Spirit is een geval apart, en staat niet op een paddock maar wei tussen andere paarden met gras en onbeperkt hooi. Als die op paddock stond kwam hij vaker in de hand omdat die dan aan de hand binnen en buiten gezet wordt, nu wordt de staldeur open gedaan en volgt hij de andere paarden naar de wei. Idem voor terug binnen zetten wei gaat open en paarden lopen zelf naar hun stal terug. Hierdoor is hij dus al niet in de hand want hij heeft geleerd op eigen houtje in en uit de stal/wei te gaan.
Heb tevens al een geïnteresseerde koper. Maar ga die eerst navragen want wil niet dat het een handelaar is. Spirit verdient wel een blijvende thuis met respectvolle mensen.
Oh en met harley had ik geen problemen met werken aan de hand, die heeft zich nóóit losgetrokken gehad of moeilijk gedaan bij zadelmak maken. Enige wat probleem was is de stokmaat in combinatie met smal gebouwd zijn.
Dit was mijn hoofd na terugkomst van spoed:
Ik ben echter niet buiten bewustzijn geweest, heb de slag amper gevoeld want wou Spirit achterna gaan maar omdat ik bloed zag ben ik om hulp gaan roepen. Stalinstructrice heeft me naar spoed gebracht gehad.

Die bult was snel weg, pas na 2 dagen werd ik duizelig en kreeg ik wat hoofdpijn. Op spoed hadden ze geen testen gedaan op hersenschudding omdat ik niet buiten bewustzijn geweest was, maar huisdokter zei dat ik lichte hersenschudding had.
Er was na 1 week zelfs niks meer te zien, genas veel sneller dan de schaafwond op mijn arm.
Wat de prijs betreft is die zéker bespreekbaar voor een goede blijvende thuis.