de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JudithGigi

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 15:17

Was ik al bang voor, uploaden vanaf telefoon werkt niet zo handig :/

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:07

Ze wil nu trouwens geen brokken eten, kan dit door de zenuwen komen?

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:11

Ik kan je foto ook niet zien helaas :(

Zenuwen kunnen idd zorgen dat ze niet echt willen eten.
Hopelijk voelt ze zich snel wat rustiger.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 16:42

Dan zal dat het inderdaad wel zijn :)
Toen ik haar liet flemen op commando (iets vertrouwds) at ze wel een handje :) ik ga over een uurtje nog eens kijken of ze al wat meer gewend is.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 15:22

Een week niet kunnen rijden ivm ziek zijn. Gisteren weer opgepakt en meteen super fijn gelopen!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:15

Ik heb ondanks al het geknal ook maar weer gereden vandaag.
Het deerde Gupje allemaal niets, hij begon in draf zelfs voor het eerst wat na te geven!

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 16:44

Dat is fijn, Gomir!

@Judarthos; niet kunnen eten door een verhuizing kan heel goed hoor. Gaat het inmiddels al wat beter?

Ik ben vanochtend met Gideon naar les geweest. Vooral bezig geweest met schakelen en wat kleiner laten draven. Gideon mag van zichzelf heel graag groot draven en bij voorkeur met de rug iets weggedrukt en net niet zo rond als wenselijk is. Vandaag door vanuit de stap gecontroleerder en vanuit het achterbeen feller aan te draven werd hij mooi rond en begon hij zijn rug heel correct te bollen. Fijn gevoel!

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:31

Ik heb met mijn twee G tjes niet veel gedaan de afgelopen Dagen.
Gogo heb ik nu twee dagen niks mee gedaan maar wel drie dagen geleden in de sneeuw gereden toen die nog vers was. https://www.facebook.com/stalelegantia/ ... =1&theater

Gino staat al vanaf vorige wk dins stil hij werd erg vervelend met zn hoofd tijdens longeren en rijden een aangezien we in het beleer proces zitten vond ik het niet zo n goed plan om zo er mee door te gaan. Dus tandarts gebeld die zou eigenlijk zaterdag komen maar door het slechte weer zei hij (begrijpelijk) af. Hij is gisteren geweest meneer had flinke wolfstanden en wat kleine haken dus die er uit gesloopt door de tandarts en 5 dagen geen bit in. Ga hem van de wk wel oppakken aan trainingshalster beetje dubbele lijnen en dan over 4 dagen weer rustig met bitje beginnen.

Hoe vaak per week rijden / trainen jullie je G'tjes ?

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 20:53

Dat vind ik wel stoer van je, zo op een driejarige in de sneeuw gaan rijden :-).

Ik rijd Gideon in principe om de dag. Een enkele keer 2 dagen achtereen en soms komt het voor dat hij wat langer stil staat zoals vorige week door een bevroren bakbodem.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:03

Go is zo braaf met hem kan je alles hij lijkt wel zadelmak geboren. Wat je op de foto niet ziet is dat zijn goede vriend een stukje verder loopt zodat in geval van nood ik daar op af kan sturen en mijn vriend die de fotos maakte was er ook bij. In verse sneeuw heb je zonder ijzers goed grip zeker als je alleen rechte lijnen rijd.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 21:15

Oja, dat is wel slim. Dat je in ieder geval een soort van escape hebt.

HorseRider13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 22:01

gomir schreef:
Ik heb ondanks al het geknal ook maar weer gereden vandaag.
Het deerde Gupje allemaal niets, hij begon in draf zelfs voor het eerst wat na te geven!

haha bij mij hetzelfde. lieve fair is niet eens stil gaan staan in de hoek!! ben supertrots op haar :)

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 23:05

Zover ik Gigi ken voelt ze zich heel erg goed!
Alleen de brokken wil ze gek genoeg maar niet eten, hooi en zemelen gelukkig wel :)
Ze is nog heeel mager, dus duurt nog wel even voor ik haar weer serieus aan het werk kan zetten.

Pippavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 14:06

Suzanne F. schreef:
Pippavd schreef:
Wij hebben nu 2 net 4-jarige maar zijn vrij moeilijk met inrijden. Zadel,hoofdstel en longeerlijn gaan allemaal prima. Maar als ik dan wil dat ze mee lopen blijven ze gewoon stilstaan en verzetten ze geen voet :( ze gaan alleen mee als er een beloning tegen over staat. Iemand tips?

Hoe bedoel je? Lopen ze niet aan de longeerlijn?

