Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 10:26

Wat goed! Hij ziet er relaxed uit :) Wat een fantastische naam ook eigenlijk.. Nacho! Super leuk!

Wij hebben gister voor het eerst gelongeerd. Linksom ging best heel goed, rechtsom snapte ze niks van. Achteraf vrij logisch natuurlijk.. 3 jaar lang loopt ze rechts van 'haar mens' en nu moet ze ineens aan je linkerkant lopen. Zelfs aan de hand had ze zoiets van Ho.. Dit klopt niet hoor! Dus zal deze week elke avond even proberen te wandelen door de bak waarbij ik aan de 'verkeerde kant' loop.

Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 15:51

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 23:21

Nobel01 schreef:
Wat gaan jullie allemaal lekker zeg, echt leuk om iedereen te volgen, en ook hoe iedereen bezig is op zijn eigen manier wat bij je past.
Heerlijk topic dit.

Vandaag voor het eerst een balkje gelopen, zouden ze dit bedoelen met een actief achterbeen?
[ [url=m/MTU8oQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2SQund.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna kregen we deze foto:
[ [url=m/IN33Ug.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ze zal wel moe zijn van balkjes lopen.

Die is mooi voorzichtig :D

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:15

Goed bezig allemaal!

Wij draaien de trainingskraan even dicht. Mascha geeft aan dat haar emmertje gewoon even vol is. Het zijn ook pittige maanden voor haar geweest, dus tijd voor een welverdiende vakantie.

Uit het mestonderzoek kwam trouwens en teveel zand en wormen. Bovenop de stress van het in de nieuwe kudde staan is het niet zo gek dat ze zo inviel.

Vandaag is ze cranio-sacraal behandelt en daar kwam ook het een en ander uit. Ze mag de komende tijd even alles op een rijtje zetten en dan zien we over een paar weken wel weer verder.

Qimm

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 21:23

Pauzes zijn soms nog belangrijker dan de training. Goed besluit

Firesolo13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 23:15

Hallo allemaal,

Na eerst het hele topic door te hebben gelezen, plaats ik nu ook mijn jonge verzorgpaard die aan inrijden toe is. Ze heet Yentl en is een draversmerrie van 4 jaar. Ik verzorg haar sinds drie weken. Ze heeft het afgelopen jaar niets gedaan, daarvoor is wat onduidelijk, het kan zijn dat ze op de baan heeft gelopen, maar dit is niet zeker.
Ik ben begonnen met longeren en oefenen met een singel en hoofdstel, dit gaat allemaal heel goed. Ze is erg braaf en pakt het goed op. Tijdens het werk kan ze wel wat heet worden, maar daar is het ras ook naar.
Ik vind het leuk al jullie verhalen te lezen en gebruik ook ideeen.

Afbeelding

Afbeelding

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 08:27

Wauw wat gaat iedereen weer hard. Kan het niet bijhouden om op iedereen te reageren maar een eerste bosritje las ik en een eerste keer erop. Gaaf!

Vraagje over laten wennen aan gras. Eindelijk verhuisd die van mij naar een heerlijke plek en heerlijk dichtbij *\%/*

Maar in zijn grote wei staat al heerlijk veel gras.. Nu heb ik. Een stukje afgezet maar in principe gaat hij van nu overdag in de paddock van 9 tot het donker is naar 24/7 buiten. Maar ik mag de bak gebruiken (iedereen rijdt in de bossen) om op te bouwen. Nu kan ik 'm overdag bezig houden met hooi in de bak maar snachts ben ik bang dat hij op een geven moment z'n hooi op heeft en alleen zand heeft.. Snachts dan al meteen op het gras? En dan zo vroeg mogelijk er vanaf halen sochtends? Beetje een luxe probleem I know :Y) (de overgang van het andere voeris al geregeld) gelukkig met m'n online colleges kan ik nu erg veel er heen dus dat scheelt veel (10.min. Fietsen)

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 10:06

Aangezien het afgelopen nacht ook weer gevroren heeft blijft gras en beetje tricky. Misschien is het veiliger om zijn avondportie hooi op te delen en voor je naar bed gaat een nieuwe portie te geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:04

Ik kom weer eventjes balen. Vorige week had Lady singelplekjes. Ik heb de plekjes toen goed vettig gehouden en gewoon gereden. Plekjes werden minder. Vrijdag een nieuwe singel met bont gekocht met het idee van die gaat minder schuren. Singelplekjes waren inderdaad weg. Tijdens de les begon ze na een paar rondjes draven ineens onregelmatig te lopen. In stap niks te zien. Les verder in stap af gemaakt. Uiteindelijk blijkt ze door de nieuwe singel waarschijnlijk haar hele oksel open geschuurd te hebben ;( en dat door de bont singel die eigenlijk zacht moet zijn.

Aan het einde van de les zag mijn instructrice ineens iets en vroeg me om af te stappen. Ineens zagen we deze plek
Afbeelding

Voor het rijden had ze die plek nog niet. Arme Lady :(:) dat word weer een weekje rust en daarna weer de oude singel gebruiken.

