Art_Ificious schreef:Bedankt voor zij die me steunen tov ladymadonna haar mening die me wel serieus kwetst (!!)
Ik had in begin geen angst maar echt door die trap en hetzelfde beginnen vertonen als Limo heel in begin: wegrennen/willen lostrekken zodra hij moet meelopen is dit niet het geschikte dier voor mij.
Anyway,
Limo doet het goed, de relatie met limo is ook gewoon helemaal in orde, hem vertrouw ik ook.
Nieuwe zadel is er rond november pas maar heb een leenzadel, al rij ik nog niet zo heel veel.
Waarom kwetst die opmerking van LM je? Die was ongetwijfeld niet kwetsend bedoeld. Maar ik ben het wel met haar eens. Als ik het goed herinner heb je eenzelfde problemen met je vorige (jonge) pony gehad. Ook met Limo. En nu met Spirit. Zie zo'n opmerking als een leermoment ipv een aanval.
Je hebt mensen die super kunnen rijden, alles uit een paard kunnen halen, MITS het dier de "wilde, jonge haren van een onervaren dier " kwijt is. Er zijn ook mensen die juist een jong dier kunnen opleren maar nooit verder komen dan dat.
Beiden hun eigen capaciteiten. Ken je kracht, ken je zwakheden.
Jij hebt, volgens mij, je hart voor je dieren op de juiste plaats. Maar ik betwijfel of jouw capaciteiten liggen bij het opleren van jonge, onbeleerde paarden. Dat is prima. Als je daar rekening mee houdt.
Zie het patroon, dat LM, een aantal andere bokkers en ik ook zien. Je hebt het geprobeerd, het werkte niet. Doe dus een volgende keer iets anders.