meissjj57 schreef:mij lijkt het gewoon het fijnst als je paard op de natuurlijke manier overlijdt,
Ja dat willen we allemaal, maar die kans is ERG klein.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
meissjj57 schreef:mij lijkt het gewoon het fijnst als je paard op de natuurlijke manier overlijdt,
Carriejjjj schreef:Ik vind dat de hoefsmid gelijk heeft, maar toch zou ik nooit mijn paard naar de slager brengen... ik ben ook vegatarier, maar dat is meer om de reden dat ik koeien en varkens gewoon een heel slecht leven vind hebben... En ik krijg gewoon een gigantisch goor idee bij het eten van (paarden)vlees...
supertammy schreef:Het heeft allemaal zijn voors en tegens... heb al van alles gehoord/meegemaakt...
Drukte bij het slachthuis (met koeien en varkens) waardoor het paard zwaar opgewonden raakte en niet meer kon stilstaan. Maar aan de andere kant juist ook paarden die wisten dat het hun laatste ritje in de trailer was en heel goed mee werkten.
Bij het inslapen oude paarden die absoluut niet tegenwerkten en zo vertrokken waren. Maar ook een haflinger die door een ongeluk een been miste en door die prik compleet door het lint ging. En als zo'n pony op 3 benen niet meer te houden is en door de schrikdraad vliegt en er vandoor gaat door een prikje....![]()
Als het zover is, is het in ieder geval een moeilijke beslissing die gemaakt moet worden.
Nessah schreef:supertammy schreef:Het heeft allemaal zijn voors en tegens... heb al van alles gehoord/meegemaakt...
Drukte bij het slachthuis (met koeien en varkens) waardoor het paard zwaar opgewonden raakte en niet meer kon stilstaan. Maar aan de andere kant juist ook paarden die wisten dat het hun laatste ritje in de trailer was en heel goed mee werkten.
Bij het inslapen oude paarden die absoluut niet tegenwerkten en zo vertrokken waren. Maar ook een haflinger die door een ongeluk een been miste en door die prik compleet door het lint ging. En als zo'n pony op 3 benen niet meer te houden is en door de schrikdraad vliegt en er vandoor gaat door een prikje....![]()
Als het zover is, is het in ieder geval een moeilijke beslissing die gemaakt moet worden.
daarom zou ik ook kiezen voor een paardenslachterij. Daar staat een paard niet in de rij, daar hoeft een paard niet te wachten.. Daar hoort een paard geen noodkreeten van andere dieren
Nee daar spreek je een tijd af voor jou paardje en dan komt je paardje in een schone omgeving, krjgt een aai over de bol en het is klaar
Nessah schreef:supertammy schreef:Het heeft allemaal zijn voors en tegens... heb al van alles gehoord/meegemaakt...
daarom zou ik ook kiezen voor een paardenslachterij. Daar staat een paard niet in de rij, daar hoeft een paard niet te wachten.. Daar hoort een paard geen noodkreeten van andere dieren
Nee daar spreek je een tijd af voor jou paardje en dan komt je paardje in een schone omgeving, krjgt een aai over de bol en het is klaar
IndianLady schreef:LF_xx_D schreef:^Mee eens.^
Ik moet er niet aan denken dat iemand je paard opeet, en in het riool terechtkomt..![]()
En al word je paard niet voor consumptie gebruikt, alsnog geen leuk gevoel.
Ik ga denk voor een goed inslaapmiddel.
Waarom komt jouw paard in het riool terecht?
Bij de Rendac wordt hij vermalen tot meel wat uiteindelijk verbrand word. In de toekomst willen ze het omzetten in brandstof. En bij de slachterij wordt hij opgegeten. De delen niet geschikt voor consumptie gaan alsnog naar de Rendac. Dus hoe kom jij erbij dat je paard in het riool verdwijnt???
khirshanta schreef:Sowieso inslapen, mijn paard is voor mij familie (en soms zelfs veel meer dan dat), en ik vind het oneerbiedig haar naar de slacht te sturen.
netam12 schreef:Ik ben er mee eens dat het aan 2 kanten kan zijn.
Het kan beiede fout gaan maar ik ben zelf toch echt wel voor het inslapen,
Ik moet niet denken dat iemand mij paard op zijn bordje heeft liggen.
Of het idee dat mijn paard allemaal in stukjes is gesneden .
BitchyWitchy schreef:netam12 schreef:Ik ben er mee eens dat het aan 2 kanten kan zijn.
Het kan beiede fout gaan maar ik ben zelf toch echt wel voor het inslapen,
Ik moet niet denken dat iemand mij paard op zijn bordje heeft liggen.
Of het idee dat mijn paard allemaal in stukjes is gesneden .
De stukjes bij de Rendac zijn ongeveer 50mm...
Bij de slager iets groter...
Zucht..............................
Es79 schreef:Ja, het is niet te geloven, ik bedoel, iedereen mag zijn mening uitten, maar denk even na wat je opschrijft.
Wat denk je wat er gebeurt als je je paard in laat slapen?
Al over nagedacht?
Denk jij dat er een hele rouwstoet komt?
Het belangerijkste is wat het beste is voor het paard.
Es79 schreef:Denk jij dat er een hele rouwstoet komt?
IKbenEllen schreef:Es79 schreef:Denk jij dat er een hele rouwstoet komt?
Is dat niet dan? Er is toch altijd koffietafel bij de Rendac?
Es79 schreef:Ja Ellen en BitchyWitchy, het is toch zo!?
Daar word ik zo gek van!![]()
Ieder levend wezen gaat een keer dood en je probeert allemaal het op een goed mogelijke manier tot een goed einde te brengen, toch?
Maar over opeten en dergelijke en dat het zo "sielug" is krijg ik een sik van.
Ik heb dat filmpje gekeken van dat slachten en vond het echt meevallen!
En je paard in de riool!![]()
Ja, het paard moet toch ergens belanden!