Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:32

Het is inderdaad lastig, zijn ook minder paarden te koop op het moment.

@Mistral, wel kijkers gehad maar allemaal die er nog even over denken. Dus misschien dat er nog wat uitrolt, maar heb er een hard hoofd in.

Ik heb bij mijn merrie ook consessies gedaan op de prijs. Mijn merrie staat te koop voor een bedrag rond de 5. Maar die valt helaas net overal tussen. Voor een echte wedstrijdruiter kent ze de oefeningen wel, maar geen ervaring op wedstrijd. Dus te onervaren.
Voor de recreatieve ruiter is ze denk ik net te sensibel. Moet altijd wel even wennen aan de ruiter, totaal niet kijkerig verder. Mensen haken helaas af omdat ze dan te gevoelig is op de hulpen.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:36

MISTRAL94 schreef:
Autumnn spannend wat voor 1 is het waar je gaat kijken?

Een 4-jarige vosruin :)

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:36

Wat fijn nieuws mistral!

Ik kijk vaak naar paarden die her opgepakt moeten worden. Zitten vaak nog wel leuke bloedlijnen op, mensen rijden door zoveel redenen niet meer.
Bang geworden omdat ze keer gevallen staan, fokmerries die laatste jaren veulens gehad hebben maar ooit wel beleerd geweest zijn oid. Vaak zitten er echt hele fijne dieren tussen.
De laatste 4 zijn verkocht aan de manege, 1 was ik eigenlijk wel gek op maar leeftijd weerhield me voor mezelf (15jr). Inmiddels is dat 1 van de fijnere dieren op de Manege.
1 was minder geschikt en is weer verhandeld, zal beestje nu niet meer te koop staan dus heeft denk nu weer een leuk huisje.

Maar vaak zijn dat hele lieve dieren die het weer ontzettend goed doen en nog leuk kunnen lopen.

Tja iedereen wilt liefst 5 tm 8 jaar, merrie/ruin, uiterlijk voor door ringetje te halen en een super karakter. Dat is simpelweg tegenwoordig heel duur ja.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:37

Lastig. De andere kant hoeft er maar 1 match te zijn. Alleen moet die match nog wel even wakker worden. Het is wel een leuk dier! Heb jij ondertussen al een ander op het oog of dat nog niet?

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:39

Wat ik vooral erg belangrijk vond was hoe de eerste klik was. Moest goed voelen! Verder had ik eerlijk gezegt niet veel eisen behalve dan boven de 1.60 en t liefst niet ouder dan 12 jaar

Trouwens net te horen gekregen dat hij zowel röntgen als klinisch is goedgekeurd! Morgenmiddag word hij gebracht <3

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:41

MISTRAL94 schreef:
Lastig. De andere kant hoeft er maar 1 match te zijn. Alleen moet die match nog wel even wakker worden. Het is wel een leuk dier! Heb jij ondertussen al een ander op het oog of dat nog niet?

Ja heb toevallig een hele leuke gezien. Zal je even pb doen!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:41

Milo2012 schreef:
Wat ik vooral erg belangrijk vond was hoe de eerste klik was. Moest goed voelen! Verder had ik eerlijk gezegt niet veel eisen behalve dan boven de 1.60 en t liefst niet ouder dan 12 jaar

Trouwens net te horen gekregen dat hij zowel röntgen als klinisch is goedgekeurd! Morgenmiddag word hij gebracht <3

Wat super, gefeliciteerd! Heel benieuwd naar een foto.

SandravdB

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:45

Benieuwd naar de foto's milo, gefeliciteerd

Ik begrijp eigenlijk niet dat mensen niets kunnen vinden voor een lager budget, ik had zelf een oproep gedaan op facebook en binnen niet al te lange tijd zeer leuk paard kunnen vinden wat echt in lagere prijsklasse was.

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:48

Dankjullie! :D
Ik zal morgen even wat foto's maken :D

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:04

Gefeliciteerd Milo2012! We willen wel een foto als hij/zij er is :D

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:28

Autumnn schreef:
MISTRAL94 schreef:
Autumnn spannend wat voor 1 is het waar je gaat kijken?

Een 4-jarige vosruin :)

Hopelijk is het iets voor je!

Sandravb wanneer was dat dan? Ik zie momenteel weinig leuks voorbij komen op MP in de lagere prijsklasse. Boven de 15.000 komen wel steeds meer online. Sporthorses ook niet, prijzen liggen daar ook een stuk hoger. Ook op FB in die groepen komt weinig naar voren.

Gefeliciteerd Milo benieuwd naar foto's!

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:31

Ik mis trouwens wel 1 groep horse sale op fb. Vond dat echt een fijne groep om paarden te kopen/verkopen.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 20:38

Spaansepony schreef:
Ik mis trouwens wel 1 groep horse sale op fb. Vond dat echt een fijne groep om paarden te kopen/verkopen.

