Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:57

jasz schreef:
Nynke1 schreef:
Weet je wel wat het betekend om bij iemand in het krijt te staan :')?

nou, ze gebruikt het in de een geschikte situatie en ze gebruikt het ook op de goede plek in de zin. daarbij komt ze niet over als iemand die niet weet wat ze zegt! dus ja, dat denk ik wel.

Koekoek, ze is 10. Toen ik 10 was wist ik echt niet wat dat betekende en zij overduidelijk ook niet, want het spreekwoord slaat in dit geval helemaal nergens op.

LiVetime

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:58

Waarom zijn jullie zo fel? Ze is nog maar 10 hoor. En dan gebruikt ze 'in het krijt staan' even verkeerd...

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:59

ze bedoeld gewoon dat ze blij is dat ik wat zei over het denigrerend doen naar de wat jongere mensen onder ons. daarin heeft ze gelijk. Dus ga lekker iemand van je eigen leeftijd aanvallen zeg!

nee123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:01

Waaat?! Sorry hoor, maar ik snap niet dat paardengekke mensen dat zouden doen....nee dus, ik zou er geen seconde over denken!!! Voor geen miljard niet! 8)7

Nynke1

:') oke

Gulpje

Ja idd, ga lekker hakken op iemand van je eigen leeftijd. Laat dat meisje lekker krijten als ze dat wil.

Ontopic: mijn paarden zouden niet weggaan, ik kan ze niet missen. Echt Penny maar het is waar.
Mijn schoonmoeder daarentegen kan ik missen als kiespijn, die mag zo weg voor een miljoen!

hannah41

Ik denk het wel hoor (al heb ik er op het moment geen), een miljoen is echt veel geld. Het klinkt inderdaad heel raar, maar voor dat geld kun je een mooi paard uitzoeken waarmee je ook een goeie band op kan bouwen. Al helemaal als hij dan ook nog een goed te huis kreeg (en met dat geld, kom ik gewoon regelmatig op bezoek met mijn vliegtuigje) dan kregen ze er een mooi lintje om! Sorry pony, maar dat is toch wel heel veel geld. Ik zou me wel schuldig voelen denk ik, maar hij gaat wel weg hoor!Tenzij je het paard al heel lang kent, samen opgeroeid bent/veel meegemaakt hebt en toch geld zat hebt. :j /3 :$

Enne de slager (indien het een goeie is die geen stress veroorzaakt) mag hem ook hebben hoor, hij voelt er niks van.
Laatst bijgewerkt door hannah41 op 21-02-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:03

Colway schreef:
monica42 schreef:
Mijne gaan nooit van mijn leven weg!!!!!!! Never never
Ook niet voor 1 miljoen euro
ook niet voor 100 miljoen euro!!!!

voor 100 miljoen mag de slager hem zelfs hebben :')

de slager?

ilikex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:04

LisanneElena schreef:
Waaat?! Sorry hoor, maar ik snap niet dat paardengekke mensen dat zouden doen....nee dus, ik zou er geen seconde over denken!!! Voor geen miljard niet! 8)7

nee idd , ook al willen ze er 100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000.00 euro voor , ze gaat never nooit meer weg! eens in mijn hart altijd in mn hart!!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:09

Colway schreef:

mensen die zoiets roepen, die mogen niet roepen dat tieners niet weten wat ze zeggen. Dit is zo'n loze uitspraak!
Net zo loos als zeggen dat je paard die je niet hebt niet weg mag, jou woorden dan he ;)

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:13

Voor een geweldig goed tehuis kan ik er over na denken.
De slager zou ik noooit over mijn hart verkrijgen! m'n beste maatje van het leven beroven voor geld....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:21

jasz schreef:
Colway schreef:

mensen die zoiets roepen, die mogen niet roepen dat tieners niet weten wat ze zeggen. Dit is zo'n loze uitspraak!
Net zo loos als zeggen dat je paard die je niet hebt niet weg mag, jou woorden dan he ;)

Ik vlg je niet helemaal, maar ja inderdaad de slager, voor 100 miljoen breng ik hem heen, kusje, en neem ik hem als biefstuk mee terug

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:24

Ik heb trouwens nooit dit gezegd:
jasz schreef:
Colway schreef:

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:25

Ik zou mijn meisje echt nooit weg doen! nog niet voor al het geld in de wereld... geld maakt makkelijk niet gelukkig en na alles dat is heb mee gemaakt is Tsarina het eenige wat me gelukkig maakt! haar weg doen ? nooit.

jorindez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:29

Voor een miljoen gaat mijn paardje wel weg. Als ik m al iets langer zou hebben zou ik er wel iets langer over na denken.
Alleen de slager zou ik echt niet aan kunnen denken.

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:31

Ik ga ervan uit als mijn paard voor een miljoen verkocht wordt, er ook voldoende geld zal zijn voor zijn verdere verzorging. Nou, daar gaat een grote strik rondom mijn hééééél gepoetst paard en een kaartje met het telefoonnummer van de HS :')
Mijne zijn trouwens drie kapotjes, weidemeubilair, mogen hier blijven staan tot aan hun dood maar voor een miljoen? Ja, dan gaan ze de deur uit!

