Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FrNo

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 07:49

Maar het verschil is wel, dat een een koe bij de slager dood is, voordat die het in de gaten heeft.

Een wolf gaat ze eerst op liggen jagen. (koe heeft dan al doodsangsten) en begint dan te eten, terwijl de koe nog leeft.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 08:31

Citaat:
Dat men geen dood dier wil zien maar ondertussen wel dode dieren eet, daar zit natuurlijk wel wat in.

Dat is natuurlijk een hele andere discussie en niet waar het hier om gaat :o :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:08

FrNo schreef:
Maar het verschil is wel, dat een een koe bij de slager dood is, voordat die het in de gaten heeft.

Een wolf gaat ze eerst op liggen jagen. (koe heeft dan al doodsangsten) en begint dan te eten, terwijl de koe nog leeft.

Ook dit beeld klopt niet helemaal; koeien zijn ook in de stress als ze een vrachtwagen opgedreven worden (en dat gaat ook niet altijd even zachtzinnig), verder ruiken ze de dood in het abattoir en gaat er bij het schieten ook wel eens iets mis.
Maar zelfs dan is de slager nog te verkiezen boven de wolf.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:43

https://www.zlto.nl/paginas/openbaar/bl ... NqFQ4a0dkc

duidelijk stuk.
Als het DNA van wolven onderzocht wordt, dan krijgt ieder dier een individuele code. Wolf GW1625 houdt op dit moment de gemoederen in Brabant en Limburg flink bezig. Ik kan wel zeggen dat deze wolf leidt tot heftige discussies tussen de verschillende instanties.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 09:47

Het is een beetje onzinnig om het eten van koeien door wolven naast dat van mensen te leggen, het is niet zo dat omdat de wolf een koe vangt er minder koeien door mensen worden geslacht :?

Er zijn nu eenmaal mensen die het idee stoer vinden dat er wolven lopen, net zoals er mensen zijn die vinden dat alle energie groen opgewekt moet worden. Alles moet kunnen, zolang het tenminste niet in hun eigen achtertuin is :7
Deze mensen realiseren zich niet dat hun eigen leefterrein steeds kleiner wordt daardoor. In het buitengebied leren we nu in rap tempo samenleven met allerlei predatoren, in de stad niet. Deze mensen willen wel allemaal graag op vakantie in een mooie groene omgeving.... (midden in het wolvengebied in ZO-Brabant zijn ze nu een chique vakantiepark aan het bouwen := )

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:48

Weer een paard in de stal aangevallen in Duitsland ( gegen Wolfe Pferden schutzen) paard heeft het overleefd

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:48

Dubbel

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 18:54

Mist schreef:
Weer een paard in de stal aangevallen in Duitsland ( gegen Wolfe Pferden schutzen) paard heeft het overleefd

De 1ste aanval id stal heb ik een link naar artikel gevraagd en niet gekregen, want in de Franse internet pers heb ik stevig gezocht maar kon niets vinden.

Heb je links van beiden gebeurtenissen?

Want in de stal daar ben ik wel benieuwd naar. Is niet logisch nl.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:04

Als het een stal met een halve (open) bovendeur is dan is ie zo binnen natuurlijk. Maar dan nog moet ie flink honger gehad hebben.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:15

Is helemaal niet de eerste! Paar wkn geleden ook al, nu ff geen tijd om op te zoeken

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:17

Hier in de omgeving zijn er 4 wolven gefilmd in een kalverenstal. Een aantal kalveren hebben zichzelf dood gerend. Ze waren niet aangevreten. Boer had het teruggezien op camera omdat hij een hoop gestommel in de stal had gehoord. Er wordt verder geen ruchtbaarheden aan gegeven. Men heeft DNA veilig gesteld. Waarschijnlijk om uit te vogelen om welke wolven het gaat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 19:38

Misschien willen ze het pas bekend maken als uit DNA blijkt dat het idd wolven waren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:06

Mist schreef:

Een stal moet wel echt helemaal dicht zitten natuurlijk.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 20:15

Loretta schreef:
Mist schreef:

Een stal moet wel echt helemaal dicht zitten natuurlijk.

lekker met deze temperaturen, die klotebeesten moetn gewoon niet in de buurt komen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:17

Met tralies voor een bovendeur zou het ook moeten lukken.
Zit je alleen nog met een paard wat een trauma heeft door de aanval.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 21:57

Fleuribelle schreef:
Hier in de omgeving zijn er 4 wolven gefilmd in een kalverenstal. Een aantal kalveren hebben zichzelf dood gerend. Ze waren niet aangevreten. Boer had het teruggezien op camera omdat hij een hoop gestommel in de stal had gehoord. Er wordt verder geen ruchtbaarheden aan gegeven. Men heeft DNA veilig gesteld. Waarschijnlijk om uit te vogelen om welke wolven het gaat.

