mijn hemel die foto's Damn wat ziet het eruit... des te knapper is het wat je er nog mee klaar krijgt.. dat vergt toch een oliebol aan doorzettingsvermogen/vindingrijkheid/kracht...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
mijn hemel die foto's
Ik vergeet wel eens dat niet iedereen hoort/leest/ziet wat ik denk. 
Je hebt zowel spuiten als pillen om de botdichtheid op pijl te houden. Tenzij je echt een breuk in het gewricht krijgt (veelal door extern trauma al heb je natuurlijk minder "nodig" wanneer je ernstige osteoporose hebt) blijven je gewrichten bij osteoporose even soepel als zonder. Tenzij je iets breekt geeft osteoporose normaal geen pijn. Veelal "merkt" men het pas wanneer men vrij snel beenderen breekt. De reden waarom bv oudere mensen zo snel en vaak heupen breken is veelal osteoporose maar het kan ook voorkomen bij jongeren. Wanneer je erg actief bent of bv een sport beoefend zoals wij waarbij je toch wel een grotere kans hebt dat je moet incasseren, dan is osteoporose natuurlijk behoorlijk onhandig. Mijn "aanvaring" met de treinbiels had bij osteoporose bv voor een of meerdere breuken in en rond de knie kunnen zorgen.
Ik ben dus één van die gelukkigen die nog steeds regelmatig zenuwpijn heeft vanuit die genezen breuk.
).
. Die zorgen dat de gewrichten niet meer soepel kunnen bewegen (of zelfs geheel niet) en in het eerste geval veroorzaakt dat pijn. In het laatste geval stijfheid maar ironisch genoeg doet het minder pijn eens het volledig stuk is.
Mijn linker enkel doet bv nog zelden pijn omdat die gewoon dusdanig stuk is dat ie niet meer beweegt. Als er niks beweegt dan kan er ook niks "schuren".
Toen ik een voorbeeld gaf van iemand waar ik best wel hard op gereageerd had die perse "wilde kunnen rijden" maar "niet kon" omdat ze zo last had van haar spieren na het rijden en ik zei dat ik aan mezelf merk dat ik heel veel moeite heb om dergelijke dingen "serieus" te nemen omdat ik zo iets heb van "Als ik het kan met mijn lijf dan kan jij het ook met stijve spieren." en daarop zeiden fysio en broer in koor "jama gij doet dat op karakter en doorzettingsvermogen"
Dat veranderd voor die persoon natuurlijk niks, ik heb alsnog erg kil en hard gereageerd op haar... Maar ik vind het gewoon heel moeilijk om me in te leven in het ide dat je je zou laten weerhouden van je passie door stijve spieren...
Persoon in kwestie heeft trouwens elk onderzoek dat je je kan bedenken gehad (ik snap niet hoe ze er in slaagt om het altijd zo snel klaar te krijgen van dokters.) en wordt consequent gezond verklaart. Al haar dokters zeggen "bewegen. Rust roest" en dan denk ik "probeer op zijn minst..... Begin met een rondje stap desnoods." Ik heb nog steeds dagen dat ik alleen maar stap. Soms is meer gewoon geen doen. Dan doe ik een staptraining. En ik weet dat ik zo eigenlijk niet mag redeneren want pijn=Pijn maar ik kan me er vaak echt niet toe zetten.
veel hangt dan ook wel van de timing af maar toch.
Dus dat deed me wel erg goed om te horen van mijn broer... Mijn broer is één van de belangrijkste personen in mijn leven dus zijn mening over mij is ook belangrijk voor mij.

Ayasha schreef:Wat lief van je broer. Denk het ook; als er ook maar een mens of dier hulp nodig heeft of ergens last van heeft, dan sta je er. En moet je zien hoeveel mensen/dieren je helpt op een dag! Dat je daar geen cent voor krijgt wil niet zeggen dat je nutteloos bent."Gij zijt hard moeten worden. Dat is iets anders dan in uw kern hard zijn."
Dat is bij necrose een gevolg na verloop van tijd omdat de gewrichten dus "schuren".

petraaken schreef:Ik ben verbaasd dat jij nog kan rijden als ik jou uitleg zo hoor over die necrose. Al heb ik de indruk dat Ayasha soms wat te hard is voor haar eigen lichaam.
De spieren rond de gewrichten goed trainen is bij mij heel belangrijk en dat zal nu met die knie ook gerichter gaan gebeuren. Daar waren we al mee bezig ivm mijn heup maar elke keer werd die knie dik en pijnlijk. Nu weten we zeker waarom en kan hij daar rekening mee houden in de oefeningen.
DuoPenotti schreef:soms....
Maar ik denk dat ze geen keuze heeft.
Het is door bikkelen of toegeven en dan ze "niets" meer.
En dan zo netjes rijden... jonge paarden trainen.
Zo'n diep respect.

