Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pizzazz schreef:Ik ben benieuwd hoe het gegaan is bij iedereen vandaag!
De twee oudere (>18) paarden die ik op het oog had toch afgezegd. Ik vind het een te naar idee om binnen een paar jaar al afscheid te moeten nemen, in ieder geval van het rijden. Er is zóveel aanbod... keus genoeg.
Klinische keuring laat ik sowieso doen, röntgenologisch alleen als ik het paard helemaal te gek vind en er tijdens de klinische keuring iets naar voren komt. Anders laat ik het paard staan bij negatief aankoopadvies na klinische keuring.
Lowara schreef:zucht.. hebben jullie dat ook al gehad?
krijg allerlei mailtjes ivm intresse voor m'n pony. ( leuk!!) maar zitten er dus ooks erieus een paar tussen in de trand van;
" we hebben niet veel te besteden,maar kunnen wel een heel heel goed huis bieden"
als je niet veel te besteden hebt en de aanschafprijs van een shetlander.. (come on... dat gaat echt om enkele honderden euro's) nog niet kan betalen, hoe betaal je dan in godsnaam voor het onderhoud?
Pluutje schreef:Dat is toch wel het fijnste denk ik. Zat te denken aan het risico dat het paard een minpunt blijkt te hebben waarop hij niet wordt afgekeurd maar waardoor je toch moet overwegen of je hem nog wilt kopen (en voor de afgesproken prijs) en dat je dat dan direct daar moet beslissen (als je dus hebt afgesproken dat het paard na de keuring direct doorgaat naar jouw stal). Maar misschien denk ik iets te pessimistisch
Somebody_ schreef:Pluutje schreef:Dat is toch wel het fijnste denk ik. Zat te denken aan het risico dat het paard een minpunt blijkt te hebben waarop hij niet wordt afgekeurd maar waardoor je toch moet overwegen of je hem nog wilt kopen (en voor de afgesproken prijs) en dat je dat dan direct daar moet beslissen (als je dus hebt afgesproken dat het paard na de keuring direct doorgaat naar jouw stal). Maar misschien denk ik iets te pessimistisch
Dat heb ik helaas al een aantal keer mee gemaakt. Mijn advies is (als je kan leven met het 'minpuntje', in mijn ogen is dat bij een kleine ocd bijvoorbeeld), paard mee naar huis laten nemen door de eigenaar, allebei even een nachtje erover slapen en dan even contact opnemen. In veel gevallen moet er dan gewoon geld vanaf, als een eigenaar daar niet toe bereid is, houdt het op en anders in overleg. Als je niet met het minpunt kan leven (in mijn ogen, bij HKO, spat, kissing spines, artrose), afscheid nemen, de eigenaar de kosten laten betalen en klaar!
Pizzazz schreef:Oh wat jammer MiniMaxi! De eigenaar van het andere paard nog te pakken gekregen?
Wreckh: gefeliciteerd!Heel veel geluk met Afke!
Emma: Ik zoek een leuke allrounder tussen 10-18 jaar, 1,55-1,75m, goed doorgereden, liefst minimaal M-niveau. Voor dressuur (niet meteen wekelijks wedstrijden, hoor), buitenritten, springlesjes, evt. endurance, etc. Een leuke allrounder dus. Er mag best karakter inzitten, ervoor werken vind ik geen probleem. Niet te heethoofdig
emma525 schreef:Pizzazz schreef:Ik ben benieuwd hoe het gegaan is bij iedereen vandaag!
De twee oudere (>18) paarden die ik op het oog had toch afgezegd. Ik vind het een te naar idee om binnen een paar jaar al afscheid te moeten nemen, in ieder geval van het rijden. Er is zóveel aanbod... keus genoeg.
Klinische keuring laat ik sowieso doen, röntgenologisch alleen als ik het paard helemaal te gek vind en er tijdens de klinische keuring iets naar voren komt. Anders laat ik het paard staan bij negatief aankoopadvies na klinische keuring.
Wat zoek je dan precies? Aangezien je 18 plussers hebt bekeken.