Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Alice13

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 21:22

Lioony betreft die verzekering, die had ik op internet gezien. Kunamosity heeft een goede verzekering afgesloten die tevens de koliek operatie dekt!

Amigo2004, had iemand hier gezegd dat een paard van 600 niks is? Geloof het niet, maar er zitten hier wel mensen die een hele prestatie willen leveren met hun paard. Dan ben ik het met Lioony eens dat een paard wat maar 600 euro kost deze prestatie vaak niet kan leveren.

Ikke, wat betreft de prijs, Het is al lager dan die andere en er staat ook in overleg en goed te huis zijn belangrijk, dus daar is vast nog wel het een of ander over te bespreken!

Elynia, WELKOM! prettig he als je alles al klaar hebt voor de komst. Heb ik ook al geregeld. Heb je al meerdere paarden bezichtigd? En waar ga je morgen kijken, misschien eentje die je al kan (fotos) delen met ons?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 08:08

Welkom Elynia :)
Ben benieuwd wat voor paardje je gaat bekijken

patriciavink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 10:18

Ik ben jarenlang bijrijder geweest en heb 4 jaar geleden mijn eerste eigen paard gekocht (die ik helaas nu moet verkopen). Nu heb ik zelf een bijrijder. Buiten het feit dat er een klik moet zijn met het paard maar ook met de eigenaar, vind ik dat een bijrijder niet hoeft te betalen voor de stalling e.d. Het zou mooi en fijn zijn als er af en toe een zak voer of hoefsmit betaald wordt, maar tis belachelijk dat je de helf van de stalling moet betalen als bijrijder. Ik ben juist bijzonder blij dat iemand de zorg voor mij paard op zich neemt. Begrijpt me niet verkeerd, ik ontvang een hele kleine bijdrage voor die 3 dagen. Maar daar kan ik misschien 1/5 stalling van betalen.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:37

Nou ik ben gister avond weer terug van vakantie. Zit nu op mn mobiel dus dat leest niet zo handig, dus ik ga vanmiddag even bijlezen! :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:47

patriciavink schreef:
Ik ben jarenlang bijrijder geweest en heb 4 jaar geleden mijn eerste eigen paard gekocht (die ik helaas nu moet verkopen). Nu heb ik zelf een bijrijder. Buiten het feit dat er een klik moet zijn met het paard maar ook met de eigenaar, vind ik dat een bijrijder niet hoeft te betalen voor de stalling e.d. Het zou mooi en fijn zijn als er af en toe een zak voer of hoefsmit betaald wordt, maar tis belachelijk dat je de helf van de stalling moet betalen als bijrijder. Ik ben juist bijzonder blij dat iemand de zorg voor mij paard op zich neemt. Begrijpt me niet verkeerd, ik ontvang een hele kleine bijdrage voor die 3 dagen. Maar daar kan ik misschien 1/5 stalling van betalen.

Ben het met je eens, maar snap niet zo goed waar dit zo vandaan komt?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:22

Ben het er zelf niet echt mee eens. Persoonlijk vind ik het nog steeds meer dan normaal om de halve stalling te betalen voor mn bijrijdpaard. Heb dr helemaal voor mij zelf en mag er altijd mee op stap, mocht ook altijd de trailer lenen, maar nu hebben we er zelf 1 dus dat hoeft niet meer. Vind het ook eerlijk tegenover mn stalgenoten. Ik maak gebruik van de zelfde faciliteiten als zij. :)
Maargoed, wat dit verder met dit topic te maken heeft begrijp ik niet zo goed. :')

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 21:47

Nee ik ook niet :S hahaha!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:27

Kan iemand mijn man vertellen dat hij me niet zo moet stimuleren bij een paard te gaan kijken voordat ik mijn vast contract heb _-:(
Er staat een paardje hier op bokt te koop wat lijkt te zijn wat ik zoek. Dus ik liet het voor de gein aan hem zien en toen zei hij dat ik er gewoon voor moest gaan en dat het allemaal wel goed komt.

-O-

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:34

haha :=
nouja het zegt toch wel wat dat hij er zo positief over is?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:40

ja hij weet gewoon hoe graag ik het wil.
En het is een mooi groot en braaf paard dus hij zou er ook op passen uiteindelijk.
Maar ik vindt het wel een beetje eng! :D

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:41

Mag ik me hier ook aanmelden? Heb gister bij een haflinger gekeken :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:44

Leuk Iney :)
En hoe beviel hij? Ga je nog eens kijken?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:45

Ja goed, ja wil nog wel zeker wel een keer gaan kijken :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:46

heb je foto's?

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:28

Ik meld me toch nog maar een keer.. heb 2 weken terug mezelf hier gemeld dat ik een paardje van 9 maanden waarschijnlijk ging kopen. Ben wezen kijken en het was een paardje waar echt nog niks mee was gedaan, zelfs niet geent. Maar onder haar vacht en dat ze nog erg schraal was en hooognodig naar de hoefsmid moest, zag ik toch echt wel mijn droompaardje :) Dus inladen maar :D

[ITP] Fienne, nu anderhalve week bij mij

Ze is nu al zoveel veranderd en morgen komt de hoefsmid! (erg spannend want voetjes geven ben ik pas net mee begonnen, dus dit word nog wat)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:30

blabla, fijn dat je man je stimuleert! Misschien vindt hij het iets minder eng dan jij om nu zonder vast contract een paard aan te schaffen.
Ik zou het er eens goed met hem over hebben als ik jou was! En niet gaan kijken als je hem niet wil, want ik vergelijk nog steeds alles met die bonte die ik niet kan betalen! Hoe dom!

