Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merel___

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:25

Bedankt jullie :j , ikke daar heb je wel gelijk in!

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:34

ikke schreef:
Alice13 schreef:

Ja ik ken linda verwaal, een van haar helpende handen is een vriendin. Linda heeft schitterende paarden staan. Ze moet op dit moment ook een hele mooie schimmel en vos hebben staan. Jammer genoeg boven mijn butget dus dat gaat hem voor mij niet worden :D heel veel succes ik denk dat het helemaal gaat worden. Ze heeft trouwens ook een website waar ze de paarden wel op heeft staan.

Bedenk dat een paard van 10.000 euro net zoveel kost in de heb dan eentje van 1000 euro. Je kunt beter iets meer betalen in de aanschaf voor een paard waarvan je denkt: DIE IS 'T dan dat je met minder genoegen neemt, omdat je jezelf een budget hebt gesteld.

Natuurlijk heb je hier voor een deel gelijk in! maar voor mij blijft het een hobby, de paarden die Linda te koop aanbied zijn vanaf 8000 euro dat is zo'n 4 a 5000 euro boven mijn budget, enzo ver gaat mijn budget nooit rekken!

Ik vind een paard dat linda te koop heeft staan heel mooi een schimmel deze heeft een vraagprijs van 8000 euro geloof ik. Iemand die daar werkt wel gezegd"als ze voor 4000 weg mag moet je me bellen" :D Dan rek ik mijn budget al weer bijna 1000 euro maar voor haar heb ik dat wel over. HAHAHAHA.
Je moet er wel even bij na denken wat je wilt met het paard. Ik vind het namelijk ook zonde als je een mega goed paard van 10.000 euro koopt en deze voor buitenritjes gaat gebruiken! Terwijl het paard mega capaciteiten heeft om hoog in de sport te lopen!
Mijn doel ligt ergens midden in. Ik denk dat als ik mezelf naar M niv rij dat heel goed is. Dus ik hoef ook geen paard die ZZ kan, want ik ken mezelf. Dan verkoop ik haar omdat ik die capaciteit niet heb en ik het zonde vind dat zei niet verder kan komen door mij.

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:33

Leuk topic dit. Gefeliciteerd allemaal met jullie nieuwe aanwinsten :D
Ik zelf twijfel ongeveer de hele dag door of ik wel of geen paard zal kopen. Heb een leuke vriend, woon (nog) niet samen maar nog gewoon thuis, vaste baan. Opzich zou het nu wel kunnen. Maar toch blijft dat stemmetje in mijn hoofd met wat als je toch alleen op jezelf gaat ipv samen dan kan je het misschien niet meer betalen...lastig verhaal.

Ben stiekum wel jaloers op dat jullie allemaal wel lekker een eigen paard hebben maar gun het natuurlijk iedereen van harte ;)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:00

Alice13 schreef:
ikke schreef:
Bedenk dat een paard van 10.000 euro net zoveel kost in de heb dan eentje van 1000 euro. Je kunt beter iets meer betalen in de aanschaf voor een paard waarvan je denkt: DIE IS 'T dan dat je met minder genoegen neemt, omdat je jezelf een budget hebt gesteld.

Natuurlijk heb je hier voor een deel gelijk in! maar voor mij blijft het een hobby, de paarden die Linda te koop aanbied zijn vanaf 8000 euro dat is zo'n 4 a 5000 euro boven mijn budget, enzo ver gaat mijn budget nooit rekken!

