Een nieuw paard kopen deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Een nieuw paard kopen deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:37

Persoonlijk vind ik het ook erg onhandig als de (vraag)prijs er niet bij staat. Ook als verkoper overigens.

Dan krijg je zoveel telefoon en mail van mensen die in een hele andere prijsklasse zoeken!

jeltsje24

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:45

hallo allemaal ... ik heb mijn merrie en veulen ook aangeboden op mp dat ik haar wel wou verkopen of wou ruilen tegen een spring/cross paard ...
is was bij een paardje wezen kijken en klikte wel 3 keer wezen rijden bleek dat het paard eerst ergens anders ook op proef was gereden en een slecht klinisch rapport had en dat had de verkopen niet aan mij gemeld ik confronteerde hem ermee en hij bekende het wel !!!
Ik had gelukkig zelf een contact opgesteld dus alles is nu weer bij het oude ...

Strohalm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:55

Ik heb inmiddels een heerlijk paardje gevonden en ben superblij met haar.

Maar ik wilde dit even vermelden omdat ik het idee heb dat er veel meer mensen blij gemaakt kunnen worden met een paard "binnen budget" wanneer de vraaprijs vermeld wordt.
Daarnaast hoeft de verkoper ook niet teleurgesteld te zijn als het lijkt alsof hij een fijne koper heeft gevonden en uiteindelijk de prijs hetgeen is waarom de koop niet doorgaat.

Ik vraag me ook echt af waarom het zo'n schande is om te willen weten wat het paard moet kosten voordat je verder vraagt.
We hebben het wel over flinke bedragen die heel erg uitéén kunnen lopen. En wat voor de één veel is, is voor de ander weinig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 22:56

Maar je bent dan wel 3x voor niets geweest, Jetlstje. Daar zou ik ook niet vrolijk van worden.

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:03

Hoi allemaal!
Ik lees nu al een tijdje mee, maar moet steeds zoeken dus ik post even wat :).
Ik ben niet op zoek, vind het gewoon om mee te lezen en kijk graag rond.

Kwam deze tegen op marktplaats, ik ken haar toevallig maar een tijd niet gezien en vond haar toch wel erg knap ontwikkeld!
http://link.marktplaats.nl/558916565

Wie weet is het wat voor 1 van jullie?

Fry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 23:04

Uitgescholden.. tjee... het moet niet gekker worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 06:26

Jeltsje, is het paard uiteindelijk niet doorgegaan?

Ik heb ooit een paard gekocht waarvan ik wist dat hij klinisch afgekeurd was maar röntgenologisch in orde.
Op het moment dat ik het paard kocht is het klinisch over gekeurd door mijn eigen veraarts en slaagde glansrijk. Veel plezier gehad van het paard en nooit geen (medische) problemen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 07:44

Ik zou em ook nogmaals laten keuren door mijn eigen DA. Zeker als er wat tijd tussen zit :)

Na het eerste bericht van iemand die tussen de 1500 en 2000 euro te besteden heeft, heb ik hier op Bokt Markt direct een prijsklasse vermeld. Al blijf ik het erg gek vinden om met dat budget te reageren op een merrie zoals de mijne ;)

Op MP heb ik een prijs staan. Het scheelt inderdaad telefoontjes en mailtjes. Zit nog te wachten op wedstrijdfoto's van afgelopen weekend en dan komt ze ook op SH :)

En uitgescholden worden als je de vraagprijs noemt? :wow: :oo

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:36

Uitschelden slaat natuurlijk werkelijk nergens op.
Maar ik vind het niet raar dat iemand zo brutaal is om een bepaald bedrag te bieden. Ook al is dat een stuk lager.
Ik heb ook wel eens een mail teruggestuurd toen bleek dat het paard te duur was dat als ze m voor dat en dat bedrag weg wilde doen ze me mocht contacten. Brutalen hebben de halve wereld. Dat zei zij ook en zou m'n mailtje bewaren...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:37

