Ingrid_92 schreef:Lizzle schreef:Mijn vriend schepte laatst op dat ik op een KNMI paard rijd
Hahaha die is leuk!
Die voorspeld het weer door te schrapen met zijn hoef en heet Piet of Helga (Paulesma of v. Leur )

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mirco20 schreef:Bij op mijn werk (amsterdam) is een weide naast het gebouw waar paarden staan. Een van de paarden heeft altijd een vliegendeken en masker op. Mijn collega vroeg laatst aan mij of dat een merrie is ??????? Ik zeg hoezo?? Nou ze heeft een burka aan ze is zeker een moslimpaard![]()
Inoterry schreef:Staan bij jullie de paarden trouwens ook allemaal op de manege? Dat is namelijk zo vaak 1 van de eerste dingen die ze vragen:"oh, heb jij zoveel grond dan of staat hij op een manege?"
En staan/zitten de niet paardenmensen dan ook verwondert te kijken als je uitlegt dat er ook zoiets is als een pensionstal? En als je vervolgens bij sommigen uit probeert te leggen dat je toch echt geen oud paard hebt hoor je echt de hersenen kraken
carmenbrum schreef:Oei, die rug!!
Inoterry schreef:Staan bij jullie de paarden trouwens ook allemaal op de manege? Dat is namelijk zo vaak 1 van de eerste dingen die ze vragen:"oh, heb jij zoveel grond dan of staat hij op een manege?"
En staan/zitten de niet paardenmensen dan ook verwondert te kijken als je uitlegt dat er ook zoiets is als een pensionstal? En als je vervolgens bij sommigen uit probeert te leggen dat je toch echt geen oud paard hebt hoor je echt de hersenen kraken
Appelmoes_11 schreef:Mijn vader (die bioloog is): "Bestaat er ook nog een genetisch verschil tussen pony's en paarden?"
Ik: "Nee, ze kunnen zich gewoon onderling voortplanten."
Vader zat met krakende hersenen een halfuur lang voor zich uit te staren, en zei toen: "maar... is de grootte dan echt het enige verschil?! Dat slaat toch nergens op!"
Ik kwam niet meer bijhij heeft wel een punt.
Appelmoes_11 schreef:Mijn vader (die bioloog is): "Bestaat er ook nog een genetisch verschil tussen pony's en paarden?"
Ik: "Nee, ze kunnen zich gewoon onderling voortplanten."
Vader zat met krakende hersenen een halfuur lang voor zich uit te staren, en zei toen: "maar... is de grootte dan echt het enige verschil?! Dat slaat toch nergens op!"
Ik kwam niet meer bijhij heeft wel een punt.
Appelmoes_11 schreef:hestejente schreef:Je vader heeft gelijk, er bestaat geen diersoort die pony heet. Verschil tussen "paard" en "pony" is zuiver cultureel.
Inderdaadhet is ook niet overal hetzelfde. Ik heb het ook redelijk vaak over 'mijn paard', terwijl het toch echt een pony is.