Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ash_

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:09

Heb pas allemaal tips opgedaan. Zoals zingen te paard als het "spannend" word.
Gister uitgeprobeerd. Haf begon zich op te pompen. (kan hij elk moment ontploffen) ben zachtjes gaan zingen en hij ontspannende al snel weer. :D
Helemaal blij weer een positief puntje

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 12:26

Super he als je al zo gauw resultaat ziet!
Wij hebben er nu ook een Haflinger bij en we hadden al een Gerrano en een Shetlander en ik moet zeggen dat ik dat veel prettiger nu vind als de grote paarden.
Tuurlijk hangt het ook aan het paard of de pony af.
Ze hoeven maar iets te schrikken en ik zie al heel rampcenario's.

Soms hoeven ze nog niet eens te schrikken maar begin ik al te denken, ze zouden kunnen schrikken van dat of dat en dan begint het ook al bij mij.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 15:31

:)) Ik heb van de week voor het eerst 'alleen' gesprongen zonder mijn instructrice en dat ging goedd!!
Vandaag springles gehad en man wat een prachtpaard heb ik toch eigenlijk. :+:

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:13

Vanavond een heerlijke buitenrit gemaakt van bijna 1,5 uur. Ik heb een route gereden die ze nog nooit met mij gereden had (en ik weet niet of ze die uberhaupt ooit al gereden heeft), maar het ging goed :) In het begin waren er wat 'enge' dingen, maar naarmate we verder kwamen werd dat steeds minder. Die momenten probeer ik zo rustig mogelijk op te lossen en dat gaat me steeds beter af.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:07

Ik heb voor de 2e x zelf uitgestapt. Vond het enger dan de vorige keer, dus kan niet zeggen dat ik een stap vooruit heb gemaakt. Maar goed, ik heb er weer opgezeten!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:04

Ik wil even zeggend dat ik het super knap van jullie vind dat jullie het aangaan.
Ik zit ook in hetzelfde schuitje en krijg binnenkort les.
Ik ben benieuwd wat er voor ons inzit.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:38

Jibbel, zie het juist positief! Je hebt er opgezeten! Ik ken je verhaal niet, maar met angsten overwinnen moet je (naar mijn mening) blij zijn met iedere stap, hoe klein ook.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 17:46

Na een tijdje heb ik het rijden van mijn pony weer opgepakt.. Ben zelf erg bang op het paard, maar na weer een paar lesjes gaat het weer helemaal goed.
Ze was zelf heel netjes bezig, en was lekker in de hand.
Onze buitenrit, die we altijd reden, nog eens gereden.
Heerlijk door het bos, en kwamen even later aan in de polder.
Sloeg madame op hol! Ze rende keihard door, op het plekje waar we nooit crosste..
Beugels naar voren, stevig inhouden en niet schreeuwen, alles geprobeerd, maar stoppen, ho maar!
Gelukkig door een mederuiter een erf opgedreven met haar paard, erg dankbaar!
Maar wel weer helemaal geschrokken, weer helemaal opnieuw beginnen met vertrouwen zoeken in mijn Fleur, en proberen niet bang te paard te gaan.
Iemand tips?

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 22:02

@ Somebitch: Super!

@ Jibbel: Kleine stapjes zijn niet erg! Je hebt er in ieder geval opgezeten en dat is al heel wat. Angsten overwinnen gaat nou eenmaal niet met grote stappen, maar je komt er wel :)

@ xxJodyC: Dat is vervelend! Ging het net goed en gebeurd er dit... ;(
En ze doet het in de bak wel goed? Als ze het daar wel goed doet, dan zou ik gewoon een buitenritje maken met iemand die je paard even vasthoudt. Als je merkt dat je paard niet weg wil lopen maar gewoon relaxt loopt kan hij ook los, en dan graag nog steeds met iemand erbij zodat hij/zij je paard kan pakken als het weg wil rennen.
Komt vast wel weer goed! Geloof in jezelf en in je paard :)

Ik heb mijn eerste buitenritje gemaakt!!! Voor mijn paard én mij de eerste keer (heb alleen bak-ervaring) weliswaar een klein rondje en ze werd vastgehouden (reed namelijk bitloos, ze kan beide maar met bit heb je toch meer controle), maar het is een super begin! Er kwam een tractor langs en zelfs daar schrok ze niet van. Super trots op mijn paardje! Met d'r 3 jaar al buiten joh.. Terwijl het 3 maanden geleden nog zo slecht ging en ik op het punt stond om d'r te verkopen... Ben het nu écht niet meer van plan! :D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 09:16

Super Narita, alleen vind ik je verhaal over bitloos een beetje onnozel en niet kloppen maargoed. :o Super joh! Wou dat die van mij niets deed voor een tractor. :')

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 21:21

@Narita,
Thanks! Vind het zo krom; het gaat een hele buitenrit goed, en op dat stukje, wat altijd bijkomen is van de rit, gaat ze helemaal los! Niet normaal, maar helaas. In de bak is ze prima, lekker in de hand en werkt goed mee. Ga dus inderdaad maar zorgen dat er iemand mee gaat op buiteritten.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 01:04

xxJodyC Dat is dan wel heel erg balen weer zeg.
Jammer dat het zo gegaan is.
Hopelijk met tijd en kleine stapjes komen jullie er weer.

santiemica

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:20

haha :o heb al vanaf de manege angst.......... maar blijf stug volhouden van paarden te houden, maar dan het liefst ernaast..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:25

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:44

Heb even gekeken :) Haha bitloos viel me gelijk op!

