[VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 18:17

Avalanche schreef:
Ja, afgezien van dat ze over het hooi van haar vriendje piest, omdat alles voor haar is :+

Bij nader inzien vond ze het zelf ook niet zo lekker :+

Dat heeft Hercule in het begin ook gedaan. Ik was er zo mee klaar. Uiteraard even gemopperd om vervolgens Pol afggeschermd met vers niet onder geplast hooi apart te zetten, maar hij kon haar wel zien. Hij vond het niet leuk.

Avalanche

Re: [VOLG] van onhandelbaar tot? We gaan het zien.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 18:24

Ja ik ben er ook wel een beetje klaar mee merk ik.

Ik vind het wel erg leuk dat ze weer bezig is met allerlei nieuwe dingen, haar sociale leven begint ze mooi vorm te geven, en ook daarin de grenzen op te zoeken :')

Wat ik dus ook wel geweldig vind, is ondanks dat ze niet genoeg sociale skills geleerd heeft eerder, dat ze dat gewoon weer inhaalt. Erg boeiend traject dit :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 21:39

Hahahaaah lekker slim van haar :') gedverderrie

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 23:11

Ja de smeerlap :')

Toch vind ik het ergens ook wel leuk, nog maar een maand geleden had ze zoiets nooit bedacht. Of ik daar blij mee moet zijn weet ik trouwens niet _O-

Wat dreigde te beginnen als een nee-dag, eindigt in een JAAAAA!!! *\%/* dag.

Ik kan dit vertellen, want het kind staat inmiddels met een hele berg hooi, tot haar knieën in het stro, en ik ben moe en ik stink, want met al dat ruwvoer mest ze zoveel dat ik 2x per dag drollen kan scheppen, en dan staat ze nog best veel buiten voor de tijd van het jaar.

Ik zou ook willen dat het 12 uur per dag kan, maar nu niet haalbaar, dus meestal is het 's ochtends 3 uur, en dan nog eruit voor een werkje, dan nog een keer 3 uur, en soms 's avonds nog een uurtje.

Slobber is gemaakt, en mijn wereldberoemde ( :+ ) mix d'Avalanche.

Vanmiddag maar een heel klein werkje gedaan, en dat is: schouder wegsturen, en dat deed ze best heel goed :j

Vanavond nog eens even met dat bit gespeeld, en ze speelde met mijn voeten, want ze hapte in van alles, touw, ketting (er hangt weer een nieuwe, en ik hou niet meer bij de hoeveelste dit is :+ ) halster, zweepje (waar ik nog een tik mee kreeg, want dat is grappig) maar uiteindelijk kwamen we bij het bit aan, en ze hapte het zo weer in *\%/*

Ava is blij en stinkt. Het Madammeke is ook blij en staat in een frisse box. Als jullie het niet erg vinden, ga ik douchen. Als jullie het wel erg vinden trouwens ook.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 23:16

Gelukkig bestaat er geen geur-Bokt :D

Beetje stal- en paardenlucht zijn we wel gewend.

Fijn dat alles weer goed gaat!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-22 23:18

Ja, echt heerlijk dit <3

Overigens moet ze zeker hengstig worden :j een warme dag en ik denk dat ze echt hartstikke hengstig is :D

Snottebel is trouwens bijna weg :) echt fijn, haar weerstand is echt goed nu :)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 00:52

Fijn, snottebellen kun je maar beter kwijt zijn. Is het nog zo nat bij jullie?
Bij ons is alles enorm opgedroogd deze week, erg prettig. De paddock wordt zelfs al aardig mul

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 01:29

Nee, het is wel redelijk droog weer.

De paarden doen wel verwoede pogingen om de vijver terug te vinden :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 16:28

Ons Madammeke is hengstig.

Zij is belachelijk vrolijk, wil ieder ogenblik knuffelen en zoenen en hangt de clown uit.
En zij gilt. Zij gilt ook bij paarden die zij heel goed kent :') en als je haar aanraakt als ze het niet verwacht gilt zij ook, maar een zacht gilletje en daarna krijg je een kus :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:43

Ik heb hier een lesbisch stel paarden lopen. Die gillen wat af met z'n tweeën.
En in huis twee loopse teven. Om gék van te worden.