jokari schreef:Kan het zijn dat jouw paarden er ook voor zorgen dat je nu nog steeds kan wat je kan ? Een vriendin heeft een degeneratieve spierziekte maar kan nog steeds stappen dankzij haar paard, dat ze weigert op te geven. In theorie zou zij al meerdere jaren permanent rolstoelgebruiker “moeten” zijn. Haar artsen zijn ervan overtuigd dat het bezig zijn met haar paard ervoor zorgt dat dat nog steeds niet het geval is.
(Lange lijnen zijn voor haar idd ook geen optie, longeren gebeurt vaak vanuit de rolstoel.)
Puur theoretisch is het een klein wonder dat ik mijn infarct en alle complicaties overleefd heb... En dan hoofdzakelijk dankzij de huidige medische mogelijkheden natuurlijk.
Door die opmerking zijn we aan de praat geraakt. Wellicht zijn dit "mijn consequenties" om te dragen. En wellicht brengen ze vroeg of laat ook nog iets goeds voort. Voor mij of voor de wereld rondom me... Ik wil niet geloven dat alles wat we doen op aarde, in ons leven, compleet zinloos is.

ze kan zo lief zijn als ze wil.
vandaag moest ze er even aan herinnerd worden dat ze niet gewoon naar buiten kan lopen om te gaan kijken waar het geluid vandaan komt tijdens het zadelen. Ze ontdekte nog voor ze echt vertrokken was dat ze nog 40kg pissed baasje aan zich had hangen en mocht achterwaarts terug op haar plek gaan waar ze vervolgens gestaan heeft alsof ze het akker zieligste paard ter wereld was... tis niet simpel als je je altijd van geen kwaad bewust hebt en nul impuls-controle hebt. Rêve haar ‘rem’ is extern in de vorm van wie haar dan ook vast heeft.
ze heeft geen interne.
Twee keer even uitwijken en kijken en de derde keer gewoon er langs. 
)
de vader drukt zijn stempel behoorlijk.)

pmarena schreef:Haha Villa Schoongezicht op de bank
Maar manman het is maar goed dat je een paar 4-beners hebt als je eigen benen zo kapot zijn van binnen... dat je überhaupt nog wat durft te ondernemen dan zeg.
Daan13 schreef:De onschuld pronkt van hun koppies af![]()
Wat een stel partners in crime.
Ik denk dat je onderschat hoeveel je voor andere betekend.
Je verhalen die je op bokt plaatst vanuit jou gedachtengang zijn inspirerend.
De nuchterheid en kracht die je uitstraalt zijn een voorbeeld voor andere mensen.
en éigenlijk voor zo groot te worden blijven ze best schattig. 

wilde Z2, starten dit jaar maar door hoe een team wedstrijd valt zou dat zomaar kunnen mislukken (je moet drie wedstrijden in het niveau gereden hebben dat je op die wedstrijd wil starten en omdat ik nog 1 keer IPK wil proberen te starten kan dat niet zonder het IPK of de team wedstrijd op te geven. Enige optie is dan om na die wedstrijd te starten maar dan is er nog maar 1 gewone vlak na de interclub. Normaal krijgt hij dan rust omdat IPK en interclub elkaar snel opvolgen. ‘Vroegah’ waren er nog een drietal wedstrijden tussen de interclub en het eind kampioenschap waarover 1tje op de plek waar Sam het meest comfortabel is. (Waar ik 8 Mei ook start.) maar nu is die dus niet... Dus daarmee worden mijn initiële plannen in de war gestuurd en nu moet ik even wennen en nadenken want ik ben een autist.
heb echt gevloekt toen ik de kalender zag.
I know: first world problems... maar wilde nog 1 mooi seizoen met Sam en op het einde als hij in de routine zat rustig Z2 starten. Geen druk. En nu kan het niet waar ik het wilde.
nu liep hij op de enige mogelijkheid ook zeker niet slecht die keer dat ik er gestart ben en toen had ik veel stress. Dus als hij door het jaar daar opnieuw goed voelt wordt het toch daar.
)maar vanaf volgend jaar gaat de nadruk sowieso op Rêve liggen. 

Arras was ook zo als pup. Yaiko dan weer niet maar die heeft ook zijn eigenaardigheden.
pmarena schreef:Hij ziet er goed uit zeg!!
Ik neem aan dat de jury's die zich Pretty nog herinneren, bij het aankondigen van het in de ring komen van haar dochter..... zelf al hun stoel een stukje naar achteren schuiven voor de zekerheid
Maar ik vermoed dat hun overlevingsinstinct wel in gang schiet als Rêve op ze af rent.