Een nieuw paard kopen deel VIII

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:04

Alja schreef:
Denk idd dat je jezelf wel veel andere dingen ontzegd.

Dat vind ik helemaal niet erg als ik kan genieten van m'n paard.
Maar na een hoop ellende met m'n vorige paard hoopte ik op een leuke toekomst met een nieuw paard.
Maar helaas zit dat er ook niet in.
En dan ga je idd wel nadenken. :=

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:13

Wat een bedragen komen er ook voorbij aan stalling zeg.
ik weet wel dat als mijn paard alleen aan stalgeld al 300-400 euro per maand moet kosten ik geen paard meer heb of kan hebben.

Ik betaal 140 euro per maand incl alles, maar zonder binnenbak. Maar die heb ik op loopafstand dus als nog prima te doen.

Seven

Re: Een nieuw paard kopen deel VIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:20

Ik weet hoe je je voelt needje, heb enkel nog maar pech met de dieren heel jammer. Heb dr echt aan zitten te denken te stoppen, maar kan de paarden gewoon niet missen en gelukkig kan ik ze bij huis houden.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:22

lisch schreef:
dat is halencia! die is al verkocht! en al 4 maanden geweest..
dat achterbeen gebruik is ook prima :D maar idd daar kunnen ze dan niet over vallen :')
ik denk dat ik hem einde van de maand online zet..

Ik ben echt verliefd op het koppie en het witte snuitje van Halencia <3

oabrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:26

Wat stallingskosten verschillen zeg! Maar sommige bedragen snap ik echt niet. 135 185 euro kan toch bijna niet?! En dan ook nog Met Binnenbak?! Snap niet hoe die mensen uitkomen dan?! Krijg je dan alleen maar bermhooi of koeienkuil ofzo? En de rijbanen moeten toch aangelegd en onderhouden worden.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:28

Nou ik meld me nieuw in dit topic. Ben op zoek naar een leuk paardje, maar eigenlijk nog meer naar een leuk iemand waar ik het paard mee kan delen. Mijn wensen:

Paard 3 tot 6 jaar, netjes aangereden zou heel fijn zijn. afmetingen rond de 1.60 - 1.70m.
Liefste dressuurgefokt, maar moet ook wel af en toe eens een sprongetje kunnen maken.
Ik heb wedstrijdambities in de dresuuur en zoek dan ook in die richting.
Prijsklasse tot € 5.000,-

Als iemand zich hierin kan vinden en het leuk zou vinden om een paardje te delen, het is namelijk vooral tijdsgebrek dat ik met iemand een paard zou willen delen, in zuid-limburg. Meld u allen :D

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:31

Mag ik mij ook melden?
Samen met mijn ouders op zoek naar een paard voor de recreatie.
We hebben zelf tinkers en een sportpony maar zijn op zoek naar een groter paard geschikt voor een volwassene. Mams wil graag een grotere tinker maar doordat ons budget wel beperkt is, is dat zoeken naar een speld in een hooiberg.
Helaas keurt vooral mijn moeder de paarden die ik inbreng af, (friese merrie, paarden van boven de 1.60) omdat ze het liefste een tinker heeft. Dus het zal voor ons een lánge lánge zoektocht worden.
Onze prijsklasse ligt voor de geïntresseerden tot een max van 1500 euro (en dan vinden mn ouders dat nog veel.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:32

Heb ff gespiekt in je profiel Lisch, Erg leuk ding Halencia.

Hier stalgeld 130, daar komt nog wat bij voor extra voer en krullen. Maar blijft wel ruim onder de 200. Wel alles zelf doen, maar het is op nog geen 5 min met de fiets :D (en ik ga met de auto) En geen binnenbak maar die heb ik in het verleden zelden gemist. In de winter heb je wel eens een week of 2 dat het echt geen doen is om serieus dressuur te rijden. Maar met mijn "ambities" vind ik dat geen probleem. Heeft paard een keer vakantie of ik rij een blokje om als er niet teveel sneeuw ligt.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:33

oabrm schreef:
Wat stallingskosten verschillen zeg! Maar sommige bedragen snap ik echt niet. 135 185 euro kan toch bijna niet?! En dan ook nog Met Binnenbak?! Snap niet hoe die mensen uitkomen dan?! Krijg je dan alleen maar bermhooi of koeienkuil ofzo? En de rijbanen moeten toch aangelegd en onderhouden worden.

ligt natuurlijk ook aan de regio en wat ze te eten krijgen :D

Hier betaal je al 200 zonder binnenbak en rond de 300 met binnenbak...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-12 13:38

oabrm schreef:

Ik heb geen buitenbak dus met mooi weer kan ik in het land rijden.
Ben ook de enigste pensionklant op dit moment en het hooi komt van eigen land dus betaal alleen wat water/electriciteit en houtkrullen. :)
En binnenbak is niet een nette 20x40 met een mooie houten omheining ofzo hoor, maar een simpele loods met een lading zand waar de paarden swinters de gehele dag in staan. :)

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:39

oabrm schreef:

Ik heb dan wel geen binnenbak, en ook vast geen luxe all weather bodem van 40*60 buiten.. maar betaal dus 140,- met prima kwaliteit hooi en/of voordroog van eigen land, onbeperkt goed stro, brok, weidegang zoveel ik wil en een kleine buitenbak. In overleg wordt hij zelfs nog voor me binnen/buiten gehaald/gezet.