Maar ik snap puberhaupt nooit die geheimzinnigheid over de prijs.
Als jij achter je VP staat, maakt het niet uit dat de hele wereld weet wat je er voor wilt hebben toch?
En voorkomt iig een hele hoop onzinnige belletjes/mailtjes.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:39

Oh tuurlijk, bieden kan altijd. Maar onzinbiedingen worden vaak gezien als een belediging. Dat is geen goed uitgangspunt voor het onderhandelen ;)

Als je een paard ziet van 8.000 en je hebt 4.000 te besteden, dan zou ik gewoon verder kijken. Je snapt toch zelf wel dat je dan niet kunt onderhandelen? Want je hebt niet meer te besteden en dus kom je niet nader tot elkaar.

En inderdaad, als je je paard wilt verkopen, dan zul je toch aan moeten geven hoeveel je ervoor wilt hebben. Wellicht is het om praatjes te voorkomen. De kopers zijn natuurlijk niet de enige die het paard online zien staan..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:44

Pletje123 schreef:
Als je een paard ziet van 8.000 en je hebt 4.000 te besteden, dan zou ik gewoon verder kijken. Je snapt toch zelf wel dat je dan niet kunt onderhandelen? Want je hebt niet meer te besteden en dus kom je niet nader tot elkaar.

Maar dan moet je wel weten wat ze vragen. ;)

Ik vraag de VP en ligt die boven mijn budget dan stuur ik terug dat het dier boven budget ligt en wat ik wel te besteden heb. Soms kan je alsnog komen, of weten ze een dier welke wel in je prijsklasse valt.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:46

Als je een paard ziet van 8.000, dan weet je wat die kost :D En anders inderdaad vragen. Maar een bod in het wilde weg doen wat veel lager is dan de VP.. nee, daar ben ik ook niet van gediend.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 08:58

Ik zou zelf idd niet reageren op een paard van 8000 euro.
Maar bij m'n zoektocht voor m'n vorige paard kwam ik op stal voor een ander paard. Welke in mijn prijsklasse viel. Deze vond ik echter niets en na een rondje stal vond ik er 1 helemaal te gek. Maar wist ook dat ie te duur was. Zat 3000 euro boven budget. Dus ik ook aangegeven dat ik maar een bepaald bedrag had te besteden.
Er werd me gevraagd of ik het dier wilde rijden. Wat ik niet wilde omdat ik m toch niet kon betalen. Toen kreeg ik een knipoog en zeiden ze dat ze het anders niet vroegen. We hebben het nooit meer over geld gehad. En na goedkeuring heb ik gelapt wat ik te besteden had. Zo kan het ook.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:02

Ja, maar dát is de andere kant op ;) Dat is niet waar hier in dit topic op gedoeld wordt. Ik vind dat je heel realistisch reageerde door aan te geven dat je het niet kon betalen en dus ook niet hoefde te rijden. Dat is niet het doen van een onzinbod!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:04

Nee klopt. Maar het wil ook niet altijd zeggen dat mensen niet bereid zijn een heel stuk te zakken.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:16

Pletje123 schreef:
Oh tuurlijk, bieden kan altijd. Maar onzinbiedingen worden vaak gezien als een belediging. Dat is geen goed uitgangspunt voor het onderhandelen ;)

En inderdaad, als je je paard wilt verkopen, dan zul je toch aan moeten geven hoeveel je ervoor wilt hebben. Wellicht is het om praatjes te voorkomen. De kopers zijn natuurlijk niet de enige die het paard online zien staan..

Oh?
Ik durf rustig te zeggen: luister, dit heb ik te besteden, take it or leave it.
Het gros van de prijzen die hier langskomen zijn voor mij onbespreekbaar. Het staat vaak in geen enkele verhouding tot het aangeboden paard en de manier waarop overduidelijk in de advertenties gelogen wordt; zoek maar een andere gek om je zwamverhalen aan op te hangen........

