Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:19

Luna02 schreef:
Kijken jullie ook wel eens naar veulens? Ik zag echt een leukerd voorbij komen, maar ben wel benieuwd wat jullie voors/tegens zijn met betrekking tot het kopen van een veulen. Ik kijk daarnaast ook veel naar onbeleerde paarden, dus in mijn zoektocht is het geen must dat hij al zadelmak is

Voor mij is de voorwaarde eigenlijk wel dat het paard al ingereden is.

Maar als ik toch een heel erg leuk veulen tegen zou komen (die ik dan laat beleren als ie er klaar voor is), dan is de eis wel dat er niet al een begin gemaakt is met beleren of pogingen gedaan zijn tot inrijden.

Been there, done that zegmaar :')

Getup

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:36

Goeie, Noa !
Op t moment is t even lastig ook, omdat we uit Luxemburg komen en dus door België moeten...maar zag, dat ze regelmatig hele leuke ponys hebben.

Veulen...is voor mij n leuk avontuur. Uiteindelijk kost t ook n klap geld, maar dan verdeeld over n paar jaar betaald. Met wat pech worden ze niet of ongezond 3 en heb je er helemaal niets mee als je er op zit.
Aan de andere kant zie je ze opgroeien en dat is hartstikke mooi.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 22:01

Oh dat is wel een eindje rijden Getup :+

Ik zie weinig nieuw aanbod voorbij komen op marktplaats. Vooral veel terugkerende paarden die eerder al verkocht waren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 00:45

Ik krijg een gave volbloedmerrie die L eventing klaar is. Flinke merrie rond de 1.60m.
Zo meer mag ik hier niet neerzetten.

Merrie van Vera bleek ik te kennen. Heel verdrietig verhaal eigenlijk. Nog geen 5 jaar oud en sinds 2018 van slecht naar slecht adres gegaan.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:50

Zijn er mensen die al compleet hebben laten keuren? Dus klinisch en rontgen (benen, hals en rug)? Ik wil dit namelijk wel gaan doen als de bezichtiging morgen positief is maar wil graag een beetje weten waar ik dan aan moet denken.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:53

Kimberley_ schreef:
Zijn er mensen die al compleet hebben laten keuren? Dus klinisch en rontgen (benen, hals en rug)? Ik wil dit namelijk wel gaan doen als de bezichtiging morgen positief is maar wil graag een beetje weten waar ik dan aan moet denken.

Ja ik heb dat vorig jaar gedaan. Dat kosten €760,- bij Visdonk in Roosendaal.

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 08:57

Ik heb momenteel mijn paard te koop en wil even weten hoe jullie het met betalen hebben gedaan.
Zelf heb ik toen ik mijn paard kocht contant betaald, maar ik zou het graag via bank betaling willen.
Maken jullie het dat 1 dag voor het ophalen over?
En hoe doen jullie met keuren en daarna gelijk meenemen?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:02

ninne1 schreef:
Kimberley_ schreef:

Ja ik heb dat vorig jaar gedaan. Dat kosten €760,- bij Visdonk in Roosendaal.

Ah kijk dat is fijn ik zat zelf te denken rond de 800 euro idd.
En hoe doen jullie dat met het vinden van een DA totaal buiten je eigen regio?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:04

Dit is ook niet mijn eigen DA. Had toen aan de eigenaar gevraagd wie hun dierenarts is en daarna op google gezocht naar een goede kliniek in de buurt.

Marigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:05

Binnenlandse betaling staat direct op de rekening (in NL). Wel ervoor zorgen dat de koper zijn daglimiet voor overboeken goed heeft ingesteld. Ik heb mijn paard betaald op het moment dat hij bij mij op stal stond. Vorige eigenaar had m gebracht. En wij hadden gewoon heel goed contact dus er was veel wederzijds vertrouwen. Een 50/50 regeling kan ik me ook iets bij voorstellen, als je het paard zelf gaat brengen naar zijn nieuwe plek. Komen ze m halen? Dan betalen als hij opgeladen wordt. Inderdaad na het keuren direct meenemen of brengen.
Ik zou persoonlijk een paard niet een dag van tevoren betalen, omdat er in 24 uur heel veel kan gebeuren. En dan is wel je geld weg.
Succes met de verkoop!

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 09:09

Marigo schreef:
Binnenlandse betaling staat direct op de rekening (in NL). Wel ervoor zorgen dat de koper zijn daglimiet voor overboeken goed heeft ingesteld. Ik heb mijn paard betaald op het moment dat hij bij mij op stal stond. Vorige eigenaar had m gebracht. En wij hadden gewoon heel goed contact dus er was veel wederzijds vertrouwen. Een 50/50 regeling kan ik me ook iets bij voorstellen, als je het paard zelf gaat brengen naar zijn nieuwe plek. Komen ze m halen? Dan betalen als hij opgeladen wordt. Inderdaad na het keuren direct meenemen of brengen.
Ik zou persoonlijk een paard niet een dag van tevoren betalen, omdat er in 24 uur heel veel kan gebeuren. En dan is wel je geld weg.
Succes met de verkoop!

Dank je!

Dus mocht er iemand een leuke merrie, 162, bijna 7 jaar, L1 niveau zoeken :o

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:14

Marigo schreef:
Inderdaad na het keuren direct meenemen of brengen.

Ik quote even een deel van je berichtje :o zijn er ook mensen die laten keuren (klinisch op lokatie, paard bij particulier) maar dan niet meteen meenemen? Ik heb zelf geen trailervervoer en zou dus taxi moeten organiseren. Maar stel dat paard wordt afgekeurd, dan sta je daar met je dure taxiservice.

