[FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Doubtless

Re: [FOTO] Mijn 'lelijke' schimmel als (sport)paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 10:47

Die is nog lekker donker joh!

Queelens hoe oud is die van jou? Ik zie ook elke zomer meer stippen. De eerste jaren helemaal niet & sinds 1 of 2 jaar zit nu ineens d'r hoofd onder de sproeten :+

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:19

Especial schreef:
@Mistid: Wat is de jouwe al wit, zo gaaf!
Is dit lelijk genoeg? :D

[ Afbeelding ]

Nee niet lelijk genoeg haha :P

Komen knappe schimpies voorbij! De mijne had met z'n wintervacht 1 bruin vlekje op z'n hals maar ik hoop toch niet dat het een vliegenschimmel wordt. Dan verkoop ik hem :Y) grapje natuurlijk, maar vind vliegenschimmels minder mooi. Lijken altijd vies.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:23

Doubtless schreef:
Die is nog lekker donker joh!

Queelens hoe oud is die van jou? Ik zie ook elke zomer meer stippen. De eerste jaren helemaal niet & sinds 1 of 2 jaar zit nu ineens d'r hoofd onder de sproeten :+

De mijne wordt dit jaar 18. Die krijgt inderdaad ook elk jaar dat die ouder wordt meer stippen.
Vos geboren en over een x aantal jaren ook vos gestorven denk ik :=

Hij heeft het wel alleen in zijn zomervacht. hoe langer hoe witter zijn haren.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:23

mistid schreef:
Especial schreef:
@Mistid: Wat is de jouwe al wit, zo gaaf!
Is dit lelijk genoeg? :D

[ Afbeelding ]

Nee niet lelijk genoeg haha :P

Komen knappe schimpies voorbij! De mijne had met z'n wintervacht 1 bruin vlekje op z'n hals maar ik hoop toch niet dat het een vliegenschimmel wordt. Dan verkoop ik hem :Y) grapje natuurlijk, maar vind vliegenschimmels minder mooi. Lijken altijd vies.

Dat is indd zo'n nadeel.. als ze gaan zweten vooral dan lijken ze vies terwijl die gewoon bruine stipjes heeft.. Maar toch is het wel grappig die toverballen.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:27

Ik ben juist hartstikke blij dat mijn schimmel ook stipjes krijgt, ik vind ze zo leuk! <3 Zij heeft ze ook alleen in zomervacht, in wintervacht is het meer een waas met bruin door haar vacht. Alleen haar hoofd, buik en benen moeten nog flink verharen, de rest is al weer lekker glad met stipjes!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 21:30

Chouchou schreef:
Ik ben juist hartstikke blij dat mijn schimmel ook stipjes krijgt, ik vind ze zo leuk! <3 Zij heeft ze ook alleen in zomervacht, in wintervacht is het meer een waas met bruin door haar vacht. Alleen haar hoofd, buik en benen moeten nog flink verharen, de rest is al weer lekker glad met stipjes!

Het is wel schattig he, dat wel!
Dat is al snel. De mijne verhaalt ook al op en top maar de stipjes komen meestal pas rond juni richting juli echt op zijn best tevoorschijn.
Vorig jaar rond die tijd lag ik in t zkh en thuis te revalideren. Had dus weken paarden-huisaresst. Toen ik weer op stal kwam keek ik mijn ogen uit hoeveel stippen die in die weken had gekregen _O-

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:40

Ik ben blij dat die van mij nog steeds heel donker is, lijkt ook nog zeker geen haast te hebben nu zijn wintervacht er weer bijna af is. Zit weinig schimmel onder :D

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:48

Die van mij is het laatste jaar heel hard gaan schimmelen -O-

Veel meer appels en witte vlekken vanuit flanken en hals enzo. Er zitten meteen al stippen onder, vooral op zn hoofd :+

Geen donkere bles meer op zijn voorhoofd, daar ben ik dan wel weer blij meer, ook al stond het hem wel schattig. :o

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 22:51

Ik zou wel graag willen dat die van mij een donkere appelschimmel wordt... Prachtig en nog weinig lastig van modder en poepvlekken.... Heb namelijk nog een pony die wel helemaal wit is :+

Hoe oud is die van jou nou?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:18

Dit was mijn schimpie vanavond, der hoofdje word al steeds witter :(
Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 20:58

Zijn jullie schimpies ook altijd zo gevoelig op de huid?
Die van mij krijgt echt zo snel plakkaten als die zweet. Vandaag reed ik een keer met een neopreen singel en gelijk na het rijden heel die huid daar dik. Als die zweet onder zijn dekje wil die daar ook wel eens bulten op zijn huid krijgen.
Als die gestoken wordt door een insect heeft die gelijk een hele tennisbal in plaats van gewoon een plekje zoals elk ander paard.