Ook er achter gekomen dat de stand van haar achterhoeven niet correct is. Morgen meteen een andere smid appen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 21:08

Oh nee zeg, wat een ellende :\

Vandaag groot feest, mijn baby werd 3 jaar en heel Nederland had de vlag uit. Zo lief van mensen :D

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:50

Afbeelding

Afbeelding

Hand op m'n hart, het is hetzelfde paard!
Laatst bijgewerkt door Qimm op 27-04-21 23:10, in het totaal 3 keer bewerkt

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 22:59

Gefeliciteerd met je knappe paard.

Sterkte met lady. Ik heb er ook zo een gehad. Het enige dat werkte bij zowel halster als singel was heel goed geolied leder.

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 09:46

Ik reageer weer even op de laatste berichten. Ik lees wel mee maar heb ’s avonds na het werk niet altijd zin om nog te reageren. :o Jullie gaan ook allemaal zo goed en hard, heel leuk om te lezen en te volgen!

@Future_vet – Hoe is het gegaan? Hij ziet er heel braaf en relaxed uit inderdaad.

@Debbie – Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Het is ook best gek voor ze volgens mij. En ze zijn ook nog wat scheef natuurlijk.

@Nobel – Dat achterbeen <3 Doet goed haar best in ieder geval!

@Laura – Wat balen zeg! Heb je al naar de vorm van de singel gekeken, dat wilt ook nog wel eens helpen. Ik heb eerlijk gezegd ook niet zo’n goede ervaringen met een bont. Het kan zo naar opdrogen met harde/vieze plekjes erin die dan alsnog gaan schuren.

@ Qimm – Gefeliciteerd! *\o/* Wat een groot verschil zeg!

--------------

Nimbus is er door ziekte even tussenuit geweest. Deze week gestopt met antibiotica en dat lijkt gelukkig goed te gaan! Echt tussenuit mag ik het eigenlijk niet noemen want wat hij is braaf geweest en wat heeft hij er veel van geleerd! Het tempraturen is bijna een kunstje geworden waarbij hij zijn staart alvast voor je aan de kant houdt. :')
Deze week zijn we de fysieke training weer aan het oppakken. Het longeren met Nimbus gaat rechtsom eigenlijk heel goed. Linksom bouwt hij toch nog steeds spanning op dus we hebben we een stapje terug gedaan.. En zo besefte ik ook dat we misschien een stap hebben overgeslagen; Nimbus kon nog helemaal niet goed draven aan de hand. Hij vond dat echt héél raar, arm paard dacht de eerste keren zelfs dat hij stout was. -O-
Rechtuit gaat echt perfect nu. De bochten vind ik zelf nog wat lastig omdat ik dan wil kijken waar ik loop en hem dan onbedoeld blokkeer. Mijn vriend heeft er gelukkig geen moeite mee en daar doet hij het perfect mee. Hij vindt het zelfs wel leuk, moet nu gaan op passen dat het een training blijft en hij er geen spelletje van maakt (en dit is van toepassing op beide mannen :') ). Hopelijk is de onzekerheid nu met het longeren ook een stuk minder nu hij weet dat hij mag draven.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 12:25

Qimm, ze was pas 2,5 jr, man, man wat hebben we daar een verdriet om gehad. Je kon echt alles met haar doen, je kon het zo gek niet bedenken.

Ik vind jouw merrie ook supermooi <3

Corrientje, fijn dat het oog beter gaat met de zalf, super.

Klinkt goed Malenka.

futurevet, wat goed, mooie foto ook.

Debbie, klinkt ook heel logisch, ze moet nu iets heel anders doen.

Nobel, ziet er goed uit.

Liesjj,goed dat je doet wat het beste voor Mascha is, straks gewoon weer voorzichtig aan beginnen.

Firesolo, leuk paardje.

Laura, arme Lady, en wat een pech..

Qimm, mooie fotos.

Mooblie, hihhihi, moest even lachen dat je zei dat beide mannen het als een spelletje opvatten :D

Lily heeft afgelopen zaterdag weer een training achter de rug. Het ging super goed, draven, longeren en meehupsen en springen met de hand op de rug. Heel tevreden, ze lijkt het ook leuk te vinden aan haar oortjes te zien.

Afbeelding

Afbeelding

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 14:52

Veel eerder dan gepland, heb ik gisteravond er al voor de eerste keer opgezeten!! Zo mega braaf, hij heeft geen stap verkeerd gezet. Voor nu hebben we het alleen bij het opzitten gelaten, de volgende keer gaan we onder het zadel ook stappen.
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 15:32

Leuk!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 17:22

rocymax schreef:
Qimm, ze was pas 2,5 jr, man, man wat hebben we daar een verdriet om gehad. Je kon echt alles met haar doen, je kon het zo gek niet bedenken.

Ik vind jouw merrie ook supermooi <3

Qimm, mooie fotos.

Lily heeft afgelopen zaterdag weer een training achter de rug. Het ging super goed, draven, longeren en meehupsen en springen met de hand op de rug. Heel tevreden, ze lijkt het ook leuk te vinden aan haar oortjes te zien.

