slachten??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:42

meissjj57 schreef:
mij lijkt het gewoon het fijnst als je paard op de natuurlijke manier overlijdt,

Ja dat willen we allemaal, maar die kans is ERG klein.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:47

Ik vind dat de hoefsmid gelijk heeft, maar toch zou ik nooit mijn paard naar de slager brengen Ziek ... ik ben ook vegatarier, maar dat is meer om de reden dat ik koeien en varkens gewoon een heel slecht leven vind hebben... En ik krijg gewoon een gigantisch goor idee bij het eten van (paarden)vlees... Ja

Judith_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:50

Carriejjjj schreef:
Ik vind dat de hoefsmid gelijk heeft, maar toch zou ik nooit mijn paard naar de slager brengen Ziek ... ik ben ook vegatarier, maar dat is meer om de reden dat ik koeien en varkens gewoon een heel slecht leven vind hebben... En ik krijg gewoon een gigantisch goor idee bij het eten van (paarden)vlees... Ja

Snap die redering niet helemaal... Ik ben ook vegetarier om de reden die jij nemt, maar dat gaat vor je eigen paard niet op, toch? Die heeft een goed leven gehad. En je hoeft je eigen paard niet op te eten en zelfs niet op laten eten door anderen als je hem laat slachten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 09:18

supertammy schreef:
Het heeft allemaal zijn voors en tegens... heb al van alles gehoord/meegemaakt...
Drukte bij het slachthuis (met koeien en varkens) waardoor het paard zwaar opgewonden raakte en niet meer kon stilstaan. Maar aan de andere kant juist ook paarden die wisten dat het hun laatste ritje in de trailer was en heel goed mee werkten.
Bij het inslapen oude paarden die absoluut niet tegenwerkten en zo vertrokken waren. Maar ook een haflinger die door een ongeluk een been miste en door die prik compleet door het lint ging. En als zo'n pony op 3 benen niet meer te houden is en door de schrikdraad vliegt en er vandoor gaat door een prikje.... Verdrietig

Als het zover is, is het in ieder geval een moeilijke beslissing die gemaakt moet worden.

daarom zou ik ook kiezen voor een paardenslachterij. Daar staat een paard niet in de rij, daar hoeft een paard niet te wachten.. Daar hoort een paard geen noodkreeten van andere dieren Knipoog

Nee daar spreek je een tijd af voor jou paardje en dan komt je paardje in een schone omgeving, krjgt een aai over de bol en het is klaar Lachen

Zilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:38

Nessah schreef:
supertammy schreef:
Het heeft allemaal zijn voors en tegens... heb al van alles gehoord/meegemaakt...
Drukte bij het slachthuis (met koeien en varkens) waardoor het paard zwaar opgewonden raakte en niet meer kon stilstaan. Maar aan de andere kant juist ook paarden die wisten dat het hun laatste ritje in de trailer was en heel goed mee werkten.
Bij het inslapen oude paarden die absoluut niet tegenwerkten en zo vertrokken waren. Maar ook een haflinger die door een ongeluk een been miste en door die prik compleet door het lint ging. En als zo'n pony op 3 benen niet meer te houden is en door de schrikdraad vliegt en er vandoor gaat door een prikje.... Verdrietig

Als het zover is, is het in ieder geval een moeilijke beslissing die gemaakt moet worden.

daarom zou ik ook kiezen voor een paardenslachterij. Daar staat een paard niet in de rij, daar hoeft een paard niet te wachten.. Daar hoort een paard geen noodkreeten van andere dieren Knipoog

Nee daar spreek je een tijd af voor jou paardje en dan komt je paardje in een schone omgeving, krjgt een aai over de bol en het is klaar Lachen

Ja

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:56

ik heb nog nooit van een paardenslachterij gehoord... maar heb me er ook nog niet zo in verdiept,
want vind het allemaal een beetje eng... Verdrietig
waar zit die paardenslachterij dan? (weet je een naam en een plaats?)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:27

Nessah schreef:
supertammy schreef:

mee eens!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 15:09

IndianLady schreef:
LF_xx_D schreef:
^Mee eens.^
Ik moet er niet aan denken dat iemand je paard opeet, en in het riool terechtkomt.. Verdrietig
En al word je paard niet voor consumptie gebruikt, alsnog geen leuk gevoel.
Ik ga denk voor een goed inslaapmiddel.

Waarom komt jouw paard in het riool terecht?
Bij de Rendac wordt hij vermalen tot meel wat uiteindelijk verbrand word. In de toekomst willen ze het omzetten in brandstof. En bij de slachterij wordt hij opgegeten. De delen niet geschikt voor consumptie gaan alsnog naar de Rendac. Dus hoe kom jij erbij dat je paard in het riool verdwijnt???

Ik zei: Ik moet er niet aan denken dat iemand je paard opeet, en in het riool terechtkomt..

