De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:20

hypostore :+

ik vind wel mooi zn vorm hoofd!!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:23

lindamusters schreef:
bontesok schreef:
Staat mooi!
Ik heb ook een hoofdstel op het oog, een congac kleurige.
Ik wil van de week even in de winkel kijken hoe hij er echt uit ziet, heb hem alleen op internet gezien.

Cognac is een lastige kleur, soms vind ik het zo mooi en soms lijkt het op plastic.. Zou wel heel mooi staan bij Zine

Dat is ook de reden dat ik het graag in het echt wil zien voordat ik het koop. Vind het zonde om iets te kopen en het vervolgens niet te gebruiken.

Ik hoop ook dat het mooi staat, heb er een bepaald beeld bij in mijn hoofd :o

Het hoofd van Irocco is flink maar het past prima bij hem, het is ook geen kleine jongen!
Echt mazzel gehad met de 50%, leuk!

lindamusters

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 17:29

Begin het ook steeds meer te waarderen inderdaad, vooral nu hij ook een nek heeft ipv een rietje die zn lijf en hoofd verbind hahaha
Hij begint wel steeds vaker zn hoogte en kracht te gebruiken, en zaterdag brak hij uit toen ik halster af deed en hoofdstel om wilde doen, vandaar ook een nieuw hoofdstel, oude hing over de grond achter hem aan toen hij besloot dat het al tijd was om naar buiten te gaan. -:(-

Maar ach het is en blijft een jong paard, hij kan niet altijd een mak lammetje blijven, hoewel ik dit echt niet leuk vond grr

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:24

mazzel dat je toch 50% korting gekregen hebt. Stond er ook op dus vind het eerlijk tegenover jou dat je het toch kreeg :)
Staat hem ook mooi :)

Vandaag kwam ik aan op stal, ik zie Harley's halster nergens (had het uitgedaan en aan de stalspijlen gehangen zoals altijd). Maar het hing er niet meer. Dus ik het oude halster uit mijn kastje gehaald en deze omgedaan. Harley uitgebreid gepoetst (kwam enorm veel haar vanaf :wow: ) en daarna heb ik hem op de wei gezet (omstreeks 12u30).

Ik begin de stal uit te mesten en kom ineens zijn halster tegen. Hoe hij het sluitinkje losgekregen heeft en het uiteindelijk van de spijlen afgetrokken kreeg weet ik niet. Inmiddels steekt het halster in de wasmachine.
Alle mest uit de stal verwijderd en de stal nog leeg gelaten omdat de grond erg nat was.
Ik had deze de 25e volledig uitgemest maar was weer dringend nodig. Harley blijkt ook weer diarree te hebben :?. Is al de tweede keer deze maand.

Daarna de manegepaard Lutzz uit de stal gehaald om met hem dressuur te trainen. Heb hem een half uur lang gepoetst (is een wit paard) hij zat onder de mestplekken. Ik zeg tegen de stalinstructrice van ik zal hem wit krijgen. En heb hem ook wit gekregen :))
Toen de stalinstructrice klaar was met een nieuw paard op stal wat zadelmak te maken kon ik beginnen te rijden met Lutzz. 1e keer dat ik op dat paardje rijd. Merkte wel veel verschil (negatief als positief) tussen hem en het paard waar ik wekelijks les op krijg (niet op stal maar ergens privé).

Om half 4 heb ik Harley's stal terug gevuld met stro en mocht hij terug binnen. Had hem enkele keren horen roepen toen hij buiten stond. Elke keer er een auto stopte begon hij te roepen. Hij stond ook alleen buiten. Dus begrijp het wel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 18:59

Wat super sneu dat een jong paard de hele dag alleen op stal staat, en zo kort buiten komt. :n Waarom geef je hem niet de kans om lekker de hele dag buiten te spelen met soortgenootjes? :n

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:25

Omdat die mogelijkheid er niet is als ik mijn paard ook minstens 4x per week wil verzorgen.
Geen enkele stal in de buurt heeft die mogelijkheid of financieel haalbaar voor mij.

