[VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

La_Lune

Re: [VOLG] Mijn pony droom in Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 21:37

Spannend! Gaan Dino en Cicero niet naar de keuring?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 23:00

Dino gaat dit jaar in training voor de sport. Als hunter/spring pony, want hij springt echt heel erg goed (en hij is heel knap, dus perfect als hunter pony). En uiteindelijk gaan we een heel fijn sport huisje voor hem zoeken waar ze lekker met hem willen gaan sporten.

Cicero is als hengst wel echt goed genoeg, maar ik neig op dit moment naar castreren. Hij is enorm lief en braaf naar ons/mij, maar hij zit zichzelf als hengst wel echt in de weg. En ik heb altijd gezegd dat welzijn van de pony ten alle tijden voor gaat en ik vind dus dat hij zichzelf nu te veel in de weg zit met zijn hormonen. Ben nog wel even aan het denken of t misschien eerst chemisch castreren wordt, maar kan niet heel veel ervaringen erover vinden.

Ik zou m ook wel graag zelf willen gaan rijden in de toekomst.
ik heb nog een stiekeme stille droom _O-

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 23:16

Klinken als goed overwogen beslissingen! En een leuk rijpaardje voor jezelf is ook prettig!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 04:18

Jij hebt er straks een fulltime baan bij, bij alles wat je moet/kan gaan rijden. _O-

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 10:39

Ik ben totaal bevooroordeeld, pony's zijn zó leuk om te rijden dus ik zeg doen ;)
Qua chemisch castreren, ik ken 2 hengsten die het daar zeer goed op doen. Die lopen nu gewoon in de sport met een jeugdruitertje, terwijl ze zonder de chemische castratie niet te rijden waren voor die kinderen. De ene hengst (Zero la Di) is van Dennis en Richard, je zou hen kunnen vragen.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-26 13:18

Prachtig veulen weer Quir!
Leuk om te lezen wat je plannen en overwegingen zijn! Dino als hunterpony <3

Hier wel een ervaring met chemisch castreren maar geen idee of die vergelijkbaar is omdat hij eerst in Spanje een illegaal goedje heeft gekregen bij vorige eigenaar, toen dat uitgewerkt was in Nederland chemische castratie gehad wat niet zo veel deed bij hem.