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:32

Voor 2x de helft ook wel hoor.. 1/10 deel trouwens ook haha

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:34

Colway schreef:
Ik heb trouwens nooit dit gezegd:
jasz schreef:

nee klopt, dat heb je niet letterlijk gezegd. Maar je begint wel gelijk over dat sommige mensen niet weten wat ze zeggen, omdat ze niet bij de 'grote mensen wereld' horen. Dat argument is nergens op gebaseerd. daarom vind ik dat een loos argument.
Maar laten we stoppen met deze oneindige discussie. Anders wordt dit het zoveelste topic waarin de wijze volwassenen tegen de zogenaamd onwetende kinderen staan. daar is dit topic niet voor bedoeld. Maar enkel om iedereen zijn mening te vragen over dit vraagstuk. Daarbij staat iedereen vrij te zeggen wat ie wil, maar het is niet eerlijk om meningen van sommige af te doen als onzin omdat ze door niet volwassenen werden geschreven.
Laatst bijgewerkt door jasz op 21-02-13 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:34

Toen ik mijn merrie kocht riep ik altijd, ze gaat nooit meer weg en ze blijft altijd bij me. En dat was ook echt mijn intentie, maar het liep anders en toen heb ik besloten om te verkopen. Ik heb er een jaar lang verdriet van gehad. Inmiddels nieuwe beesten en net zo blij mee als met mijn vorige merrie.

Ik heb er wel veel van geleerd, ook andere mensen kunnen net zo goed voor je paard zorgen als jijzelf. En ze kunnen net zulke goede maatjes worden als jij ooit eens was met je paard. Een paard is minder gehecht aan jou dan andersom, dus ja, voor een miljoen zou ik serieus overwegen om te verkopen. 1 miljoen is veel geld, niet zoveel dat het je leven op zn kop zet maar wel genoeg om een mooi nieuw paard, huis, minder werken ect te veroorloven.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:36

Ik zeg altijd dat als ik mijn lieverd moet wegdoen dat ik hem naar de slacht breng omdat het er 1 is met een vrij grote gebruiksaanwijzing. En ik wil dus niet dat hij de 1 na de andere "nieuwe baasje" moet omdat ze hem niet begrijpen. Dus ja hoor voor veel geld gaat ie morgen nog weg of naar de slacht. Geld maakt niet gelukkig, maar t maakt sommige dingen toch net iets makkelijker ;) Stel dat ik morgen een bod van 5 ton op ons boerderijtje krijg ben ik ook na 5 minuten aan het pakken hoor en overmorgen weg .

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:37

Britt doe ik niet weg voor geld.
Geld is leuk kun je een heleboel dingen voor kopen, maar ik heb al iets heel erg leuks, Britt dus dat is al gelukt.

Chivanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:42

Het is echt triest dat mensen wel hun pony weg doen voor 1 miljoen :( .
Dan mag ik wel een penny meisje klinken maar beter dat dan iemand die gewoon kil zijn
pony weg doet alleen voor geld, geld kan je niet knuffelen en een band mee hebben :o
Tenzij je natuurlijk die 1miljoen neemt en hem daarna terug koopt voor minder }>

Regendans

Re: Gaat jou pony/paard weg voor een miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:45

een beedje jammer dat ej de mensen meteen triest noemt... is toch een eigen keus?

waar ik toestraks aan moest denken: de mensen die nee zeggen; ze kregen een miljoen aangeboden, dag daarna overlijd hun paard door bijv. koliek, dan denk ik dat jullie best wel zouden balen, toch? :P

Sachet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:46

Zo zeg ik vind dat veel mensen hier wel heel makkelijk over doen.

Een miljoen is zeker veel geld en je kan er ook weer een ander paard voor kopen, dus aan die kant snap ik wel dat je hem weg doet.
Maar aan de andere kant maakt geld ook niet je geluk, ik heb zoveel paarden gehad zonder klik en heb deze allemaal weer verkocht omdat er gewoon niks was tussen ons.
Nu heb ik zo'n fantastisch paard en heb al zoveel met hem mee gemaakt dat ik hem voor dat geld niet weg doe, mede ook dat ik weet dat ik zo'n paard nooit weer krijg.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 20:48

Chivanah schreef:
Het is echt triest dat mensen wel hun pony weg doen voor 1 miljoen :( .
Dan mag ik wel een penny meisje klinken maar beter dat dan iemand die gewoon kil zijn
pony weg doet alleen voor geld, geld kan je niet knuffelen en een band mee hebben :o
Tenzij je natuurlijk die 1miljoen neemt en hem daarna terug koopt voor minder }>

sorry, maar wat onzinnig om iemand kil te noemen... denk je echt dat het je paard een worst zal wezen? hij wil lekker ruimte, vriendjes en goed voer en verzorging. wie dat geeft boeit ze echt weinig... Ook al willen we allemaal graag denken dat ze alleen t baasje lief vinden. Tuurlijk hechten en herkennen ze na een tijd, maar uit het oog uit het hart hoor voor een paard, het sentimentele verbinden wij er aan.