Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:28

afwasborstel schreef:
Pinda_Dipje schreef:

Ruilen? :Y)
Ik heb een hele fijne jonge merrie die nodig eens aan het werk gezet moet worden.

Ik een 6 jarige grote merrie van San Liberty (Sandro Hit) M dressuur... :Y)

FOTO

Ik heb een 5 jarige grote van Odermus R (Tina D - keur/pref/pres) Tot april op L niveau gereden en een lekkere werkwillige hittepetit!
Afbeelding

En ze kan niet wachten om eens écht aan het werk gezet te worden... *\o/*

afwasborstel

Re: Een nieuw paard: Bij jullie ook zo lastig te vinden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:29

Leuk paard!
Waar ben jij zelf naar op zoek? :)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:37

Ik doe je even een PB :)

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:56

Pinda_Dipje schreef:
Ik doe je even een PB :)

oke :)

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:59

Ik ben een stille meelezer, maar wilde dit graag even gezegd hebben:

Afwasborstel, wat een onwijs mooi koppie zit er op die van jou! Erg aansprekend :).

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:02

Siets schreef:
Ik ben een stille meelezer, maar wilde dit graag even gezegd hebben:

Afwasborstel, wat een onwijs mooi koppie zit er op die van jou! Erg aansprekend :).

Thanx :D

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:12

@jenn mellow:
het eerste paard haak ik af op de tekst. Niet geschikt voor beginners. Zoals wel vaker verteld ben ik geen beginner maar heb inmdidels door zwangerschap en bevalling al een jaar niet gereden en ben ook nog angstig door een nare val. Zoek een braaf paard en deze lijkt me door de tekst niet braaf. Verder vindt ik brabant dan te ver weg om toch "even" te kijken.

De 2e is het in haar bol gestegen qua vraagprijs. Die vraag nl 8500 :)

R_ali_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:32

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:38

te klein :)

die 168cm gebruik ik als richtlijn voor 3jarige, om dan uiteindelijk uit te groeien tot 1m70 ;)

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:39

amigootje schreef:
Dankjullie wel voor het advies, ik weet het echt niet, morgen even de smid afwachten en DA even bellen of foto nut heeft, en wat de kosten zijn.

Ik heb besloten het niet te doen, pony is als ik het niet doe ook al verkocht. Volgende dus !!

Ik ga weer opzoek, eisen, gezond, braaf niet boven de 1.60 ( 1of 2 centimeter is geen probleem )

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:54

verstandige keuze denk ik amigootje!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:14

NicoleL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:17

Inderdaad erg lastig om het 'juiste' paard te vinden. Ik heb nu sinds de zomervakantie een nieuw paard er bij. Daarvoor maar liefst 11 paarden gereden voordat ik mijn huidige paard vond! Informeer ook is bij spring- en dressuurstallen, die weten meestal wel de juiste mensen te vinden (via klantenkring etc).

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:23

Ik heb zo eens door dit topic gelezen.. En vraag me eigenlijk af waarom jullie vooraf zo veel beeld materiaal etc. willen hebben voor jullie naar een paard gaan kijken? Een foto of filmpje zegt lang niet alles ga gewoon rijden en ervaren wat je ervan vindt en of er een klik is..

Mijn zoektocht naar een nieuw paard heeft maar ongeveer een maand geduurd. Ik heb alle paarden die me wel aanspraken op marktplaats en sporthorses uitgeprint. Daaruit heb ik een aantal paarden geselecteerd. En toen ben ik gaan bellen, waar ik dat zelfde weekend allemaal terecht kon.
Ik heb in dat weekend 7 paarden gereden, waarvan er 2 waren waar ik wel een klik mee had. Dit waren 2 zusjes, ik heb ze beiden meerdere keren gereden en uit eindelijk is het 1 van de 2 geworden.
1 van deze 2 merrie's stond maar op internet en dat waren echt niet de aller mooiste foto's!

Ik heb een lijstje bij gehouden met info over het paard en de paarden cijfers gegeven (uiterlijk, klik etc.). Zo dat ik achter af nog wist welk paard het was en wat ik van dat paard vond.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:28

omdat ik geen uren ga rijden om dan teleurgesteld te worden!

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:32

Oké, dat snap ik. Daarom heb ik ook alleen gekeken binnen een straal van 50km zo dat ik zeker een aantal keer kon gaan rijden zonder uren in de auto te zitten.

Misschien kun je ook als je wel verder wilt rijden een aantal paarden in die regio zoeken en er bijvoorbeeld 5 op een dag in die regio rijden.