Ik vind een paard dat linda te koop heeft staan heel mooi een schimmel deze heeft een vraagprijs van 8000 euro geloof ik. Iemand die daar werkt wel gezegd"als ze voor 4000 weg mag moet je me bellen" :D Dan rek ik mijn budget al weer bijna 1000 euro maar voor haar heb ik dat wel over. HAHAHAHA.
Je moet er wel even bij na denken wat je wilt met het paard. Ik vind het namelijk ook zonde als je een mega goed paard van 10.000 euro koopt en deze voor buitenritjes gaat gebruiken! Terwijl het paard mega capaciteiten heeft om hoog in de sport te lopen!
Mijn doel ligt ergens midden in. Ik denk dat als ik mezelf naar M niv rij dat heel goed is. Dus ik hoef ook geen paard die ZZ kan, want ik ken mezelf. Dan verkoop ik haar omdat ik die capaciteit niet heb en ik het zonde vind dat zei niet verder kan komen door mij.

Dat paard heb ik, alleen heb ik daar echt geen 10k euro's voor betaald!
Een paard is waard wat ie schoon aan de haak bij de slager opbrengt. De rest is belofte, emotie of hoe je het verder maar wil noemen, maar je kunt er geen enkele garantie aan ontlenen!

Iedereen kan elk paard naar de M rijden, zolang je maar een fatsoenlijk lesgeefmens hebt. Heb je die M eenmaal gehaald, dan stelt de Z geen ruk meer voor (alsdus min lesgeefmens). Wanneer jij dus een paard zonder veel strubbelingen naar de M rijdt, dan is doorschuiven naar de Z niet het grootste probleem. Het punt is de begeleiding niet zelden zo beroerd is dat het volstrekt nergens over gaat. Wanneer je de basis (B en L) niet voor elkaar hebt, krijg je in de M een pak slaag! Heb je die basis goed op de rit, is de Z een kwestie van voldoende tijd en wedstrijden.

Blijft over waarvoor jij bereid bent te betalen. De belofte van dat Z-niveau? Bewezen Z-niveau? Karakter?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:04

Hahaha ikke :') Lesgeefmens _O-
Instructrice bedoel je? Hahaha.

Maar je hebt een punt hoor.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:09

Inney schreef:
Hahaha ikke :') Lesgeefmens _O-
Instructrice bedoel je? Hahaha.

Maar je hebt een punt hoor.

En als het een man is, wat dan?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:10

Instructeur :))

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:15

Maar dat tikt zo lastig, ik noem het ook altijd lesgeefmens hoor. :')
Wist trouwens niet eens dat er meer waren die dat doen.

Ik snap ondertussen nog steeds niet dat er echt zoiets bestaat als een paard gaan proberen en dan op 2 uurtjes tijd weten dit is 'm. :') Ben echt heel benieuwd wat het bij mij gaat worden.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:16

willen jullie je paard gaan verzekeren?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:17

Lioony schreef:
Instructeur :))

indd :+

Haha, het kwam even heel grappig over :Y)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:19

Gypsy schreef:
Maar dat tikt zo lastig, ik noem het ook altijd lesgeefmens hoor. :')
Wist trouwens niet eens dat er meer waren die dat doen.

Ik snap ondertussen nog steeds niet dat er echt zoiets bestaat als een paard gaan proberen en dan op 2 uurtjes tijd weten dit is 'm. :') Ben echt heel benieuwd wat het bij mij gaat worden.

Bedoel je met dat weten dat 't 'm is meteen kopen, of gewoon dat gevoel?
Tja, dat gebeurt er bij mij wel als er een klik is, kopen dan niet, maar dat gevoel wel.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:24

Gewoon weten na even poetsen, opzadelen en rijden, ja dit is hem, hier heb ik een klik mee, deze wil ik kopen.
Ik heb zeer zelden zoiets. Want juist de paarden die ik in het begin wel dood kan slaan, daar raak ik later helemaal verslingerd aan.
Hoewel ik laatst met kamp geven een paard reed, dat was opstappen en wegrijden, helemaal geweldig. Die was goed afgericht, braaf, onverstoorbaar. Maar dan vraag ik me af, kan ik er echt verliefd op worden? Juist imperfectie kan soms zo mooi zijn...

