Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 18:57

Voor wie Facebook heeft.
Hybride Wolfsen in gevangenschap in Duitsland.
Let op het rossige bij de snuit en oren.
Dat is ook heel duidelijk aanwezig bij wolf bij Oude Willem.

https://fb.watch/ofqUU0l_dR/

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:00

pillow schreef:
Eerlijk gezegd maak ik me daar helemaal geen zorgen om. Voor ik naar bed ga voer ik paard en schapen en dan gaat de Chihuahua ook de tuin in. Ik denk dat ik aan de dieren wel merk of er onraad is. Als ik laat met de auto thuis kom heb ik er nog nooit bij nagedacht.

Heb je dat filmpje gezien van dat hondje dat uit de voordeur liep en gegrepen werd?

De wolf zit hier nog niet maar is al wel regelmatig in de buurt binnen 30 km gespot. Ik loop s avonds niet meer de es op met de hond. Heb zelf gelukkig verder geen dieren meer en ben daar blij mee.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:28

Ik heb net een melding gedaan bij wolven Westerveld. Ik zag er net eentje in het veld rennen. Blijf het een beetje surrealistisch vinden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:29

Ik ben niet bang voor mezelf. Wel voor de hond. Maar ik ga nog wel alleen met haar op stap. Kijk wel extra goed uit, vooral op de Veluwe.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:31

Nyaleti schreef:
Voor de mensen die midden in wolven gebied zitten, buiten alle zorgen om je dieren, hoe gaan jullie hier zelf mee om?
Ik woon achteraf tussen de weilanden, pikke donker dus. Wel licht op het erf maarja niet alles is verlicht natuurlijk. Toen de wolf hier vorig jaar sporadisch langs is gerend, was ik echt wel op m'n hoede met savonds naar de auto of naar de paardenstal lopen.
Of m'n moeder die nachtdiensten werkt en dus savonds laat richting het dorp moest fietsen, vond ze ook écht niet grappig.
Niet de angst dat ie mij op eet :+ maar wel dat je hem plots tegen komt en veel te dicht bij staat.

Ik lees hier weinig over zulke dingen dus ben best benieuwd naar de 'impact' op jullie dagelijks leven. (Je kind) in het donker laten fietsen, savonds even de hond een plasje laten doen op het ef of naar de schuur oid lopen..

Iemand scheef een tijdje terug al, "ja zag hem weer zitten in de bosjes maar dat gebeurd zo vaak. Gewoon rustig doorlopen" echt bizar :=

Voor mezelf ben ik niet zo bang. Ik ga echter niet meer in de schemer het bos in. Dieren gaan in de nacht achter slot en grendel en alleen nog onder toezicht buiten. Dus dagje weg, dan de dieren naar binnen. Ik vind het wel griezelig dat mijn zoon in het donker door het gebied naar school moet fietsen, maar goed, hij moet wel naar school.
Het enige wat ik eng vind zijn de herten, die kan je niet opsluiten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:37

Ik denk inderdaad dat zolang een wolf weg kan komen, dat dat ook absoluut zijn eerste reactie zal zijn en niet het aanvallen van een mens. Er zijn hier maar weinig plekken waar dat niet zou kunnen. Dus voor mezelf maak ik me daar op dit moment geen zorgen over.

Als hier echter een volledige roedel zou zitten en je dus ook kans hebt om zoals laatst bij Appelscha gewoon ineens 6 te zien, daar zou ik me dan wel zorgen om maken. Ik denk dat als ze met z’n 6-en zijn, ze een stuk stoerder zijn en dan misschien ook wel durven aanvallen.
Zeker omdat wij honden hebben en die heel vaak als ik met de paarden bezig ben of ga uitmesten met mij mee zijn los en dus ook dan los in de tuin lopen enzo.. dat ze de honden als bedreiging zien en… brrrr.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 19:40

Sanet schreef:
Ik denk inderdaad dat zolang een wolf weg kan komen, dat dat ook absoluut zijn eerste reactie zal zijn en niet het aanvallen van een mens. Er zijn hier maar weinig plekken waar dat niet zou kunnen. Dus voor mezelf maak ik me daar op dit moment geen zorgen over.

