[VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-18 11:30

Excuseer me even? Waarom zou ik limo moeten verkopen? Daar heb ik geen problemen mee die kan ik berijden en het vertrouwen zit ook super tussen ons. Die laat zich gewillig uit de paddock halen, grondwerk heeft ons zover gebracht dat ik zelfs tuigloos op hem kan zitten.

Spirit is een geval apart, en staat niet op een paddock maar wei tussen andere paarden met gras en onbeperkt hooi. Als die op paddock stond kwam hij vaker in de hand omdat die dan aan de hand binnen en buiten gezet wordt, nu wordt de staldeur open gedaan en volgt hij de andere paarden naar de wei. Idem voor terug binnen zetten wei gaat open en paarden lopen zelf naar hun stal terug. Hierdoor is hij dus al niet in de hand want hij heeft geleerd op eigen houtje in en uit de stal/wei te gaan.

Heb tevens al een geïnteresseerde koper. Maar ga die eerst navragen want wil niet dat het een handelaar is. Spirit verdient wel een blijvende thuis met respectvolle mensen.

Oh en met harley had ik geen problemen met werken aan de hand, die heeft zich nóóit losgetrokken gehad of moeilijk gedaan bij zadelmak maken. Enige wat probleem was is de stokmaat in combinatie met smal gebouwd zijn.

Dit was mijn hoofd na terugkomst van spoed:
Ik ben echter niet buiten bewustzijn geweest, heb de slag amper gevoeld want wou Spirit achterna gaan maar omdat ik bloed zag ben ik om hulp gaan roepen. Stalinstructrice heeft me naar spoed gebracht gehad.
Afbeelding

Die bult was snel weg, pas na 2 dagen werd ik duizelig en kreeg ik wat hoofdpijn. Op spoed hadden ze geen testen gedaan op hersenschudding omdat ik niet buiten bewustzijn geweest was, maar huisdokter zei dat ik lichte hersenschudding had.

Er was na 1 week zelfs niks meer te zien, genas veel sneller dan de schaafwond op mijn arm.

Wat de prijs betreft is die zéker bespreekbaar voor een goede blijvende thuis.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 09-10-18 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:44

SayaJones schreef:
Het is jammer dat TS zich lijkt te moeten verantwoorden in het topic terwijl het topic niet eens over Spirit gaat maar over de vooruitgang van haar en Limo.

Heel dapper besluit hoor, TS! Het klinkt ook als een verstandig besluit. Vervelend dat het zo is gelopen, ben je wel weer helemaal hersteld van de klap tegen je hoofd?
Jonge paarden en vooral veulens kunnen een hand vol zijn, als er dan zoiets gebeurd en het paard raakt je fysiek, brengt dat een flinke impact mee.
Ik hoop dat je snel een fijn huisje voor Spirit kunt vinden en dat jij je weer lekker kunt richten op Limo.

Niet vergeten dat TS steeds degene is die in eerste instantie dat nieuwe jonge paard in het topic betrokken heeft en er ook foto’s van heeft gepost hier om hem te laten zien. Er wordt niet gewoon random over die pony gepraat, TS is degene die Spirit ook in dit topic onder de aandacht heeft gebracht :)

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:57

Ook is TS niet als eerste begonnen over haar nieuwe paardje maar heeft ook een ander Bokker dat gedaan. Daarna heeft zij hem voorgesteld en dat is haar goed recht.
Ik zeg niet dat er random over de pony wordt gepraat, als je een nieuw paard hebt, mag je die best laten zien in je eigen topic, toch? Zeker als je er trots op bent.
Maar dat betekent niet dat ze zich moet verantwoorden waarom ze hem weer verkoopt en daar dan weer op afgestraft moet worden.

Wellicht was het geen verstandige keuze dat ze hem in eerste instantie had gekocht maar daar valt nu niets meer aan te doen en daar hoeft ze niet voor 'afgestraft' te worden, dat is ze inmiddels al genoeg na de schop van Spirit ;)
Het is een verstandige keuze die ze maakt, voor haar en voor Spirit :j

Babootje

Re: [VOLG] Joly's Limoncello trainen van kleuter tot rijpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:13

Ik denk dat je - zeker als moderator - voorzichtig moet zijn met uitdrukkingen als "afgestraft" en "ter verantwoording roepen" Want dat is hier echt niet aan de orde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:19

oji schreef:
xJitskee schreef:
Ik vind het alleen zo sneu voor het diertje, hij is er nog maar kort en moet nu alweer verhuizen....

