Veulen 2015 hoe doe jij het

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-17 16:21

Ik heb grondwerk lessen aangeboden gekregen. Volgende week een eerste lesje. Ze gaat mij een lesje geven met Rosie. Bestemd voor haar leeftijd. Dus gewoon voor de dingen waar je met een jonkie tegenaan kunt lopen. En zij neemt weer iemand mee die haar begeleid in het lesgeven. ;-) Ik ben erg benieuwd.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:50

kvulden schreef:
Ik heb grondwerk lessen aangeboden gekregen. Volgende week een eerste lesje. Ze gaat mij een lesje geven met Rosie. Bestemd voor haar leeftijd. Dus gewoon voor de dingen waar je met een jonkie tegenaan kunt lopen. En zij neemt weer iemand mee die haar begeleid in het lesgeven. ;-) Ik ben erg benieuwd.

Wat gaaf! Ik zou dat ook wel willen doen wanneer Jack uit de opfok is :)

kvulden

Re: Veulen 2015 hoe doe jij het

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 14:40

Ik kom net van de paarden. Rosie loopt kreupel rechts achter. Als ze staat staat dat been op rust en als ze loopt dan zet de het puntje van de hoef op de grond. De voet is niet warm of dik. Ik kan er niet goed onder kijken. Ze kan de voet nog niet zo goed omhoog houden. Ik denk dat ik zo maar even iemand in de buurt vraag of ze even willen helpen om te kijken. Ik wilde haar deze maand nog wel naar de hoefsmid doen.

biancalaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:37

Gister avond weer even geknuffeld met me vriendje! Wat een fijn paard is het toch
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 16:58

Leuk dat grondwerk lessen!

Wat een schatje biancalaylo!! En wat een mooie!

Ik vandaag lekker gekuffeld met Zilver <3
Afbeelding

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 17:24

Wat vervelend dat Rosie kreupel os kvulden! Enig idee waardoor het is gekomen? Heb je er al naar kunnen kijken?

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 18:41

Ik denk dat ze een hoefzweer heeft. Er komt zo iemand even helpen met kijken. De hoefsmid kan morgen om 13 uur komen

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:07

He balen kvulden!

Hier is Elano al enkele dagen niet helemaal lekker. Eerst af en toe beetje kuchen/hoesten/niezen, maar vandaag ook snot, troep bij zijn oog en zijn rechter kaak/wang is dik.. Arm paard.. Enkele paarden op stal zijn ziek, dus ws heeft hij het ook.. Alleen hij maakt nu dus ook soort proppen en dat doen die andere paarden dan weer niet.. Pfff.. %)

Voor de andere paarden komt geen DA, worden door de eigenaren behandeld en 1 is al bijna beter, heeft iig geen last meer.. Maar door die proppen twijfel ik.. Dan zou ik op zoek moeten naar een tandarts en dierenarts.. Om nou 2 apparte mensen langs te laten komen vind ik ook een beetje zonde van de tijd enzo..
Maarja, wil dan wel een tandarts en niet 1 die gebitsverzorger is en vervolgens zegt dat alles goed is en dan blijken er 10 haken te zitten ofzo.. Ik noem maar wat. :=

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:14

Wat een pech dat Rosie kreupel is en Elano last heeft van meerdere problemen.
Als ik jou zo hoor puppy1128 dan heeft hij een serieus probleem in zijn mond, dus dan lijkt het me logisch om er nu een tandarts bij te hebben en als die niet voldoende kan helpen kun je er altijd nog een dierenarts bij halen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 19:18

Ja, vandaar dat ik gewoon beide wil.. Mocht ie ook voor het ander (extra) behandeld kunnen worden, hoef ik niet twee keer iemand laten komen.. Heb nu iig iemand gevonden die zowel DA als tandarts is, scheelt weer.. Alleen is het altijd zo dat die mensen alleen spoed-gevallen nummers op hun site hebben staan? :')

De rest van de paarden eten vrijwel niet tot minder en wat slomer, omdat bij sommige ook de kaken wat dikker zijn.. Alleen die maken dus geen proppen.. En voor Elano een dikke kaak heeft etc. is het me ook nooit opgevallen dat ie lastig eet of iets.. Want mocht de kaak ook van binnen heel dik zijn en bij zijn tanden komen, kan dat misschien ook pijn doen.. Zelfde als dat wij op onze wang/tong bijten. Dan kauw je ook niet meer zo lekker. _O-

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:04

Balen van Rosie zeg.

En sterkte met Elano, puppy

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:17

Tandarts en dierenarts in een is wel heel handig dan! De oogprut kan ook goed komen door een ontsteking of iets dergelijks in de mond.

Spoed-gevallen nummers ben ik ook al vaker tegengekomen inderdaad. Als ze geen ander nummer hebben zal dat wel goed zijn toch? Beterschap voor Elano in elk geval.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:20

Kan het geen droes zijn puppy? Hoesten, snot, dikke wang? Ik wil geen onrust zaaien hoor, maar wellicht goed om even te controleren :)
Het kan natuurlijk ook gewoon een verkoudheid zijn of misschien een ontsteking in de kies oid :)

https://www.paardenarts.nl/kennisbank/droes/

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:44

Dacht ik ook al aan hoor. Aangezien het ws wel erg besmettelijk is, als Elano het krijgt terwijl hij niet op stal komt.. :=

Dus wordt afwachten wat de DA zegt.

