Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mijn verstand brengt mij echt steeds weer op het feit dat wat geduld hebben beter is hahaha. Ik heb al meerder paarden zadelmak gemaakt met verschillende methodes maar het voelt wel anders nu deze echt van mijzelf is
en ik nam hem wel eens in een knuffel met mijn armen rond zijn buik enzo. Dan toen hij ouder was geleerd parkeren voor een opstapje en tijdens het jaaaaaa goedzooooo whieeeee aaide ik dan over hem heen en zo voelde hij me al op zijn rug terwijl dat niet de oefening was die we deden, maar de beloning. Ik heb maar een paar seconden gehangen in stap want ik heb daar echt de buikspieren niet voor haha. Duke vond zitten net zo prima en dat was handiger voor mij
Granoek schreef:Welkom!
Ik ben als veulen begonnen met Duke langs links over zijn rug aan de andere kant te kriebelen want toen ging dat nogen ik nam hem wel eens in een knuffel met mijn armen rond zijn buik enzo. Dan toen hij ouder was geleerd parkeren voor een opstapje en tijdens het jaaaaaa goedzooooo whieeeee aaide ik dan over hem heen en zo voelde hij me al op zijn rug terwijl dat niet de oefening was die we deden, maar de beloning. Ik heb maar een paar seconden gehangen in stap want ik heb daar echt de buikspieren niet voor haha. Duke vond zitten net zo prima en dat was handiger voor mij

en dat vindt ie erg spannend. Maar het is gelukkig allemaal goed gegaan.

Guinness ziet er op zijn gemak uit al. Jullie passen mooi samen
Hoe groot is hij, hij toont ook behoorlijk groot?
90% is giraf-die-door-de-bak-wappert en echt niet internet-proof, het wordt me pijnlijk duidelijk dat ik echt te weinig sturing/begrenzing geef
Pinda is erg zoekende daardoor. Maar ze trekt nu wel fijn zelf voorwaarts aan ipv alsmaar terug te vallen als het moeilijk wordt (best wel een ding in zo'n zware bak), 1 doel is vast bereikt! Nu weer gaan werken aan contact en begrenzing zodat ze weer wat stabieler kan worden, ik laat haar echt te veel het zelf uitzoeken. Op een gegeven moment werd ze er zelfs wat pinnig door, kreeg ik een "PIEP" met een bokje
Tja, mijn eigen schuld.
Stukje verder uitgestapt over de weg, ze vond het geweldig
en het is niet eens dat ik er niet handig mee ben maar ik ben zo super onzeker

Maar ik vind haar zo leuk! 
Ik heb me nu voorgenomen dat ik er voor juni voor het eerst opgezeten wil hebben. Mits alle coronamaatregelen dan zijn opgeheven willen we misschien een week naar mijn instructeur in juli en dan zou ik hem wel graag meenemen.