Ik ben hopeloos... :')

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:28

Bij mij hoeft het met rijden niet perfect te gaan, vooral omdat ik de eerste paar keren nog overschakel op de meelift-modus :')
Maar er moet gewoon een goed gevoel van vertrouwen zijn, en het moet klikken. :)
Als ik me niet goed voel met het rijden van een paard, dat hoeft alleen nog maar in stap te zijn, dan stap ik af. Dat is niet omdat ik echt een bange schijterd ben ofzo, maar ik voel heel goed aan wat ik wel en niet zoek en wat ik wel en niet aankan. En zo heb ik bij een paard waar het mee klikt die misschien niet kipmak heb soms wel een vertrouwd gevoel en bij 1 die wel kipmak is, maar geen klik, geen vertrouwd gevoel.
Maar ja, dat weet ik dan wel al snel ja. Het is voor mij al heel snel duidelijk waar ik wel of niet voor val. :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:37

Haha oké, nee dat heb ik absoluut niet. Ik ben ook niet snel onder de indruk van een paard als 'ie zenuwachtig/stoer gaat lopen doen dusja... Maargoed, qua praktisch zijn is een brave goedzak wel het beste. Een pittig ding waar nog veel werk aan is qua mak maken kan, maar ik ben bang dat het niet op te lossen is, en ik nooit alle zotte dingen kan doen die ik graag doe.
Een suikerspin kunnen halen op de kermis is echte een vereiste hoor!!!

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:45

Nee ik ben daar ook niet altijd van onder de indruk hoor. Ben aardig wat gewend van één van m'n bijrijdpaarden :')
Maar het is gewoon zo dat er een bepaald gevoel moet zijn en als dat er niet is, dan kan ik er niet op wegrijden. :')
Haha, o dat ga ik met deze waar we nu mee bezig zijn nooooooooooit redden. Het bos in moet lukken, maar ik denk niet dat ik echt hier zo even het erf af kan om gewoon hier een buitenritje door het dorp te maken, zoals ik nu altijd doe :')

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:48

Zo'n paard zou ik dus al nooit willen. Ik moet in mijn eentje zonder gezeur de hort op kunnen. :j

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:06

Gypsy schreef:
Zo'n paard zou ik dus al nooit willen. Ik moet in mijn eentje zonder gezeur de hort op kunnen. :j

Haha, nouja op dit moment kan dat in ieder geval niet, maar zou best kunnen dat hij met een ander persoon superverkeersmak kan worden hoor! Maar dat is niet echt wat ik wil gaan doen, dus daar besteed ik ook niet zoveel aandacht aan. :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 22:09

Haha oké, bij mij hebben ze geen keus vrees ik. XD
Maargoed het helpt als een paard bij aankoop al redelijk makkelijk is.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 07:59

Ik denk dat het karakter heel belangrijk is, dat is iets wat je niet kan maken. Ik ben op zoek naar een paard met karakter eentje waar ik denk ook de M mee te kunnen bereiken! Wat ikke ook zei, elk paard kun je naar een gewenst niv rijden. Maar je moet denk ik wel een klik/gevoel hebben dat je dat met dat paard kunt. De bonte merrie waar ik laatst ben wezen kijken had ik dat gevoel de eerste keer niet zo! De twweede keer juist heel erg!
Ik denk echter wel dat je je budget dus niet verder moet rekken voor het juiste paard. Dan had ik nu namelijk een schitterende schimmel van 12.000 euro gekocht (Sorry voor fouten is via mobiel, gaat niet altijd zonder foutjes af)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 09:40

Pfff een paard van 12000 euro daar zou ik nou niks mee durven. :+

Idd het karakter. Ik heb bij de long riders site de lijst met gestorven paarden bekeken. Nu waren dat mensen die echt naar verwegistan gingen, ver van de beschaafde wereld en vind ik europa voorlopig spannend genoeg (voor niemand me meer een paard wil verkopen). Maarja toch... Ik werd er even stil van. Ik denk ergens dat je ook wel weer de poedersuiker knol moet hebben die zegt je mocht willen dat ik ziek word of zelfs dood ga. :P

