Een nieuw paard kopen deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

welmoed__

Re: Een nieuw paard kopen deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 07:48

waar staat hij mp of sh?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-12 07:49

Jeetje Nelleke het zit jou niet echt mee, nog wel zin om naar andere paarden te gaan kijken nu?
Ik snap ook niet waarom mensen niet gewoon eerlijk zijn

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:33

Belachelijk Nelleke,zonde van jouw tijd en van die vd verkoper.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:37

Als je mij bedoelde met sven tita, dan ja hij is al verkocht aan pizzazz :j
De reden is bij de geinterreseerden bekend en dat lijkt me voldoende :D

Ik snap ook niet waarom mensen niet gewoon eerlijk zijn, ik ben misschien te eerlijk maar we hebben het overal over gehad liever iemand die dan afhaakt dan iemand die een paard koopt waar die later niet geschikt voor blijkt te zijn.

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:38

Leuke schimmel, maar inderdaad veel te ver weg. Familie is het verste in Leiden, maar die hebben we al 2 jaar niet meer gezien.
Verder wegens persoonlijke redenen is paard kijken + kletsen bij de familie voor ons niet te doen.
Maar leuk dat iedereen mee denkt.

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:38

Voor de bokkers die op zoek zijn naar een lieve shet, altijd bereden door kinderen, verkeersmak, sociaal met andere paarden/pony's en in de omgang heel lief en rustig. Ze is gezond en 22 jaar oud. Of misschien als gezelschapspony?
GRATIS op te halen voor een goed adres:
zie http://link.marktplaats.nl/543832020

Als ik het zo lees, wordt er toch wel heel wat afgelogen door verkopers om hun paard maar kwijt te raken.....wees gewoon eerlijk, want dat verkoopt echt het best (en misschien ook wel het snelst). Ik persoonlijk zou er een heel naar gevoel aan over houden als ik oneerlijk zou zijn geweest. :o Ik ben zelf ook niet eerlijk behandeld en daarom kan ik nu een paar jaar niet meer rijden (zeer naar gevallen). ;( Ik zou dit een ander dus niet aan kunnen doen. Jammer genoeg is niet iedereen integer.

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes met jullie nieuwe aanwinsten en met jullie zoektocht! :j

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:40

Je hoeft niet alles te vertellen,maar wel de dingen die er echt toe doen.
Als je onzeker bent dan moet de verkoper gewoon eerlijk zijn.Komt anders toch niet goed.
De kleine dingetjes vertel ik pas als de mensen er zijn.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:42

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:44

Zo doe ik dat ook ambre, heb eerst de grote lijnen verteld en dan alle vragen beantwoord en als er dan nog iets is wat de koper moet weten vertel ik dat dan.

Ambre was de gribaldi van mn nicht niet wat voor jou?

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:49

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:03

@welmoed__ hij staat in ieder geval op sporthorses. MP weet ik niet zeker... Staat voor jou ook redelijk in de buurt (provincie Groningen).

@kippiekip; gister had ik het helemaal gehad, maar vandaag heb ik wel weer zin om wat rond te kijken! het paard dat me nog steeds erg aanspreekt heb ik aan vriendin laten zien en zij wees me erop dat de stap niet zo correct is en hij wat voorover is gebouwd (wat mijn merrie ook was waardoor het naar de Z2 toe toch wel veel lastiger werd) maar ga toch nog maar een keer kijken want ik had wel echt een klik met hem en dan goed op film zetten zodat ik het meerdere mensen kan laten zien.

En die zwarte Johnson merrie uit Veeningen vind ik ook erg leuk, misschien dat ik daar ook achteraan ga bellen waarom die nu weer op internet staat. En op marktplaats staat een leuke Lord Leatherdale http://link.marktplaats.nl/544624689 die is niet zo ver weg.. eerst natuurlijk de eigenaar uithoren wat hij met groen bedoeld. Als daar weer pirouettes of luchtsprongen mee bedoeld worden haha :7

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:12

Wat zoek jij dan eigenlijk Nellekee? Als je iets heel braafs zoekt, waarom zou je dan bij een groene 4-jarige gaan kijken? Jonge beesten maken nu eenmaal nog wel eens een bok of een rare sprong.
Niet alleen jonge beesten trouwens... Het zijn nu eenmaal paarden.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:16

@KarinvdM ik zoek inderdaad iets braafs en jongs. En braaf moet niet dood betekenen, er moet wel wat inzitten en eens wegspringen of een bokje maakt niet uit. Zolang er maar niet gesteigerd wordt of het een gewoonte is geworden heel snel weg te draaien. Een keer een rare sprong is niet erg, ik vind het ook niet erg om eens zand te happen als het maar niet wekelijks is. Ik heb vorige week een 4 jarige bekeken en die was zo ontzettend braaf maarja daar zat dan ook niet zoveel in dus dat is hem niet geworden.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:17

