Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:22

grauwman schreef:
Ze ziet er niet zo happy onder het zadel uit seasons. Ik vindt het plaatje met de Flemming mooier( terwijl dat niet mijn kleur is :o ).

Ik vond de flemmingh ook een heel stuk werkwilliger ogen.....

Pollux

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:40

@Saskia79: Ik moet juist een kleintje, ben zelf ook maar een ukkepuk. Dus maat van deze Santano is perfect voor mij! Wel goed om te horen dat Santano nakomelingen zo braaf en werkwillig zijn. Dat is waar ik naar op zoek ben na mijn niet-werkwillige merrietje, haha.

@Seasons: ik vind dit een heel mooi paard, maar ik denk dat je met de Flemmingh meer plezier zal hebben, ziet er voor mij ook werkwilliger uit. Vind dat je daar ook lekkerder mee wegrijdt. Succes met je keuze!

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:41

Ik vind de Flemmingh ook leuker en geschikter (als ik het mag zeggen..). Vind dit een erg zwaar type, weinig jeugdig voor haar leeftijd. En dat maaien en wijd gaan is natuurlijk ook niet echt positief..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 10:49

@Seasons; Ook ik blijf bij de Flemmingh. Ik vind deze voor een jong paard te weinig 'go' hebben. Daarnaast vind ik er vrij weinig ruggebruik en zweefmoment in draf in zitten..

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:12

Ok, dankjewel.iedereen! Mijn keuze is nu een stuk duidelijker geworden.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:20

wanneer ga je weer kijken bij de flemmingh...

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:26

Ik ga vandaag weer bellen voor de ruin.. Heb mijn vader overtuigd dat ik daar echt wil gaan kijken.. Het mag alleen als mijn paard opgehaald is...daar moet ik ook nog voor bellen.. Maar die ruin klonk super!! Echt precies wat ik zoek... Maarja... 18.000 is toch best wel veel

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:28

Zaterdag ga ik weer kijken.

Zo hee... 18.000??!!!!! Damn....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:28

poeh das best veel, heb je een link naar de advertentie?

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:33

Ja is veel.... Moet ik even opzoeken... Ze stuurde een mail dat we er samen over de prijs wel uitkwamen.. En door de telefoon had ik al gezegt dat ons budget veel lager lag.. Toen zei ze dat ook.

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:34

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:38

Gaaf paard hoor, Duijfje! Als je het geld hebt en het paard trekt je echt aan, zou ik als ik jou was zeker gaan kijken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:39

9 jaar Z2 startgerechtigd en redelijk bevestigde wissels >;) wissels dus niet onder de knie! dan is 18000 wel veel imo :o
het is dus een Z1 paard wat de wissels niet beheerst, daar zit een duidelijk prijsverschil in....voor 18000 heb je er een die de wissels wel kent ;)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 18-01-12 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:40

Vindt het een flink bedrag Duijfje, op basis van foto zeg ik nee (te duur en paard ziet er te gewoontjes uit) weet natuurlijk niet hoe hij loopt. Hoop voor je dat het wat is en dat de prijs nog naar beneden gaat.

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:44

JoannevZ schreef:
Ben alweer bijna 3 kwartier thuis. Wat een super schattig en braaf paard!!! Het ene moment stuiterd hij idioot door de bak en het volgende moment komt hij staan tutten. Zo lief! Hij is nog heel puppy. Loopt leuk. Staat goed op de benen. Heel af en toe alleen een knak in de gewrichten in de voorbenen. Iemand hier ervaring mee?