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:03

12.000 ging mij ook ver boven me pet hoor! Hahaha, ik zou het ook best spannend vinden om met je paard de wereld in te trekken. Het belangrijkste is dat het paard goed op lange afstanden getraind is. Maar zelf zou ik er voor kiezen (misschien met hulp) het paard zelf te trainen dan weet je of hij er tegen opgewassen is. + dat je je band met het paard al hebt versterkt voordat je compleet onafhankelijk van elkaar wordt! Misschien moet je 2 paarden nemen trouwens, dat zie je toch vaker????

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 10:17

2 paarden zie je idd wel eens ja, maar met 1 gaat ook prima hoor. Want ik ken mezelf, dan ga ik allemaal troep meenemen die niet nodig is. Doe ik ook als ik op reis een grote koffer mee heb. :+
Och die lange afstanden geloof ik opzich wel.
Maar bv weer een paardje vinden waarvan ik kan zeggen hé een grasveldje midden in het bos, weet je wat je mag even los, want ik weet dat je toch in de buurt blijft.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:48

Mij lijkt dat wel gaaf trekken met je paard. Maar lijkt me wel echt heel spannend. Dan lijk mij trekken door nederland al spannend. Ik weet dat ik mij paardje los kan gooien in een open vlak in het bos dat scheelt wel.
Als ik zou gaan trekken door nederland zou ik dat wel plannen. Dus hoeveel km ik zou lopen op een dag. Waar ik zou slapen, dierenartsen in de buurt enzo!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:51

Gypsy schreef:
2 paarden zie je idd wel eens ja, maar met 1 gaat ook prima hoor. Want ik ken mezelf, dan ga ik allemaal troep meenemen die niet nodig is. Doe ik ook als ik op reis een grote koffer mee heb. :+
Och die lange afstanden geloof ik opzich wel.
Maar bv weer een paardje vinden waarvan ik kan zeggen hé een grasveldje midden in het bos, weet je wat je mag even los, want ik weet dat je toch in de buurt blijft.

Nou, dan ga je een keer met een minimalist op stap :D
Wij hebben besloten met vier paarden en drie mensen te gaan. Dat vierde paard krijgt het pakzadel op, met de grote tassen, zodat de twee oudjes wat minder bagage hoeven te dragen. Handig, zo'n minimalist met een hoop zooi; waardoor je gewoon een leuke combi samensteld, zonder overbodige troep mee te zeulen.

Straks even de zadeltassenset van nr vier opbouwen en controleren, zodat ik nog ruimte heb om aanpassingen door te voeren.

Anne_mieke88 schreef:
Mij lijkt dat wel gaaf trekken met je paard. Maar lijkt me wel echt heel spannend. Dan lijk mij trekken door nederland al spannend. Ik weet dat ik mij paardje los kan gooien in een open vlak in het bos dat scheelt wel.
Als ik zou gaan trekken door nederland zou ik dat wel plannen. Dus hoeveel km ik zou lopen op een dag. Waar ik zou slapen, dierenartsen in de buurt enzo!

Begin dan eens gewoon met een weekendje weg. Kleine afstanden, bekende route en afgesproken plaatsen. Je komt vanzelf tot de ontdekking dat het allemaal niet zo gepland hoeft.
Daarnaast, hoe wil je drie weken vooruit je overnachtingen plannen? Wat doe je als er onderweg iets gebeurt, waardoor je schema veranderd?

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:00

@ikke, ja weekendje weg met paardje lijkt me al super gaaf. Met plannen bedoel ik meer van nou waar ga ik ongeveer heen en waar kan ik overnachten plus paard. In tent kan natuurlijk oom ergens in het bos. Maar dat zie ik mezelf niet zo snel doen, dus zou ik echt kijken waar staat een herberg met paardenstallen :-P