Soms weet ik uit ellende niet wat ik moet. Ik was alles tig keer. Heb in principe een speciaal dekje die ik na het rijden altijd af kan spuiten en zweet goed doorlaat (een cal rei idee achtig dekje maar dan iets goedkoper haha) mijn singel waarmee ik zo vaak mogelijk probeer te rijden is van bont, in de zomer in een vliegendeken gewikkeld want een tennisbal op je rug is nou ook niet echt ideaal. En zo voort.... :')

Heb hem een aantal jaren geleden wel in laten spuiten tegen allergische reacties. Maar om hem nou elk jaar met 'troep' in te spuiten is nou ook weer zoiets. Hij heeft het afgelopen jaar al zat spuiten in zijn lijf gehad met die slokdarm verstopping :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 21:16

Ja hoor hier hetzelfde!!

sommige beenbescherming kan ik niet gebruiken, krijgt ze plekjes van.
Dekjes van een ander merk als dat ik nu heb? Krijgt ze plekken
1 vlieg op de hele stal? Mijn paard heeft last :=

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:21

Ben ik dus niet de enige.. Ohja beenbeschermers dat is ook nog zoiets.
3 in 1 beschermers gaan wel en heb voor het rijden van die bonte (wel weer een versie met beter warmteafvoer om peesblessures te voorkomen).
Met longeren vind ik het alleen zonde om dure beschermers van +100 euro om te doen dus dan moet die van mij echt simpele peeskappen om.

Die van mij wordt ook altijd zo akelig van vliegen. Als er een op hem zit begint die gelijk te stampvoeten :=

En dan was ik dekens nog vergeten: Moeten altijd een gladde voering hebben :Y)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 22:27

Ja hoor..
Ik her ken het :=

Dekens met gladde voering inderdaad, enkel sluitingen die in elkaar draaien(dus geen sluiting met zo'n kliksysteem).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 01:41

Die van mij hebben het allebei met insecten. Echt hele eieren komen er op. Zo sneu.
Mijn oudste krijgt geen dikke plekken. Nee, die krijgt meteen gewoon wondjes. Peesbeschermers, neusriemen, kopstukken, sporen, singels. En soms heb ik iets gevonden wat tijden perfect werkt... En dan ineens is het mis (of het gaat stuk).
De jongste krijgt wel dikke plekken van d'r singel, maar verder niet. Maar dat kan ook komen omdat ze spullen deelt met d'r moeder. Veel dingen zijn al huidvriendelijk.

marijkiiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 02:08

Batlow schreef:
Ik zou wel graag willen dat die van mij een donkere appelschimmel wordt... Prachtig en nog weinig lastig van modder en poepvlekken.... Heb namelijk nog een pony die wel helemaal wit is :+

Hoe oud is die van jou nou?

Hij is nu 10! Schimmelt langzaam xd
Ook een donkere appelschimmel wordt lichter vaak.. :P

Die van mij is niet speciaal gevoelig op de huid. Had op de rug wat knobbeltjes die gingen schuren langs het dekje. Toen zijn we met zo'n antislip gelpadnvoor onder het dekje gaan rijden en toen zijn ze geleidelijk aan weggegaan
Verder nooit problemen gehad eigenlijk! :)

Edit: hij schuurt wel iets met z'n staart, maar is met af en toe wassen verder geen probleem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 17:43

Die van mij is ook niet gevoelig op de huid, krijgt geen wondjes vak kappen of singels of wat dan ook :) Enkel d'r mond, daar is ze wel heel gevoelig, die huis erom heen gaat met een iets te strakke neusriem al kapot

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 21:19

Die van mij heeft nergens last van, zo hard als steen :P
Heeft nu wel wat schuurplekken op z'n rug maar dat kwam door een zadel wat niet lekker lag icm een anky pad die te ver naar achter was gelegd x) Dus daar maak ik me niet echt zorgen om.
Vind het heerlijk dat ie nergens raar op reageert als ik het zo hoor !

Mijn knapperd afgelopen maandag met inspringen <3
Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:21

Veulen84; vooral dat stukje dat iets goed gaat en het ineens omslaat. Ik rijd best vaak met een neoprenen singel. Nu al tijdje niet gedaan dan. maar ineens is het dan mis _O-

paljaslaura: Die van jou is ook zo'n knappe witte he!

Mijn schim mocht vandaag onder de magneetdeken. Hij staat er half stoned bij. Maar hij viel er ook bijna van in slaap _O-
Afbeelding

Als die bevalt kan ik hem misschien overnemen van mijn werk en vandaag was ik al heel erg tevreden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:49

Magneetdeken? Wat? :)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:50

Wat apart zo'n magneet deken, nog nooit gezien.

Hier is mijn schimp alleen echt gevoelig bij z'n singel.
Vandaag mochten ze de weide weer op zo leuk om die blije paarden te zien!
Deze foto's heeft Michiel de Molenaar gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 18:57

Leuke foto's Thirza

http://www.magnacare.nl :)
Is goed voor de doorbloeding, voorkomt verzuring. goed voor spieren, botten etc. Werkt ook ontspannend en 'pijnverlichtend'. De mijne kan soms gevoelig zijn op de rug dus dit is eigenlijk ideaal voor hem.
Schim is niet de jongste meer en hopelijk helpt het hem met op conditie komen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:22

Mooi concept, ben benieuwd of het hem helpt!

Hier geen gevoelig huidje, gelukkig. Heb hiervoor een NRPS met een heel dun huidje gehad, kan heel lastig zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:48

Nog nooit van gehoord, klink wel goed zeg! De bedoeling ervan in ieder geval haha :)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 19:56

Ja ik ben heel erg benieuwd. Heb heel veel geluk dat ik hem kan lenen en misschien over kan kopen.
Die dingen nieuw kosten ongeveer net zo duur als mijn paard zelf :=

Doubtless; dat zal bij de mijne ook wel meewerken. NRPS zit veel arabier in = dun gevoelig velletje
Mijn schimmel is ook voor 55% arabisch, zowel volbloed als anglo-arabisch. wat relatief veel is voor een paard wat een KWPN zou moeten zijn :=