Alleen lijkt je paard wel een soort 'angst' te hebben voor springen? Weet je zeker dat jij hem niet in de weg zit, met eventuele eigen spanning? Of is er wat gebeurd in het verleden waardoor hij het vertrouwen kwijt is?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:56

Hij is geenvertrouwen kwijt hoor paard heeft z gesprongen wn. Springt alles weigert niet hoe scheef ik er ook opgaf zou rijden.
Zoals ik aangeef in het topic is het een zeer gevoelig paard die op iedere verkeerde beweging van mij heftig reageert. ZO is hij altijd al geweest.

Overigens geef ik ook in het topic aan dat het verstandig is het andere topic ook te bekijken Zodat je ook kan zien dat het anders kan.

Gisteren ging het echt heeel slecht en was de controle ook ver te zoeken waardoor we nu dus een stapje terug gaan doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-12 12:57

Oja en in het topic geef ik ook duidelijk aan dat ik hem WEL in de weg zit. Jammer dat je de openingspost en het vorige topic niet gelezen hebt.

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:09

Oeewh ik ga vanavond een strandrit maken met mijn paard!
(Ze loopt in de zomermaanden altijd ponykampen aan zee, Dus ze kent het strand erg goed!)
Deze keer gaan ik en een vriendin niet met een begeleidde rit mee, nee, we gaan samen!
Spannend!

Ik maak daar al jaren ritten met Mika, dus ik ken de weg..
De paarden kennen de weg.. Daarom hebben we overlegd en besloten dat we het eens samen proberen.

Het wordt mooi weer vanavond..
Heb een gezellige vriendin mee met een braaf paard.. Mijn moeder gaat mee op de fiets om foto's te maken..
Nu nog hopen dat het allemaal volgens plan gaat!

Duimen jullie voor me?

Groetjes Yvon

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:09

Ik ben heeel erg jaloers! Heel veel plezier, ik ben benieuwd naar de foto's. Maak je niet te druk, komt vast helemaal goed. :D

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:15

Somebitch schreef:
Ik ben heeel erg jaloers! Heel veel plezier, ik ben benieuwd naar de foto's. Maak je niet te druk, komt vast helemaal goed. :D

Dankjewel!! Ja, zodra ik nog eens uit vind hoe ik foto's in een bericht kan plaatsen zet ik ze er zeker op!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-12 14:26

Yvonne_Mika schreef:
Somebitch schreef:

Dankjewel!! Ja, zodra ik nog eens uit vind hoe ik foto's in een bericht kan plaatsen zet ik ze er zeker op!

http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Hoe_p ... oto.27s.3F

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 18:06

JAAAA! :D De strandrit ging helemaal goed, het was gezellig en de paarden waren lekker kalm en aan het genieten.. Sta er nog steeds versteld van hoe braaf ze waren, zo met z'n tweetjes!

Er was een of ander festivalletje aan de gang op het strand... Muziek, een grote feesttent, en DRUK dat het was! Even getwijfeld of het slim zou zijn om de feestgangers en de tent te passeren.. Maar ach, we hebben het er maar op gewaagd. Even staken ze hun neusjes in de lucht en Mika wou zelfs op de feestende menigte af draven, die vond het wel interessant allemaal! Zelfverzekerde grapjas.. Kon weer opgelucht ademhalen toen de muziek en het feestgejoel achter ons vervaagde..

MAAR TOEN.. Kwam er een hond op ons af gerend, luid blaffend.. Paarden stonden even stil, hond ging niet weg.. Gelukkig kwam het baasje de hond halen, en begon in het duits een heel verhaal tegen mijn paard te vertellen.. Was ook erg gezellig.. :') Toch maar weer verder gegaan en de beste man vriendelijk 'wier moest gheen, houdoe!' gezegd.. Ik kan geen Duits maar dat kreeg ik nog net uit mijn strot haha!

Door de duinen terug naar huis, lekker lang teugeltje.. Genieten was het!! Zal snel proberen om de foto's te laten zien!! IK ben helemaal happy! En weer een dosis vertrouwen rijker!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-12 07:40

Yvonne, fijn dat het goed ging :D
Ben benieuwd naar de foto's.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 16:29

Wat goed dat de strandrit zo goed ging! Super!

Yvonne_Mika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 19:00