Impala krijgt tussen de 1,5-2kg brok om hem dik te houden, maar geen (basis)sportbrok of iets in die richting. Daaroverheen krijgt hij 45ml omega olie per dag. Hooi voer ik in principe niet onbeperkt, maar hij krijgt zo veel dat er altijd nog wat ligt dus voor Impala komt het wel op onbeperkt neer
Eston krijgt een handje bix en hele tijd hooi. Hij is nog niet aan het werk dus leeft hier prima op. Al krijgt mijn merrie wanneer ze vol aan het werk is ook maar 2x een handje en nog iets van 500 gram aan eigen voer verdeeld. Meer is echt niet nodig en te doen, energiebom
1kg stressless van Lannoo, hiervoor grow-mix van aveve maar hier werd ze veel te heet van en begon ze te schuren (te veel aan suikers)! en onbeperkt ruwvoer met wat bietenpulp onder.
Sabrinaaa waarom heb je de neusriem zo laag hangen? Ik heb altijd geleerd van 2 cm/vingers onder het jukbeen. Als zij nu zou schrikken en enorm trekken hierdoor kan het neusbeentje breken door haar kracht.
Inderdaad akelig laag, wat voor zadel heb je erop liggen?
_Sabrinaa
Geplaatst: 21-03-16 19:53
Oh niet eens opgelet eigenlijk, nu je het zegt....ik had haar alleen aan het halster in de Longeerbak lopen en verder niet. Bedankt voor de tip. Bekijk even een andere foto erbij, maar hij hangt idd wel erg laag!!! ik zal erop letten en zo nodig veranderen!
Beiden krijgen hier 1kg pulp en 1,5 kg brok per dag. Daarnaast ongeveer 1kg wortelen en onbeperkt voordroog
Art_Ificious
Geplaatst: 21-03-16 22:39
Sabrinaaa ik denk dat het halster gewoon te groot is. Harley heeft ook zo'n halster en is maat pony. Zat alsnog te los toen ik hem pas had maar niet te laag. Zou die eigenlijk nu nog eens moeten passen.
Klopt hoor! Hij is ook te groot, maar dacht als gewoon halster kan het geen kwaad... heb nog wel een kleinere liggen, dan moet ik die maar weer even omdoen. Zo aan de Longeerlijn is deze zeker te groot, door het gewicht hangt de neusriem dan nog lager.
Art_Ificious
Geplaatst: 21-03-16 23:17
Die beige van Harley was vooral te los. Heb dat zelf opgelost. Normaal moet de kliksluiting onder de kaak door aan de kaakring maar ik stak die door die ring heen en maakte het vast aan de ring van de neusriem. Was bang dat hij anders met zijn hoef achter het halster bleef hangen als hij zich wou krabben aan z'n hoofd.
Hier zie je hoe ik dat vastgemaakt had
Zijn tweede halster was maat Shetlander (volgens aveve) en past hem nog steeds.
En zijn nieuwste halster omdat die tweede te stug werd. Deze is gewoon maat pony
Art_Ificious
Geplaatst: 25-03-16 21:06
Harley wat verwend. Aardbei lust hij blijkbaar niet. Want heeft die laten liggen na er 1 hapje van te nemen.
En wat doen we met die plastic zakken van het fruit?
En wat borstelen, ik denk dat de schouders deze zomer wel zwart blijven
Ah wat braaf joh! Ik heb Impala toevallig afgelopen week met een plastic zak gepest omdat ik vond dat het wel erg triest is dat hij van het gekraak al bang was
Het om zijn oor doen was wel wat eng... Maar eenmaal errond was hij niet onder de indruk.
Merk wel dat hij plots alles wat ik in de buurt van zijn voorpluk en oren doe eng vind. Vooral als ik mijn hand omhoog naar hem toe brengen om te borstelen aan zijn voorpluk, achter de oren en het voorhoofd. Deinsd hij even terug.
Irocco wil ook absoluut niet dat je aan zn oren zit, heel irritant met halster en hoofdstel omdoen. Voorpluk en voorhoofd borstelen mag af en toe maar is niet zn favo poetsplek