de paarden van 2011 - hoe doen ze het?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Re: Wie heeft er ook een 3-jarige?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-14 19:26

Precies, slim en creatief zijn, alles uit proberen... Het komt wel, alleen even uitzoeken wat werkt haha

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 17:39

Beetje late reactie, maar thanks iedereen! Ben nog steeds helemaal vrolijk :D

Ik hou trouwens inderdaad ook de geboortedatum aan aangezien ze in Augustus geboren is :)

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:23

vandaag weer een paar foto's van Gently gemaakt
Afbeelding

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:23

Afbeelding

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:24

Afbeelding

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:25

Wauw mooi hoor! :D

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:39

nog eentje om het af te leren
Afbeelding

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:44

Mooi hoor! :j

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 18:44

Dank je wel. Ja hij is goed aan het opdrogen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:16

Wauw, knap paard hoor!

Ik heb weinig te melden. Heb er al bijna 4 weken niet opgezeten. Eerst door tijdgebrek, daarna slecht weer, gaat ook nog eens m'n auto kapot zodat ik ook niet naar de manege kan rijden. Bodem was nu ook heel slecht door alle regen. Normaal blijft ie heel lang goed, maar dit was echt teveel. Ik heb de paarden zelfs niet meer in de paddock gezet, maar in de wei. Die ligt iets hoger en was wel mooi droog.

Dus Phoebe loopt lekker hele dagen buiten. Merk wel dat ze zich begint te vervelen. Ze begint de shet en de oude pony lastig te vallen. Maar niemand wil met haar spelen -O- . Maar het is nu al weer 2 dagen droog en de bak zag er vandaag weer prima uit. Ik hoop dat er morgen niet of weinig sneeuw valt en dan ga ik maar weer eens beginnen met longeren (en opnieuw zadelmak maken hahaha :+ )

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:22

Dank je wel. Mijn dochter is ook super blij met hem. je zou niet zeggen dat meneer3 maanden geleden een koliekoperatie gehad had

Alizeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:30

Ik zag de foto's al in het Charmeur topic Zirano. Ik was helemaal vergeten dat hij die operatie gehad had! Zou je niet zeggen. Hij ziet er super uit.

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-14 23:38

Ja gelukkig is dat allemaal goed gekomen. Het is pas 3 1/ maand geleden

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 01:13

Wauw, gaaf paard zeg!

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 10:45

Dank je Lizzy. Hij is ook echt een heerlijk paard. Werkt graag voor je. Het is echt genieten met hem. Hij vind ook alles leuk. Staat in de ochtend eerst even in de stapmolen om daarna ettelijke uurtjes buiten te staan. Wordt 3 keer per week 10 minuten gelongeerd en dan nog 20 minuutjes gereden en de rest mag meneer spelen vooral groeien en spelen. dingen ontdekken

HorseRider13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:50

Op lieve Fair had al een paar keer iemand op gezeten toen ik haar ging rijden. Maar er had nog nooit echt iemand gereden. Ik was dus de eerste. Maar ze deed het echt heel goed de eerste keer, al was ik heel onzeker. Maar naderhand ging het steeds beter en gaan we nog steeds met grote stappen vooruit. Het enige probleem is de hoek. Daar wil ze nog wel eens stil blijven staan en wat je ook doet, niet meer vooruit willen. We hebben vanalles geprobeerd, aan de hand meenemen, longeerzweep, als er een ander paard voorop rijdt, maar ze blijft stilstaan :(
verder is ze wel echt superlief! ze geeft zelfs uit zichzelf kusjes!! super schattig! ze is een echte knuffel!
ik weet niet of ik met haar wedstrijden ga rijden, aangezien ik al wel een beetje aan de grote kant voor haar ben. En ze moet natuurlijk nog heeel veel leren en ik ben altjjd een manegeruiter geweest dus ik heb ook geen idee hoe ik hqar alles moet aanleren (dressuuroefeningen). Springen zou nog wel een optie zijn, maar ik vind haar meer een dressuurpaardje

xx

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 13:34

Hier ligt een flink pak sneeuw. Had gehoopt dat we dit jaar geen sneeuw meer zouden krijgen. Dat wordt dus niet rijden vandaag. Hopelijk blijft het niet liggen....

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:38

Hier in Drenthe gelukkig niet

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 13:51

Hier alleen regen en nog eens regen en af en toe natte sneeuw(heul klein beetje maar hoor)
Wat leuk horserider zo een knuffelkont. Misschien een paar keer de hoek doorlopen aan de hand.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 19:28

Hier in Twente een paar kleine vlokjes, maar niet meer dan dat. Wel heel veel koude wind. Phoebe was heel vervelend in de wei, vooral naar de 2 kleintjes toe. Had gelukkig tijd over en de bak was goed. Dus maar aan de longe geknupt en even gelongeerd. Ze deed braaf haar rondjes, wel veel galop, maar niet uitbreken of bokken ofzo. Daarna uitgestapt en weer lekker in de wei. Daarna liet ze ze wel met rust. Morgen gelijk maar weer doen. Ik hoop dat het dan niet zo waait, brrrr :brr:

lizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-14 20:10

Ik ben benieuwd of ik morgen wel kan rijden. Ik moet dan met de trailer naar de manege maar het blijft hier sneeuwen...zucht :( . Vanmiddag dooide het nog maar nu niet meer. |(

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 20:23

Hier ook dik pak sneeuw. Ik heb op het moment niks op ijzers staan dus kan op de velden wel rijden. Maandag eigenlijk wds dus hoop dat ik morgen beetje kan trainen.
Vandaag zou eigenlijk de tandarts komen voor Gino die staat al vanaf dins niks te doen omdat ik denk dathij in zn mond ergens last van heeft. Die belde helaas af vanwege het weer en komt nu pas dinsdag dus Gino heeft nog meer vrij.
Gogo doet het super heeft gister en vandaag vrij gehad en morgen even afwachten of het gaat met rijden aangezien we daar nog maar 5x op gezeten hebben wil ik liever nog niet op het grote veld rijden.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 22:16

Hier ook een hoop sneeuw... Gelukkig komt Gigi vanaf begin volgende week op een stal te staan met een binnenbak :D
Maar voordat we aan de slag kunnen moet ze nog even rustig wennen :)

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 10:11

Echt een heel mooi paard Zirano! Ik kan me voorstellen dat je trots bent.

Soms verlang ik ook zo naar een binnenbak.. nu ook is de bodem bevroren op stal :-(.

Tweede kerstdag heb ik Gideon nog weer mee genomen naar een vreemde locatie om daar te rijden, hij heeft zich top gedragen.

ZiranoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-14 13:20

Dank je wel. Ik moet zeggen dat we wel heel lux staan hier hoor tegen het kakkerige aan. Maar echt de paarden worden hier super verwent. Longeerbak en stapmolen overdekt. Stallen met buitenluik. Goede paddocks, Buitenbak 20 x 60 en binnen bak 20 x 40. in de zomer genoeg gras. Dus heerlijk