Als hier echter een volledige roedel zou zitten en je dus ook kans hebt om zoals laatst bij Appelscha gewoon ineens 6 te zien, daar zou ik me dan wel zorgen om maken. Ik denk dat als ze met z’n 6-en zijn, ze een stuk stoerder zijn en dan misschien ook wel durven aanvallen.
Zeker omdat wij honden hebben en die heel vaak als ik met de paarden bezig ben of ga uitmesten met mij mee zijn los en dus ook dan los in de tuin lopen enzo.. dat ze de honden als bedreiging zien en… brrrr.

Nou dat dus, we hebben reactieve honden, dus ik mijd schemer. En iedereen heeft het altijd maar over een wolf, maar zoals jij zegt, ze lopen gewoon in roedels, wel een hele andere categorie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:18

tienus63 schreef:
Voor wie Facebook heeft.
Hybride Wolfsen in gevangenschap in Duitsland.
Let op het rossige bij de snuit en oren.
Dat is ook heel duidelijk aanwezig bij wolf bij Oude Willem.

https://fb.watch/ofqUU0l_dR/

Tienus ik ben hier nog eens over na gaan denken. Die wolf bij Lunteren kan ook goed een hybride zijn. Dat verklaart dan waarom ie op een Duitse Herder lijkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:21

De kans dat het een hybride is zit er dik in. :j

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 20:23

Volgens mij wordt er onafhankelijk DNA onderzocht van de wolf bij Oude Willem.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 21:16

Nyaleti schreef:
Voor de mensen die midden in wolven gebied zitten, buiten alle zorgen om je dieren, hoe gaan jullie hier zelf mee om?
Ik woon achteraf tussen de weilanden, pikke donker dus. Wel licht op het erf maarja niet alles is verlicht natuurlijk. Toen de wolf hier vorig jaar sporadisch langs is gerend, was ik echt wel op m'n hoede met savonds naar de auto of naar de paardenstal lopen.
Of m'n moeder die nachtdiensten werkt en dus savonds laat richting het dorp moest fietsen, vond ze ook écht niet grappig.
Niet de angst dat ie mij op eet :+ maar wel dat je hem plots tegen komt en veel te dicht bij staat.

Ik lees hier weinig over zulke dingen dus ben best benieuwd naar de 'impact' op jullie dagelijks leven. (Je kind) in het donker laten fietsen, savonds even de hond een plasje laten doen op het ef of naar de schuur oid lopen..

Iemand scheef een tijdje terug al, "ja zag hem weer zitten in de bosjes maar dat gebeurd zo vaak. Gewoon rustig doorlopen" echt bizar :=

De impact die het heeft is voornamelijk doordat ik dieren heb.
Ik wil alles eigenlijk voor het donker binnen hebben en dat betekend veel meer regelwerk of bijv. eerder weg bij een vrijdagmiddagborrel e.d.
Een nachtje of weekendje weg ? Dan moet ik iemand regelen die de stallen doet, mijn dieren wil voeren en binnen/buiten zetten.
Terwijl ik anders mijn moeder vroeg een oogje in het zeil te houden en ze 24/7 op de wei liepen. ( maar binnenzetten durft ze niet :') )

Ons erf grenst aan het bos en is ook parkachtig en donker , merk wel dat ik iets alerter ben maar niet extreem ofzo
Mijn grootste zorg is de dieren. En ik moet zeggen dat ik voor mezelf niet heel bang ben.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 04:44

tienus63 schreef:

Dus niet door bij12? Want als die het doen, twijfel ik wel eens aan de uitslagen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:26