Welke omgeving is dat?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:43

pien_2010 schreef:
Mist schreef:

De 1ste aanval id stal heb ik een link naar artikel gevraagd en niet gekregen, want in de Franse internet pers heb ik stevig gezocht maar kon niets vinden.

Heb je links van beiden gebeurtenissen?

Want in de stal daar ben ik wel benieuwd naar. Is niet logisch nl.

Gegen Wölfe - Pferde schutzen is een privé-facebook groep zag ik. Ik heb me aangemeld als lid, maar je mag daarvan berichten niet volledig delen met mensen buiten die groep zag ik bij het aanmelden. Dat is dus over de huidige melding van Mist...

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:55

Dat is toch raar. Waar is dan de objectiviteit? Er valt niets te controleren. Het is een groep tegen wolven, dus de mening is duidelijk en als dan berichten niet gedeeld mogen worden buiten de groep, dan weet ik genoeg. Ik vind het hoog onbetrouwbaar.
Voor mij is dat net zo onbetrouwbaar als nieuws van de pro wolfgroep als die niet gecheckt zou kunnen worden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-21 22:58

pien_2010 schreef:
Dat is toch raar. Waar is dan de objectiviteit? Er valt niets te controleren. Het is een groep tegen wolven, dus de mening is duidelijk en als dan berichten niet gedeeld mogen worden buiten de groep, dan weet ik genoeg. Ik vind het hoog onbetrouwbaar.
Voor mij is dat net zo onbetrouwbaar als nieuws van de pro wolfgroep als die niet gecheckt zou kunnen worden.

Idd. Het is allemaal al wat vaag. En als je dan ook niet zeker ben of het klopt is het in mijn ogen onbetrouwbaar.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 01:13

Gelukkig is dat niet de enige informatiebron uit Duitsland over wolven.
Persoonlijk vind ik de officiele statistieken uit Duitsland al schokkend genoeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:06

Loretta schreef:
Gelukkig is dat niet de enige informatiebron uit Duitsland over wolven.
Persoonlijk vind ik de officiele statistieken uit Duitsland al schokkend genoeg.

Precies dat dus. Het hoeft niet nog eens extra opgeklopt te worden. Maar ik heb serieus gezocht naar een attack in de stal in Frankrijk dat betreffende weekend, en er waren genoeg aanvallen geweest. Maar in de stal heb ik niet gevonden. Ik twijfel dus.
De wolf is een wild dier dat zeer hoog in de voedselketen staat dus die maakt dieren dood. Is ook een opportunist dus pakt de gemakkelijkste prooi. Balen, vervelend, maar hij doet gewoon waarvoor hij geboren is. Niets meer en niets minder. En om hem daardoor nu als een soort monster af te schilderen zoals te vaak gebeurt, vind ik vreemd. Dat vind ik net zo raar als de rode "loper" bij wijze van spreke voor hem uitleggen door de pro wolvers.
Het midden ontbreekt totaal in die discussie.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:36

pien_2010 schreef:

Rustig aan Pien, alle berichten zijn onderbouwd met krantenartikel en etc en je mag ze wel delen,

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:38

Mist schreef:
pien_2010 schreef:

Rustig aan Pien, alle berichten zijn onderbouwd met krantenartikel en etc en je mag ze wel delen,

Dat werd andersom verteld, en daar reageerde ik op.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 07:49

Ik ken mensen in Duitsland die bedreigd werden, als ze iets durfden te melden over een aanval van een wolf, al jaren geleden, dus Pien, ik vind het niet zo heel vreemd dat men er niet (meer) happig op is info openbaar te delen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-21 08:04

Dat mensen niet happig zijn snap ik. Al dat felle gedoe van tegenwoordig vind ik heel moeilijk om te begrijpen. Ik ben nog vd generatie waar we tot diep in de nacht zeer fel en tot het gaatje met elkaar discussieerden onder het genot van een drankje. Iedereen mocht altijd zeggen wat we vonden hoe radicaal anders en verschillend ook. Dat dit verloren lijkt te zijn is zoo vreselijk jammer. Dat was een heel goed iets. Nu word je bedreigd of je dierbaren. Bizar en slechte zaak.
Info niet meer delen blijf ik heel gevaarlijk vinden en ongewenst hoe begrijpelijk ook. Dan krijg je tunnelvisie en het risico op desinformatie.