Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pillow schreef:Eerlijk gezegd maak ik me daar helemaal geen zorgen om. Voor ik naar bed ga voer ik paard en schapen en dan gaat de Chihuahua ook de tuin in. Ik denk dat ik aan de dieren wel merk of er onraad is. Als ik laat met de auto thuis kom heb ik er nog nooit bij nagedacht.
Nyaleti schreef:Voor de mensen die midden in wolven gebied zitten, buiten alle zorgen om je dieren, hoe gaan jullie hier zelf mee om?
Ik woon achteraf tussen de weilanden, pikke donker dus. Wel licht op het erf maarja niet alles is verlicht natuurlijk. Toen de wolf hier vorig jaar sporadisch langs is gerend, was ik echt wel op m'n hoede met savonds naar de auto of naar de paardenstal lopen.
Of m'n moeder die nachtdiensten werkt en dus savonds laat richting het dorp moest fietsen, vond ze ook écht niet grappig.
Niet de angst dat ie mij op eetmaar wel dat je hem plots tegen komt en veel te dicht bij staat.
Ik lees hier weinig over zulke dingen dus ben best benieuwd naar de 'impact' op jullie dagelijks leven. (Je kind) in het donker laten fietsen, savonds even de hond een plasje laten doen op het ef of naar de schuur oid lopen..
Iemand scheef een tijdje terug al, "ja zag hem weer zitten in de bosjes maar dat gebeurd zo vaak. Gewoon rustig doorlopen" echt bizar
Sanet schreef:Ik denk inderdaad dat zolang een wolf weg kan komen, dat dat ook absoluut zijn eerste reactie zal zijn en niet het aanvallen van een mens. Er zijn hier maar weinig plekken waar dat niet zou kunnen. Dus voor mezelf maak ik me daar op dit moment geen zorgen over.
Als hier echter een volledige roedel zou zitten en je dus ook kans hebt om zoals laatst bij Appelscha gewoon ineens 6 te zien, daar zou ik me dan wel zorgen om maken. Ik denk dat als ze met z’n 6-en zijn, ze een stuk stoerder zijn en dan misschien ook wel durven aanvallen.
Zeker omdat wij honden hebben en die heel vaak als ik met de paarden bezig ben of ga uitmesten met mij mee zijn los en dus ook dan los in de tuin lopen enzo.. dat ze de honden als bedreiging zien en… brrrr.
tienus63 schreef:Voor wie Facebook heeft.
Hybride Wolfsen in gevangenschap in Duitsland.
Let op het rossige bij de snuit en oren.
Dat is ook heel duidelijk aanwezig bij wolf bij Oude Willem.
https://fb.watch/ofqUU0l_dR/
Nyaleti schreef:Voor de mensen die midden in wolven gebied zitten, buiten alle zorgen om je dieren, hoe gaan jullie hier zelf mee om?
Ik woon achteraf tussen de weilanden, pikke donker dus. Wel licht op het erf maarja niet alles is verlicht natuurlijk. Toen de wolf hier vorig jaar sporadisch langs is gerend, was ik echt wel op m'n hoede met savonds naar de auto of naar de paardenstal lopen.
Of m'n moeder die nachtdiensten werkt en dus savonds laat richting het dorp moest fietsen, vond ze ook écht niet grappig.
Niet de angst dat ie mij op eetmaar wel dat je hem plots tegen komt en veel te dicht bij staat.
Ik lees hier weinig over zulke dingen dus ben best benieuwd naar de 'impact' op jullie dagelijks leven. (Je kind) in het donker laten fietsen, savonds even de hond een plasje laten doen op het ef of naar de schuur oid lopen..
Iemand scheef een tijdje terug al, "ja zag hem weer zitten in de bosjes maar dat gebeurd zo vaak. Gewoon rustig doorlopen" echt bizar
SusanH schreef:Ik heb met mensen (natuur experts) uit het buitenland gesproken over het gedrag van "onze" wolven, zij zeggen allemaal, het zijn hybrides. Ik geloofde dat eerst niet zo. Maar ik begin steeds meer toch te geloven dat dit wel zo is. Niet schuw, en ook veel uiterlijke kenmerken die meer overeenkomen met een hond dan met een wolf.