Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:35

ikke schreef:
Ik zie het zo:
10% van de paarden zijn k*tbokken, waar je je stoel niet voor uit komt.
80% van de paarden zijn best leuk, vooral voor een ander.
8% van de paarden daar zou je heel graag mee willen werken.
2% van de paarden neem je zo mee, laat het strikje maar zitten.....
:j

UltimOo schreef:
bij mij blijft het juist bij een berg telefoontjes, en vervolgens afspraak maken, en niet komen opdagen.. ook zo fijn.
daar snap ik dus echt niks van he?! waar halen ze het lef vandaan...? -O-
het kost jullie verkopers toch ook genoeg tijd en moeite, een belletje dat je niet komt is zo gepleegd. :(

@ seven: je merrie ziet er mooi en relaxed uit, fijn dat het goed gaat. is zij nou nog op proef?
@ welmoed: veel plezier met je buitenrit, ik vind de foto's erg vriendelijk eruit zien en ik hoop dat het wat kan worden!

ik ga vrijdag bij een 11-jarige arabische volbloed kijken! ik kijk er helemaal naar uit, en het is lang geleden dat dat zo was...
hij lijkt helemaal te passen bij wat ik allemaal wil en de eigenaresse was ook heel erg vriendelijk en enthousiast toen ik mijn plannen vertelde. ik ben zo benieuwd!!! <3

SophievdV

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:39

Spannend Lindsey :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:05

tita schreef:
Dat doet mijn jonkie dus niet.. niet knuffelen niet aanhankelijk...dat is ze alleen als ik haar even vergeet en met een ander sta te praten.
Maakt me wel eens onzeker en dan denk ik ..is er een band..is er een klik...hoe wat en waar.

Ik had met Rana ook geen klik. Leuk paard, maar verder niks.
Had haar ook gekocht om op te leiden (was groen) en dan voor de verkoop.
Met rijden was ze niet mijn type, reageerde zo traag waar ik ook wel frustie van kon worden.
(heb weinig energie, dus is het fijn als het paard wat inzet toont ;) )
Toen ik had besloten om haar uit de verkoop te halen (slechte ervaring gahad koper) ben ik met haar gaan starten en haalde met gemak veel prijzen binnen.
Uiteindelijk hebben we een goede band gekregen, mede ook door haar inzet die ze nu wel toont en ik haar ook meer ben gaan respecteren hoe ze is.

Bij Dex en Tuur moest de band ook even groeien, maar zeker bij Dex had ik een klik en bij Tuur kreeg ik blije kriebels.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:19

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:21

jury schreef:
http://link.marktplaats.nl/568744644
kampioensfokmerrie maar niet geschikt voor de sport ivm te weinig looplust. Nu heb ik een hoop gehoord maar deze echt nog niet.

nou, daar kan ik me eigenlijk niet zo snel iets bij voorstellen... >;)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:25

jammer dat ze aan de andere kant van NL staat anders had ik haar nog wel willen bekijken.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:26

Zouden jullie een paard kopen wat blind is aan 1 oog, maar daar verder geen last van heeft en niet schrikkeriger is (zelfs minder) dan een ander paard?

Bij mij op stage hebben we zo één te koop staan. Superlief in de omgang en volgens de eigenaresse ohz ook gewoon te rijden als een paard dat wel beide ogen nog kan gebruiken. Nu denk ik dat het ook scheelt dat hij al blind is vanaf zijn geboorte (is nu 10 volgens de site). Zouden jullie zo'n paard kopen (springruiters niet meegerekend, sorry Welmoed :+).

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:32

jury schreef:
kampioensfokmerrie maar niet geschikt voor de sport ivm te weinig looplust. Nu heb ik een hoop gehoord maar deze echt nog niet.

Kan toch? Een keuringstopper hoeft geen sporttopper te zijn, al streeft het KWPN daar wel naar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:34

Gold, als dat paard wel gewoon 2 ogen heeft zou ik het geen probleem vinden als hij er goed mee functioneerd.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:36

Waarom alleen met 2 ogen Vonneke? Puur cosmetisch toch?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:41

Pletje123 schreef:
jury schreef:

Kan toch? Een keuringstopper hoeft geen sporttopper te zijn, al streeft het KWPN daar wel naar :)

Mee eens, maar wel grappig. Ik heb het ook nog nooit zo expliciet bij een advertentie zien staan.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:43

jury schreef:

Een trage trapzak dus...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:45

KarinvdM schreef:
jury schreef:

Een trage trapzak dus...

Waarschijnlijk.. zou ik niet mee willen fokken ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:46

KarinvdM schreef:
jury schreef:

Een trage trapzak dus...

Maar daar kan toch aan gewerkt worden??? Snap er niks van... :o?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:52

Als je paard de werklust niet heeft en jij graag een snel dier hebt, dan snap ik het wel :j

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:59

superwoman schreef:

Ja, maar dat lukt niet altijd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:12

jury schreef:

KarinvdM schreef:
Een trage trapzak dus...

superwoman schreef:

Ik snap best dat ie voor de (top)sport niet geschikt is. Daar is het motto hoe heter hoe beter.
Maar voor de basis sport zou het toch moeten kunnen.
Ermee fokken kan natuurlijk best afhankelijk van welke hengst en hoe die karakter doorvererft.
Looplust met een cool karakter is natuurlijk ook fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:15

Needje schreef:
Waarom alleen met 2 ogen [naam]? Puur cosmetisch toch?