Of zeg ik nu iets heel ongebruikelijks en is het risico veel te groot om paard na keuren nog een dag te laten staan?

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:17

Beide mijn huidige paarden zijn een paar dagen na het keuren gebracht. De eigenaren wilden beide zelf brengen om de nieuwe plek te zien. Vind ik zelf ook fijn, vind het nogal wat voor een paard om op een dag volledig gekeurd inclusief RX nek en hals (dat heb ik ook gedaan) en dan nog heel lang op de trailer naar een nieuw huis. Ik maak me niet zo druk om die 2 of 3 dagen daartussen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:21

mpc_rijder schreef:
Marigo schreef:

Ik quote even een deel van je berichtje :o zijn er ook mensen die laten keuren (klinisch op lokatie, paard bij particulier) maar dan niet meteen meenemen? Ik heb zelf geen trailervervoer en zou dus taxi moeten organiseren. Maar stel dat paard wordt afgekeurd, dan sta je daar met je dure taxiservice.

Of zeg ik nu iets heel ongebruikelijks en is het risico veel te groot om paard na keuren nog een dag te laten staan?

Ja hoor. Wij hebben verschillende manieren gedaan. Allemaal eerst keuren en daarna pas ophalen, tot keuren en daarna nog 2 weken bij verkoper staan vanwege vakantie. Zij kwamen hem brengen. Of keuren doordeweeks en in het weekend ophalen.

Eigenlijk hebben we alleen de laatste meteen meegenomen. Dat was de 1e keer dat we een trailer meenamen naar de keuring. Dat vond ik doodeng, iets te bijgelovig :') dat was meer praktisch. Keuring was voor ons 5 kwartier rijden, voor eigenaresse ook een uur. Maar van ons naar eigenaresse ook weer een uur de andere kant op. Maar goed, wij hebben gekeurd bij onze vaste kliniek die ook haar vaste kliniek was. Normaal not done, maar juist omdat het ook de onze was al jaren wilden we geen ander en niet de volgende dag 1 van de 2 weer zo lang laten rijden en merrie weer lang op trailer.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:31

Ik heb nog nooit gekeurd, maar mijn eerste paard heb ik een week na besluit om te kopen opgehaald.
Tweede paard stond al op de stal waar ik werkte.
Titane heb ik een maand later pas laten komen. En Matt, paard van mijn vriend, heeft ook nog een poosje bij zn vorige eigenaar gestaan voor we hem ophaalden

mpc_rijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:41

Okee top, bedankt! :)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:42

Staat een leuke Haflinger op FB sinds vanochtend (paarden en pony’s zoeken nieuwe thuis)

mamabird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:43

mamabird schreef:
Staat een leuke Haflinger op FB sinds vanochtend (paarden en pony’s zoeken nieuwe thuis)

Ow kak, zie nu dat ie pssm1 heeft

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:45

mpc_rijder schreef:
Marigo schreef:

Heb je al gevraagd of de verkopers evt willen brengen?

Leuk deze praktische vragen!

Mijn merrie is door de verkoper naar de kliniek gereden voor de keuring en is daarna naar ons gebracht. Overdracht hebben we op de kliniek gedaan (per overboeking, stond gelijk op haar rekening) maar je kan ook afspreken dat je pas bij levering betaalt, al zou ik daar als verkoper minder happig op zijn (stel er gebeurt iets met laden/vervoer...). Ook al heb je het paard gekocht onder voorbehoud van de keuring, is dat vragen om gedoe vermoed ik...
Dit had ik haar gewoon gevraagd en ze vond het geen enkel probleem.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:45

mamabird schreef:

Die met PSSM1?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:30

mpc_rijder schreef:
Marigo schreef:

Dit heb ik gedaan.
We hadden namelijk een ‘harde’ datum waarop we geslaagd moesten zijn. Mijn merrie zou naar ons thuis komen en op die dag moesten we een tweede paard hebben.

We zijn in september ‘19 gaan zoeken, vonden ons paard, hebben hem op 30-9 klinisch laten keuren (bewuste keuze), ik heb hem op 12-11 betaald en 14-11 is hij bij ons thuis gebracht.

We hebben ‘vroeg’ gekeurd, omdat als er gekke dingen naar voren kwamen, we verder konden zoeken.

Betalen op de 12e, omdat vrijdag de 13e niet goed voelde haha.

We hebben particulier gekocht en het was een paard wat niet te koop stond, maar ons gegund is. Alles bij elkaar maakt dat dit goed voelde. Niet gezegd dat ik dit altijd zo zou doen op deze manier.

sas27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:58

Mijn paardje is er! Meteen al helemaal op zijn gemak.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 15:55

sas27 schreef:
Mijn paardje is er! Meteen al helemaal op zijn gemak.

[ [url=m/Qhew0U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/w8o8ED.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R06d0W.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oxMqdl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:50

Wat is bij jullie de max dat jullie rijden om naar een paard te kijken? Ik heb een leuke gezien op 2,5 uur rijden maar vind dit echt ver...
Laatst bijgewerkt door Veraaaaah op 20-02-21 17:58, in het totaal 2 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 17:51

Veraaaaah schreef:
Wat is bij jullie de max dat jullie rijden om naar een paard te kijken? Ik heb een leuke gezien op 2,5 uur rijden maar vind dit echt ver...

Dat rijdt ik bijna ieder weekend normaal naar wedstrijd.