

Chasey haha ja maar de enige plek waar we hier het water in kunnen is eigenlijk een recreatief dagstrandje en daar mogen we stiekem niet echt komen met de paarden :=
Nadat de mensen uit het water gingen toen Duke daar een keutel in dropte snap ik ook waarom :')

Nu is dat water daar sowieso heel ranzig maar dat is natuurlijk niet de bedoeling dus ik weet niet of ik er nog heen ga.
Tuinslangen en afspuiten is al helemaal geen probleem meer, maar het feit dat hij er met zijn voeten in moet gaan staan dat is echt een no go tot nu toe

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 10:21

Granoek schreef:
Ja nee die heb ik dus niet meer, heb gedacht er karabijnhaakjes tussen te zetten maar die zijn allemaal net niet de goede maat. :(

Ik heb het toen tijdelijk opgelost met klittenband er tussen, werkte ook goed!
Je ziet het hier niet heel goed, maar er zit hier dus een klittenbandstrip tussen in plaats van een bitclip.

Afbeelding