Bij mij staat weidegang hoog bovenaan mijn eisen lijstje. Heb liever dat hij in de zomer 24 uur buiten kan staan en 's winters overdag ook lekker dan dat ik een luxe binnen en buitenbaan heb met een paard dat veel op stal staat.
Heb er gewoon ook geen 300-400 per maand voor over. Dan wordt alles me veel te gek incl lessen/concoursen en alles wat er nog bij komt. Dus ik doe dan consessies in de luxe voor mij als ruiter, maar niet in het fijnste voor m'n paard. Heb de bakken van de club op 900 m afstand, dus perfect.

Het hangt natuurlijk erg af waar je woont, dat bleek hier boven ook wel.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:42

Ik heb gelukkig wel een binnenbaan, ben wel wat verwend kwa regen en kou :D

Izie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:46

Is ook wel fijn natuurlijk.. zou ook niet klagen als hij er wel bij zat whaha :D :o
Maar tis 5 minuutjes stappen , en met noodweer evt dan maar met de trailer.
Of n vrije dag voor paardjelief :z

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:50

Alja schreef:
Jeez wat een geld voor stalling..
Wonen jullie dan allemaal nog thuis om dat te kunnen betalen of hebben jullie een wereldbaan?

:D betaal 625 voor 2 woon alleen en heb huisje auto en dan een wereldbaan :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:58

damn. Ik zou willen dat ik een auto kon rijden. haha.
Maar dat red ik echt niet. :o

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 13:59

Ik heb ook een wereldbaan, maar niet met een wereldsalaris :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:08

:D wereldsalaris is een ruim begrip.

Men leert roeien met de riemen die ie heeft.
Maar ik klaag niet kan zeer goed rondkomen sterker nog ik was serieus bezig met aanschaf van een 3e want ik was helemaal weg van Halencia maar gelukkig staat die echt ver weg om ff te kijken.

Nu zie ik wel wat er op mijn pad verschijnt, kwa paarden of banen. Ik besef maar al te goed dat ik het getroffen heb
Laatst bijgewerkt door tita op 09-08-12 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:16

Wij hebben een 2jarige hengst nog in de opfok en een Fries bij iemand anders staan. Voor de 2jarige betalen we stallingskosten, de andere niet. De rest van de familie staat thuis. Ik denk dat wij zo ongeveer 2 paarden en 2 ponies hebben staan voor de prijs die sommigen hier voor 1 paard per maand betalen ;)

Voor de 'nieuwelingen' onder ons: ik heb een brave en gave merrie staan! KWPN gefokt, extra bewegen en een goed karakter. Meer info per PB :)

RyantJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:39

Helaas, net terug van de keuring voor de 4jarige Oscar, afgekeurd, OCD op een vervelende plek vertelde de DA.

Dus ik ben weer zoekende.. Als iemand nog suggesties heeft:
3 t/m 6 jaar,
KWPN'er,
(geen schimmel),
min 165 schofthoogte,
merrie/ruin/hengst maakt niet uit
Dressuur gefokt, goed papier dus.
budget rond de EUR 4.000

Ik ga weer op internet verder struinen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:44

Wat jammer ryantj
Maar is de merrie van dees niets voor jou?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:53

Merrie van dees is duurder seven :)

Hoe gaat het met jou en de paardentocht?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 14:56

Wat een verschil in stallingskosten, ik mocht willen dat ik voor 200,- klaar was.
Ik sta voor 295,- voor 1 paard. Binnenbak met reiningbodem, ruw- en krachtvoer is inclusief tenzij je iets anders wilt voeren, geen solarium, 1 poetsplaats, buitenbak (niet met reiningbodem), losgooibak. Hierbij moet ik zelf mesten en hooinet vullen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:10

Het gaat hier wel, vanavond scannen met de merrie maar kan al zeggen denk niet drachtig.

Ben ik dan zo mis ik dacht dat dees 4500 vroeg :o Heb ik denk ik de prijzen door elkaar gehaald van meerdere dieren.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:11

5500 toch?

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-12 15:16

Ramzi schreef:
Emm_ schreef:
...

Overigens zit ik een beetje rond te speuren op SH en ik verbaas mij er dus echt enorm over dat er zoveel paarden die net (of nog niet) zadelmak zijn worden aangeboden voor 6000euro! Zijn dit dan de zogenaamde 'gekmakertjes' of wordt die prijs er ook echt voor betaald? En slaan jullie zon paard dan over, of ga je kijken en kijken of je de prijs dus dik 2000euro (of als het beest nog niet zadelmak is mss nog wel meer) naar beneden kunt krijgen.
*Ik vind 4000euro voor een paard dat nog niet beleerd is zelfs nog veel := *

Niet voor het een of ander. Ik kan niet in je portemonnee kijken en daar gaat het ook niet om. Ik denk dat je niet echt beseft wat uberhaupt een veulen kost en daar de opfok van. Als je dat een keertje gedaan hebt dan praat je wel anders :o ...

Oh ik besef heel goed wat een veulen kost hoor :D Zeg ook niet dat je ze gratis weg moet geven, maar ik denk niet dat je alle gemaakte koster eruit kunt halen! Als ik mijn paard koop voor 3000 groen (bijvoorbeeld) en ik rijd hem in 3 jaar naar een leuk (laten we zeggen M) niveau. Dan is hij ook niet ineens 36 (maanden) x stalkosten x opleidingskosten meer waard omdat dat nou eenmaal de kosten zijn die ervoor gemaakt zijn ...

Maar zoals ik het hier begrijp ga ik dus nooit een leuk alround paard vinden voor 3500euro, dat geen bemerkingen heeft. Tja en dat terwijl er dan gezegd wordt dat de paardenmarkt op zn gat ligt ...