Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
denisesilver schreef:Maar zo rijden op enkel de stang dan niet net zo waardevol zijn? Ik vind het ook een mondvol. Je zou denken, met al die uitzonderlijke bitten, dat er ondertussen toch wel ergens een bit de werking van een s&t nabootst
Fika schreef:Ff heel stom he, maar hoe weet jij dat dat paard dat niet zou vinden? Hebben ze jou verteld dat 2 stom is?En sommige paarden hebben jou verteld dat ze liever 2 stukken ijzer in hun mond hebben dan 1 of geen?
Of was dat jouw conclussie omdat ze daarna 'beter' te rijden waren?
Elisa2 schreef:Ik vraag me af of degene die dat allemaal zeggen over S&T zelf weleens met S&T hebben gereden?
Dan weet je namelijk ook dat een S&T heel anders inwerkt en sommige paarden juist een voorkeur er voor hebben.
HorsePassion schreef:Elisa2 schreef:Ik vraag me af of degene die dat allemaal zeggen over S&T zelf weleens met S&T hebben gereden?
Dan weet je namelijk ook dat een S&T heel anders inwerkt en sommige paarden juist een voorkeur er voor hebben.
Ik heb ook meerdere paarden op stang en trens gereden en deel jouw mening niet.
Ik ben eigenlijk altijd terug gegaan naar een gewoon dubbel gebroken trens en heb geen enkel paard gehad die de stang en trens als voorkeur had.
Als je je paard fijn in de aanleuning hebt dan voegt die stang en trens niet echt iets toe.
De paardenmond is gewoon te klein voor 2 bitten.
mce schreef:fijn te zien dat de meeste paarden in de eventing dressuur op een bitje gereden werden, we kregen zelfs de baardharen van een van de paarden in beeld,
even positief over negatief
Elisa2 schreef:mce schreef:fijn te zien dat de meeste paarden in de eventing dressuur op een bitje gereden werden, we kregen zelfs de baardharen van een van de paarden in beeld,
even positief over negatief
Eventing dressuur is ook meer te vergelijken met Z niveau en geen Grand Prix niveau. Gewoon basis dus, maar inderdaad fijn als het er goed en positief uit ziet.
mce schreef:Elisa2 schreef:
Eventing dressuur is ook meer te vergelijken met Z niveau en geen Grand Prix niveau. Gewoon basis dus, maar inderdaad fijn als het er goed en positief uit ziet.
maakt dat wat uit!!!! waarom altijd vergelijken/denegreren !!!! maar je hebt gelijk nooit iets positiefs zeggen over iets negatiefs
MyWishMax schreef:Ik ben me juist doodgeschrokken van de enorm slechte bespiering bij aantal van die paarden tussen de vet check. Dat was echt geen beste voor het paard willen, enorme atrofie en blote ruggen. Terwijl 1 van de Nlse ruiters (en nog wel meer maar daar weet ik de naam of nationaliteit niet meer van) wel een mooi gespierd paard had. Maar ik schrok er echt van. Het is andere bespiering door de sport, maar daar was hier geen sprake van.
Er zijn ook gele kaarten uitgedeeld vanwege rollkur en diskwalificaties door bloed, of paardenwelzijn in de cross. Zoals overal zijn er fijne ruiters maar ook slechte. Het niveau van de dressuur is ook compleet anders en ja er zijn een aantal die netjes door de proef heen komen, maar ook waar dezelfde dingen voorkomen als in de normale dressuur waar mensen daar, terecht, daar over vallen, maar hier weer niet.
Ik hoop dat de fei iets strenger wordt deze OS en niet blijft wachten op foto's van peta tot ze overgaan tot actie. Er staan stewards en laat die dan ook ingrijpen bij trainingen en losrijden.
Cer schreef:S&T lijkt mij ook compleet onnodig.. waarom zou je dat doen? Heb je dan de trens nodig voor iets? Of heb je de stang nodig voor iets? Sommige paarden lopen fijner op een vaste stang, maar laat de trens dan weg (want die vinden ze blijkbaar toch niet tof?) Ik vind het ook echt soms absurd hoeveel er in een mond hangt, of hoe dik het soms is.. Want dikker is zachter ofzo? Dus dan heb je een hele dikke prop in de mondhoeken, met daarachter een neusriem .. Maar, er zal vast wel een goede uitleg voor zijn
(ik vind het niks, en ik heb overal mee geredenen ik snap de uitleg ook niet heel goed. Je hebt iets nodig omdat je iets wil laten zien. Laat het dan niet zien, heb je het ook niet nodig. Als het niet had gemogen, had je er ook niet mee gereden (en ja, dat is een heel simpele versie ervan. Ik vraag me af wie ooit als eerste bedacht heeft 'nou, we hebben een hele dunne trens, en dan hangen we er een stang bij, hopla") Maar goed, dit gaat van het oorspronkelijke onderwerp af
Elisa2 schreef:Als je met S&T hebt gereden weet je vast wel dat de trens de contactteugel is en niet de stang? En dat een stang niet bedoeld is om als contactteugel te gebruiken? Daarom in de klassieke dressuur waar alleen een stang (kandare) gebruikt wordt ook altijd met een losse teugel gereden wordt?
MyWishMax schreef:Ik ben me juist doodgeschrokken van de enorm slechte bespiering bij aantal van die paarden tussen de vet check. Dat was echt geen beste voor het paard willen, enorme atrofie en blote ruggen. Terwijl 1 van de Nlse ruiters (en nog wel meer maar daar weet ik de naam of nationaliteit niet meer van) wel een mooi gespierd paard had. Maar ik schrok er echt van. Het is andere bespiering door de sport, maar daar was hier geen sprake van.
Er zijn ook gele kaarten uitgedeeld vanwege rollkur en diskwalificaties door bloed, of paardenwelzijn in de cross. Zoals overal zijn er fijne ruiters maar ook slechte. Het niveau van de dressuur is ook compleet anders en ja er zijn een aantal die netjes door de proef heen komen, maar ook waar dezelfde dingen voorkomen als in de normale dressuur waar mensen daar, terecht, daar over vallen, maar hier weer niet.
Ik hoop dat de fei iets strenger wordt deze OS en niet blijft wachten op foto's van peta tot ze overgaan tot actie. Er staan stewards en laat die dan ook ingrijpen bij trainingen en losrijden.