Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ambre schreef:Al mijn jonge paarden zijn ook heel braaf bij mij,maar als die niet goed consequent gereden worden zijn het binnen 2 weken draken.
Helaas al paar x mee gemaakt.
Zou dus,als je een brave wilt,voor een paard gaan vanaf 6 jaar.Die zijn meestal al wat stabieler.
1x een jong paard doorgereden hebben is namelijk nog niet veel ervaring.
Yelly schreef:Als er ooit een ander paard wordt gekocht, wordt er dus röntgen gekeurd en ook de rug wordt dan meegenomen!
Nellekeee schreef:@Listiglistje &ambre, bedankt voor jullie meedenkendheid ik zal het meenemen in mijn overwegingen... Ik dacht altijd dat een nieuw paard uitzoeken leuk was maar het kost hoofdbrekens, ben erg bang om weer een "foute" te kopen. En begin door jullie verhalen wel weer te twijfelen of dan 4 niet te jong is... Punt is dat ze ook gelijk weer duurder zijn als ze meer bevestigd zijn..
Dit paard http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... ek/scandic ben ik dus wezen kijken en ga ik zondag weer kijken. (Nu niet snel voor mn neus wegkopen hoor!!wou m eigenlijk niet plaatsen) Maar m'n vriendin zei dat ze op het filmpje dacht dat de stap niet helemaal goed is.. Wie van jullie wil/ durft zn mening erover te geven?
Die is dus ook iets ouder en al meer bevestigd..
maudenmarc schreef:@ Nellekeee: He even het filmpje gekeken maar het valt me wat tegen.
Misschien doordat het komt dat de amazone die op het paard zit werkelijk niets vraagt en hem gewoon door laat sjouwen. Vind hem strak in z'n rug en nek gebruik, voor een paard wat M loopt vind ik het te onbevestigd en mis ik de oprichting. De stap kan ik moeilijk over oordelen, amazone vraagt ook dan weer helemaal niets en laat hem z'n gang gaan. Ik vraag me af hoe hij zich toont in verzameling en oprichting of hij dit wel accepteert. Daarbij vind ik dan de vraagprijs te hoog.
listiglistje schreef:Yelly schreef:Als er ooit een ander paard wordt gekocht, wordt er dus röntgen gekeurd en ook de rug wordt dan meegenomen!
Maar wat sluit je dan uit? het blijft een momentopname, je kan een 100% gezonde hebben, maar 1 x vastliggen in de stal en hij kan ook een wervelbeschadeging oplopen...
De mijne is in het land over de kop gegaan, gevolg ataxie/wobbler gradatie 4 (was 100% op de x-ray) dus tja garantie tot aan de deur van de kliniek....
maudenmarc schreef:Oke, dan is het voor mij duidelijk. Maar hoe was jou gevoel dan bij hem?
ambre schreef:Nellekee,dat bedoel ik idd.Dat je iemand hebt die het paard een x of 2 per week zou kunnen rijden wanneer het jou ff niet lukt.
Maar daar moet je dan wel het geld voor hebben.
Rijtechnisch sleutelen vind ik heel anders dan je plezier verliezen in het rijden omdat je bang wordt vanwege een stout jong paard.
Nellekeee schreef:@Listiglistje &ambre, bedankt voor jullie meedenkendheid ik zal het meenemen in mijn overwegingen... Ik dacht altijd dat een nieuw paard uitzoeken leuk was maar het kost hoofdbrekens, ben erg bang om weer een "foute" te kopen. En begin door jullie verhalen wel weer te twijfelen of dan 4 niet te jong is... Punt is dat ze ook gelijk weer duurder zijn als ze meer bevestigd zijn..
Dit paard http://sporthorses.nl/advertentie/paard ... ek/scandic ben ik dus wezen kijken en ga ik zondag weer kijken. (Nu niet snel voor mn neus wegkopen hoor!!wou m eigenlijk niet plaatsen) Maar m'n vriendin zei dat ze op het filmpje dacht dat de stap niet helemaal goed is.. Wie van jullie wil/ durft zn mening erover te geven?
Die is dus ook iets ouder en al meer bevestigd..