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten weer :D

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:30

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:37

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:39

Nellekeee schreef:
@KarinvdM ik zoek inderdaad iets braafs en jongs. En braaf moet niet dood betekenen, er moet wel wat inzitten en eens wegspringen of een bokje maakt niet uit. Zolang er maar niet gesteigerd wordt of het een gewoonte is geworden heel snel weg te draaien. Een keer een rare sprong is niet erg, ik vind het ook niet erg om eens zand te happen als het maar niet wekelijks is. Ik heb vorige week een 4 jarige bekeken en die was zo ontzettend braaf maarja daar zat dan ook niet zoveel in dus dat is hem niet geworden.

Braaf zijn en braaf blijven, hangt af van je eigen capaciteiten, als je onzeker/afwachtend bent of je komt zelf rijtechnisch
wat ervaring tekort kan zo'n braaf jong dier ineens gaan puberen en wel fratsen uit gaan halen :D het blijven jonge beesten....

Hoe vaak gaat het niet fout met jonge paarden doorrijden om bovengenoemde redenen? Ik hoor en zie het regelmatig....

Maar groen is neem ik aan groen: Kent niks, alleen erop zitten,stap, draf, galop en de rem.

mg911

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:40

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:05

listiglistje schreef:
Nellekeee schreef:

Braaf zijn en braaf blijven, hangt af van je eigen capaciteiten, als je onzeker/afwachtend bent of je komt zelf rijtechnisch
wat ervaring tekort kan zo'n braaf jong dier ineens gaan puberen en wel fratsen uit gaan halen :D het blijven jonge beesten....

Hoe vaak gaat het niet fout met jonge paarden doorrijden om bovengenoemde redenen? Ik hoor en zie het regelmatig....

Maar groen is neem ik aan groen: Kent niks, alleen erop zitten,stap, draf, galop en de rem.

Ben ik helemaal met je een listiglistje, heb wel ervaring met een jonge (2 week weggeweest voor zadelmak maken en daarna gewoon zelf doorgereden) en die maakte ook wel eens een rare sprong of vloog eens weg. Daar ben ik dus ook helemaal niet bang voor, alleen een paard die dus al (standaard) rare dingen uithaalt bij de huidige eigenaren begin ik niet aan. En als ik zorg voor goede begeleiding denk ik dat dat wel goed komt :)

En klopt denk en hoop ook dat hij dat bij de lord leatherdale onder groen bedoeld, maar als je mijn eerdere bericht even leest verstaan sommige mensen iets anders onder groen :+ en die hoef ik dus niet :P

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:07

De merrie waar ik mee bezig ben is ook nog groen. Maar wel enorm braaf.

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:08

@ Needje; precies het kan dus wel gewoon :)

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:13

@ Piazz; Gefeliciteeerd!

@ Nelleke; Hm fijn paard dus die 6jarige.. :S. Wel erg naar dat ze je dan laten komen terwijl jij duidelijk aangeeft dat hij gewoon braaf moet zijn.

Er word zo ie zo wel veel verzwegen bij de paarden.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:23

Al mijn jonge paarden zijn ook heel braaf bij mij,maar als die niet goed consequent gereden worden zijn het binnen 2 weken draken.
Helaas al paar x mee gemaakt.
Zou dus,als je een brave wilt,voor een paard gaan vanaf 6 jaar.Die zijn meestal al wat stabieler.
1x een jong paard doorgereden hebben is namelijk nog niet veel ervaring.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:24

Seven:die zit boven mijn budget en ik ben al ergens mee bezig.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:33

@nelleke: ik kan je een heerlijke fries van harte aanbevelen ;) Over het algemeen lekker nuchter in het koppie, dat scheelt al een hoop! En de wat modernere/luxere fries draait in de dressuur ook lekker mee! Maargoed voor hoger dan Z2 mag je bij een fries wel een behoorlijke portemonnee hebben en die zijn er natuurlijk maar weinig.
Ik kan me wel wat voorstellen bij wat je zoekt. Ik zoek ook eentje die in de basis, in het karakter gewoon braaf is. Jong en af en toe jolig zijn ze allemaal. Die oude van mij is dat z'n hele leven gebleven. Arjen zal vast en zeker ook nog wel zo zo'n buien krijgen maar in de basis is het gewoon een goedzak en dat vind ik een mooi uitgangspunt. En dan ben je zelf ook direct een stuk duidelijker en consequenter dan wanneer je het gevoel hebt dat je op een tikkende tijdbom zit.

@ambre: Leuk dat je ergens mee bezig bent! :D