Verdwijnen er ook niet veel pagina's omdat verkoop via FB eigenlijk niet mag?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:42

Bij-de-weg, iemand een idee hoe 140m fokmerrie eruit ziet??

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:46

Niet hoe ze er uit ziet, wel wat ze ermee bedoelen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 22:56

PSvanLot schreef:
Niet hoe ze er uit ziet, wel wat ze ermee bedoelen.

Het maakt de typefout niet minder knullig, als is het bod al net zo vreemd.
Men kijkt blijkbaar niet op een typefout meer of minder }>

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:01

ikke schreef:

Heel spannend? :+ Heb je een link van de advertentie?

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:05

Merylpluche schreef:
Tja ik ben ook wel redelijk kieskeurig maar ik ben dan ook niet zo ervaren. Het is vooral voor mijn eigen plezier en veiligheid dat ik selectief moet zijn. En ja daar hangt dan jammer genoeg een prijskaartje aan. Ik ben jaloers op diegene die tonnen ervaring hebben en daardoor breder kunnen zoeken en verborgen schatten kunnen vinden. Wie weet lukt dit ooit ook bij mij als ik maar lang genoeg blijf oefenen

Snap ik, begrijp me niet verkeerd ik rij al een hele tijd, maar ben pas 21 dus de tonnen ervaring kun je misschien wat ? Bij zetten. Wel heb ik altijd alles met 2 handen aangenomen en wilde ik overal op, bij en van leren. Maar ik denk dat er voor iedereen paarden zijn die passen. Misschien is er iets waarvan je denkt hmm. Maar dat moet je niet meteen in de weg staan. Als je bv een paard zoekt die braaf is maar met het rijden niet helemaal lekker door loopt. Maak Wat overgangen, kijk hoe hij het oppakt. Dat voorwaartse of aan je been komt dan wel. Je hoofddoel is braaf. Is maar even een voorbeeldje hoor, maar ik denk dat als je voor een normale prijs zoekt je moet afwegen wat kan ik veranderen met rijden en bv voer en wat moet er echt al zijn en staat hoog op mijn lijstje.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:12

Ik twijfel om me nog eentje aan te schaffen. Ik heb nu maar 3 paarden meer, waarvan 1 hengst die alleen staat (met zicht op de andere 2), en sinds zijn moeder op paasmaandag ingeslapen is (ze was al 28), hangt mijn jongste erg aan mijn merrie. Enerzijds een goede gelegenheid om hen wat onafhankelijker te maken, anderzijds zou ik een derde in de groep wel fijn vinden, dan blijft er nooit eentje zielig achter.

Een tijd geleden had een kennis van mij een mooie 2-jarige pinto merrie te koop, mijn favo kleurtje, maar ik had toen net 4 ribben en sleutelbeen gebroken, dus ik durfde dit niet aan. Bovendien rij ik heel zelden, dus of ik echt nog een extra mondje te voeden wil, weet ik niet. Ben ook wel wat verzot op minipaardjes, maar ik vrees dat ik hiervoor iets teveel gras heb (al zijn ze wel onderverdeeld). Bijkomend probleem: ik kan geen paard "zoeken", het paard zoekt mij, ik bots daar altijd toevallig op, maar nu dus niet.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:34

ikke schreef:

Jup, heeft 1,40 gesprongen. Heb de advertentie gezien toevallig, ouder dier. Jammer vond wel leukerd om te zien.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 23:36

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 00:08

Dank je die is dan weer niet duur.

tempura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 01:50

Heb mijn doel nu op 2023 gezet := Eerst huisje boompje beestje, dan inschrijven voor een stalling en dan zoeken...
Leuk om te zien hoe anderen zoeken.

Maken jullie een keuze meer gebaseert op 'klik' (dit zie ik nog het meest) of op 'dit paard voldoet het meest aan mijn eisen'? Zijn er mensen in de laatste categorie?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:22

Mistral, ben eind december gaan kijken en begin januari is ze naar mij gekomen. Had zelf dus een gezocht advertentie op facebook gezet, is een m1 dressuur merrie van 15 jaar, tango x montechristo. Zeer braaf en fijn gereden paard.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 08:29

ebi_tempura schreef:
Heb mijn doel nu op 2023 gezet := Eerst huisje boompje beestje, dan inschrijven voor een stalling en dan zoeken...
Leuk om te zien hoe anderen zoeken.

Maken jullie een keuze meer gebaseert op 'klik' (dit zie ik nog het meest) of op 'dit paard voldoet het meest aan mijn eisen'? Zijn er mensen in de laatste categorie?

Dat dacht ik dus ook altijd := tot er een paard op mijn pad kwam. En na drie keer in de verkoop te gaan heb ik toch de keuze gemaakt. Een paard kopen komt nooit uit, want het perfecte plaatje is er niet. Mijn motto is nu 'het komt toch wel weer goed'. Deze merrie is trouwens 100% gekozen op klik (zij koos mij eigenlijk), want ik wilde een jonge onbeleerde, brede ruin. Alleen het ras klopt zegmaar :=