Ik heb met mensen (natuur experts) uit het buitenland gesproken over het gedrag van "onze" wolven, zij zeggen allemaal, het zijn hybrides. Ik geloofde dat eerst niet zo. Maar ik begin steeds meer toch te geloven dat dit wel zo is. Niet schuw, en ook veel uiterlijke kenmerken die meer overeenkomen met een hond dan met een wolf.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 10:48

Rivendell schreef:
tienus63 schreef:

Dus niet door bij12? Want als die het doen, twijfel ik wel eens aan de uitslagen

Stichting Annemiek

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:19

SusanH schreef:
Ik heb met mensen (natuur experts) uit het buitenland gesproken over het gedrag van "onze" wolven, zij zeggen allemaal, het zijn hybrides. Ik geloofde dat eerst niet zo. Maar ik begin steeds meer toch te geloven dat dit wel zo is. Niet schuw, en ook veel uiterlijke kenmerken die meer overeenkomen met een hond dan met een wolf.

Mensen die ik in italie sprak die in gebieden wonen waar wolven wonen waren ook stomverbaasd over de zichtbaarheid en gedrag van de wolven hier- ik trok de vergelijking met het verschil in bewoning en ruimte in de leefgebieden maar hybride als verklaring voor t verschil vind ik ook geen rare idd

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:25

maar als het hybrides zijn, hoe zat het dan ook weer met dna onderzoek op kadavers? kwam daar dan wolf uit of hond? of niks?

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 11:36

Popstra schreef:
maar als het hybrides zijn, hoe zat het dan ook weer met dna onderzoek op kadavers? kwam daar dan wolf uit of hond? of niks?

Als het hond is zal dat ze wel heel goed uit komen. Want wolven doen zoiets toch niet volgen de experts?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 13:43

ja daarom

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 14:34

Kan het niet zo zijn dat de leefgebieden gewoon zo ieniemienie zijn, veel te klein om je schuw op te stellen, dat het bijna niet kan dat ze vaak te zien zijn en ander gedrag vertonen. De gebieden in Italië zijn vele malen groter, ruiger, kan je toch niet vergelijken met de parkjes hier.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:02

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:24

Nu er weer wolven in Nederland zijn, wordt de kans op wolfhybrides natuurlijk ook groter. Deze zijn bij mijn weten ook niet beschermd. Mocht er bevestiging komen dat er ergens een wolfhybride rondloopt, verwacht ik zomaar dat hier wat aan gedaan wordt. Er mogen natuurlijk alleen wolven met "zuiver" bloed in Nederland rondlopen.

Kruisingen met wolven mag je in Nederland ook niet als huisdier houden. Het zal maar gebeuren dat iemand zijn teef door een wolf gedekt wordt, dan vraag ik mij af wat het lot van deze pups zou zijn...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:27

Het zal mij toch benieuwen als die tamme wolf een hybride blijkt of hij geschoten gaat worden.

Het kleine groepjes extreem groen is klein, maar hun geschreeuw en marketing groot.
Met heel wat steun van de voorgelogen naiefjes.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:37

Stichting Annemieke is al tijden lang bezig met DNA onderzoeken. Ik word toch wel steeds nieuwsgieriger wat daar uit komt.

Als het werkelijk hybriden zijn dan is dat echt een heel groot schandaal.

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:45

Ik vraag me ook af hoe hier op gereageerd zou worden door de "welkom wolf" lobby. Als je zowiezo tegen jacht bent en vindt dat er plaats moet zijn voor de wolf in Nederland, dan moet men toch ook problemen hebben tegen het afschieten van hond/wolf hybrides? Persoonlijk vind ik het een beetje hypocriet om allerlei regels te hebben ter bescherming van wolven en huishonden, maar hybrides als onwenselijk te behandelen.

In de schadelijst van Bij12 vind je naast diersoort: wolf/hond/vos/goudjakhals ook "vermoedelijk wolf". (Waarschijnlijk is dit de vertaling van: het dna suggereert wolf, maar niet 100% zuiver?)
Laatst bijgewerkt door journee op 12-11-23 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 21:54