journee schreef:Nu er weer wolven in Nederland zijn, wordt de kans op wolfhybrides natuurlijk ook groter. Deze zijn bij mijn weten ook niet beschermd. Mocht er bevestiging komen dat er ergens een wolfhybride rondloopt, verwacht ik zomaar dat hier wat aan gedaan wordt. Er mogen natuurlijk alleen wolven met "zuiver" bloed in Nederland rondlopen.
Kruisingen met wolven mag je in Nederland ook niet als huisdier houden. Het zal maar gebeuren dat iemand zijn teef door een wolf gedekt wordt, dan vraag ik mij af wat het lot van deze pups zou zijn...
De eerste 4 generaties wolf/hond zijn wel degelijk beschermd met dezelfde bescherm status. Daarna worden ze als hond gezien.
https://www.nowolvesbenelux.nl/hybriden/
In Nederland mag je gewoon honden met wolven bloed als huisdier houden. Heb zelf voor 1 gezorgd met dacht ik meer dan 30% wolf. Was niet leuk overigens. Hij was gigantisch vinding rijk tot auto deuren vanaf buiten openen, via daken van auto's de zolder op en in mum van tijd dwars door heras hekwerk heen gebeten naar de buren die buiten aan het lunchen waren....
Er zit wel een max percentage wat je aan wolven bloed/genen in je hond mag hebben en mee mag fokken binnen EU (dacht Europees geregeld).