@Quebelle, Dank je wel voor je suggesties! Ik vind zelf Nevada erg leuk, maar mijn dochter die ook mee mag kiezen vind die naam niet leuk. Salina is wel grappig, de moeder heet Sandy, mijn dochter Alina. Maar dan is het net of ik het veulen naar haar heb vernoemd.
Wauw wat een mooie namen komen langs! Vooral de namen met een mooie betekenis vind spreken mij erg aan. De namen op de vorige pagina van Quebelle vind ik bijvoorbeeld prachtig! Zelf ben ik fan van de naam Shelo, betekend hemel of lucht in het papiaments. Spaanse namen vind ik sowieso erg mooi.
Bedankt Barbulet! Ik hou namelijk ook van namen met betekenis,vooral Romeins/Griekse
Quebelle
Geplaatst: 01-03-12 19:50
wessel6 schreef:
hey,
ik krijg binnenkort waarschijnlijk een fries het is een ruin, dus ik zoek nog een stoere naam ik vind Cabacho ook wel gaaf:)
Imperial Black is een juiste vertaling
Verder nog:
Jack Black Badder than Black Nightshade Nightlight Black Velvet Pure Essence Nighttime Ultraviolet,engels uitgesprolen. Kuro (japans voor zwart & symboliseerd nobelheid) Kuro Magic Black Magic Blackjack Abbasid (dynasty in Arabie waar zwart in de vlag voorkwam) Neutron Star (ook wel zwart gat genoemd = neutronen in de ster exploderen waardoor er een 'zwart' gat ontstaat) Blackbox
Kuro is erg mooi! Abbasid ook! Bij Black Velvet moet ik denken aan de Ariel reclame Terwijl het eigenlijk een hele mooie naam is!
Veleta_02
Geplaatst: 01-03-12 21:52
Ik heb al eens eerder gepost, maar ben nog steeds opzoek naar een naam voor mijn veulen... Ik ben er nog steeds niet uit. Misschien is hier nog iemand met een idee? Moet met de letter H beginnen.
Ik zoek nog een naam voor zowel een merrie als een hengst.
De merrie heet Veleta (sportnaam Valinsky) en de hengst heet Charmeur. Ik zou het leuk vinden als de naam iets met de vader of moeder te maken heeft, maar dat hoeft niet perse. Wat ik verder mooi vind is namen van Steden of gewoon een chique naam. En namen met een betekenis vind ik heel erg mooi
Thanx voor je reactie! Het is nog niet helemaal wat ik zoek... Heb je ook nog suggesties voor namen met 2 woorden of namen eindigend op eta? (ivm de merrie)?
wessel6
Geplaatst: 02-03-12 09:42
Je kan ook op Google translate een betekenis in het Nederlands vertalen naar bijv. Wit-rusisch. Heb ik ook gedaan met vurige danser= ahnisty Tancor
Mijn nieuwe paard is goedgekeurd, dus ben nog wel heel hard op zoek! Info had ik op de vorige pagina staan. Ik zit nu in m'n hoofd met Denzel (Washington)
Quebelle
Geplaatst: 02-03-12 19:35
wessel6 schreef:
Je kan ook op Google translate een betekenis in het Nederlands vertalen naar bijv. Wit-rusisch. Heb ik ook gedaan met vurige danser= ahnisty Tancor
Helaas loop je wel het risico dat het niet altijd juist kan zijn ...
Pikkepor
Geplaatst: 02-03-12 19:54
__Danielle schreef:
Ik zoek een wedstrijdnaam voor mijn merrie Clivia. Iemand misschien een idee? Heb er niet specafieke eisen voor..