Iedereen iig heel veel succes met jullie zoektocht! Mijn tip is alleen probeer niet te selectief te zijn als het gaat om foto's.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:35

Floortje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:36

Ik kan me super goed voorstellen dat als er 5 zijn afgekeurd, 10 minder mooi waren dan de verkoper aan de telefoon zei dat je dan zo veel mogelijk informatie wilt voordat je gaat kijken, anders blijf je het land doorcrossen :') Verkopers zeggen standaard dat ze 3 goede gangen hebben, en als je dat door een filmpje al uit kunt sluiten is dat wel erg fijn.

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:38

Ik wil ook graag zo veel mogelijk weten voor ik een eind reis. Logisch denk ik.

Had gister toch wat, leuk paard gezien op mp. Stond geen prijs bij. Dus ik gemaild. Die man mailt terug: over de prijs worden we het wel eens. Dus ik vraag nogmaals om een prijs, aangezien ik geen hoog budget heb. Met mijn budget erbij. Kreeg een onvriendelijke mail terug, goede afstamming en mooie verschijning. Blabla. Ja sorry, ik heb daar echt geen verstand van. Bovendien is het een ruin, dus wat heb je dan afstamming? Maar dan moet je zoiets toch gewoon mogen vragen? Ben nog steeds van mijn stuk. haha, overgevoelige ik.

Valt mij tegen hoeveel leuke recreatie paarden er staan voor mijn budget. Het paard hoeft echt niet veel te kunnen. Een net rondje in de bak en braaf alleen buiten.

Weet iemand nog iets? Boven de 165? Stevig gebouwd en tussen de 4 en 10 ongeveer?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:43

als ik een paard zoek op internet wil ik ook graag een filmpje zien, je hebt mensen die foto's gaan bewerken en zo, dat gaat niet zo makkelijk met een filmpje, als dat filmpje me aanspreekt dan wil ik gaan kijken, maakt niet heel veel uit waar het is, als ik dat paar leuk vindt dan heb ik het er voor over.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:46

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:47

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:48

nathe schreef:
ik woon in België en binnen een straal van 50 km staat er geen enkel interessant paard.
Als ik daar op moet selecteren dan vind ik helemaal niets...

dus jij zou bij zo'n paard gaan kijken:

http://sporthorses.nl/advertentie/paard/id/87473

Eerlijk? Ja.
Waarschijnlijk recht van het land... Ziet er nu niet uit inderdaad, en ookal is de foto een moment opname wijst het orenspel op een paard dat ontspannen in beweging in ieder geval een krachtige motor achter heeft. En naar mijn ervaring kom je bij dit soort advertenties juist de paarden tegen die opdrogen als keurige eendjes; De verkoper heeft niets nodig om zijn paard te presenteren, het staat er zoals het op dit moment is. Ik word persoonlijk dan ook altijd héél huiverig als er keurig gepoetste/getoiletteerde paarden op de foto staan in ultieme bewegingspose, of van die filmpjes waarbij een dier duidelijk opgefokt door de bak rent. De kans is dan groot dat hij in het echt vreselijk tegen gaat vallen en niet van mijn interesse is. Een paard als bovenstaande is juist leuk; Een lelijk eendje dat straks in een lieve betrouwbare zwaan verandert.
En ik vind oscars leuk <3
Laatst bijgewerkt door Pinda_Dipje op 04-11-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:48

wat mij hier wel opvalt is dat mensen vaak voor 1 paard gaan rijden.

Nath -> als er een paard in de buurt zou staan wat mij wel wat lijtk en deze staat 5 km verderop waarom niet. en zo zou ik er nog een paar uitzoeken. Mijn eerste paard was nog uit de tijd zonder internet en kwam uit landleven (tijdschrift). Mijn 2e paard heb ik op een dag gevonden en die vondt mijn moeder leuk. (we maken er altijd een dagje van) ik 2 paarden, mijn pa 2 paarden, ik 2 paarden en mijn vriend mag er ook nog 1 uitzoeken. Wel een beetje naar mijn eissen maar geef me ook eens wat anders te zien. (ik ben thuis gekomen met het paard wat mijn vriend zei en een andere dame die erbij stond en ik meekreeg voor de prijs die ik voor 1 wou betalen)

sSanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:50

Nathe, ik wou persoonlijk geen onbeleerd paard omdat ik graag wil voelen hoe een paard onder het zadel is en ik direct aan de gang wou. Maar als dit paard onder het zadel zou zijn zou ik gerust zijn gaan kijken.. Ik vindt het ook geen lelijk paard om te zien.

Tevens, heb ik totaal niet geselecteerd op kleur of geslacht. Niet alle merrie's zijn hetzelfde en dat geld ook voor ruinen. Maar ook 2 of 3 cm kleiner dan gewenst moet in mijn ogen niet persé een probleem zijn. De ribomvang, daar hangt meer vanaf dan de schofhoogte. Ik ben gegaan voor de klik!
Natuurlijk moest het paard binnen mijn prijsklasse liggen en goed gekeurd worden.