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:18

Oh?

Je bent niet verplicht om een paard te kopen :D Als het je niet aanstaat, dan zoek je toch verder? Ja ik snap dat niet zo goed..

En als je er geweest bent en het paard valt inderdaad niet mee, dan kan je dat ter sprake brengen. Maar je gaat toch niet lukraak mailtjes zitten sturen naar mensen die een paard te koop (welke je nog nooit gezien hebt) hebben en dan onder het mom van: Dit heb ik te besteden, take it or leave it, al is het verschil meer dan de helft??

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:39

ik heb een vraagje
zelf heb ik nu mijn paardje gevonden
we hebben afgesproken om hem 2juni op te halen :zucht nog 2 weken :P
maar nu wilde de eigenaarresse dat ik alvast het geld overmaak op haar rekening
ik dacht zelf aan het gewoon te geven op 2juni en dan in een envelop het geld

wat zouden jullie doen ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:44

Pletje123 schreef:
Oh?

Je bent niet verplicht om een paard te kopen :D Als het je niet aanstaat, dan zoek je toch verder? Ja ik snap dat niet zo goed..

En als je er geweest bent en het paard valt inderdaad niet mee, dan kan je dat ter sprake brengen. Maar je gaat toch niet lukraak mailtjes zitten sturen naar mensen die een paard te koop (welke je nog nooit gezien hebt) hebben en dan onder het mom van: Dit heb ik te besteden, take it or leave it, al is het verschil meer dan de helft??

Ik doe geen zaken over mail; dat schrijf ik ook niet! Ik praat alleen over geld bij dingen die ik daadwerkelijk in handen heb gehad!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:45

Persoonlijk zou ik het niet doen, en al helemaal niet het hele bedrag. Kan me voorstellen dat de verkopende partij zekerheid wil hebben dat het paard ook opgehaald gaat worden, maar als er in de tussentijd iets gebeurt dan moet jij je geld nog maar eens terug zien te krijgen.
Betalen zou ik liefst online, bijv. in het bijzijn van de verkoper het geld overmaken. Is natuurlijk afhankelijk van het bedrag, maar er zijn vaak toch bedragen aan de orde waarmee ik niet graag rondloop.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:50

Geen geld overmaken lijkt me.
Wellicht alleen wat handgeld geven dat ongeveer gelijk staan aan 2 weken onderhoud en met een overeenkomstje.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:54

het hele bedrag zou ik dus echt niet doen.. en anders zou ik de papieren willen en een contract.
en als zij nu het geld wilt.. dan zou ik nu het paard gaan halen

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:56

lalachico schreef:
ik heb een vraagje

wat zouden jullie doen ?

Contract opstellen, aanbetaling erin verwerken en deze ook doen. (Bijv. 1/3 van het bedrag)
Maar niet het hele bedrag betalen. Restbedrag betalen bij afhalen van het paard.
Wat mij alleen wel verteld is, is dat een zelf opgesteld contract waar geen advocaat bij geweest is niet rechtsgeldig is.

Andere optie zou ik zelf vinden om het paard eerder te halen en het hele bedrag contant te betalen.

Papieren vragen zou inderdaad kunnen. Alleen is het papier van een paard geen eigendomsbewijs en is dit zo weer op te vragen meen ik.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 09:57

lalachico schreef:
ik heb een vraagje

wat zouden jullie doen ?

Pas 2 juni geven. Ik heb mijn paard kontant betaald :)
Dus ja ik had meer als 3500 op zak haha!
Stel evt een contract op na t betalen( als er wat gebeurd oid heb je altijd bewijs hoeveel je betaald hebt)

@ paardenprijzen; mensen denken allemaal ind dat ze supersportpaarden hebben.
Als Vp zou ik wel hoger instellen dan dat ik daadwerkelij zou willen hebben. Maar dat doet het merende ook :P
Maar dat je word uitgescholden.. Wat een fatsoen..