Graag zou ik jullie mening hierover willen weten. Het is een super gaaf en leuk paardje, maar ben een beetje huiverig voor die knakkende voorbenen. Kan dit nu wel of geen kwaad? Heb het enkel in de stap gehoord.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:46

listiglistje schreef:
9 jaar Z2 startgerechtigd en redelijk bevestigde wissels >;) wissels dus niet onder de knie! dan is 18000 wel veel imo :o
het is dus een Z1 paard wat de wissels niet beheerst, daar zit een duidelijk prijsverschil in....voor 18000 heb je er een die de wissels wel kent ;)

Pfff, ja hier ben ik het helemaal mee eens :j

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:46

Met een klik gaat de prijs naar beneden.. Wat zouden jullie voor dit paard bieden??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:50

http://www.bokt.nl/markt/ad/7621/tk-aan ... wpn-merrie

voor diegene die een buitenrijpaard zocht in een lagere prijsklasse.

@duijfje: hebben ze ook een fatsoenlijke standfoto van het dier. Nu zijn het alleen "slimme" fotos van opzij. Waaruit je weinig kan opmaken. De rij foto vind ik ook niet echt je van het..Verwacht een ander plaatje voor dat geld.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:54

JoannevZ schreef:
JoannevZ schreef:
Ben alweer bijna 3 kwartier thuis. Wat een super schattig en braaf paard!!! Het ene moment stuiterd hij idioot door de bak en het volgende moment komt hij staan tutten. Zo lief! Hij is nog heel puppy. Loopt leuk. Staat goed op de benen. Heel af en toe alleen een knak in de gewrichten in de voorbenen. Iemand hier ervaring mee?

Graag zou ik jullie mening hierover willen weten. Het is een super gaaf en leuk paardje, maar ben een beetje huiverig voor die knakkende voorbenen. Kan dit nu wel of geen kwaad? Heb het enkel in de stap gehoord.

Bokt is geen veearts die van een stukje tekst een paard kan beoordelen of ie nu wel of niet wat mankeert ;)

Als je hem leuk vindt laten keuren door je eigen veearts!

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:54

JoannevZ schreef:
JoannevZ schreef:

Ik had voor dit paard een ander paard die hoorde je ook steeds knakken ook in draf soms
Volgende eigenaar had m na laten kijken daaraan en er kwam te weinig vloeistof in t gewricht als i kt goed heben was dus een vorm van artrose.
Laatst bijgewerkt door Selinaa1 op 18-01-12 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 11:55

Hij was 7

Duijfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:00

@randie, ik weet niet, denk dat ze wel meer foto's zal hebben.. Maargoed ik wil heel graag kijken. Dus ga vandaag weer bellen over de prijs...

Over knakken in de gewrichten weet ik niet zoveel vanaf.. Alleen dat oudere paarden het meer hebben.. Daar schiet je ook weinig mee op... Sorry

JoannevZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:01

Selinaa1 schreef:
Ik had voor dit paard een ander paard die hoorde je ook steeds knakken ook in draf soms
Volgende eigenaar had m na laten kijken daaraan en er kwam te weinig vloeistof in t gewricht als i kt goed heben was dus een vorm van artrose.

Daar was ik al bang voor.

listiglistje: Ik zei ook niet dat iedereen hier dierenarts is. Ik vroeg of iemand hier ervaring mee heeft.

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:03

Ik ben verliefd op een veulen <3 maar ik weet het nog niet zo goed..

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:04

Vergelijk het knakken van gewrichten bij paarden, met het knakken van gewrichten bij mensen. Bijvoorbeeld als ik hurk, knakken mijn knieën ook continu, heeft puur te maken met dat er lucht uit de gewrichten ontsnapt. Als dit heel vaak gebeurd(idem met mensen die constant hun vingers laten knakken, en dan praten we over 1x per kwartier/half uur), dan is er (uiteindelijk/op den lange duur/na jaren) een verhoogde kans op slijtage. Het kan echter soms ook een teken van lichte instabiliteit zijn (bij jonge/groenige paarden) en te maken hebben met een stukje training.
Met andere woorden; het hoeft niets te zijn, maar als ik jou was en je wil er serieus mee verder, laat je 'm zowel klinisch als röntgenologisch even nakijken en leg het 'probleem' duidelijk voor aan de dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 18-01-12 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt