Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:51

LenaBaars schreef:
Chivanah schreef:
Het is echt triest dat mensen wel hun pony weg doen voor 1 miljoen :( .
Dan mag ik wel een penny meisje klinken maar beter dat dan iemand die gewoon kil zijn
pony weg doet alleen voor geld, geld kan je niet knuffelen en een band mee hebben :o
Tenzij je natuurlijk die 1miljoen neemt en hem daarna terug koopt voor minder }>

sorry, maar wat onzinnig om iemand kil te noemen... denk je echt dat het je paard een worst zal wezen? hij wil lekker ruimte, vriendjes en goed voer en verzorging. wie dat geeft boeit ze echt weinig... Ook al willen we allemaal graag denken dat ze alleen t baasje lief vinden. Tuurlijk hechten en herkennen ze na een tijd, maar uit het oog uit het hart hoor voor een paard, het sentimentele verbinden wij er aan.

daar zijn de meningen over verdeelt. Ik denk dat een paard met sommige mensen een veel betere klik kan hebben dan met anderen. maar in jouw ogen is een paard al blij met wat hooi. Zal best, maar de klik is ook erg belangrijk. Die is heus niet door iedereen verzonnen.

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:01

noorhermans1 schreef:
ik vind het eigenlijk best wel knap dat jij het grootste deel van sjijks kent!

ik ken ze niet hoor , zet ik dat dan ergens ?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:05

noorhermans1 schreef:
een beedje jammer dat ej de mensen meteen triest noemt... is toch een eigen keus?

waar ik toestraks aan moest denken: de mensen die nee zeggen; ze kregen een miljoen aangeboden, dag daarna overlijd hun paard door bijv. koliek, dan denk ik dat jullie best wel zouden balen, toch? :P

ja , zo heeft mijn tante een super bod gekregen ( 10 duizenden euro's )
door een rijke man die haar paard wel wilde hebben.

toen heeft ze nee gezegt , jaar later kon het paard met pensioen omdat het artorse had -O-

romyloverrr

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:06

trouwens , mijn pony ging voor 100 miljoen gewoon naar de slacht hoor :P

MeggiieTommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:08

Ik zou mensen nou niet gelijk triest noemen... Ik zou het niet doen. Ik woon dan nog wel thuis dus heb ik alleen mijn paard wat ik moet betalen maar anders zou ik het ook niet doen, ik heb daar echt heel veel moeite mee. Al is het mijn kat. En dat ga ik altijd blijven houden denk ik. :+

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:10

romyloverrr schreef:
noorhermans1 schreef:
ik vind het eigenlijk best wel knap dat jij het grootste deel van sjijks kent!

ik ken ze niet hoor , zet ik dat dan ergens ?

trouwens ken ik wel een sjijk die hun paarden het beste van het beste bied! denk dan aan zwembad, buiten staan, maseur enz!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:17

kan best , maar dat is er maar 1 hé.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 21:19

ik zou het ook niet hebben gedaan,of er moet wel een reden zijn waar een leven van afhangt van een andere dierbare,maar als ik mijn paard nog haden geen miljoen nodig ...nee!

na 6/7 jaar mis ik hem nog ,ik heb er 2 jaar over gedaan om weer een beetje mijn leven op te pakken ,nadat hij weg was.
Daarmee bedoel ik weer plezier in het leven hebben en niet elke dag een emotioneel moment

Nu heb ik nog steeds wekelijks dat ik hem mis en kan nog in tranen uitbarsten, geen ander paard kan hem vervangen en denk ook niet dat ik ooit nog een paard wil
Ja als ik hem terugkreeg ..........

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:25

Grappig, die jeugdige leeftijd is voor mij al wel heel lang geleden, maar mijn paarden gaan dus niet weg voor een miljoen. En krijgt zo'n paard dan de volgende dag een hartstilstand en blijft er in, jammer dan, maar geen spijt van mijn keuze. Ik heb al eens voor de keuze gestaan toen er dik geld voor mijn LT paard werd geboden, maar niet gedaan en nooit spijt van gehad.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:35

Zoals ik al eerder in dit topic had vermeldt zou ik mijn shetlander niet verkopen, omdat ik vanaf mijn 8e met hem ben opgegroeid en een goede band met hem heb, maar even realistisch, ik ken verder niemand die een bod van 1 miljoen euro zou doen op mijn shetlander. :+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:55

Chivanah schreef:
Dan mag ik wel een penny meisje klinken maar beter dat dan iemand die gewoon kil zijn
pony weg doet alleen voor geld, geld kan je niet knuffelen en een band mee hebben :o
Tenzij je natuurlijk die 1miljoen neemt en hem daarna terug koopt voor minder }>

Ik vindt ook niet dat het om mij als persoon gaat, als ik mijn paard voor dat geld kan verkopen en ze krijgt een fijne thuis. Iedereen blij toch. Ik blij dat ik toch een wat makkelijker leven krijg, mooi huis kopen eventueel wat grond erbij en paard blij. Naar mijn idee heeft een paard niet echt een mens nodig om gelukkig te zijn. Dat is wat we graag zouden willen maar een paard kan heel goed gelukkig worden met een andere eigenaar zolang er maar aan de basis behoefte voldaan wordt, ruime weide, weidemaatje, op tijd z'n eten en altijd drinken.
Daarnaast vraag ik me af hoe je denkt over mensen die hun paard voor minder weg doen? Het is goed dat mensen hun paard af en toe verkopen anders blijft het ook niet draaiende natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 21-02-13 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:56