Iney, Welkom, leuk dat je bent wezen kijken naar een haf. We zien hier graag foto's met tekst en uitleg over de paardjes :D:D

Chris_Fire, volgens mij had ik je topic al even snel gezien! Leuk beestje hoor, daar zie ik ook wel wat in! Heel veel plezier samen, en gefeliciteerd met je aankoop zal ik maar zeggen :D

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:39

Leuk beestje Chris_Fire! gefeliciteerd :)

@Alice, ja vindt het ook heel lief van hem :) En hij vindt inderdaad dingen neit zo snel eng ;)
Naja ik heb de verkoopster wat vragen gesteld dus eerst dat maar afwachten

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:12

Zo, ik ben bijgelezen (globaal dan) had vandaag eindelijk tijd. :)

Niene87: Gefeliciteerd met je mooie bonte paardje, veel plezier met haar!

Joycebunny: Oh, haflinger vind ik ook zo leuk! Weet je trouwens al wat meer over Beauty??
Had je nog bij haar gekeken of...? :)

Alice13: Wat balen joh, van het paard en de prijs, de andere bonte is trouwens ook erg leuk!

ilovetrusha: Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Elynia: Welkom! Was het een leuk paard waar je bent wezen kijken?

Chris_Fire: Gefeliciteerd, mooi kleurtje heeft je nieuwe paard!

Ik moet nu alle PB's van de vakantie gaan beantwoorden, zoveel werk, al die paarden bekijken := . Maar goed, het is voor het goede doel.
Mijn moeder gaat maandag even bellen naar Linda Verwaal (denk dat sommige van jullie haar wel 'kennen'), een collega van mn moeder
heeft daar 2 paarden vandaan,
en adviseerde haar te bellen. Dus we gaan daar binnenkort misschien ook even heen, zodat zij ons misschien wat meer kan informeren oid.
Ondertussen zoek ik door op marktplaats en bokt naar mijn ideale paard haha :)

Elynia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:49

Het paard dat ik ben gaan bezichtigen was toch niet helemaal mijn ding, ze was erg braaf maar er was nog
veel werk aan zeg maar :) En ik ben meer op zoek naar een verder doorgereden paard waar vooral ikzelf van kan leren.
Achja, we kijken gewoon verder en we komen hem/haar wel tegen! :D

Chris_Fire: Gefeliciteerd met je aankoop, Fienne is echt een leukerd! Veel plezier met haar!
Iney: Super dat de haflinger goed beviel! Hou ons maar op de hoogte ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:18

Ja het moet het wel zijn, anders kan je het beter niet doen.Gewoon verder zoeken je weet maar nooit, wij zijn bezig met de opvoeding.Vanmiddag bij het water bij vullen kwam hij kijken, en drong zich erg op.Dus mijn dochter zegt, nee lieverd nu niet ga eens op zij.Dus ik zeg dat moet je meteen goed aan pakken,ik zwaai met mijn armen en zeg hard, op zouten nou.Dus haar meteen duidelijk gemaakt dat ze hem gewoon gelijk goed moet aan pakken.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 11:08

Merel___ schreef:
Mijn moeder gaat maandag even bellen naar Linda Verwaal (denk dat sommige van jullie haar wel 'kennen'), een collega van mn moeder
en adviseerde haar te bellen. Dus we gaan daar binnenkort misschien ook even heen, zodat zij ons misschien wat meer kan informeren oid.

Ja ik ken linda verwaal, een van haar helpende handen is een vriendin. Linda heeft schitterende paarden staan. Ze moet op dit moment ook een hele mooie schimmel en vos hebben staan. Jammer genoeg boven mijn butget dus dat gaat hem voor mij niet worden :D heel veel succes ik denk dat het helemaal gaat worden. Ze heeft trouwens ook een website waar ze de paarden wel op heeft staan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:08

Alice13 schreef:
Merel___ schreef:

Ja ik ken linda verwaal, een van haar helpende handen is een vriendin. Linda heeft schitterende paarden staan. Ze moet op dit moment ook een hele mooie schimmel en vos hebben staan. Jammer genoeg boven mijn butget dus dat gaat hem voor mij niet worden :D heel veel succes ik denk dat het helemaal gaat worden. Ze heeft trouwens ook een website waar ze de paarden wel op heeft staan.

Bedenk dat een paard van 10.000 euro net zoveel kost in de heb dan eentje van 1000 euro. Je kunt beter iets meer betalen in de aanschaf voor een paard waarvan je denkt: DIE IS 'T dan dat je met minder genoegen neemt, omdat je jezelf een budget hebt gesteld.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:27

En daar ben ik het helemaal mee eens! :j
Paard waar ik nu mee bezig ben, ligt ook wat boven budget, maar voor deze geld dan in godsnaam maar een uitzondering haha! :=

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:30

door jullie heb ik even contact opgenomen met linda verwaal nu mijn zus nog overhalen om even te gaan kijken :)

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:37

Ik had ook al even gekeken, staan leuke paarden! :j
Helaas wat ver rijden voor ons..