En hij staat ook in een box met zeer veel daglicht en contact met paarden naast hem dmv een houten wand met rooster dus geen betonnen muur zoals bij vele andere stallen.

Daarnaast is hij niet het enige jonge paard op bokt dat een hele dag op stal staat hoor. Dus om u alleen tot mij te richten?

Maar aan zijn halster te zien (bijtschade) is hij bij mooi weer wel buiten gekomen. Het is nu ook gewoon veel te slecht/te nat om hem buiten te laten staan. Geen schuilstal op de weides en de hele dag al afwisselend zon met hagelbuien en stormwind.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-03-16 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:29

Ja er worden dagelijks heel veel mensen vermoord, dat maakt het ook niet goed. :+

Als jij naar jezelf kan verantwoorden om een jong paard de hele dag in eenzaamheid op te sluiten omdat jij je daar beter bij voelt moet je dat vooral doen. :j Ik vind het enorme dierenmishandeling.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:32

Zoals eerder vermeld mijn paard is niet de enige op Bokt.
En hij staat tenminste niet eenzaam te zijn. Er zijn er ook die hun paard aan huis hebben ZONDER een maatje erbij. DAT vind ik weer zielig.
Ken er twee die zo staan in mijn omgeving en hebben alle twee niet eens gras maar alleen zand/modder. (Beide staan bij twee andere huizen dus ook niet dezelfde eigenaar)

Snao tevens niet wat jij in dit topic komt zoeken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:36

Art_Ificious schreef:
En hij staat tenminste niet eenzaam te zijn. Er zijn er ook die hun paard aan huis hebben ZONDER een maatje erbij. DAT vind ik weer zielig.
Ken er twee die zo staan in mijn omgeving en hebben alle twee niet eens gras maar alleen zand/modder. (Beide staan bij twee andere huizen dus ook niet dezelfde eigenaar)

Ik ken ook mensen die hun paarden opsluiten tot de hakken in de stront dag en nacht, maar mij motiveert dat juist om het beter te doen. Zou het nooit als excuus gebruiken om ze in een schone stal te zetten dagen nacht wan "die anderen hebben het slechter".. :o

Maar het blijft uiteraard jouw keuze, die van mij zou het alleen nooit zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:37

Ik lees ook weleens dingen van je over Harley en dan denk ik tjaaa. Komt niet uit de lucht vallen. Zoveel op stal staan is gewoon onwijs slecht voor een paard, zowel lichamelijk als mentaal en al helemaal voor een paard in de groei. Dat jij dat allemaal prima vind moet je natuurlijk zelf weten, maar het goed praten door ergere situaties te schetsen is echt kul.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:39

Art_Ificious schreef:

Snao tevens niet wat jij in dit topic komt zoeken?

Dit is geen gesloten forum gelukkig. Iedereen kan dit lezen.

Er zijn zoveel dingen zielig, dat praat niet goed dat jij bewust een jong paard hele dagen opsluit in een hokje van hooguit 4x4. Het zijn kuddedieren. Koop dan geen paard als je geen fatsoenlijke stalling kan betalen.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:47

Ik vind het inderdaad ook erg belangrijk dat mijn paarden overdag buiten komen met soortgenoten. Hou gewoon je ogen open voor het beste plekje voor je paard :j .

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:55

Ik had met Irocco de keuze, fijne plek met binnenbak en veel luxe, maar paarden mochten alleen ombeurten in de paddocks, en dan moest hij gelijk geruind worden. Nu staat hij gewoon bij zijn eigenaar en is nog best lang hengst kunnen blijven en lekker hele dagen buiten! ik moet altijd de modder en kou trotseren, en kantinetje wordt verwarmd door een houtkachel waar je het hout buiten moet halen. Maar ik zou het niet anders willen. Je kunt Harley ook bij een boer zetten, ipv luxe met een grote stal en poespas

Edit: zie dit niet als aanval van iedereen, als dit voor jou werkt moet je het zo doen, maar ik en met mij wat anderen zouden dit hun paard nooit 'aandoen' :(:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:04

Jullie spreken alsof het zo makkelijk gaat. Maar dat is het echt niet. Ik heb dagenlang rond gezocht en deze stal is zowat de enige wat haalbaar is om hem minstens 4x per week te gaan bezoeken.
Ja ik kon ook een weide huren maar dan stond hij alsnog alleen en die stal was niet eens gesloten, leek meer een carport dus regen sloeg gewoon onderin en ook geen bescherming tegen wind.