[ [url=m/tmktKx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/SgghnH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tjeeee ja dat is heel verdrietig zeg :(
Bedankt, ik vind haar zelf ook heel mooi <3

Lily gaat goed, het ziet er heel ongedwongen en ontspannen uit. Super!

Vingino99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:33

Ik ben ook een tijdje niet actief geweest. Ik moest ineens zoveel werken en ik had even alle aandacht op mijn paarden. Vandaag was de vijfde keer dat mijn zadelmak ruiter is gekomen om op Muppet te gaan :) Hij heeft tot nu toe nog geen stap verkeerd gezet onder de man en is heel braaf. Hij vindt het opstappen nog wel is een beetje spannend, mar nu we hebben besloten om het meteen met krukje te doen (paard is 1.74m ongeveer) is hij al een stuk meer ontspannen. Vandaag heeft hij ook voor het eerst een paar stapjes gedraafd onder de man. Ik ben zo trots haha :D

@fleursandro wat is je nieuwe haflinger knap <3 Super fijn dat het zo goed gaat!
@_Lauraaa_ Wow wat een verschil al qua spier en gewicht. Ziet er echt heel goed uit!

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:16

En ik kom mij ook weer eens melden, vanaf mn mobiel bijlezen gaat wel, maar erop reageren is toch echt niet handig.. Bovendien doen dan alle insta filmpjes het niet, iemand anders ook last van?

@future_vet, wat een leuke bonte! Fijn dat de lessen zo goed gaan! Dat korte kapsel staat m goed, ik moet hier ook nog de schaar erin zetten maar moet nog even moed verzamelen...

@Debbie, lukt het al wat beter met rechts lopen?

@Nobel, die is echt super voorzichtig zeg! Hoe doet ze het nu in de kudde?

@Liessjje, Pauze is altijd een goede keuze als ze dat zo aangeven, fijn dat ze die ook zo krijgt!

@Firesolo, Welkom en veel succes!

@Laura, Het zit ook niet mee he? Doet me denken aan een arabier die ik jaren terug gereden heb, die had ook zo'n mega dun velletje.. :(

@Qimm, nog gefeliciteerd! Wordt ze tot nog toe elk jaar witter of zal het zo blijven?

@Mooblie, fijn dat het weer de goede kant op gaat! En mannen he.... Ik ben blij met de merries (zolang ze niet hengstig zijn...;) )

@RocyMax, Fijn dat ze het goed doet! Ze kijkt erg lief.

@FleurSandro, Gaaf gevoel he, zo voor de eerste keer erop :j

@Vingino, Fijn dat hij zo ontspannen is!

Hier gaat het als een sneltrein! Degene die zich eerst niet longeren, daar lijkt het kwartje gevallen en het hangen gaat goed, dus zaterdag komt de ruiter om er voor het eerst op te gaan.

De andere gaat al helemaal goed. De ruiter is er nu een keer of 8-9 op geweest, maandag heb ik er voor het eerst opgezeten en vandaag dus voor de tweede keer en ik denk dat onderstaand filmpje wel alles zegt :D :D :D
Ik moet nog wel even wennen, aangezien het bijna een jaar geleden is dat ik serieus op een paard gezeten heb...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 22:56

Fijn dat het zo goed gaat!

Ik verwacht dat ze alleen maar witter en witter zal worden de komende jaren. Appies zijn echte toverballen, dus ik verwacht veranderingen :D

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 08:53

Wat gaan jullie goed! Ik reageer even op de laatste pagina want vind het wel moeilijk om alles netjes bij te houden :').

@Nobel01 zo zeg die tilt ze hoog op. Heel knap hoor.
@Liiesjjj wat een goed besluit zeg. Alano heeft nu ook een paar dagen lekker vrij.
@Firesolo13 wat een leukerd zeg!
@_lauraaa_ auw jeetje dat is niet fijn :(:).
@Qimm nog gefeliciteerd *\o/*.
@Mooblie, wat goed dat het weer de goede kant op gaat! Het zijn echt mannen haha. :j.
@loveslimpie wat goed zeg.

---------------------

Alano ik gaan echt enorm vooruit. Regelmatig lol met je knol maar ook wel serieuze dagen er tussen zitten. Hij begint lekker te ontspannen en dan kan hij al zo netje lopen. Zodra hij mooi ontspant valt hij wel iets terug in tempo en de kust is om hem voorwaarts te houden. Gelukkig staakt hij niet meer zodra het moeilijk wordt zoals bij onze eerste les. Voor nu doet hij alles uit eigen beweging. Ik rij hem momenteel alleen op mijn buitenteugel met licht contact en we stappen heel veel met af en toe een drafje. Galop komt nog wel als hij eenmaal een goede balans heeft. Voor nu heel trots op dit draakje die mij blijft verbazen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 12:22

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:15

Wauw! Nobel01 wat een groot verschil in 2 maanden tijd!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 13:22

Ziet er netjes uit hoor, fijn dat ze goed kan wennen op haar nieuwe plek

Cheyenne0252

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 14:51

Wauw mooi verschil! Goed bezig!