Ik betwijfel of het sneu is. Persoonlijk denk ik dat een jaarling veel beter af is om nog minimaal 2 jaar in de opfok te staan met allemaal leeftijdsgenootjes in een groep, als op een stal met vooral oidere dieren en waar alleen overdag op een paddock met een pietsje gras en snachts in een stal. We vonden de stalling al niet ideaal voor een 3-4 jarige als Limo omdat ie onvoldoende jong paard kon zijn, laat staan voor een jaarling. Vanuit alle pesrpectieven, zowel voor ts als voor Spirit denk ik dat verkoop beter is.

Eens wat betreft de stalling, ik bedoelde het “sneue” meer als een jonge pony die nu alweer van eigenaar en stal wisselt. :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 10:37

Spirit is verkocht, moet alleen nog opgehaald worden.

Wat limo betreft had ik een vraag van iemand of Lightninggg nog helpt.
Zodra het nieuwe zadel is aangekomen mag lightninggg weer helpen om limo door te rijden.
Ik rij nu voorlopig op een leenzadel maar deze past niet optimaal heb ik de indruk want schuift een beetje, (kan ook komen door mijn zit of limo zijn scheefheid want zakt maar lichtjes naar één kant) waardoor ik dus ook niet vaak rij en niet langer dan 40 minuten (Incl instappen en uitstappen). Galop heb ik voor mijn vakantie gedaan gehad maar dat heb ik nu na de vakantie niet meer opgenomen omdat limo in draf weer spanning gaf in de eerste rondjes als ik wat meer voltes doe komt de ontspanning terug, dus eerst terug werken aan ontspanning voor ik galop weer vraag.

Manadeluca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:23

Ik denk dat je goed bezig bent met Limo, volhouden Art!

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 14:36

Manadeluca schreef:
Ik denk dat je goed bezig bent met Limo, volhouden Art!

Dank je.

Ik zal eens proberen te filmen van het weekend. Dat geeft een beter beeld over het rijden of grondwerken :)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:33

Stond Limo met Spirit samen op de weide? Gaat dat geen probleem geven? Of stonden ze ervoor al apart? In dat geval zal het natuurlijk geen zorg zijn :)

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 13:36

Wordt spirit niet meer gecastreerd voor de verkoop?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:19

Tjonge, het dier is verkocht.
Hou toch eens op met kiften en katten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:30

oji schreef:
Wordt spirit niet meer gecastreerd voor de verkoop?

Boeiend? :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 14:36

The_Cat schreef:
Stond Limo met Spirit samen op de weide? Gaat dat geen probleem geven? Of stonden ze ervoor al apart? In dat geval zal het natuurlijk geen zorg zijn :)

Nee Spirit stond op de weide (waar wel gras staat en onbeperkt hooi) bij de ponies van de manege. Een andere stalgang ook.

Limo staat in de stalgang van de paarden en komt dus op de paddocks samen met een oudere merrie.
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 11-10-18 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:37

Dat valt dan goed mee voor hem dat er niets moet veranderen dan :) !

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 14:38

"Fijn" dat hij zo snel verkocht is. Weer een zorg minder voor jou en meer tijd voor Limo.

Gaan we spirit nog op bokt tegenkomen met de nieuwe eigenaresse of weet je dat niet?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 15:12

Rocamor schreef:
"Fijn" dat hij zo snel verkocht is. Weer een zorg minder voor jou en meer tijd voor Limo.

Gaan we spirit nog op bokt tegenkomen met de nieuwe eigenaresse of weet je dat niet?

Ik denk van niet. Ze heeft mij via tweedehands.be gecontacteerd.