Puur cosmetisch idd

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:22

Puur ter interesse, ik zie dat jullie allemaal verschillende meningen hebben over ' normale vraagprijs ' wat is nou een normale vraagprijs en wat is nou een lagere vraagprijs.

Gezien de economische omstandigheden vindt ik sommige prijzen echt belachelijk, er staan zo veel paarden te koop dat ik soms niet snap dat sommige dieren zoveel geld kosten in een 'normale prijsklasse'.

Tuurlijk begrijp ik dat dit ras,leeftijd,potentie en verleden afhankelijk is.

Bijv. een ruin van 14 die M/L gelopen heeft/Loopt wordt nog makkelijk 4500 euro voor gevraagd, persoonlijk vindt ik dit erg veel, maar hoe denken jullie hierover?

Bijv. een kwpn merrie van 16 eerder Z dressuur, later L dressuur. Nu recreatief, wat zouden jullie hiervoor betalen?

Pure nieuwsgierigheid hoor!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:27

Jammer van die merrie, zal best een leuk dier kunnen zijn, maar als ze echt heel felgmatisch zijn kan je dr aan rijden wat je wil dan word het niet beter. Maar ergens denk ik dan aan haar keruings verleden daarin heeft ze zich ook moeten laten zien, dus ergens zit er wel wat pit in.

Een paard die blind is zou ik zeker als die aan mn eisen voldoet niet afslaan, wel zou ik 2 ogen prefereren. Maar heb maanden een dier gereden met 1 oog die had de andere verloren tijdens haar dracht/bevallig aan een boom in het land. Die had enkel een gesloten oog was even wennen maar later wel echt iets wat bij dr hoorde.

Bij mij is het als volgd:

Lage prijs : 0 tot 3000
Normale prijs: 4000 tot 8000
Hogere prijs: 8000 tot 15000
Hoge prijs: vanaf 15000

Daarin ligt het wel aan het paard in welk segment deze valt, een normale prijs kan dan ook ineens 8000 zijn als er normalieter 15000 voor dat type dier gevraagd zou worden

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:29

zo, ik ben bijgelezen haha!
leuk te zien dat er weer een paar wat op het oog hebben!
zeker na alle teleurstellingen van afgelopen week(Behalve voor mij)

Paarden blijven mij toch verbazen, zoals die lord sinclar merrie waar jullie het over hadden..
jeetje wat een verschil van losbewegen/springen en onder het zadel, voor mij bijna onherkenbaar!
het eerste paard wat ik ging kijken verbaasde mij ook zo, ik kwam aan zag hem op stal staan en wou eigenlijk al bijna naar huis gaan. echt een lelijk paard was dat, maar onder het zadel leek hij wel omgetoverd heel bizar altijd die verschillen!

Vandaag voor het eerst thuis op mn merrie gezeten, eerst even aan de longe toen aan de longe erop en daarna nog even los gereden, het ging superr! ik ben erg blij en hoop echt dat jullie net zo blij gaan worden als ik!
helaas past het zadel niet dus die moet nog even worden aangepast!(eigenlijk past niets behalve de beenbescherming :o)(dus als iemand nog een BR deken of een Amigo deken zoekt PB mij maar)

ik ben echt helemaal kwijt wat iedereen zoekt..
ik ga nog even verder terug lezen!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:36

Wat leuk Nanno_123 dat de merrie zo goed bevalt!!! Ik zie ook uit naar a.s. zaterdag dat mn nieuwe paardje gebracht word.. Kan eigenlijk niet meer wachten!

@seven: Ik snap wat je bedoeld, een normale prijs kan omhoog gaan als jij deze prijs het waard vindt voor het paard.
Wat ik niet snap is dat een normale prijsklasse 4000-8000 is, dit zou beteken dat ik dus nooit geen normaal paard kan kopen. Want voor mij is dit geen normale prijsklasse meer. En zeker niet met deze huidige economische omstandigheden en de vele paarden die te koop staan.
Ik snap dat dit voor ieder anders is hoor, maar ik verbaas me er soms over wat voor de één normaal is en voor de ander niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:41

Voor mij is dat een normale vraagprijs dus voor een paard die in het lage van dat segment leuk mee kan komen in de basis klasses, het hogere dus rond de 7000-8000 verwacht ik een dier wat makkelijker beweegd en ook fijn te rijden is en mee kan komen in de hogere basis sport.

Alles daar boven verwacht ik ook echt meer beweging en talent vooral vanaf 12000 (paard met leeftijd van 3 tot 7 jaar) verwacht ik een zeer goed bewegend dier, makkelijk schakelen en goed willen leren.

Ben wel benieuwd wat jij dan een normale vraagprijs vind?

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:45

Ik snap wat je bedoeld, daarom vraag ik hier ook naar. Ik snap soms namelijk de 'normale' vraagprijs niet.

Tja wat vindt ik normaal of wat kan ik betalen zodat ik dit normaal vindt? Ik denk ook dat het hier aan ligt. Verder rijd ik gewoon recreatief en hoef ik dus geen paard wat in het hogere klasses mee kan komen.
Ik snap natuurlijk dat je dan meer voor een paard betaal.

In mijn ogen vindt ik een normale vraagprijs zo tussen de 2000-3000 euro. Maar misschien ligt dit aan wat ik zoek en wil en natuurlijk de portemonee

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 21:52

Das voor mij dus een lage vraagprijs en dat ligt inderdaad aan wat je zoekt wat ik zoek vind ik noooiitttt voor die prijs :D