Hmz ze staan er nog steeds... Wie bied? :') haflinger 15 Z2 passage zit er in, piaffe bijna. verkeersmak trailermak voor de wagen ook nog braaf. voor 10.000 wil ik er ook wel overna gaan denken hoor :') :j

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:13

WhySoWhite schreef:
Hmz ze staan er nog steeds... Wie bied? :') haflinger 15 Z2 passage zit er in, piaffe bijna. verkeersmak trailermak voor de wagen ook nog braaf. voor 10.000 wil ik er ook wel overna gaan denken hoor :') :j

Zo eentje zou voor 10 wel te verkopen moeten zijn hoor.. T enige 'nadeel' is dan dat het een haflinger is, en voor de meeste mensen dus niet interessant genoeg om 10 duizend aan uit te geven. Niet banketstaaf bedoeld, maar is wel zo. Maar je wil 'm niet verkopen denk ik :P?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:25

Nynke1 schreef:
WhySoWhite schreef:

Zo eentje zou voor 10 wel te verkopen moeten zijn hoor.. T enige 'nadeel' is dan dat het een haflinger is, en voor de meeste mensen dus niet interessant genoeg om 10 duizend aan uit te geven. Niet banketstaaf bedoeld, maar is wel zo. Maar je wil 'm niet verkopen denk ik :P?

Whaha ja iedereen zn mond valt open als je m op stal ziet denk je ach leuk recreatie paard.. Tot je opstapt :D Nee ze hoeft zéker niet weg maar voor 10.000 laat ik m nog een keer opnieuw beslaan hoor :j :')

JoJoPonyloveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:29

Mijne ook hoor! ga ik echt niet moeilijk over lopen doen!

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:54

Tigra_ schreef:
Chivanah schreef:

Ik vindt ook niet dat het om mij als persoon gaat, als ik mijn paard voor dat geld kan verkopen en ze krijgt een fijne thuis. Iedereen blij toch. Ik blij dat ik toch een wat makkelijker leven krijg, mooi huis kopen eventueel wat grond erbij en paard blij. Naar mijn idee heeft een paard niet echt een mens nodig om gelukkig te zijn. Dat is wat we graag zouden willen maar een paard kan heel goed gelukkig worden met een andere eigenaar zolang er maar aan de basis behoefte voldaan wordt, ruime weide, weidemaatje, op tijd z'n eten en altijd drinken.
Daarnaast vraag ik me af hoe je denkt over mensen die hun paard voor minder weg doen? Het is goed dat mensen hun paard af en toe verkopen anders blijft het ook niet draaiende natuurlijk.

Een paard heeft een mens simpelweg niet nodig om gelukkig te zijn ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:56

Inderdaad, dat is wat wij onszelf maar wijs maken. We vermenselijken paarden(gedrag) een paard is een paard.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:02

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 29-06-22 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:02

Ik zou het doen als ik geen klik met hem had :j
Dus hij blijft, want die klik is er wel :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:04

Ik zou mijn pony niet weg doen voor een miljoen.
Ik kan alles wat ik leuk vindt in mn leven nu prima betalen en natuurlijk zou mijn pony t best leuk kunnen hebben bij anderen, maar voor mijn eigen plezier wil ik haar ook blijven houden.

Het is trouwens sjeik, met ei ipv sjijk ...

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:26

Ik zou mijn Shetlander wel weg doen voor een miljoen!
Voor 10.000 euro ook al wel :P
Ben wel erg aan hem gehecht, maar als ik zeker weet dat hij het goed krijgt, dan kan ik het geld goed gebruiken!

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:29

Def schreef:
Ik kan alles wat ik leuk vindt in mn leven nu prima betalen en natuurlijk zou mijn pony t best leuk kunnen hebben bij anderen, maar voor mijn eigen plezier wil ik haar ook blijven houden.

oeps , nooit geweten.
valt niet op dat ik dyslexie heb :')

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:32

nope ziez gaat niet weg voor geld..
de andere 2 geen problemen mee, maar ziez niet

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:32

Ik zou mijn pony wegdoen. Hoeveel ik er ook van hou. Ik zou zorgen dat ze een goed huis krijgt, met veel aandacht, en ik kom er wel overheen met een nieuwe gave pony, waar ik een klik mee heb.
Een miljoen is veel, en ik zeg niet dat ik zomaar mijn pony weg zou doen, maar hiervoor wel ;) Geld maakt niet gelukkig , maar het is wel super handig ;)

Je geld kan je niet knuffelen, nee dat klopt , maar So what? Dan kan je toch een nieuwe kopen? Daar betaal je geen miljoen voor, dan hou je nog aardig wat centjes over. Nooit meer in de geld zorgen lijkt me heerlijk.

Een nieuwe pony hecht je je snel genoeg aan :j

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:06

romyloverrr schreef:
Def schreef:

oeps , nooit geweten.
valt niet op dat ik dyslexie heb :')

hihi, hier nog een dyslect :')