Veel beters is er in mijn buurt niet te vinden. Andere stalgenoten komen van de andere stallen omdat die stallen slechter zijn.

Ma bon even wat anders... Terug over zijn halster...
Harley zijn halster lag vandaag in zijn stal in een hoekje onder de mest. Normaal doet Harley dit nooit, hij heeft zijn halster nog nooit los gekregen als ik die aan de stal hing. Halster is uitgewassen en ik zie nu ook ineens schade aan twee sluitingen. Zodanig dat het mij onmogelijk lijkt dat Harley heg beschadigd heeft. Het is namelijk alsof er met de sluiting tegen een muur geschuurd is want die is nu zo dun dat ik het niet meer durf aandoen bij Harley omdat ik bang ben dat het nog gaat breken.

De 25e was je halster nog in perfecte staat want heb hem toen uitgedaan en opgehangen aan de stal spijlen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:11

Ik lees nog steeds mee. Maar kortom je gaat nog steeds maar max vier dagen per week terwijl je weet dat ze niet elke dag buiten staan?! Hij staat nu dus drie dagen binnen als jij niet komt en ze gaan niet naar buiten via stal?!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:20

Er staat nergebs max 4 dagen maar MINSTENS 4 dagen!

Weides zijn te nat dit weekend waardoor ze niet buiten komen.
Vorige week hebben ze wel buiten gestaan want een ander paard heeft aan harley's halster geknabbeld en hij had ook ineens zijn halster aan terwijl ik die op stal meestal uit doe (Soms vergeet ik het uit te doen) ivm schuurwondjes op de neus door een vorig halster dus liever voorkomen dan genezen.

Met mooi weer komt hij dus wel buiten en dan niet in een aparte wei maar bij de ponies in groep dus. De grote paarden staan wel apart op een weitje behalve die dat samen kunnen van dezelfde eigenaar.
Maar op de pony weide staat helaas niet veel gras en vind het iets te klein voor zo'n 6 tal ponies waaronder 3 grotere paarden.

Foto van toen hij de allereerste keer met hen buiten stond
Afbeelding

Op die witte heb ik vandaag gereeen
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 28-03-16 21:25, in het totaal 2 keer bewerkt

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:23

Jeetje wat word er ineens op haar gevit zeg. Ze doet haar best om haar paardje zo goed mogelijk te verzorgen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:27

Ik blijf erbij dat je gewoon minstens 7x pw naar je paard hoort te gaan tenzij je vervanging hebt en zeker weet dat hij buiten komt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:35

Ik ga der niet meer op in.

Maar even foto's bij de omschrijving van het halster.
Dit kan een paard toch niet zelf aangericht hebben aangezien die het niet aan had?

Rechterbovenhoek is de afgeschuurde hoek
Afbeelding
Afbeelding

Harley schuurt ook niet. Maar toch ga ik morgen kijken of er toevallig schuursporen aan de muur zijn te zien. Lijkt me sterk aangezien ik vandaag niks gezien heb met uitmesten van de stal. Er is maar 1 muur van beton de rest is hout.

Edit: het is de sluiting onder de kin dus lijkt me al veel vreemder.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:44

Nee tuurlijk niet want dat doe je in elk topic waarin je aangesproken word of gevraagd word waarom je dingen niet veranderd. Kan je vertellen heb soms medelijden met de paarden en pony's waar jij mee werkt of voor zorgt.

Maar ik maak er geen woorden meer aan vuil want kan Mezelf hier heel boos overmaken maar het haald toch niks uit

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:50

Weet je wat het is? Je vraagt veel. Héél veel. Dat is op zich niet erg, maar als er dingen gezegd worden waar je het niet mee eens bent weet je het ineens wel altijd beter.

