Zamba schreef:Ik ben een stille meelezer. Ben helemaal niet opzoek naar een paard, stallen staan vol hahahaha.
Moet wel eerlijk zeggen dat er wel word gezocht naarpaarden om door een ringetje te halen. Dan vind ik de prijzen die genoemd worden niet heel gek. Snap dat je geen paard met grote manke meneten koopt, maar er worden ook vele mooie paarden afgewezen. Heb zelf pas geleden een paard van een kennis overgenomen. Heeft achter krampbenen en is rx goedgekeurd. Heb ervaring met krampers dus voor mij geen probleem. Maar het ding waarom hij weg moest is omdat hij gevaarlijk zou zijn/worden. Omhoog komen, bit vastpakken en op stal moeilijk in de omgang. Niet stil kunnen staan, stuiteren op de wasplaats en iets wat mij aan het hart gaat, altijd alleen staan en maar een paar uurtjes per da buiten, en dan meestal op de paddock.
Nu bij mij, de hele dag op de wei, met de andere paarden, rondom op ijzers, staat te slapen op de wasplaats een schat van een dier met rijden, en pakt het werk zo goed op dat hij bijna M/Z dressuur klaar is.
Ik zeg niet dat andere dit moeten doen, maar kijk goed naar een paard. Je kan er vaak nog zo veel aan veranderen!! Als je er maar mee om kan gaan en de tijd erin wil steken. Ze zijn het vaak juist dubbel en dwars waard
Helemaal mee eens
Paard waar ik zondag bij ga kijken is nogal schrikachtig en daar kan de eigenaresse niet mee omgaan. Maar ja, paard is net een halfjaar onder het zadel. Daar heb ik dan geen probleem mee en heb de tijd en geduld om daar aan te werken