Mag het weer slecht weer worden? Oh, nee, toch maar niet :D

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 16:47

_O-

ik ben er wel blij mee ook, en ze is erg gezellig. Een beetje té gezellig af en toe. Dat gegil though...... _O-

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 16:52

Dat gegil ja. Ook midden in de nacht, en ze lopen zo ongeveer onder ons slaapkamerraam :D
En als het de meiden niet zijn, is het wel een verliefde steenuil (die maken ook een klere-herrie) of vossen.
Leuk joh, het buitenleven :+

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 18:12

Ik zou het ook niet willen missen. Ik ben nooit een city girl geweest eigenlijk :o

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 18:50

Avalanche schreef:
Ik zou het ook niet willen missen. Ik ben nooit een city girl geweest eigenlijk :o

Ach in de city (nou ja groot dorp) doen de mussen 18+ oefeningen in mijn dakgoot :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-22 18:54

:') gym voor volwassenen _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 15:25

En, ik heb weer beeldmateriaal. Voor wie het leuk vindt :)

Waar ik op dit moment mee bezig ben: het longeren aanleren.
Ik denk ook dat het goed is om dit te laten zien, omdat dit gewoon geen simpel paard is. Om ook even te laten zien hoe dicht het gevaarlijke gedrag nog onder de oppervlakte zit, maar ook denk ik goed om te laten zien hoe ik dit oplos.

Ik corrigeer eigenlijk nauwelijks, en de momenten dat ik corrigeer, is het emotieloos. Ik positioneer mezelf opnieuw, waar ik wil staan en stel gewoon dezelfde vraag opnieuw. Het effect daarvan is dat het niet uit de hand loopt en ik redelijk positief kan eindigen.

Tweede video maak ik een fout, mijn touw is te lang. Ook dit kunnen we oplossen zonder drama, en vooral zonder hierbij gedrag aan te leren wat we niet willen. Paniek voorkomen is echt heel goed mogelijk.

Laatste filmpje is het eindresultaat van vandaag met stopoefeningen.

Ik ben me ervan bewust dat het niet eindigt met perfectie. Dat was ook niet mijn doel. Wat ik op dit moment wil is wat meer naar de grenzen gaan zoeken. Werken is leuk, gedrag wat we niet willen levert simpelweg geen resultaat op, en uiteindelijk ben ik erg tevreden met het resultaat van vandaag. Weer heel goed af kunnen sluiten, wat ik wil zien heb ik beloond, en de rest is niet beloond, en ook niet afgestraft.

Er zijn paarden waarbij ik wel gecorrigeerd had, maar omdat het geen moment gevaarlijk is geworden voor mij, was het in dit geval veel beter om dat niet te doen.

De reden dat ik er in dit geval voor kies om te werken met een touwhalster, is omdat ik een reactie verwachtte, en ik een rem wilde hebben, maar wil voorkomen dat ze een ruk in de mond krijgt, omdat we een redelijk positieve associatie met het bit aan het creëren zijn. Een kaptoom is bij dit paard geen optie, op de een of andere manier vindt ze ze heel vervelend.

Afgesloten overigens met een heel blij paard.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 16:59

Avalanche, icm met jouw laatste alinea. Ik heb de eerste twee filmpjes bekeken en het lijkt(! Kleine telefoon) alsof ze steeds (heftig) reageert als ze iets druk op de longe krijgt. Het is echt minimaal, maar viel me wel op.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 17:06

Is niet. Het is zodra ik haar vraag om aan te draven dat ze reactie geeft. Er zat minimaal druk op de longe, alleen om contact te houden. En op het moment dat ze omhoog komt en bokt, staat er zelfs helemaal geen druk op. De reactie is op de druk van de zweep, die accepteert ze niet. Ik maak die druk dus ook niet groter, maar stel wel steeds dezelfde vraag. Het enige wat ik op dat moment wil is dat zij de kant op gaat die ik wil dat ze op gaat.