Harley ben ik helaas ook niet tegengekomen op bokt, die zou niet meer bij de handelaar staan waar ik hem in goed vertrouwen aan verkocht had. Dus is verkocht geraakt.
Echter Spirit zijn nieuwe eigenaar heb ik op fb en kan dus blijven contact houden, ookal is dat 100km van mij vandaan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 15:16

Dat is wel fijn inderdaad

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 15:59

Rocamor schreef:

Idd en Spirit komt niet alleen te staan. De koper heeft meerdere paarden :) ze neemt haar mini ook mee ter gezelschap op de trailer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:05

Art_Ificious schreef:
Rocamor schreef:

Idd en Spirit komt niet alleen te staan. De koper heeft meerdere paarden :) ze neemt haar mini ook mee ter gezelschap op de trailer.

Klinkt als een goed huisje, fijn!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:29

senna21 schreef:
Tjonge, het dier is verkocht.
Hou toch eens op met kiften en katten.

???? Ik zal wel blond zijn maar vraag me af wat er katten en kiften is aan mijn vraag :o?

En dat je mijn vraag niet boeiend vind Ineke2... Ach ik vind zoveel van jou niet boeiend maar ga dat ook niet melden als jij iets post.. kwestie van fatsoen.

Waarom ik het vroeg was omdat ik al eerder gevraagd had hoe ze het ging doen aangezien de eerdere ervaring met Limo met wegrennen na de castratie en haar angst voor wegrennen bij Spirit. Dus niet meer hoeven castreren leek mij een fijne oplossing voor ts. Maar goed, dat is niet boeiend.

Ik ben weer weg uit dit topic. Ben er klaar mee als alles zo negatief geinterpreteerd wordt. Toedeloe :wave:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 16:35

oji schreef:
En dat je mijn vraag niet boeiend vind Ineke2... Ach ik vind zoveel van jou niet boeiend maar ga dat ook niet melden als jij iets post.. kwestie van fatsoen.

Waarom ik het vroeg was omdat ik al eerder gevraagd had hoe ze het ging doen aangezien de eerdere ervaring met Limo met wegrennen na de castratie en haar angst voor wegrennen bij Spirit. Dus niet meer hoeven castreren leek mij een fijne oplossing voor ts. Maar goed, dat is niet boeiend.

Ik ben weer weg uit dit topic. Ben er klaar mee als alles zo negatief geinterpreteerd wordt. Toedeloe :wave:

Volgens mij reageerde Senna op een ander bericht.

Wbt het castreren. Even daarboven staat dat Spirit verkocht is, dus ja je vraag is totaal niet relevant (meer)...

Fijne dag nog :wave:

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-18 16:36

Oji, om even op jouw vraag te reageren, hij wordt niet meer gecastreerd. Juist omdat hij nog niet goed in de hand is en ik niet hetzelfde wil meemaken als met Limo zijn castratie. Dát was al spannend genoeg en wil geen tweede keer een paard door een draad zien vallen.
Koper vind het ook ok dat hij hengst blijft.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:07

Art_Ificious schreef:
Oji, om even op jouw vraag te reageren, hij wordt niet meer gecastreerd. Juist omdat hij nog niet goed in de hand is en ik niet hetzelfde wil meemaken als met Limo zijn castratie. Dát was al spannend genoeg en wil geen tweede keer een paard door een draad zien vallen.
Koper vind het ook ok dat hij hengst blijft.

Daarom vroeg ik het idd ook en omdat in de advertentie stond dat hij morgen gecastreerd zou worden was ik benieuwd of dat nog wenselijk was voor de koper.
Mooi dat het niet meer hoeft.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:26

[quote="Ineke2"]Volgens mij reageerde Senna op een ander bericht.

Wbt het castreren. Even daarboven staat dat Spirit verkocht is, dus ja je vraag is totaal niet relevant (meer)...

Fijne dag nog :wave:[/quot]
Volgens mij is er geeneen post van wie ook na de melding dat ie verkocht is die de pis-reactie van senna verdiende.
En de relevantie was voor mij omdat het in de advertentie stond en morgen al zou zijn. Dus ja,voor mij een vraag gezien de voorgeschiedenis, voor jouduidelijk niet boeiend maar zo is het voor niemand boeiend om te melden dat jij een vraag niet boeiend vind toch...En nu hou ik op met Verantwoorden waarom ik een vraag stel. TS heeft netjes antwoord gegeven en wat de rest ervan vind ist mir wurst.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:36

Van mij had je er niet meer op hoeven reageren hoor :D
Maar wel netjes van je +:)+