x_Rebecca schreef:Ik heb hier een stal in de buurt met 24/7 weidegang met vriendjes en schuilmogelijkheden. Elke dag rijden zal er waarschijnlijk niet inzitten, dat kan ik nu al zeggen. Elke dag langs komen red ik denk ik wel, maar vandaar dat ik ook zeg dat ik lichtelijk op zoek ben. Het hoeft niet nu, maar ik zou het wel heel fijn vinden.
In principe ben ik sowieso elke donderdagochtend, zaterdagavond en zondag de hele dag vrij, dus zou het ongeveer drie keer in de week rijden worden. Op maandag heb ik genoeg tijd om te kunnen longeren, dinsdag zal ook een longeerdag of een vrije dag worden, woensdag wordt (ga ik van uit) een vrije dag vrijdag zal een knuffeldag/vrije dag worden.
Zoals ik het nu bekijk, zou ik drie dagen in de week kunnen rijden, twee dagen kunnen longeren en twee vrije dagen. Is dat veel te veel voor een paard dat 24/7 weidegang heeft? Hij staat absoluut geen hele dagen op stal, kan lekker bewegen en mocht ik onverhoopt wat minder tijd hebben kan hij alsnog zelf lekker zijn ding doen en dan heb ik sowieso genoeg tijd om lekker te knuffelen en genoeg aandacht aan hem te geven.
Maar nogmaals, ik ben 'lichtelijk' op zoek, het is dus meer orienterend. Heel druk ben ik met mijn studie niet, buiten mijn stages om, maximaal twee weken per jaar, als alles af moet zijn. Dat gaat al twee jaar zo, dus dat zal dit jaar hetzelfde zijn.
Afhankelijk van de kwaliteit van de weide is het wellicht (veel) te weinig beweging! Ligt eraan waar je hem gaat stallen.
Maar om heel eerlijk te zijn, ik zou dat paard even skippen tot na je studie en in de tussentijd op zoek gaan naar een fijn bijrijdpaard. Die zijn er bij bosjes te vinden in Ede......