Als je iets eet komt het er meestal in het riool uit. Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 19:16

ik denk dat een net uitgevoerde inslaping, of net uitgevoerd 'hoofdschot' op een slachterij voor het paard weinig uitmaakt, even afgezien van het feit dat het voor een paard wél prettig kan zijn om in zijn eigen vertrouwde omgeving te blijven. dat, en het feit dat ik het voor mezelf onprettig vind, maakt dat ik de voorkeur geef aan een spuitje op stal. ik vertrouw mijn DA volkomen, en vertrouw er dus ook op dat hij niet onderdoseert om bijv. kosten te besparen, etc.

beide kunnen erg onprettig zijn als het niet in één keer goed gaat, maar ik heb al meerdere keren een paard verdoofd zien worden, en nooit gespartel oid. alleen met mijn ruin, toen die gecastreerd werd...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 01:52

Sowieso inslapen, mijn paard is voor mij familie (en soms zelfs veel meer dan dat), en ik vind het oneerbiedig haar naar de slacht te sturen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:27

khirshanta schreef:
Sowieso inslapen, mijn paard is voor mij familie (en soms zelfs veel meer dan dat), en ik vind het oneerbiedig haar naar de slacht te sturen.

zo voelt het voor mij dus ook. qua manier van 'er een einde aanmaken' vind ik voor beide iets te zeggen, maar ik laat mijn paard liever in zijn vertrouwde omgeving gaan, ipv. eerst naar het slachthuis te brengen en daar achter te laten...

Joeygabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:35

nou ik vind het niet echt leuk ik vind het meer zielig voor allebei maar dan hebben ze daarna geen pijn meer ik wil niet dat een
paard bij iemand op zijn bord ligt dan lijkt me niet zo lekker dan wil ik heb liever in laten slapen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:42

lees even de laatste drie pagina's voordat je maar wat begint te roepen.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:50

Ik ben er mee eens dat het aan 2 kanten kan zijn.
Het kan beiede fout gaan maar ik ben zelf toch echt wel voor het inslapen,
Ik moet niet denken dat iemand mij paard op zijn bordje heeft liggen.
Of het idee dat mijn paard allemaal in stukjes is gesneden .

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 09:59

lees jij ook het topic even een stuk door?

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:01

netam12 schreef:

De stukjes bij de Rendac zijn ongeveer 50mm...
Bij de slager iets groter...

Zucht..............................

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:04

Haha!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:35

BitchyWitchy schreef:
netam12 schreef:

De stukjes bij de Rendac zijn ongeveer 50mm...
Bij de slager iets groter...

Zucht..............................

Ja, het is niet te geloven, ik bedoel, iedereen mag zijn mening uitten, maar denk even na wat je opschrijft.
Wat denk je wat er gebeurt als je je paard in laat slapen?
Al over nagedacht?
Denk jij dat er een hele rouwstoet komt?

Het belangerijkste is wat het beste is voor het paard.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:45

Es79 schreef:
Ja, het is niet te geloven, ik bedoel, iedereen mag zijn mening uitten, maar denk even na wat je opschrijft.
Wat denk je wat er gebeurt als je je paard in laat slapen?
Al over nagedacht?

Het belangerijkste is wat het beste is voor het paard.

ROFL ROFL ROFL

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:55

Es79 schreef:

Is dat niet dan? Er is toch altijd koffietafel bij de Rendac? Haha!

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:58

IKbenEllen schreef:
Es79 schreef:

Is dat niet dan? Er is toch altijd koffietafel bij de Rendac? Haha!

Met cake??? Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:18

Jammer dat Crossmonster nog altijd dr stukkie niet geschreven heeft. Schijnheilig
Bij de excursie naar rendac werd ons verteld dat cat. 3 geschikt is voor menselijke comsumptie. Ik weet niet precies hoe en wat maar er word van dode dieren gelatine gemaakt. En gelatine zit in en op taarten en zelfs in drop. Ga dus niet zeggen dat je NOOIT dode dieren eet want dat is gewoon niet zo. Ook als je gaat verven heb je een dood dier in handen. Denk maar aan kwasten enz. Kleren die je aan hebt, overal zit wel een spoortje van dieren.

Iedereen moet voor zichzelf bedenken wat het beste voor je paard in zo'n situaite. Maar lees je eerst in de opties voordat je hier dingen gaat zeggen wat niet of nauwelijks waar is.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:20

Kijk, dat zijn opmerkingen waar je wat aan hebt!!

Super IndianLady Ja

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:22

Ja Ellen en BitchyWitchy, het is toch zo!?
Daar word ik zo gek van! Clown

Ieder levend wezen gaat een keer dood en je probeert allemaal het op een goed mogelijke manier tot een goed einde te brengen, toch?
Maar over opeten en dergelijke en dat het zo "sielug" is krijg ik een sik van.

Ik heb dat filmpje gekeken van dat slachten en vond het echt meevallen!

En je paard in de riool! Verward
Ja, het paard moet toch ergens belanden! Lips are sealed

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 11:35

Es79 schreef:
Ja Ellen en BitchyWitchy, het is toch zo!?
Daar word ik zo gek van! Clown

Ieder levend wezen gaat een keer dood en je probeert allemaal het op een goed mogelijke manier tot een goed einde te brengen, toch?
Maar over opeten en dergelijke en dat het zo "sielug" is krijg ik een sik van.

Ik heb dat filmpje gekeken van dat slachten en vond het echt meevallen!

En je paard in de riool! Verward
Ja, het paard moet toch ergens belanden! Lips are sealed

Tjah, misschien wordt het tijd dat wij nu eens de rollen moeten omdraaien???

En dan roepen hoe SJIELUGH het is om je paard een spuitje te geven, en dan alle vooroordelen omtrent een spuitje uit de kast trekken, en dan eindigen met het Rendac verhaal....

Echt, ik wordt er zo dood en doodmoe van!!! Ik heb besloten om geen blad meer voor mijn mond te nemen. Als mensen niet de moeite nemen zich in dit topic te verdiepen, en dan een op feiten gebasseerde mening kunnen geven... Dan hoef ik niet de moeite nemen om mijn woorden af te wegen om te voorkomen daqt ik op tere zieltjes stap Knipoog