Nee als je ze wil meenemen aan een halstertouw bijvoorbeeld dan zetten ze hun voeten heel sterk neer en verzetten geen voet. Met een wortel of snoepje komen ze vooruit maar dat is de enige manier ;(
We hebben ook al vaak geprobeerd om met een zweep een beetje te sturen maar niks heeft effect -O-

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:56

Pippavd schreef:
Nee als je ze wil meenemen aan een halstertouw bijvoorbeeld dan zetten ze hun voeten heel sterk neer en verzetten geen voet. Met een wortel of snoepje komen ze vooruit maar dat is de enige manier ;(
We hebben ook al vaak geprobeerd om met een zweep een beetje te sturen maar niks heeft effect -O-

Dan moet degene die erachter loopt zo'n harde rotklap met de longeerzweep geven dat hij dat nooit meer in zijn hoofd haalt om stil te gaan staan.
Maar als ze nog niet kunnen meelopen aan het halstertouw, dan heeft zadelmak maken nog geen enkele zin. Eerst moeten ze vanaf de grond goed te controleren zijn, dan aan de longeerlijn en daarna pas onder het zadel.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:35

Suzanne F. schreef:
Pippavd schreef:

Dan moet degene die erachter loopt zo'n harde rotklap met de longeerzweep geven dat hij dat nooit meer in zijn hoofd haalt om stil te gaan staan.
Maar als ze nog niet kunnen meelopen aan het halstertouw, dan heeft zadelmak maken nog geen enkele zin. Eerst moeten ze vanaf de grond goed te controleren zijn, dan aan de longeerlijn en daarna pas onder het zadel.

precies! :j

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:48

dat is dus juist de reden waarom wij toen zijn begonnen met wandelen met hoofdstelletje in. Ook tussen dingen doorlopen. Halt laten houden. Paar passen achterwaarts. Toen dat super ging/ Zijn we begonnen met longeren. Eerst los daarna met een singeltje erom. Toen ook dat goed ging hebben we het zadel erop gedaan en zijn daarmee gaan longeren. Nadat het goed ging met zadel stijgbeugels los laten hangen. En pas nadat alles goed gegaan was en ook makkelijk ging is er iemand aan gaan hangen en begon de rest van het zadelmak maken

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:21

Kady1, leuke foto in de sneeuw! Hij loopt mooi!
Ik rijd mijn 3 jarige 3x in de week, en dan zo kleine 3 kwartier.
JudArthos, ik heb nog foto's gezien in een ander topic van je 3 jarige, leuke schimmel! En fijn dat ze zich al beter voelt!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:40

De beste wensen voor iedereen!

Vandaag wel voor het eerst sinds de kijkoperatie weer gereden, ze hebben 3 1/2 week stilgestaan. Gisteren had ik al even gelongeerd, rijden leek me niet zo slim ivm carbid en vuurwerk en vandaag er weer op en dag ging prima, ze waren ook gewoon braaf gelukkig. :)

Ik rijd haar 3-4x per week, soms ook wel 2 dagen achter elkaar, het ligt ook een beetje aan het weer, ik heb alleen een Buitenbak en die is snel nat. We zijn nooit zo lang bezig, ongeveer een half uurtje, dan is ze ook al erg nat van het zweet.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 00:14

Ik rij maar twee keer in de week en dat lukt niet eens altijd ivm drukte in de manege. Ga richting het voorjaar wel wat verder opbouwen, maar voor nu vind ik dit eigenlijk best ok.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 09:28

lekker Karin dat je weer gereden hebt!

Ik rij 2a 3 keer met dit weer en deze dagen.
Ong 25 min incl in en uitstappen.

Ze loopt er gewoon heel fijn mee, ze weet nu wat er "verwacht"wordt en dat bouwen we op het gemakje aan iets meer uit.
Paard draaft ruim dus galop "aanspringen" gebeurde ook groot.
Nu wat aan het sleutelen en gaat stukken beter.
Zo doe ik stuk lichtrijden, 3 pasjes blijven zitten en weer verder lichtrijden,
in die stomme proeven komt dat zoveel voor, niks aan :o

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:16

Beste wensen voor allemaal.

Ik rij 1-3 keer per week. Had gehoopt in mijn vakantie Gio even wat door te pakken maar helaas. Ik heb er 1x opgezeten en ben toen naar de manege geweest. Dat ging heel goed qua rijden en trailerladen. Helaas wil meneer nu opeens niet de trailer in en dat heeft niks te maken met angst maar puur karakter. Thuis is de bak te nat en eergisteren heb ik een snijtand uit zijn mond getrokken want die hing nog aan een klein stukje tandvlees. Even geen bitje in dus. Moet hem eerst maar weer de trailer in krijgen want hij moet naar de dierenarts. Hij schuurt opeens in de winter. Heb hem gewassen met betadine maar helaas.

Nathiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:37

Ik probeer ook 2 keer in de week te rijden, telkens een half uur of 40 minuten.
Ze doet goed haar best de laatste tijd :) ze heeft veel looplust, iets wat mijn ander paard wat mist. Dus is wat aanpassen voor mezelf qua rijden.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:08

De Beste wensen. We moeten de titel veranderen in 4 jarigen.Haha. Mijn dochter rijd 3 keer per week op Gently en dan een half uurtje

G_entle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:40

Beste wensen iedereen!!

Hier gaat alles nog steeds erg goed. ik rij 3 x in de week ongeveer een half uurtje. Hij vind het erg leuk en leert gigantisch snel. Zo snel dat ik telkens moet oppassen. Even mezelf remmen haha.