Wat betreft het slopen van halsters; paarden krijgen alles gesloopt en zeker als ze zich een hele dag op stal staan te vervelen. Dit is niet bedoeld om er nog even op door te gaan, maar gewoon een feit.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:23

Harley sloopt niet. Anders was zijn halstertouw al lang kapot aangezien hij deze soms wel een beetje lostrekt maar toch altijd wel laat hangen rond de spijlen van de staldeur.

Dit sluitinkje zit tevens onder de kin als hij het halster om heeft. Dus begrijp niet dat het zo verwoest is.
Afbeelding

F_inley:
Ik volg nu al een maand dressuurles. Maar dat zul je vast ook noet geloven gezien ik daar geen reactie op kreeg in het ander topic. Zielig als je dat niet geloofd omdat ik geen beeldmateriaal heb (nog niet tenminste). Maar op mijn fb Verwijs ik aar mijn lesgeefster in een bericht op mijn tijdlijn.

Tevens weet ik dat je mij van dubbelaccounts verdenkt en ik verzoek u dan ook elk verdacht account door te geven. Zelf heb ik account "Dante" doorgegeven en is bevestigd dat dit niet mijn account is.

En heb sinds de laatste val van dante niet meer op de paarden van mijn kennis gereden, in tegendeel heb hen juist verzorgd (3dagen bezig geweest om 1 kleine wei mestvrij t maken) en elke keer ik daar was een volledige baal hooi (15/20kg) gegeven omdat ze niks hadden. En daar vliegen ze op af.
Ik zorg er beter voor dan de persoon die het zou moeten doen ookal wordt hij steeds gecommandeerd.
Ik vind uw bericht dus echt niet passend.

Maar bon gezien meerdere mij toch niet geloven en liever negeren plaats ik misschien beter geen updates meer. Maar pas over x aantal jaar met de vorderingen van Harley om al de ongelovigen een poepje te laten ruiken.

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:52

Ik snap sommige reacties wel.. je vraagt veel, maar je lijkt er niets mee te doen. Op sommige dingen kunnen wij ook geen antwoord geven, wij weten ook niet waarom je pony zijn halster kapot is. Paarden slopen nou eenmaal dingen, hoe ze het altijd voor elkaar krijgen weet ik ook niet. Die van mij heeft inmiddels zijn 3e winterdeken in zo'n 4 maand tijd :')

Even iets anders, hoe vaak longeren jullie je jonkies? En dan afwisselend bijgezet of gewoon aan het halster/hoofdstel. Die van mij ontspant zich niet zo makkelijk aan de longe en hij loopt dan met zijn hoofd in de lucht. Ik wil dat hij lekker over zijn rug gaat lopen en spieren opbouwt, maar wil dit liever niet afdwingen met de bijzet.. Ik denk dat ik hem toch maar een keer laat wennen aan de bijzet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 22:58

Laatste maand heb ik écht niet veel gevraagd. Dus ik snap het niet, en al helemaal niet dat ik verdacht wordt van dubbelaccounts zoals mij vermeld is in een ander topic.

Zelf longeer ik heel weinig. Deze maand maar 1x gedaan. Maar altijd zonder bijzet. Ik laat hem zelf een beetje zoeken.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 23:01

nameless schreef:
Even iets anders, hoe vaak longeren jullie je jonkies? En dan afwisselend bijgezet of gewoon aan het halster/hoofdstel. Die van mij ontspant zich niet zo makkelijk aan de longe en hij loopt dan met zijn hoofd in de lucht. Ik wil dat hij lekker over zijn rug gaat lopen en spieren opbouwt, maar wil dit liever niet afdwingen met de bijzet.. Ik denk dat ik hem toch maar een keer laat wennen aan de bijzet.

Ik rij 1x per week 10 minuten a 15 minuten. Dat is inclusief uitstappen en een aantal keer op en af stappen.

Dan nog 1x per week aan de longe, laatste tijd pak ik de bijzet eigenlijk niet meer erbij. Eerste maand wel gedaan, nu heeft ie door dat ontspannen met hoofd omlaag braaf is en doet dit zonder bijzet dus ook. Dit max 20 minuten inclusief in en uitstappen.