Wat zij gewend is is dat mensen de kont wegsturen, en ik stuur haar schouder en hoofd weg. Daar reageert ze veel beter op, maar in eerste instantie krijg ik de reactie die ze gewend is te geven: kont van je af, hoofd naar je toe.
Wat ze doet, is niet eens zozeer een reactie op mij, maar wel op wat ik vraag.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:26

Ze loopt inderdaad soms wat 'tegen de lijn aan' en daar lijkt ze op te reageren. Kunst is misschien om zelf wat eerder de druk op te pakken zodat ze niet er zo tegenaan loopt. Zodat je haar iets mee kunt nemen. Maar dat gezegd hebbende, lijkt e ze het ook wel een beetje op te zoeken :P Ik zie hier geen paard die bang of iets spannend vindt, maar die de grens wel opzoekt. Leuk, ik vind dit soort paarden leuk :D

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 17:43

Het lijkt wel alsof ze aan het testen is of er een boze reactie komt zoals ze waarschijnlijk eerder gewend was. Ik vind dat er goed te zien is dat ze kan ontploffen. Dat is niet gebeurd dus goed gedaan.
Het vertrouwen is nog niet gegeneraliseerd en dat zal best nog een lange weg zijn.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 17:56

Earth schreef:
Ze loopt inderdaad soms wat 'tegen de lijn aan' en daar lijkt ze op te reageren. Kunst is misschien om zelf wat eerder de druk op te pakken zodat ze niet er zo tegenaan loopt. Zodat je haar iets mee kunt nemen. Maar dat gezegd hebbende, lijkt e ze het ook wel een beetje op te zoeken :P Ik zie hier geen paard die bang of iets spannend vindt, maar die de grens wel opzoekt. Leuk, ik vind dit soort paarden leuk :D

Ze zoekt het zelf op idd :j als het een reactie op de druk zou zijn, was die reactie er niet geweest in de eerste plaats, want vlak voordat ze reageert is de druk eraf.

Ze zoekt de grenzen op idd :D het is een fantastisch paard. Maar we zijn nu wel op het punt aangekomen dat we niet zozeer meer te maken hebben met frustratie van het verleden, maar haar karakter. Want dit paard heb je ook zonder issues je handen vol aan :D

herr_balou schreef:
Het lijkt wel alsof ze aan het testen is of er een boze reactie komt zoals ze waarschijnlijk eerder gewend was. Ik vind dat er goed te zien is dat ze kan ontploffen. Dat is niet gebeurd dus goed gedaan.
Het vertrouwen is nog niet gegeneraliseerd en dat zal best nog een lange weg zijn.

Klopt, dat is exact wat ze doet. Ze is een boze reactie gewend "UH!" een ruk aan het hoofd, tik, je kent het wel, en die komt niet. En dus heeft ze ook geen réden om verder te gaan, wat ze anders zonder meer had gedaan, want je bent daar wel even aan het balanceren op de rand. Klopt dat ze daar op het randje zat idd :j

Uiteindelijk ook super fijn afgesloten, met een correcte stop zo ik hem wil, en een paard wat braaf een rondje draaft (en nog heel veel kusjes natuurlijk).

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:02

Ze kan echt wel lopen he <3.
Ik vind haar reacties met de tijd van deze filmpjes al minder intens worden, gaat allemaal best vlug. Knappie!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-22 18:10

Ik moet zeggen dat ik het ook wel prettig vind dat ze niet meer probeert om mensen te vermoorden :+ ik kan die dingen altijd erg waarderen :)

Wat overigens ook fijn is is dat ze me niet meer knock out probeert te slaan als ik de deken om of af doe :D

De reacties worden idd minder intens. Ze begint erop te vertrouwen dat ik haar heus niet ga overvragen, en vriendelijk ga blijven, maar af en toe moet ze het nog wel even zeker weten.

Ja, ze kan zeker leuk lopen, en dit was nog een sukkeldrafje :D

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:13

Dat is altijd mooi meegenomen inderdaad :Y)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-22 18:17

Het is echt bijzonder dat jouw paard in vrijwel alles op de mijne lijkt...Ik ken dit ook. Alleen de mijne had allerlei lichamelijke gebreken gehad waardoor ik ging twijfelen of ze geen last had als ze dit deed. Linksom deed ze het nooit, maar rechtsom waar ze geblesseerd was geweest wel.

Heel knap dat je rustig blijft en het zo oplost. De mijne was ook gewend om veel op de donder te krijgen wat bij deze paarden averechts werkt. Al heb ik me (eerlijk=eerlijk) ook wel eens schuldig gemaakt om eens door te pakken als ik dacht dat ze me voor de gek aan het houden was. Maar het gevolg is dat ze even doen wat je wil, maar de keer erop ze geen vertrouwen meer hebben...en je weer een paar stappen terug bent.

Met deze paarden moet je een lange geduldige adem hebben :D
Maar dat gaat jou vast lukken! *\o/*