Ik haat dit soort dingen.. Want dat geeft stres.. Gister al dikke stres omdat ik een afspraak wilde maken voor de hoefsmid. Maar ik haat bellen, vind het vreselijk en vaak eng. Was zo blij dat ik daar vanaf was.. Krijg ik dit. Hij wist het wel te timen.. :')

Ilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:46

Hij wil je van je belangst afhelpen. :) Nee maar hopelijk is het niet droes, al stond er wel op die site dat bijna alle paarden het een keer krijgen.. dat wist ik niet.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:50

puppy, ik heb dezelfde angst en waarschijnlijk ga ik volgende week voor Alex even de kliniek bellen en die heb ik nog nooit gebeld, dus da's heel eng..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:03

Ik had vroeger ook bellangst (sociale faalangst, ik wist toen niet eens dat het bestond), echt een kwestie van oefenen oefenen oefenen!
Voor ons afstudeerproject moesten wij meer van 90 bedrijven bezoeken voor een onderzoek, heel wat middagen aan de telefoon gehangen om al die bedrijven uiteindelijk te hebben 8)7
En dan daarna nog allemaal een keer moeten bellen om daadwerkelijk een afspraak te maken :') Dus nou is bellen geen probleem meer!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:04

Fennadev schreef:
puppy, ik heb dezelfde angst en waarschijnlijk ga ik volgende week voor Alex even de kliniek bellen en die heb ik nog nooit gebeld, dus da's heel eng..

Het is nog erger dan een enge horror film in de bios.. :+

Ik heb vooral angst zoals, wat als ik de verkeerde nummer heb.. Wat als ik niet meer weet wat ik moet zeggen..
Nou heb ik daar allemal hulp midden voor en lukt het uiteindelijk wel. Maar wanneer ik heb opgehangen heb ik zoiets: Pfff vreselijk!
I.p.v dat ik opgelucht ben. :')

Bellen met mijn moeder om te zeggen hoelaat ik thuis ben is dan niet erg.. Maar is ook zo'n beetje het enige. :=

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:16

Haha Puppy, ik schijt ook in mijn broek als ik de DA (note bene mij buurman) opbel voor de jaarlijkse enting :=
Maar door mijn ASS, ik vindt het ook doodeng om gewoon zo te praten tegen zo een "vreemde"

Toen ik de fokkers van Fflur mailde en toen een afspraak maakte heb ik mijn moeder ook laten bellen, mailen vind ik al doodeng, dus mijn moeder was volgens mij al blij dat ik al zelf gemaild had :=

Hier Fflur niet ziekjes maar mijn veulen helaas. Daar laat we nu ook Ell voor komen.

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:24

KittyDylan, mag ik vragen wat ASS is? :)
Ik vind het ook verschrikkelijk om vreemde mensen aan te spreken, ik liep vroeger liever 10x een rondje in de supermarkt ipv aan iemand te vragen waar iets ligt. Of nieuwe vrienden maken, socializen op feestjes o.i.d :+
Maar bij mij kwam het uit op sociale faalangst door een minder leuke jeugd (veel gepest).

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:35

Nou, moet even afwachten. Want er zit mogelijk eten in zijn wang waardoor die dus niet meer lekker eet. Maar ze kunnen dat even niet behandelen wegens de kans op droes. Niet zo handig dat ze een paard behandelen die blijkbaar droes heeft en daarna doorgaan naar een andere stal. Ook niet fijn voor het paard zelf. :+

Dus even afwachten of het heel veel erger wordt of koorts komt, dan moet ik DA 'even' bellen.

Maarja. Ik haat bellen, dus Elano.. Laat het maar niet erger worden. :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:42

Annikoe schreef:
KittyDylan, mag ik vragen wat ASS is? :)
Ik vind het ook verschrikkelijk om vreemde mensen aan te spreken, ik liep vroeger liever 10x een rondje in de supermarkt ipv aan iemand te vragen waar iets ligt. Of nieuwe vrienden maken, socializen op feestjes o.i.d :+
Maar bij mij kwam het uit op sociale faalangst door een minder leuke jeugd (veel gepest).

Ik heb ook een pestverleden waar het sociaal niet beter door werd
ASS is Austisme, en dat helpt ook niet zo goed mee met het sociale :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:45

Ik heb Asperger (vermoed zelf ook ADD) en ik heb dus een vreselijk hekel aan andere mensen. Als ik dan dingen in een groep doe met mijn pony ben ik uiteindelijk wel blij dat ik gegaan ben. Alex helpt me gewoon daarmee. Zo ook mijn eerste shetlandermenrit, nou ik raakte dus meteen aan het begin gescheiden van mijn moeder. Gelukkig waren dat allemaal mega gezellige mensen, dus dat was heel geslaagd. Alex hoest en Jorie gelukkig niet, maar ik weet de oorzaak niet. Dus als het vrijdag nog niet beter is, ga ik de kliniek even bellen voor een afspraak voor endoscopie volgende week.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-17 21:47

Net met een vriendin even goed gekeken. Rosie deed het best goed. Maar we hebben niks kunnen vinden helaas. Morgen komt de hoefsmid even kijken

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 21:47

Ah op die fiets, dat lijkt mij idd lastig KittyDylan :)

Ik begrijp jouw verhaal niet helemaal puppy, hij heeft nog eten in zijn wang zitten dus kan daardoor niet behandeld worden? Huh? :+