Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lielle schreef:ja, maar je kunt ook de speciale paardenservice kiezen, waarbij ze hem met een trailer ophalen.
BitchyWitchy schreef:Maar goed, op het moment dat het leven uit je paard is, is het nog slechts een jas/omhulsel wat er overblijft.... Paard voelt er niks meer van, het is maar net waar de eigenaar zich het prettigst bij voelt.
Zoals Nada zo mooi zei, zijn/haar ziel leeft voort in je hart
Vickyyy schreef:Ja, maar als je pony/paard word ingeslapen. Word ie dan met zo'n vrachtwagen opgehaald en dat ze hem optillen en zo *ponk* in die wagen laten vallen zodat je z'n botten hoort breken?
Debortje_ schreef:Maar dan wil ik eigenlijk wel dat de wagen al vol ligt met andere dieren zodat die niet onderop ligt.
IKbenEllen schreef:Je kunt ook niet kijken
ellepel schreef:beide kanten hebben hun problemen,. de slager kan scheef schieten dan is je paard nog niet dood en de dierenarts kan een te lichte dosis geven dan heb je dus een vechtend paard....
beiden is erg, je paard is dood,weg,voor altijd............
Suus schreef:Dat een paard er 2 uur over doet voordat ie dood is als ie ingeslapen wordt, is de grootste flauwekul. Persoonlijk vind ik inslapen de beste optie. Gewoon in de vertrouwde omgeving een spuitje geven. Als je naar de slacht gaat dan ruikt het paard echt wel de lucht daar en zal sowieso gestresst zijn van de vreemde omgeving etc. Ik wil mijn geliefde dier dat in elk geval niet aan doen in zijn laatste uurtjes. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn paard achter laat in het slachthuis. Vreselijk gewoon.
LF_xx_D schreef:^Mee eens.^
Ik moet er niet aan denken dat iemand je paard opeet, en in het riool terechtkomt..![]()
En al word je paard niet voor consumptie gebruikt, alsnog geen leuk gevoel.
Ik ga denk voor een goed inslaapmiddel.
BitchyWitchy schreef:Vickyyy schreef:Ik heb het gelezen. Jeetje, ik leef met je mee. Ik vind het heel dapper van je. Ik had al lang gekotst en alles.
Wedden van niet???
Op het moment dat je die keuze moet maken, en je staat achter je keuze, dan kun je heel veel aan hoor
Ik ben zelf absoluut niet gelovig, maar mijn oma zegt altijd; "ieder krijgt het kruis dat hij kan dragen".... En ik denk dat ze gelijk heeft.
IndianLady schreef:LF_xx_D schreef:^Mee eens.^
Ik moet er niet aan denken dat iemand je paard opeet, en in het riool terechtkomt..![]()
En al word je paard niet voor consumptie gebruikt, alsnog geen leuk gevoel.
Ik ga denk voor een goed inslaapmiddel.
Waarom komt jouw paard in het riool terecht?
Bij de Rendac wordt hij vermalen tot meel wat uiteindelijk verbrand word. In de toekomst willen ze het omzetten in brandstof. En bij de slachterij wordt hij opgegeten. De delen niet geschikt voor consumptie gaan alsnog naar de Rendac. Dus hoe kom jij erbij dat je paard in het riool verdwijnt???
meissjj57 schreef:mij lijkt het gewoon het fijnst als je paard op de natuurlijke manier overlijdt, ik ken al meerdere paarden die naar de slager zijn gegaan, zelfs een keer een paard met een lichte koliek aanv al naar de slager moest en toen had ik het idee dat het meer om geld ging, dan om het paard...want de slager geeft geld voor het paard en de dierenarts niet, en dat vindt ik VRESELIJK
Citaat:Suus schreef:
Dat een paard er 2 uur over doet voordat ie dood is als ie ingeslapen wordt, is de grootste flauwekul.
Snoevie schreef:ik denk dat de meesten mensen hun paard niet perse voor het geld naar de slager brengen!